karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-11 22:23:00

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 14:22:33 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

1. pari kolme kuukautta on TODELLA lyhyt aika korjata ruokavaliota, joka on ehkä pitkäänkin ollut hunnigolla (hormonit voivat olla sekaisin piiitkään ja ne vaikuttavat paljonkin kiloihin ja muuhun hyvinvointiin)

2. puolen vuoden karppailu voi poistaa senttejä, vaikkei vaaka kertoisi muutosta (itsellä vaatekoosta 44->38-40 en mittaillut, laskenut, vaaka näyttää samoja lukemia kuin viime keväänä, mutta vanhat pöksyt putoo jalasta)

3. kaikki karpit "repsahtelevat" jopa ne kaikista aktiiveimmat pitkään karpanneet, ero on siinä, kuinka usein ja millä määrillä. Suun karppiintumiseen (makuaistien muuttumiseen menee monilla kuukausia) ja yleensä silloin enää ei edes tee mieli niitä norminameja.

4. miettikää omaa syömistä, kuinka suuren osan annoksesta syötte nautiskellen ja ihastuksesta huokaisten? mulla se on yleensä muutama haarukallinen. Sama namien suhteen, muutama ensimmäinen tulee ehkä nautittua, loput menevät ihan huomaamatta.

5. Totta on, että parhaiten motivaatio pysyy yllä niillä, joilla karppiruokavalio on poistanut epämukavia oireita, kuten. väsymystä, vatsavaivoja, iho-oireita...(mun ei esim. juurikaan tee mieli kakkua synttäreillä, kun tiedän miten kauhea olo siitä tulee. Olen ratkaissut ongelman syömällä sitä kakkua 2 lusikallista, pääsen maistamaan ja nautimaan ilman oireita, eikä mua edes harmita)
Sekä heillä jotka ovat tutustuneet aiheeseen huolella ja todella ymmärtävät asioiden väliset yhteydet ja vaikutukset ja pystyvät säätämään ruokavaliota itselleen sopivaksi.

6. huonoiten karppaus toimii heillä jotka aloittavat: vajailla tiedoilla, epärealistisin tavoittein, väärällä tyylillä, huomioimatta erityistarpeitaan, kuuntelematta omaa kehoaan, odottaen nopeita tuloksia, odottaen normaali ruokavalioon palaamista, yksipuolisella ruoalla...

nämä eivät olleet kohdistettu kenellekään erityisesti!

itse aloitin heikkilän linjoilla ja sieltä opin lausahduksen "ravinteikasta ruokaa", pottua ei ole ikävä, kun tiedän, kuinka paljon enemmän ravinteita saan salaatista. Sokerikaan ei tee mieli, kun tiedän, kuinka se häiritsee elimistön toimintaa ja niiden ravinteiden imeytymistä. Uskon myös, että sokerin kulutuksen lisääntyminen on yksi suurimmista syistä sairauksien lisääntymiseen.

ViestiLähetetty: 2005-12-09 15:13:45 
marsupilami kirjoitti:
on yksinkertaisesti liikkua paljon ja tunteä itseensä terveeksi, joka tarkoittaa myös aika ajoin itsensä palkitsemista herkuilla. :P

Minä olen hieman eri mieltä tuon paljon liikkumisen ja laihdutuksen kanssa.

Jos liikunnan taso on valmiiksi esimerkiksi 3-4h viikossa riittävällä teholla - siis ei mitään marjanpoimimista - niin elintavat ovat sopeutuneet tuohon määrään ja lihominen on täysin mahdollista, vaikka söisi luonnollisesti näläntunteen tyydyttämiseksi.

Liikunnan laihduttavuus ei johdu varsinaisesti siitä liikunnan tasosta, vaan sen lisäyksestä suhteessa nykyisin elintapoihin. Ravinnon saanti (ruokahalu) seuraa kyllä perässä ja pitkällä aikavälillä energiatasapaino "normalisoituu" entiselleen. Jos on taipumusta lihomiseen niin kontrolloimaton normaalisyöminen lihottaa jälleen. Aikajänne tuollaiseen liikunnan kanssa painonhallintajojoiluun on esimerkiksi sellainen 5v, eli se voi olla vähän hitaampi tahti kuin normaali jojoilu.

