karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-30 13:08:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 181 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 710 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 10:03:28 
Poissa
karppikakara
karppikakara

misukisu kirjoitti:
Eli on siis mahdotonta myöntää, että me vanhemmatkin karpit olemma vain ihmisiä ja teemme virheita?

Minä nuorempi karppi myönnän, että olin tosi paskamainen Mariakia kohtaan Ärsyyntymisketjussa. Virheitä tulee, eipä sille mitään mahda. Toivottavasti Mariak nyt ei ottanut liikaa hernettä nenään, jospa sai vaikka ajattelemisen aihetta. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 10:04:44 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Komppaan phetä.

Me ollaan ihmisiä, ja silloin tällöin kaikille sattuu huonoja päiviä. Se iso ero vakkarien ja nyybien välillä on siinä, että vakkareista tietää, että siellä on jotain muutakin. Nyybi, fiksukin, ja varsinkin netikettiä tuntematon sllainen, saattaa pulauttaa täysin tahatta ensimmäiseksi kommentiksi jotain, jonka voi ymmärtää väärin. Ja kun uusien juttelijoiden asenteista, tiedoista tai mistään muustakaan ei siinä vaiheessa kukaan tiedä mitään, voi se eka viesti viedä joskus harmittavasti väärään suuntaan.

Eiköhän tästä ole jo keskusteltu tarpeeksi.
- Marilyn vastaa fiksuja 99 tapauksessa sadasta, eli enemmän kuin useimmat kirjoittajat täällä. Ja noin yleisemmin me näytämme osaavan toivottaa asiallisesti tervetulleiksi 99% nyybeistä (alle 20 on valittanut noista kahdesta ja puoelsta tuhannesta). Niin että hyötysuhteeltaan se on jo hurja luku - vastaiskohan karppauksen tehokkutta??
- Ja tervetuloa mukaan Krisu! Kuullostat siltä ettet pienistä lannistuisi. Ja heikkiläläisenä on kyllä helpompi olla täällä kuin monessa muussa porukassa. (Ai niin, enkä minäkään osaa vielä sitä tikkuria asetella...)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 10:10:11 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Kaikilla menee joskus herne nenään ja saa mennäkin. Ylimielisyyteen ja typeryyteen sortuu vasta sitten jos ei osaa katsoa peiliin.

En jauha nyt siksi että haettaisiin syyllinen ja ruoskittaisiin sitä. Vaan jokainen voi katsoa tulevaisuudessa ettei automaattisesti oleta nyybin olevan tyhmä vaan ajattelee hieman positiivisemmin.

Krisulla on asenne siinä kohdillaan, ettei hän lähtenyt kotiin itkemään vaan nosti kissan pöydälle. Ja valitettavasti karppiura lähti aika ikävästi alkuun, toivottavasti pääset siitä yli. Ja noin nuorella nettikarpilla on vielä mahdollisuus vaikka vaihtaa nikkiäkin ja aloittaa kokonaan alusta, ainakin minulla meinaa mennä krisu ja krizu sekaisin...

Viestin otsikko: Tahdikas varmistus
ViestiLähetetty: 2005-11-03 11:49:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

misukisu kirjoitti:
Mikä minua huolestuttaa on se, että kaikki noin helposti ajattelivat, että joku ei osaa lukea tai ymmärrä lukemiaan. Jos tuon threadin lukee nyt siitä näkökulmasta, josta aloittaja on sen aloittanut, vastaukset eivät ole yhtään sen hullumpia kuin Lady O antoi MariaKille koiraketjussa.

En tiedä onko kyse kiireestä vai mistä, mutta mielestäni tässä saattaa olla ongelma foorumilaisten "käytöksessä".

Kunhan tässä varmistelen. Eli onko nyt niin, että Misukisu näkee todellisen ongelman siinä, miten Mariakille vastasin. Sitten loppujen lopuksi. Kaiken yrittämisen jälkeen. Itse kun olen saanut kommentteja jopa siihen suuntaan, että pysyitpä kauan viilipyttynä. Toki on mahdollista, että kys. kommenttien antajat ovat itse vielä allekirjoittanutta kuumaverisempiä.

