karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-20 05:18:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 19:37:50 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Tää VIERAS ilmeisesti kuuluu tähän syö vähemmän, liiku enemmän porukkaan, jolla on ihan VITUSTI asiaa meille paino-ongelmaisille. Me ei varmaan olla koskaan kuultu noita virsiä, eihän?

Sama sälli lienee itse aivan tolkuton mössö, joka viitsii yksinäisyyteensä yrittää vittuilla saivarteluillaan niille, jotka ovat keksineet edes jonkin keinon päästä pois nälän orjuudesta. Vinkiksi vieras. Hanki puoliso, jotta olisi muutakin tekemistä, kuin vittuilla joutavista asioista ja sanakäänteistä. Mikäli olet liian läski saadaksesi, niin rupea karppaamaan ja liity porukkaan ja jos olet jo normaalipainossasi, niin eikö sulla ole muuta tekemistä, kuin roikkua täällä typerine juttuinesi? Mikäli sulla on oikeasti asiaa, niin kirjoita siitä sitten, äläkä heitä noita lapsellesia sivukommenttejasi.

Kuvitteletko olevasi parempi ihminen? Tiedätkö sinä kaiken paremmin, kuin Ilkka, Rva Q, Mirka, Pratt, Make, Ake, pera ja Mä? Hä? ynnä muut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-04 20:42:21 
Poissa
ikikarppi
ikikarppi

LOISTAVAA KARPAASI!!! =D>
On masentavaa kun normaali?painoiset aina yleensä kuvittelevat että lihavat syövät paljon eivätkä liiku...mutta kun ihmisten aineenvaihdunta ON NIIN ERILAINEN. Itselläni on kaveri joka mussuttaa koko ajan banaaneja, Fazerin Sinisen , keksejä puoli litraa jäätelöä jne...eikä liho!
Itse taas kerran olin monta kuukautta n 900 kcal/päivä dieetillä ja kävelin voimakävelylenkkejä n 10km 6-7 /viikossa ; muutama kilo lähti...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 08:40:11 
Olen Kutrin kanssa hieman samoilla linjoilla perunasta.
Olen jättänyt perunat vähiin, mutta silloin tällöin otan yhden, kuten esimerkiksi sillin kanssa. Joskin peruna on varsin mauton ravintoaine ja tarvitsee sen sillin tai kylmäsavulohen kaveriksi.
Mutta en pysty millään käsittämään, miksi perunaa PITÄISI syödä päivittäin. Olin aikanaan Paikkareissa, kun peruna "vapautettiin".
Paikkareiden ohjeet ovat vähitellen löystyneet ja löystyneet. Ensimmäisellä kerralla (1998) punnattiin ruuat tarkasti, nykyisin on vain erilaisia "annoksia" ja se peruna tosiaankin samalla aterialla syötynä vain yksi piste tai pointsi tai miksi ne nykyään niitä nimittävätkään.
Kukahan hyötyy, kun laihtuminen hidastuu?

Jos perunan glykeeminen indeksi on kyseenalainen, samaa ei voi sanoa perunamuusista. Kuitenkin korkean glykeemisen indeksin muusia suositellaan diabeetikoille.

http://www.diabetes.fi/diabtiet/hoitsuo ... alio22.htm

Ja sitten Karpaasille.
Minuakin ottaa välillä älyttömästi pattiin, mutta yritetään pysytellä sen yläpuolella tai ainakin jättää pahimmat sadattelut väliin näin julkisesti esitettävässä tekstissä. Vieras provosoi aivan tarkoituksella, mutta ei kannata provosoitua. Hyviä tekstejä ja perusteluja sinulta löytyy muutenkin. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 08:45:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Muinaismuija kirjoitti:
LOISTAVAA KARPAASI!!! =D>
On masentavaa kun normaali?painoiset aina yleensä kuvittelevat että lihavat syövät paljon eivätkä liiku...mutta kun ihmisten aineenvaihdunta ON NIIN ERILAINEN. Itselläni on kaveri joka mussuttaa koko ajan banaaneja, Fazerin Sinisen , keksejä puoli litraa jäätelöä jne...eikä liho!
Itse taas kerran olin monta kuukautta n 900 kcal/päivä dieetillä ja kävelin voimakävelylenkkejä n 10km 6-7 /viikossa ; muutama kilo lähti...

Nuorempana kun en viitsinyt kuunnella tuota mussutusta, haastoin kaverin kävelylenkille mukaan. Kun oli kävelty 18 tuntia, kaveri pyörtyi väsymyksestä. Mussutus loppui siihen. :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 10:07:28 
karpaasi kirjoitti:
Tää VIERAS ilmeisesti kuuluu tähän syö vähemmän, liiku enemmän porukkaan, jolla on ihan VITUSTI asiaa meille paino-ongelmaisille. Me ei varmaan olla koskaan kuultu noita virsiä, eihän?