Jos siihen liikuntaan ei suhtaudu täysin fanaattisesti, niin muut kiireet tai vammat saattavat vähentää määriä, jolloin sitä metodia ei edes pysty käyttämään.

Jos oletetaan, että on tuo perustaso 3-4h peruskuntoa kohottavaa liikuntaa, eli kunto on jo valmiiksi hyvä ja on tarve laihduttaa. Nyt jos lisätään tuo liikunta tavoitteellisemmaksi: sanotaan vaikkapa 6h viikossa, lisäten pari tehoharjoitusta ja yhdistetään tuo miinuskaloreihin. Seuraako siitä sitten järkevä ja tehokas laihdutus?

Ei todellakaan: pluskaloreilla keho saattaisi adaptoitua tuohon liikuntamäärään, mutta miinukset hidastavat korjautumista ja "tehokas" kuntoa kohottava liikunta muodostuu käytännössä hajottavaksi. Jos elimistön palautetta (pahaa oloa) ei usko, niin silloin kroppa paukauttaa jänteet ja nivelet poikki sekä pistää flunssan ymv. päälle. Siis: tehokkaan harjoittelun aikana pitää huolehtia aina siitä, että kroppa saa riittävästi monipuolista ravintoa; tehokas ja kehittävä harjoittelu sekä laihduttaminen EI OLE yhtäaikaisesti mahdollista pitkällä tähtäimellä. Aloittelijaa saattaa suojata se, että kunto on vielä niin heikko, että liikunnan tehot pysyvät luonnollisesti rajoitettuina.

Yksi juttu vielä on, että nämä nykyajan liikuntamenetelmät (spinning jnpp.) ovat pääasiassa lähempänä anaerobista kynnystä. Pitkällä tähtäimellä pelkkä noilla tehoilla tehtävä liikunta ei ole edes kovin rakentavaa, vaikka se jonkinlaista kuntoa saattaakin ylläpitää. Hidastamalla palautumista miinuskaloreilla ja tekemällä pelkkää "VK:ta" pari kertaa viikossa on taas melkoista nuoralla tanssimista.

Toisaalta olen sitä mieltä, että jos karppilaihdutusta ja liikuntaa haluaa yrittää yhdistää, niin resepti on se, että tehdään rauhassa se lihasten rasva-adaptaatio vähentämällä liikunta pelkästään PK-tasolle ja lasketaan sitä hh-tasoa sillä tavalla, että kroppa ei kauheasti valita. Sitten kun rasva-adaptaatio on tapahtunut voi lisätä tehoharjoittelua, kunhan muistaa seuraavat kaksi seikkaa:
- Syklisyys: on hyvä antaa kropan levätä harjoituskuormasta SEKÄ miinuskaloritaakasta aika ajoin. Kroonistuviin ongelmiin on syynä pitkäaikainen liikakuormitus, vaikka hetkellinen ylikuormitus on tavoiteltu asia.
- Kohdentaminen: viikon tehoharjoittelun jälkeen on järkevä huolehtia siitä, että energiatasapaino on plussalla. Nopea hh (esim. palarissa) heti treeniin jälkeen ei heilauta rasva-adaptaatiotasi millään tavalla. Harjoituksen jälkeiset sapuskat kannattaa vetää napaan huolella - mutta toisaalta nopea hh niissä ei ole tarpeellista, eli kunnon karppiruokaa ja paljon.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 15:17:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ai mutta täähän on jänsää, tehtiinkö tässä nyt minustakin karppipoliisi? Sehän on suorastaan imartelevaa... mutta ehkä mä vaan kuvittelen.