Minun puolestani, nähkääs, Mariak saa tulla, olla ja mennä täysin oman halunsa mukaan. Minulla ei ole siihen intressiä. Vaan odotan, että keskustelu threadissä täytyy nähdä aitona keskusteluna mihin kuuluu vastausten kuunteleminen. Tässä tuli käsitys yksinpuhelusta ja "huutelusta", kalojen keräilystä, ei asian käsittelystä suuntaan tai toiseen.

Tuore karppi ja palstalainen olen vielä itsekin - mikäli se jotakin jollekin merkitsee, niin tunnustan mielihyvin.

Sinänsä köydenveto (obs: keskustelu on aina tervetullutta!) "vanhojen" ja "uusien" välisestä viestinnästä on mielestäni melko turhaa - vanhojen täytyy sietää se, että ihmiset haluavat käydä reaaliaikaista keskustelua ja jostain on pakko aloittaa foorumin käytön opettelu... Ja uutukaisten puolestaan tulee tajuta, että he liittyvät jo tapansa vakiinnuttaneeseen joukkoon, missä on sääntöjä, tapoja ja tottumuksia, ja mihin täytyy sosiaalistua siinä missä mihin tahansa ryhmään.

Tällaista tajunnanvirtaa tällä kertaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 12:01:35 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
Eli onko nyt niin, että Misukisu näkee todellisen ongelman siinä, miten Mariakille vastasin

Ei missään nimessä, teit ihan oikein ja niinkuin kuka tahansa omaa threadiään "puolustava" tekee.

Ja niin teki mielestäni krisukin, joskin kommunikaatio jäi niin haparaksi, että sitä voi olla vaikea nähdä tuolta huuteluiden välistä.

Tarkoitus ei missään nimessä ollut moittia sinuakaan tai ketään muuta, joka sanoo suunsa puhtaaksi kun siltä tuntuu. Mutta siihen pitää olla yhtäläinen oikeus niin uusilla kuin vanhoillakin.

Eli se ainoa ongelma jonka minä näen tässä on nöyryyden puute. Se, että kun jokin lähtee menemään pieleen niin ei pysähdytä ja mietitä miksi. Ja sitä me voimme itse kukin kehittää kunhan ajattelemme toisistamme positiivisesti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 12:52:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

misukisu kirjoitti:
Mutta siihen (puhua suunsa puhtaaksi) pitää olla yhtäläinen oikeus niin uusilla kuin vanhoillakin.

Eli se ainoa ongelma jonka minä näen tässä on nöyryyden puute. Se, että kun jokin lähtee menemään pieleen niin ei pysähdytä ja mietitä miksi. Ja sitä me voimme itse kukin kehittää kunhan ajattelemme toisistamme positiivisesti.

Allekirjoitan ilomielin, hyvin sanottu misukisu! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 13:36:00 
Vastustan kyllä ylenmääräistä kärttyilyä ihmisille näin netissä. Jos joku uusi tulee ja on sekava, mistä me tiedämme mikä häntä vaivaa. Esim maanisessa vaiheessa olevan henkilön viestit saattavat olla hyvinkin tajunnanvirtaa. Tai masentuneella sekavia ja katkonaisia jne. jne.

Siinä vaiheessa jos joku on itse aloittanut sodan kränäämällä, niin tilanne on erilainen.

En tiedä onko minulla sama vika päässä kuin esim. MariaK, kun ymmärsin kyllä mitä hän tarkoitti. EIkä hänkään mitään pahaa kenellekään tarkoittanut, vastasi vain mitä parhaimmaksi näki.
:)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 18:34:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
...sisältökysymysten sijaan heti alkajaisiksi aloitetaan marina vaikeuksista tietokoneen peruskäytössä.

Mites se linkin teko? :wink:

Oho kirjoitti:
kiva googlettaa ja saada 500000 vastausta

Googen hakutulokset on rankattu aika hyvin siten, että parhaat ovat alussa. Niitä kauempana olevia ei kannata ruveta aukomaan, paitsi jos ajankulua kaipaa.

els kirjoitti:
(Ai niin, enkä minäkään osaa vielä sitä tikkuria asetella...)

NONNI! Tämä ei elsille vaan niille jotka käskevät menemään muualle tietotekniikkaa opettelemaan.