Sama sälli lienee itse aivan tolkuton mössö, joka viitsii yksinäisyyteensä yrittää vittuilla saivarteluillaan niille, jotka ovat keksineet edes jonkin keinon päästä pois nälän orjuudesta. Vinkiksi vieras. Hanki puoliso, jotta olisi muutakin tekemistä, kuin vittuilla joutavista asioista ja sanakäänteistä. Mikäli olet liian läski saadaksesi, niin rupea karppaamaan ja liity porukkaan ja jos olet jo normaalipainossasi, niin eikö sulla ole muuta tekemistä, kuin roikkua täällä typerine juttuinesi? Mikäli sulla on oikeasti asiaa, niin kirjoita siitä sitten, äläkä heitä noita lapsellesia sivukommenttejasi.

Kuvitteletko olevasi parempi ihminen? Tiedätkö sinä kaiken paremmin, kuin Ilkka, Rva Q, Mirka, Pratt, Make, Ake, pera ja Mä? Hä? ynnä muut.

On sinä mulla karpaasi, kun alkaa aukomaan paksua turpaansa nimimerkin takana, varsinainen mamis! Syö sinä idiootti vaan läskiä ja kermaa ja tuki suonesi kaikessa rauhassa, mutta älä levitä skeidaasi yleisillä foorumeillä urpo!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-05 16:03:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
On sinä mulla karpaasi, kun alkaa aukomaan paksua turpaansa nimimerkin takana, varsinainen mamis! Syö sinä idiootti vaan läskiä ja kermaa ja tuki suonesi kaikessa rauhassa, mutta älä levitä skeidaasi yleisillä foorumeillä urpo!

Ööh... ironia on tuskaisen käsinkosketeltavaa... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 00:23:41 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Anonymous kirjoitti:

News flash: A recent observational field study performed on a popular Finnish Internet-based bulletin board system has demonstrated that prolonged overexposure to carbohydrate compounds increases risk of exceedingly aggressive behavior, intolerance, and verbal profanity. Researchers still debate whether the observed misbehavior patterns correlate with the complexity of the ingested carbohydrates, whether the effect is reversible with proper diet, or whether the symptoms can be explained with lack of necessary lipid and amino acid based macronutrients alone. Researchers are, however, unanimous on the fact that the misbehavior requires some genetic disposition and suboptimal upbringing. Therefore, unless those unfavourable conditions are met, well-tempered and constructive discussions can still be conducted also by practitioners of this relatively novel form of diet.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 15:35:51 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

:lol: :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 15:39:09 
Pienetär kirjoitti:
Nuorempana kun en viitsinyt kuunnella tuota mussutusta, haastoin kaverin kävelylenkille mukaan. Kun oli kävelty 18 tuntia, kaveri pyörtyi väsymyksestä. Mussutus loppui siihen. :twisted:

Olisikohan ihan nuin?[/i]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-06 16:57:10 
karpaasi kirjoitti:

News flash: A recent observational field study performed on a popular Finnish Internet-based bulletin board system has demonstrated that prolonged overexposure to low carp compounds increases risk of exceedingly aggressive behavior

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-08 08:44:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täytynee ruveta suunnittelemaan kaalimaan perustamista perunamaan sijaan. Keräkaalihan säilyy kellarissa samalla tapaa kuin perunakin. Kaalimaassa on vaan enemmän työtä, kun se on harattava käsin. Perunamaan voi hoitaa koneellisesti (kun on maatalouden jäänteenä pieni traktori).

Tapelkaa sovinnossa. Inhoan kiroilemista niin puhe- kuin kirjoitetussa kielessä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-23 06:25:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jeessss...oma kaalimaa

Joskus muinoin viljelin appelan joutomaalla kaaleja. Kasvatin itse taimet ja jopa parsa- ja ruusukaali menestyi täällä pohjanmaan lakeuksillakin...
Ne on muuten vielä helpompia..ei tartte paljon haraamista.

Sitten viljelin eri lajikkeita kesäkurpitsaa...sato oli niin runsas, että vein osan sairaalan keittiölle ja sain syödä viikon ilmaiseksi.

Ja naurishan on helppo....siemenet vain kylvetään "juhannuskasteen" aikana..

Poppa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-23 08:13:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ahma kirjoitti:
Vielä siitä perunasta, joka oli tämän keskustelun ykkösaihe:

Kreikkalaisissa ravitsemussuosituksissa (Dietary guidelines for adults in Greece) sanotaan perunasta seuraavaa:

"Potatoes provide as much percentage energy from protein as do wheat and rice, and are a good source of vitamin C. Like white bread, however, potatoes have a high glycaemic index because they are rapidly converted to glucose after being consumed. Potato consumption has been found to be positively associated with the risk of type 2 diabetes in men and women."