Olen näes yrittänyt tässä ketjussa olla tosi tarkka siitä, että kerron vain omista valinnoistani, omista mielipiteistäni ja omata karppauksestani. Ikään kuin siinä hengessä, että tietty jokainen tekee niinkuin tykkää. Ettei vaan liiasta neuvomisesta syytettäisi. Esimerkiksi, että minä tarvitsen proteiinia jokaisella aterialla, tai voin huonosti. Ja yhtäkkiä se onkin syytös marsupilamia vastaan, että hän tekee väärin kun ei syö ja sitäpaitsi syöpäs sittenkin! Ja yhtäkkiä se, että minä en syö banaaneja, onkin hirmuinen loukkaus marsupilamin ihmisoikeuksia vastaan! (hei pliis)

Kyllä maar minua varmaan jujutetaan ja tämä ketju onkin kosminen käytännön jekku. Eihän nyt kai noin henkilökohtaisesti voi ottaa? Vai voiko?

Taidan ottaa vaarin viisampien neuvoista ja menen glögikaupan kautta kotiin. Holitonta tosin tähän tilaan ja - uskallanko edes sanoa - sokeritonta!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 15:20:02 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

marilyn kirjoitti:
3. kaikki karpit "repsahtelevat" jopa ne kaikista aktiiveimmat pitkään karpanneet, ero on siinä, kuinka usein ja millä määrillä.

Eivät kaikki.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 15:56:54 
Poissa
karppikokki
karppikokki

Olen armin kanssa samaa mieltä. en ymmärrä mistä tässä nyt ollaan nokkiinnuttu. tämä on keskustelufoorumi, ja olettaisin että jos jonkun ketjun aloittaa, niin siitä haluaakin saada keskustelua aikaiseksi... vai. :roll: mutta ei silloinkaan voi jokaikisestä asiasta vetästä hernettä nenukkaan. tottahan on, että täällä on niitä viisaampia, ja meitä tyhmempiä, ja itse ainakin olen aina kiitollinen viisaampien neuvoista.

Hannan soppa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 16:42:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

marsupilami kirjoitti:
itsehän mä tässä yritän sanoo että urheilijalla se karppaaminen ei voi olla SAMANLAISTA kun ei-urheilevalla!!!!! ei sitä nyt sa*ta*a
jaksa urheilla samalla ruokamäärällä/laadulla kun erilailla karppaavat.

Yrität sanoa juu, mutta äläpäs itsekään yleistä!

Meidän taloudessa elää 2 alakarppia, joista toinen on AMMATTIurheilija ja toinen kuntourheilija. Ammatikseen urheileva treenaa 2 kertaa päivässä, pelit päälle ja kuntourheilija 4 kertaa viikossa.

Tietysti on yksilöstä kiinni, mutta kyllä tässä taloudessa kulkee pelit ja treenit paljon paremmin ilman niitä hiilarilisiä, alakarppiruokaa vain syödään sen verran paljon kun kulutus vaatii!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 16:43:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tuli muuten mieleen ettei tuo "clive" ois yks urheilusta ja ravitsemuksesta tietävä alan ammattilainen.. Hmmm.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 17:07:59 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Punnitun kuuloista tekstiä tosiaan.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 17:38:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mielenkiintoinen keskustelu, jota en malta olla kommentoimatta :D
Back to basics eli mitä karppaaminen loppujen lopuksi onkaan? Hiilihydraattirajoitteista tai -tietoista elämäntapaa - näin sen itse olen ajatellut. Tietoisia ruokavalintoja ravinteikkuuteen pyrkien (kuten marilynkin edellä viittasi).

