hillapuuri kirjoitti:
En kaipaa pastan, perunan tai leivän tuomia tuntemuksia, en sitten tippaakaan. Tekeekö se minusta epätaviksen? Kuka sen päättää, kumpi meistä on tavis?
Se mitä enemmistö syö on tavista.
hillapuuri kirjoitti:
Muoks. Lisään vielä, jottet pääse lyömään minua sillä halpuus-aspektilla: voin ei tarvitse olla pääraaka-aine, mutta käyttämällä esim. kaalin tai juuresten hauduttamiseen runsaasti voita, riittää pienempi määrä sitä pääraaka-ainetta, jolloin hinta pienenee myös.
Hyvä että lisäsit, koska hinnan olisin nimenomaan ottanut esiin.
Aivan oikein. Voilla saa hyvää! Mutta on aivan eri asia hauduttaa voissa kuin syödä voita. Lukekaapas ne elsin ohjeet älkääkä vain pieteettisyistä kunnioittako. Ei els itsekään ensi alkuun väittänyt että kansan syvät rivit voiruoan ottaisivat vastaan, totesi vain että kyllä karppiakin halvalla saa. Els innostui kunnolla vasta kun minä nimitin voin syömistä ekstreemiksi.
Muuten: tein kuin teinkin juuri elsin voitahnaa parin juustokääryleen verran. Pähkinät olivat cashew-pähkinöitä. Kyllä se yhteen rullaan jäi mun syömiseni, siinäkin piti vähän pakottaa. Ei voi mitään. Voi voi.
UmmSuklaa kirjoitti:
Mikä lähtöoletus on että puuroon, makarooniin ja perunaan ei kyllästy?
Tiedot ja tilastot siitä, mitä ihmiset syövät.
(Onhan tämä nyt vähän hassua: koko karppifoorumi on pullollaan harmia ja valitusta siitä, että olemme hiilareita syövän enemmistön kaltoin kohtelemia. Nyt sitten kirjoitellaan niin kuin enemmistö väestöstä söisi karppitapaan ja jotkut friikit vain joskus leipää, perunaa ja muuta jauhopohjaista.)
Shit happens.