Mutta kuinka ollakaan, Diabetes-liiton sivujen ravitsemusosiossa mallilautasella on reilu keko perunamuusia...
Mutta kreikkalaisethan ovat muutenkin hakoteillä ravitsemuksensa kanssa :wink:

Wow! Tuohan on vallan mullistava lausunto perunasta! Juuri selailin uutta diabetes-ruokaohjekirjaa, jossa jokseenkin jokaisella aterialla on perunaa.

Varmemmaksi vakuudeksi kuukkeloin Ahman antaman lainauksen lausetta, ja löytyihän se lähde: Dietary guidelines for adults in Greece, julkaisija Kreikan sosiaali- ja terveysministeriö. Suositukset ovat Ateenan yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan palvelimella.

Potato consumption has been found to be positively associated with the risk of type 2 diabetes in men and women.

Perunan kulutuksen on todettu korreloivan kohonneen kakkostyypin diabetesriskin kanssa sekä miehillä että naisilla.

Kuva Toisaalta - mutta toisaalta.
Shit happens.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-23 08:27:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Itse kahden pojan äitinä olen suunnitellut, että pelkästään ruokakulujen kohtuullistamiseksi jossakin vaiheessa ehkä alan keittää silloin tällöin myös pienehköjä määriä perunaa...

Lihavointi minun. Mirka, miten tämä suhtautuu iankaikkisuuskiistelyyn siitä, nostaako karppaus ruokakuluja vai ei? Meidän ruokakuluja se nostaa, kun verrataan karppausta korkeahiilihydraattiseen, itse kokattavaan perusruokaan à la valkosipuliperunat eikä verrata sipseihin, karkkeihin, ranskiksiin, pitsoihin, kekseihin, limuihin jne eli kalliisiin hiilihydraattieineksiin ja naposteltaviin. Tässä kiistassa oltiin vastakkaisilla puolilla, muistaakseni. Minä väitin (ja väitän edelleen!), että kun käyttää perunaa aterian jatkeena, kalliimpia aineita (lihaa) ei tarvitse niin paljon.

Tällä EN TARKOITA, että suosittelen perunan käyttöä. Onpahan vain yksi näkökohta, ongelmakin ennen kuin sille löytää ratkaisun.

Shit happens.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-23 10:45:39 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Tottakai perunalla saa ruokakuluja alemmas, mutta niin myös reilulla kaalilla ja öljyllä/muulla rasvalla. Riippuu siitä, mikä on poikien energiankulutus tulevaisuud4essa ja mitä suostuvat syömään. Lihaa ei ole mielekästä syöttää määräänsä enempää, ja kovin ovat hoikkia. Toistaiseksi perunaa ei ole tarvittu. Myös tumma riisi on yksi mahdollisuus, jos tuntuu että rasvan kalorit eivät riitä vaan tarvitaan hiilaria. Oman pihan marjat ja hedelmät tuottavat hiilaria puoli vuotta.

Edelleenkin minusta peruna sopii satunnaiseen perinneherkutteluun tai taloudelliseen ahdinkoon. Jos haluaa syödä terveellisesti, ruoasta on maksettava enemmän kuin ihan vähän, mutta ei välttämättä paljon.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-23 10:51:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Jos haluaa syödä terveellisesti, ruoasta on maksettava enemmän kuin ihan vähän, mutta ei välttämättä paljon.

Tuon minäkin allekirjoitan.

Shit happens.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 17:57:53 
_Suomalaisessa tämän kesän tv-mainoskessa "Puoli kiloa päivässä" vihannes- ja juuresjoukossa sujahtaa mukana myös ruskea perunakomppania._
Nyt mainostettiin TV:ssä pelkästään perunaa ja kuinka hyvänmakuista kasvista se on.
Ja tottahan peruna kuuluu vihanneksiin(Huom! Muut vihannekset)
http://www.kotimaisetkasvikset.fi/finfo ... u?OpenForm
Onkohan menekki laskenut jostain syystä kun pitää noin kovasti mainostaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-28 18:14:38 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Ihanat jutut taas karpaasilla :)

Olin kesällä häissä, eikä Jyväskylän kaupungin kirkon portailla saanut edes heittää riisiä toisten niskaan... kuulemma pulut paskoo niin sitkeetä paskoo, ettei niitä rappuja pidä erkkikään puhtaana.

Mutta siellä häissä tarjottiin kyllä peruna-voi-sipuli-valkosipuli-ruohosipuli-höystöä joka oli ihan pirun hyvää....

Mutta totta on nyt omassa kehossa, että paremmin voi kun 5 viikkoa on mennyt täysin perunatta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-29 19:06:52 
Poissa
karppi
karppi

Tässäpä muutama linkki aiheeseen

Forbes vs. Willett

Harvard tutkii naisia

Harvard tutkii miehiä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-10-29 20:40:45 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Wi kirjoitti:

Kiitti, Wi.
Erityisesti noiden viitteiden viitteissä oli monta mielenkiintoista!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00