Kuva Toisaalta - mutta toisaalta.
Shit happens.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 21:58:36 
Poissa
karppi
karppi

misukisu kirjoitti:
???

Tässä tapauksessa nyt koko palsta luulee että krisu on tyhmä eikä osaa lukea vaikka hän halusi vaan asentaa tikkerperin.

Tämä voi kuullostaa oudolta, mutta tuo, mitä sanot, on niin hassua, että nauroin vedet silmissä!! :D
Onneksi on mahdollisuus korjata tuo "virhe", tai sitten ei. hehee

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 22:06:24 
Poissa
karppi
karppi

Krisulla on asenne siinä kohdillaan, ettei hän lähtenyt kotiin itkemään vaan nosti kissan pöydälle. Ja valitettavasti karppiura lähti aika ikävästi alkuun, toivottavasti pääset siitä yli. Ja noin nuorella nettikarpilla on vielä mahdollisuus vaikka vaihtaa nikkiäkin ja aloittaa kokonaan alusta, ainakin minulla meinaa mennä krisu ja krizu sekaisin...[/quote]

Kiitos, kyllä pääsen, balsamia haavoihin tulee koko ajan. Huomasin vasta rekistyröidyttyäni, että täällä on lähes samanlainen nikki. Ajatellut jopa lähettää
pahoitteluviestiä Krizulle. Näitä nikkejä hyväksyvä seula ei erota lähes samoja toisistaan. Kuitenkin, jo niin paljon pahaa ( ? ) aikaansaaneena taidan uskaliaasti ja härskisti pitää nikkini( on muuten oikea lempinimeni ) Paitsi jos se häiritsee Krizua liikaa, silloin vaihdan ( jos atk-tomppelina osaan 8) )[/quote]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 22:07:32 
Poissa
karppi
karppi

ja lainaus ei mennyt laatikkoonsa? tätä tää on....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 22:16:18 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Voit muokata viestejäsi painamalla tuota muokkaa-nappulaa

Kunnossa oleva quottaus näyttää seuraavalta:

Koodi:
[quote="Alkuperäinen Kirjoittaja"] lainattava teksti [/quote]

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 22:25:17 
Poissa
karppi
karppi

Juu, niin näyttää :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 23:34:46 
Luin mainitun koirakeskustelun, josta lainaus joltain:

Lainaa:
"OT

Huomasiko muut, että tässä aiheessa kommentoinut mariak on ilmeisesti pyytänyt poistamaan nikkinsä

Ei ole kaikki valmiita seisomaan sanojensa takana, vaan ensimmäisen erehdyksen tehtyään luikkivat pakoon.

Kaksi vaihtoehtoa, joko hän lopettaa karpauksen ja toteaa, että kaikki foorumilla on tyhmiä, sinne en enää mene, tai sitten rekkautuu uudella nimellä kohta takaisin.

Veikkauksia, kuinka käy?"

Taitaa omatunto hiukkasen painaa eli ette olekaan täysin paatuneita, vaikka siellä olleesta vittuilusta voisi niin luulla. Tuliko muuten mieleen, että kirjoittaja ilmaisi itseään kehnosti sen takia, että saattaa kärsiä aivoperäisestä vaivasta? Tässäpä teille tietoisku tohtori.fi -sivuilta.

Lainaa:
Afasialla tarkoitetaan dominantin aivopuoliskon toimintahäiriöstä johtuvaa osittaista tai täydellistä kyvyttömyyttä ymmärtää tai tuottaa puhetta, vaikka älykkyys sekä aisti- ja lihastoiminnot ovat normaalit. Laajassa merkityksessä afasialla tarkoitetaan mitä tahansa aivovammasta johtuvaa kielellistä häiriötä, kuten sanasokeutta, kirjoituskyvyttömyyttä tai sanamykkyyttä. Afasian tavallisimpia syitä ovat aivoinfarkti, aivoverenvuoto sekä erilaiset aivovammat ja etenevät aivosairaudet.