No, ehkä olen tosikko, mutta itse en saa millään muotoa karkin syöntiä luetuksi karppiruokavalioon - se ei ole kumpaakaan: hiilihydraattirajoitteista eikä -tietoista!! Eivätkä karkit taatusti ole ravinteikasta ruokaa :twisted:

clive puhui asiaa (karppi)ruokavaliosta suhteessa liikuntaan, siitä =D>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 18:06:57 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Nist kirjoitti:
Mari-kulta. Irkissä sen huomaa, miten tämä foorumin "verho" ei peittele kaikkea, vaan ihmiset tosiaan syö "normaalisti". Elikkäs toki pääasiassa karppilinjalla, mutta joskus ihan harkitusti, ilman tunnontuskia maistelevat vähän epäkarppia. Siksi minua välillä sylettää tämä foorumin hurmoshenkisyys ja ahdasmielisyys, jossa pienimmästäkin lipsahduksesta nyybi tuntee itsensä epäonnistuneeksi luuseriksi, joka ei vain ole saavuttanut karppinismin korkeampaa tasoa.

w000t??!?!?? ja :shock: ja :twisted: ja yks :roll: vielä päälle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 18:41:18 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Ja mun pointti "repsahdusten" osalta on se, että niitä on ihan ok nauttia sitten, kun niistä on fyysisesti ja psyykkisesti vieroittunut. Jos on tunne, että tarvitsee jotain (ollakseen iloisempi, elämäänsä onnellisempi...), on riippuvainen.

Jos elämän suola on viikonlopun karkkipussi (se säännöllinen) ihmettelen, että on mahtanut olla ankeaa elämä ennen vanhaan, kun ei ollut moisia nameja elämää piristämässä.

Mun mielestä on vallan mahtavaa, ettei ruoka enää määräile mua, vaan oon niskan päällä. Mun ei ole pakko syödä mitään, vaan pystyn valitsemaan, ja joskus valitsen yläkarppia, vaikka pääasiassa alakarppia 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 19:50:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

armi kirjoitti:
... ei täällä ole mitään oikeaa karppausta. Kukaan ei ole sanonut, että karppaat VÄÄRIN. Vaan että homma ehkä toimisi paremmin jos kokeilisit vaihtoehtoja a), b) tai c)...

Juuri näin!

Katselin päivällä hiukan ketjun muotoutumista, kun minuakin hämäsi alussa otsikko "karppaus ei sovi kaikille"... Nimittäin se tapa, jota marsupilami (ihana otus, muuten) tässä tuntuisi väittävän ei-karppaamiseksi on täsmälleen sitä, jota minä olen vuosikausia väittänyt karppaamiseksi. Ja sitä samaa on muuten yllättävän ravitsemuksen tuntija väittänyt hiilihyrdaatittomaksi tappodieetiksi. Pitäisikö tässä kysyä, olenko koskaan ollutkaan karppi??? :lol:

Mutta enpä kysy. Olen. Eikä minun tarvitse repsahdella; tunnarini hiilarimääriin mahtuu oikeasti vaikka mitä, kunhan ne aterioiden bulkkihiilarit pysyvät poissa 8) Ja minä voin siis karpata näin, vaikken edes urheile.

Sen sijaan kysyn (kun tätäkin tyyliä vastaan on hyökätty täyslaidallisilla)
1. miksi marsupilami hyväksyy vain ketokarppauksen karpiksi (jos kerran tuo nykyinen ei enää karppia ole?)
.2 miksi julkisissa medioissa kaikken diplomaattisinta ja kohteliaintakin lähestymistapaa lyödään juuri samoilla kriteereillä päähän niin että veri roiskuu.
3. Kun täällä nyt puhutaan repsahduksista ja kiivaasta induktiosta (ja milloin mistäkin jumittavasta ruoka-aineesta) niin kannattaa muistaa, että suurin osa näistä puhujista on karppeina vasta-alkajia, mutta laihduttajina ammattilaisia. Ja vaikka juuri mikään karppikirja ei puhu jumiaineista, niin jokseenkin jokainen laihdutussaitti on täynnään näitä yhden asian jippoja, jotka tuntuvat antavan helpon ja ulkoistetun selityksen...
4. Ja vielä, asiaa sivuten: Suurin osa sekä täällä että julkisemmissa paikoissa esiintyneistä karpeista ei ole puhunut kansantuhoamislaitoksesta. Mutta suurin osa lehdistötiedotteita julkaisevista koulutetuista ravitsemusihmisistä on käyttänyt karpeista erittäin harhaanjohtavaa kieltä, mukaan lukien hiilihydraatittomuus ja tappodieetti yms. Ja tämä riippumatta siitä, mitä siellä tiedetään...

