karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-15 04:12:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 08:03:26 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Hauska lista, josta tunnistan muutaman kohdan. Mutta, eikös vertaistukipalstaan kuulu, että kerrotaan niistä säännöistä joilla on itse saanut tulosta? Vasta-alkajathan (monet) ruinaavat yhtenään, että kertokaa kokeneet mitä teen väärin. Miksi ei saisi kertoa omaa käsitystään? Muut sitten kertovat omansa. Eihän täällä ole eikä ole tarkoitus olla absoluuttista totuutta kellään, mutta keskustelu kuolee jos ei saa keskustella, ja kertoa omista säännöistään.

On lukijan aliarvoimista olettaa, että hän seuraa orjallisesti kenenkään palstalaisen ohjeita ilman omaa harkintaa ja säätöä omaan elämäntyyliinsä.

Fanitan kovasti sekä Marilynin että Elkan poliisiotteita. Kunnon poliisi osaa olla jämäkkä, eikä lässynlässyn sosiaalitantta! :twisted:

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 08:44:31 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

pallomah kirjoitti:
"Ei niin pientä pilaa, ettei puoli totta."

Minäkin kuvittelin alussa, että tämä on kokemuksenjako-palsta.

Täällä todella tulee turpaan, jos jakaa itselle hyvän kokemuksen palstalaisille.

Ei aikaakaan, kun joku kertoo, kuinka väärin asia on.
Kokemuksenjako on mielestäni sellaista,
että on lupa sanoa oma kokemuksensa ilman tuomiota.

Kyllä joku päällepäsmäri tulee ilmoittamaan,
että "Pallomahan hiukset on mustat".
Oma tietämys ja tuntemus on, että kyllä ne on keskiruskeat.

"Kell onni on, se onnen kätkeköön."

Olen seurannut kirjoituksiasi, kuten muidenkin aktiivien, enkä ole havainnut sinuun kohdistuvaa tuomiointia, mutta saatan tietysti olla väärässäkin. Olen pahoillani, jos joku on pahoittanut mielesi, kyseessä voi olla myös väärinkäsitys tai se, että olet ehkä ottanut kommentit turhan herkkänahkaisesti.

Toivotan jaksamista elämään ja rohkeutta kirjoitella foorumille jatkossakin :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 09:24:20 
ahmari kirjoitti:
Hah, en minä! Mähän oon pahiskarppi, karppikonstaapelien iivil arkkivihulainen..

Mitenkään aliarvioimatta, mutta eikös tuo ole minun roolini?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 09:31:42 
vieras taas kirjoitti:
ahmari kirjoitti:
Hah, en minä! Mähän oon pahiskarppi, karppikonstaapelien iivil arkkivihulainen..

Ahmari on ihan selkeesti kleptomaani. Yrittää jatkuvasti pölliä toisten titteleitä...

*tviiuuu, tviiuuu*

edit: täsmennetty nikkiä, ettei mene ahmat ja ahmarit sekaisin...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 09:34:08 
Sitähän minäkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 10:43:54 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Mirka kirjoitti:
Hauska lista, josta tunnistan muutaman kohdan.

Mirka, sinun kanssasi olen tainnut jokusen kerran proteiinijutuista keskustella. En missään nimessä tarkoittanut sinua sillä prodeheitollani. Olen hurjan kiitollinen vastauksistani.

Se vain on se sisäinen poliisikoululaiseni, joka on viime ajat käskyttänyt ees-taas proteiiniasiassa :oops: .

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 11:13:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

vieras taas kirjoitti:

Häh, sä oot ollut jo kauan se uskollinen sidekick!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 12:21:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Liilia kirjoitti:
...

Ja toinenkin kusiaispesän härkkijä on liikkeellä lausumassa pahojaan;
,,,pykälä no. 1001; Älä vaan myönnä julkisesti että edes pikkasen fanittasit Kutria.

(Mun mielestä Kutri on erittäin OK! )

...
Kutri on itse sanonut, ettei se missään tapauksessa eikä vahingossakaan ole karppi tai halua tulla kutsutuksi sellaiseksi. Ja että se syökin jotain ihan muuta.

(Kunhan ette kysy, missä se ero on... :lol:)

Heh, Itseasiassa :twisted:

ainut ero taitaa olla sammutustavassa: sama määrä protskuja, rasvaa ja hiilareita (hyväkarppi), mutta syy hyvään oloon ja laihtumiseen on hiilihydraateissa (karpit) vs. proteiinissa (kutraajat).

Taidettiin muuten tulla tähän johtopäätökseen jossain vanhassa keskustelussa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 12:42:20 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kyllä juuri näin. Ja tästä on väännetty ennenkin Kutrin kanssa, hän kun ei suostu uskomaan, että vanha ruokavalioni oli Kutria lähellä, eli proteiinin saannissani ei ollut juurikaan eroa. Epäilen jopa rasvan saantini pysyneen melko tasoissa.