dysfasia dysphasia
Aivovauriosta johtuva osittainen kyvyttömyys puhua tai kirjoittaa, vaikka aisti- ja lihastoiminnot ja älykkyys ovat normaalit. Puheen ja kielen häiriössä (dysfasiassa) puheen ja kielen oppiminen poikkeaa normaalista jo kehityksen varhaisvaiheessa. Dysfasiaa tulee epäillä, jos lapsella ei ole kuulovammaa ja jos hän ei 24 kk:n iässä käytä yksisanaisia ilmaisuja tai 33 kk:n iässä lauseita. Häiriöt voivat säilyä aikuisuuteen asti kielen tuoton tai ymmärtämisen vaikeuksina. Dysfasiaa on noin 3 %:lla väestöstä. Jos suvussa esiintyy kielen häiriöitä (esim. dysleksiaa) ja lapsella havaitaan 2–5-vuotiaana kielen kehityksen viivettä, kyseessä voi olla kielellisen kehityksen häiriö. Tukitoimet on syytä aloittaa mahdollisimman varhain.

agrafia agraphia , aivosyntyinen kirjoituskyvyttömyys
aivojen häiriön aiheuttama osittainen tai täydellinen kyvyttömyys kirjoittaa

aleksia alexia
aivoperäinen sanasokeus, lukemiskyvyttömyys (myös osittainen)

dysgrafia dysgraphia , kirjoitushäiriö
Keskushermostoperäinen kirjoittamishäiriö, esim. paragrafia. Lukihäiriöt eli lukemisen vaikeudet (dysleksia) ja kirjoittamisen vaikeudet (dysgrafia) ilmenevät usein yhdessä. Koulun perustaitojen saavuttaminen lukemisen ja kirjoittamisen osalta on vaikeaa yli 10 %:lle lapsista. Aikuisista lähes 6 %:lla on lukivaikeuksia. Lukemisen vaikeuksilla on usein geneettinen tausta. Yli 60 %:lla suomalaisista lukemisvaikeuksista kärsivistä on lähisukulainen, jolla on vaikeuksia lukemisen ja kirjoittamisen kanssa. Kyseessä ei ole älyllinen jälkeenjääneisyys.
vrt. agrammatismi,
paragrafia paragraphia

kirjoitushäiriö jolle on ominaista kirjaimien, tavujen tai sanojen vaihtuminen (eräs dysgrafian laji)

Mikä minua tuossa ketjussa alkoi kaikista eniten ärsyttää, oli vittuilu toisen 'älykkyydelle' kirjoitetun tekstin perusteella, vaikka itse vedätte sen herneenpalon nenään, jos TEIDÄN älykkyyttänne epäillään, tahattomastikin. Muistellaanpa sitä taannoista 'akateeminen-ketjua', josta varsinainen poru alkoi. Valitettavasti aivohäiriön seurauksista kärsivän älykkyys saattaa olla täysin yhteneväinen teidän älykkyytenne kanssa, hän ei vain pysty ilmaisemaan itseään normaalisti, vaikka kuinka haluaisi osallistua keskusteluun tasavertaisena keskustelijana. Ehkä siinä mielessä Timpan puheet suvaitsevaisuudesta kannattaisi laittaa korvan taakse...

Minun äidilläni on vain lievä lukihäiriö, mutta jos joku kohtelisi häntä tavallanne, saisitte jumalauta katua syntymäänne!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-03 23:49:10 
Poissa
karppi
karppi

els kirjoitti:
- Ja tervetuloa mukaan Krisu! Kuullostat siltä ettet pienistä lannistuisi. Ja heikkiläläisenä on kyllä helpompi olla täällä kuin monessa muussa porukassa. (Ai niin, enkä minäkään osaa vielä sitä tikkuria asetella...)

Kiitos :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 08:16:02 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Lainaa:
Muistellaanpa sitä taannoista 'akateeminen-ketjua', josta varsinainen poru alkoi

Mikä "akateeminen-ketju"? Löytäisin varmaan haulla jotain, mutta olisinko varmasti oikeassa ketjussa ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 08:29:22 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Tarkoitit varmaan tätä? Yli kahden tuhannen karpin joukosta löytyy melkoinen määrä erilaisia mielipiteitä...