Summaus:
Minusta on monta vertaa helpompaa kestää että vasta-alkajat ja amatöörit vaahtoavat jossain nettipalstalla,
kuin suvaita sitä, että koulutetut ja tietoa hankkineet ravitsemustieteilijät vaahtoavat ja jopa valehtelevat mediassa.

Diplomatia ei ole paha juttu missään - mutta minkä sille mahtaa jos sana ei kuulu... ja jos tämä on se karppipuolen purkautumiskanava, niin olkoon sitten!

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-09 20:21:29 
Ketjun filosofiset väännöt jatkuu täällä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-10 22:59:48 
armi kirjoitti:
Olen näes yrittänyt tässä ketjussa olla tosi tarkka siitä, että kerron vain omista valinnoistani, omista mielipiteistäni ja omata karppauksestani. Ikään kuin siinä hengessä, että tietty jokainen tekee niinkuin tykkää.

Niinpäniin, eiköstä vaan olekin jänsää että niin vaan ne omat sanat vääntyy toisten sormissa ihan omituisiksi, vaikka kuinka aidosti ja vilpittömästi olisit kirjoittavinasi! Mutta, onko vain tosikarpilla (tai talebanilla) tunteet?

Jollain kumman lailla tässä(kin) ketjussa jengi osaa ummistaa silmänsä siltä, että tämäkin alkuperäinen marsupilami ihka oikeasti taisi alun alkaen aivan ystävällisesti ja toverillisessa hengessä kertoa vaan omista kuulumisistaan ja valinnoistaan (lukihäiriö? Lue siinä tapauksessa ketju ALUSTA uudelleen), kuten joku suvaitsevampi yksilö koittikin tossa välillä tätä lievästi sanottuna herkkänahkaista "poliisilaitosta" muistutella.

Vinhaa on aina uudelleen ja uudelleen todeta, että kun joku -varsinkin untuvikko- uskaltautuu rohkeasti sanomaan MIELIPITEENSÄ, niin ensin joku niuho alkaa härnäämään, ensin vaan vähän, mutta kun alkuperäinen kehtaa puolustaa omaa kantaansa ja OMAA VALINTAANSA (vertaahan itseesi armiseni), niin ketjuun liittyy pikkuhiljaa enenevä määrä ei-enää-niin-vähän-härnääviä ja jeesustelevia uskonveljiä ja -sisaria. Ja jos ei alkuperäinen untuvainen uskalikko vieläkään älyä taipua taustalle, vaan alkaa oikeinpa jankkaamahan OMAA VALINTAANSA ja OMAA MIELIPIDETTÄÄN, niin taisteluhaarniskan vetää päällensä jokaikinen niuho sanaseppo ja lopulta yhtenä rintamana aletaan lyödä tätä jo lyötyä ja pullistella joukon tuella.

"Vain salonkikelpoisen voi tappaa (siis vaientaa) kuuluvasti buuaamalla.
Jo valmiiksi väärässä olevan hiljentäminen on paljon hankalampaa.
Mutta kysymykset on kysymyksiä, jotka voivat jäädä itämään.
Oli niiden esittäjä sitten miten kerettiläinen hyvänsä." -------
----- "En myöskään pidä siitä, että virallista tahoa tms ulkopuolisia solvataan. Tällaisesta olen moneen otteeseen ollut pahoillani. Erimielisyydet sen sijaan pitää tilaisuuden salliessa nostaa jämerästi mutta asiallisesti esiin, kenenkään henkilöä loukkaamatta."

Diipadaapa. Mitäpä muutakaan tässäkään ketjussa on oikeasti tehty kun loukattu henkilöä/henkilöitä, monin eri tavoin.