Ero on siis vähemmät hiilarit -) vähempi nälkä ja vähemmät kalorit.:wink:

Ja jos kenelle varsinainen karppaus ei sovi, niin Kutrin kaltainen hyväkarppi on se, jota ilman muuta suosittelen kenelle tahansa vaihtoehdoksi. Kutrin kiusallakin, hähää! :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 12:45:54 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Kutrihan on ihan ihuna. Ja kun vielä: "muutin hiukan käsitystäni vähemmän negatiiviseksi vhh suhteen kuunneltuani ravitsemusalan asiantuntijoita...." Ei ole sanatarkka lainaus...mutta jotenkin sinnepäin Kutrilta. Jos hän jatkaa edelleen asiantuntijoiden kuulemista saattaa kehitys edelleen kehittyä. Ihan samahan se minulle on minkä nimisiä karppiguruja on. On ne sitten Katreja, Kutreja tai Roberteja tai Diana tätejä.. eikä Anssikaan pahis ole.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 13:03:44 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Olennainen ero hyväkarppaamisen ja kutraamisen välillä taitaa olla rasvapuolella. Kutri varoittaa uudessakin kirjassaan eläinrasvoista (pl. kalan rasva) ja pitää niitä yhtä tuhoisina kuin sokeria ja valkoisia jauhoja. Suorastaan paikkarimaisen tarkkaa touhuahan se on muutenkin. Joskus saa syödä kananmunan, joskus pienen kananmunan... Ja öljy tietysti mitataan jetsulleen teelusikalla, ei mitään lorauksia pullon suusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 13:17:43 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

thimari kirjoitti:
Olennainen ero hyväkarppaamisen ja kutraamisen välillä taitaa olla rasvapuolella. Kutri varoittaa uudessakin kirjassaan eläinrasvoista (pl. kalan rasva) ja pitää niitä yhtä tuhoisina kuin sokeria ja valkoisia jauhoja. Suorastaan paikkarimaisen tarkkaa touhuahan se on muutenkin. Joskus saa syödä kananmunan, joskus pienen kananmunan... Ja öljy tietysti mitataan jetsulleen teelusikalla, ei mitään lorauksia pullon suusta.

Niin, jossain kohden on kuitenkin oltava tarkkana jos aikoo saada tuloksia. Eipä se tuskailu täälläkään niin tavatonta ole siitä että kun ei tahdo "tomia". Silloinj jos laihtuakseen on rajoitettava rukamäärää ei se onnistus siten että samalla ei rajoiteta.. (ellei se automaattisesti rajoitu)

((niin ja joskus on rajoitettava liian vähäsyömistäkin))

Edit: korjattu kirotusvire: "tomia" --> "toimia".
Muita en edes korjaa koska muiden vihreiden osalta ihmisen automaattinen oikoluenta normaalisti korjaa ne suurimmalla osalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 13:29:36 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Pappa kirjoitti:
Niin, jossain kohden on kuitenkin oltava tarkkana jos aikoo saada tuloksia. Eipä se tuskailu täälläkään niin tavatonta ole siitä että kun ei tahdo "tomia". Silloinj jos laihtuakseen on rajoitettava rukamäärää ei se onnistus siten että samalla ei rajoiteta.. (ellei se automaattisesti rajoitu)

Perskele perjantai iskee... vai todistaako tämä Tatun kavereineen olevan oikeassa. Mä en ymmärrä tota parillakaan lukemalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 13:54:32 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mikäs tuossa oli epäselvää? Joillakin säätyy itsestään halutun painokehityksen tasolle, toisilla on vaikeampaa, ja jos kutri mittaa öljyä, niin kyllä täälläkin on karppeja, jotka laskevat hiilarigrammoja. Jos ei homma lutviudu itsellään, sitten on pakko rajoittaa, jos hlauaa tulosta. Onko jotenkin vähemmän naurettavaa karsia ruoka-aineet, joissa on yli 5 g hh/100 g? Minä en näe periaattellista eroa.

Käytännön eron näen siinä, että minulla olo on karpaten tarmokkaampi ja nälänhallinta toimii, ilman laskemisia. Mutta meillä kaikillahan ei ole näin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 14:01:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eih, meinasin jo missata loistotriidin \:D/ :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 15:23:26 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

hoover kirjoitti:
Pappa kirjoitti:

Perskele perjantai iskee... vai todistaako tämä Tatun kavereineen olevan oikeassa. Mä en ymmärrä tota parillakaan lukemalla.