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=6613

Ruokavaliolla voi vaikuttaa painoon ja sairastuvuusriskiin. Mutta eirtyisemmän hyvin se ei korreloi uskontoon, huumorintajuun, suvaitsevaisuuteen tai vaikka älyyn. Siksi on joskus jännää kuunnella näitä vieraita, jotka tuntuvat olettavan, että karpiksi siirtyessään ihminen ikäänkuin kirkastuu ja jättää taakse tämän maallisen, vajavaisen olomuotonsa (läskien ohella). Ja muuttuu kaikkitietäväksi astraalihahmoksi? Ja jos se ei sitä tee, niin vika on tietysti - taas - ruokavaliossa. :-k

Viestin otsikko: Niin...
ViestiLähetetty: 2005-11-04 08:52:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bööö kirjoitti:
Tuliko muuten mieleen, että kirjoittaja ilmaisi itseään kehnosti sen takia, että saattaa kärsiä aivoperäisestä vaivasta?

Mikä minua tuossa ketjussa alkoi kaikista eniten ärsyttää, oli vittuilu toisen 'älykkyydelle' kirjoitetun tekstin perusteella, vaikka itse vedätte sen herneenpalon nenään, jos TEIDÄN älykkyyttänne epäillään, tahattomastikin. Minun äidilläni on vain lievä lukihäiriö, mutta jos joku kohtelisi häntä tavallanne, saisitte jumalauta katua syntymäänne!

Niin... Ja sitten voidaan tykönämme miettiä, missä määrin tavallisen netissä suheltajan tulee koko ajan ottaa huomioon mahdollisuus sille, että jollakin toisella kirjoittajalla on mahdollinen aivoperäinen tai mieli(ala)sairaus. Ymmärrän hyvin näkökantasi, aihe ei ole itsellenikään täysin vieras. Mutta kyllä elämä vain on yksinkertaisuudessaan niin julmaa, että kun täällä "kasvottomina" keskustellaan, niin tuollaiset asiat voisi olla ihan hyvä tuoda itse esille - niin niihin osattaisiin sitten suhtautua asian vaatimalla huomioon ottamisella ja vakavuudella. En tahdo lähteä sille linjalle, että jokainen tekstissä itseään epäselvästi tai muita ärsyttävästi ilmaiseva ihminen on jollakin tapaa kliinisesti sairas. Kun se toinen vaihtoehto on aina kuitenkin olemassa, ja todennäköisyys suurempi.

Eli reippaasti luki- ym. häiriöistä kärsivät: suu auki ja kertomaan mistä tuulee! Ei tässä kukaan täydellinen ole. Näin saadaan kommunikointi sujumaan ja kaikki ymmärtävät sitten toisiaan paremmin. Ja sitten jos joku alkaa vittuilemaan, niin saa kyllä varmasti selkäänsä valtaosalta yhtään fiksua karppiväestöä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 10:39:49 
Haluaisin kiinnittää huomiota tähän ketjuun, kun aloittelijoiden tyhmyydestä on kyse.

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=11096

Tämä ei ole aloittelijoiden osiossa. Viestissä ei kerrota kirjoittajan aloittaneen juuri liikunnan tai olevan tyhmä. Kuitenkin lähes jokainen vastaaja tulkitsee näin ja ohjeet ovat rautalangasta väännettyjä ja loukkaavia. Voi hyvinkin olla että kirjoittaja on aloittelija, mutta entä jos kyseessä olisikin jo pitkään lenkkeillyt mutta aloittelija ehkä vhh-ruokavalion ja lenkkeilyn yhdistämisessä, ja joka haluaa vertailun vuoksi kysellä minkä pituisia lenkkejä ihmiset tekevät. Ja kysyä ehkä neuvoja minkä pituisia lenkkejä joku kokeneempi suosittelee.

Tämän tyyppinen käytös ärsyttää palstalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-11-04 10:56:56 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Itse ainakin päättelin jotain siitä, että MariaK aloitti samana päivänä myös tämän ketjun: http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=11108
Ketjuilla taitaa olla väliä 4-5 tuntia.

Mutta tarkennapa vielä, mikä viesti ja mikä kommentti siinä linkkaamassasi threadissä on mielestäsi asiaton?

Vaikea hahmottaa kun luultavasti kyse on itsestä, siksi en halua olettaa mitään ;)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 181 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 710 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00