Hei Nist, älä ala perääntyä vaikka "talebanirintama" tiivistyy. Aloit aivan asiallisen ja tarpeellisen keskustelun. Älä anna periksi, itseleivottujenkin auktoriteettien kyseenalaistaminen on rohkea teko! Rohkean kansalaisen suu on kautta aikojen haluttu tukkia keinoilla millä hyvänsä.

No joo, kaippa moinen ylimielinen ja todellakin kaikille "kerettiläisille" lällättelevä "talebanimainen toimintamalli" (kuvaavaa Nist, kuvaavaa) on kaikkien sisäpiirien ongelma - kaikki mikä uhkaa vähänkään omaa pesää pitää tykittää maan tasalle. Peruskysymys onkin siis enemmän siitä, että MIKSI erilaisuus ja erilaiset mielipiteet samasta asiasta ovat niin peloittavia - jos kerran jokaisella on (?) oikeus siihen mielipiteeseen ja OMAAN valintaan. Tämä koskekoon kaikkia joita se koskee. 8)

Hihhulihei ja rommia pullo!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 16:44:13 
paifi kirjoitti:
Vinhaa on aina uudelleen ja uudelleen todeta, että kun joku -varsinkin untuvikko- uskaltautuu rohkeasti sanomaan MIELIPITEENSÄ, niin ensin joku niuho alkaa härnäämään, ensin vaan vähän, mutta kun alkuperäinen kehtaa puolustaa omaa kantaansa ja OMAA VALINTAANSA (vertaahan itseesi armiseni), niin ketjuun liittyy pikkuhiljaa enenevä määrä ei-enää-niin-vähän-härnääviä ja jeesustelevia uskonveljiä ja -sisaria. Ja jos ei alkuperäinen untuvainen uskalikko vieläkään älyä taipua taustalle, vaan alkaa oikeinpa jankkaamahan OMAA VALINTAANSA ja OMAA MIELIPIDETTÄÄN, niin taisteluhaarniskan vetää päällensä jokaikinen niuho sanaseppo ja lopulta yhtenä rintamana aletaan lyödä tätä jo lyötyä ja pullistella joukon tuella.

Kiitos, Paifi!

Juuri tätä lainaamaani kohtaa tarkoitan. Karppaus ei sovi kaikille. Se, ettei se sovi, ei tarkoita sitä, että olisi jotenkin karpannut väärin.

Jumalauta - ruokaahan tää vaan on!

Miten moni lopettaa homman vaan ihan hiljaa, hipsien pois foorumilta? Ja sitten on näitä muutamia onnettomia, jotka ääneen tulevat ilmoittamaan, että tää ei ole mun juttu. Silloin käy juuri noin, kuin kirjoitit. Talebaanit hyökkää. Kaikki kimpassa. Ilkkuu ja ivaa.

Kun karpitkin tajuaisi, että sitä saa ihminen syödä ihan mitä haluaa. Jos joku ei sovi yhdelle, vaikka se sopii toiselle, niin se yksi ei ole automaattisesti onneton luuseri, joka on vaan tehnyt nyt jotakin väärin, kun ei huuda halleluujaa.

Aivan samoin kuin Anjan mainitsema Suuri Tabu: kaikki eivät onnistu laihtumaan edes monen vuoden karppauksen jälkeen. Huolimatta siitä, että on huolehdittu riittävästä kookosrasvan ja seesamiöljyn saannista.

Laihtumiseen ja lihomiseen kun todellakin on muitakin syitä, kuin pelkkä ruokavalio.

Vastustan kaikkea syyllistämistä. Oli se sitten siitä, ettei ole virallisterveellisesti noudattanut riittävää asketismia, tai ettei ole noudattanut karpismin ylintä autuaaksitekevää woimaa - ja siksi epäonnistunut, jotenka moisen suu tulee tukkia keinolla millä hyvänsä.