Juu Tatu oli rasistinen meitä kohtaan kun totes kiinalaisten sekä juutalaisten saavan parempia tuloksia älykkyystesteissä kuin meidän suuri valkoinen arjalainen rotumme. (ai niin mutta eihän tätä saanut sanoa paitsi tekniikka&talous julkaisussa: "Vanhanen laukoi haastattelussa tutkimustuloksia, jotka eivät ole mitenkään uusia. Mustaihoiset pärjäävät perinteisissä älykkyystesteissä huonommin kuin valkoiset. Kiinalaiset ja juutalaiset saavat parempia tuloksia kuin valkoiset.
Jos tällaisten tulosten mainitseminen on rikos, on syytä olla huolissaan. Salliiko yhteiskuntamme vain ne tutkimustulokset, jotka ovat poliittisesti korrekteja? Pitääkö muista vaieta? Mikä yhteiskunta sellainen on? ")

Edit: stilisoitu hiukan ja hiukan vielä korostettukin jotta asian luonne selkiäsi paremmin. Mutta saattaahan tuo sanoma niistä huolimattakin jäädä joillekin kryptiseksi kun se mielikuva hallitsee nupissa minkä media tahallaan halusi poliittisista syistä muodostuvan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 15:46:59 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Meille opetettiin yliopistossa, että ÄO nousee systemaattisesti koulutuksen mukana. Tämä myös yksilötasolla, väitöskirjan jälkeen sama mimmi tai jeppe saa korkeammat pisteet kuin lukion jälkeen kuin peruskoulun jälkeen. Ei siis tarvita rotuteorioita, vaan kolutusvuodet (ja elintaso) antavat aivan hyvän ennusteen. Kiinalaisten (ja japanilaisten) hyvää tulosta selittää paljon opiskelua vaativa kirjoitusjärjestelmä, juutalaisten taas ei-äidinkielisen tooran hakkaaminen ulkomuistiin. Kaikki tämä kehittää aivoja, kuten myös esim. pianonsoiton harjoittelu lapsuudessa, ja moni muu. Suomalaisten hyvä menestys helposta kirjoitusjärjestelmästä huolimatta (äännevastaavuus) selittynee vieraiden kielten (hups eikun toisen kotimaisen) pakollisuudella. Vaikka 70-luvulla kovasti korostettiin luovuutta ja kauhisteltiin kaikkea mekaanista pänttäämistä, myöhempi tutkimus on osoittanut, että pänttääminen kehittää muistia ja kaikki looginen ja myös luova päättely pohjautuu muistiin, ja harjaantuneisuuteen yhdistää eri "muistimappeja" luovalla tavalla.

Aivot ovat kuin lihas. Niiden käyttö ei kuluta vaan lisää suorituskykyä. Edellyttäen tarpeelliset lepopäivät, kuten lihaskunnossakin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 15:51:18 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Pappa. Mä luulen sun ihan hyvin ymmärtävän miten noita tuloksia tulkitaan, mistä erojen katsotaan johtuvaksi jne. Minusta, ja kovin monesta muustakin tuossa liikutaan vaarallisilla vesillä. Kovin ovat suosittuja monella nettisivulla joita hakaristein koristellaan nuo teoriat ja tulkinnat.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 15:52:43 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Pappa kirjoitti:
hoover kirjoitti:
Pappa kirjoitti:

Juu Tatu oli rasistinen meitä kohtaan kun totes kiinalaisten sekä juutalaisten saavan parempia tuloksia älykkyystesteissä kuin meidän suuri valkoinen arjalainen rotumme. (ai niin mutta eihän tätä saanut sanoa paitsi tekniikka&talous julkaisussa: "Vanhanen laukoi haastattelussa tutkimustuloksia, jotka eivät ole mitenkään uusia. Mustaihoiset pärjäävät perinteisissä älykkyystesteissä huonommin kuin valkoiset. Kiinalaiset ja juutalaiset saavat parempia tuloksia kuin valkoiset.
Jos tällaisten tulosten mainitseminen on rikos, on syytä olla huolissaan. Salliiko yhteiskuntamme vain ne tutkimustulokset, jotka ovat poliittisesti korrekteja? Pitääkö muista vaieta? Mikä yhteiskunta sellainen on? ")

Edit: stilisoitu hiukan ja hiukan vielä korostettukin jotta asian luonne selkiäsi paremmin. Mutta saattaahan tuo sanoma niistä huolimattakin jäädä joillekin kryptiseksi kun se mielikuva hallitsee nupissa minkä media tahallaan halusi poliittisista syistä muodostuvan.

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Tatu on testannut ja hyväksynyt Kutrin öljyteelusikallismetodin?

Ja onko tämä Mattia vai Putinia lähellä olevan Tatun kannanotto?

Ja miksi juuri tämä Tatu suosii juuri method Kutria???

Ai niin. Ja missä on JJ???

The truth may be out there. But it rains. Why bother?
els á la B Middler

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-26 15:53:24 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Olen osittain samaa mieltä Hooverin kanssa, perustelut tuossa edellisessä viestissä. Miksi selittää ilmiötä rodulla, kun se ei ole selittävä tekijä, vaikka sattuukin tuottamaan kausaalisuutta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00