Edelleenkin, jonkun suomalaisen laulajan suulla: "ei elämää, ei sen enempää - vain ruokaa, ei sen enempää,...."

tv. Luopiokarppi

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 16:48:38 
Poissa
tuskakarppi
tuskakarppi

Hyvä Nist tuo oli hyvin sanottu kokonaisuudessaan. kaikki omalla tyylillään. :P :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 16:58:47 
Poissa
kilttikarppi
kilttikarppi

Nist kirjoitti:
Aivan samoin kuin Anjan mainitsema Suuri Tabu: kaikki eivät onnistu laihtumaan edes monen vuoden karppauksen jälkeen. Huolimatta siitä, että on huolehdittu riittävästä kookosrasvan ja seesamiöljyn saannista.

Se on sama toisinpäin. Kun virallisella ei laihdu, niin syyllistetään ja sanotaan että laihdutit väärin tai valehtelit. Jos siis karppauksella ei laihdu, niin karppasit väärin tai vääristelit syömisiäsi.

Aina sama juttu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 17:18:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mä oon kyllä Nist fan clubin jäsen nro.1! :D Hienosti kirjoitettu, jälleen kerran.

Lukekaas nyt joka iikka uudestaan tän ketjun aloitusposti. Rauhassa, ajatuksen kanssa, herneenpalot nenästä kaivettuina. Mä ymmärsin marsupilamin halunneen vain kertoa, ettei tiukka linja sopinut hänelle. Kaivoi ilmeisesti verta nenästään, kun ei sanonut pelastavia sanoja kuten hyväkarppaus. Sota syttyi vasta siinä vaiheessa kun marsupilami ajettiin selkä seinää vasten - tottakai jokainen siinä vaiheessa puolustaa omaa linjaansa hampaat irvessä!

Toinen ärsyttävä asia tällä foorumilla on paikkareitten ja muiden vääräuskoisten mollaus. Tämä näkyy hyvin OT ja mediaosastolla; joku on laihduttanut kymmeniä kiloja paljon parjatulla "kevyellä linjalla", niin eikös kohta oo kuoro karppeja huutamassa, et joo, nahka roikkuu, naamasta näkee, ettei oo rasvaa syöty, kauankohan noikin kilot pysyy poissa, voi raukkaa paikkareihin hurahtanut ja niin edelleen...

Onko tässä taustalla kateus vai mikä? Kun ei itse onnistuttu paikkareissa ja loufätillä, niin haukutaan sitten jokikinen, joka niillä metodeilla laihduttaa? Ei voi käsittää.

Kun ihan aikuisten oikeesti on olemassa ihmisiä, jotka voivat hyvin vähärasvaisella ruokavaliolla. Sen terveellisyyteen en puutu sen enempää... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 17:21:58 
Poissa
kilttikarppi
kilttikarppi

Britney kirjoitti:
Mä oon kyllä Nist fan clubin jäsen nro.1!

Ikävä pilata ilosi, mutta vasta paikka kaksi on jaossa :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-11 17:33:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

http://karppaus.info/forum/viewtopic.ph ... ht=#142914 Esim. tuo ketju, jotain ihme irvailua vääräuskoiselle laihduttajalle. 10 kiloa neljässä kuukaudessa on ainakin mun mielestä hiton hieno saavutus, oli tyyli mikä hyvänsä!

Tai ehkä se olikin tuo "Painosta on lähtenyt melkein 10 kiloa - ja kuinka helposti: vain lisäämällä liikuntaa ja kontrolloimalla, mitä suuhunsa laittaa"-lausahdus, mille Ginia naureskeli? Kun eihän karppien tarvitse kontrolloida syömisiään, ihan itsestään ne vihannekset ja pekonit kävelevät lautaselle.

Ps. varo mainitsemasta, jos olet jossain tilanteessa tarvinut itsekuria (tämä ruokavalio kun ei sellaista vaadi). Jos nyt kuitenkin vahinko on jo käynyt ja olet maininnut tuon karmaisevan sanan, valmistaudu vastaanottamaan luopiokarpin titteli...

Pps. :wink: kuitenkin

Ai nii, wallu, mä luulen, että meitä on enemmänkin ku kaks tossa Nist Fun Clubissa :P

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00