karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-02 22:03:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:02:57 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Anonymous kirjoitti:

Siis äläs nyt ota hernettä nenään. Olin suunnannut kysymykseni aivan toiselle nimimerkille ja nyt vissiin jo pari muuta on ottanut kantaa? Olen aiemminkin huomannut, että täällä vallitsee jonkinlainen kollektiivinen puolustusmekanismi. On vähän niinkuin tökkis tikulla kusiaispesään. Se, jota tökitään väistyy mutta muut hyökkää päälle.
Ai mitenkö suhtaudun ruokaan? Syön mitä vain -kohtuudella. Noudatan muutenkin jo Arvo Ylpön aikanaan lanseeraamaa elämänfilosofiaa......

Ei kai keskustelu toimi sillä periaatteella että vain yksi ja tietty saa vastata?

Mun käsittääkseni se jolla sattuu olemaan mielipide saa avata suunsa. Ja se jolle kysymys on esitetty ei välttis ole juuri linjoilla, tai ehdi välittömästi vastaamaan.

Kiva että sulla on oma sopiva linja, sama linja ei kuitenkaan sovi mulle, jos tekisin samoin, olisin todella sairas ja todennäköisesti suorastaan työkyvytön. Miksi sua häiritsee se, että joku toinen syö eritavalla? Kai olet käynyt saman keskustelun muillakin palstoilla? (paikkareissa, vegepalstalla, alkoholistienkin kanssa saisit varmaan mielenkiintoisia keskusteluja aikaan :roll: )

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:05:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

sollya kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:
Ketjun alottajalle on ihan pakko vastata, että ikinä ennen en oo niin paljoa ajatellut syömisiäni kun nyt karpatessa teen ja suurin osa karppaajilta tekee niin. Miettii tarkkaan ravitsemustaan ja sitä mitä haluaa syödä ja miksi näin. Ottaa huomioon sopivat rasvahapot ja oikean proteiinimäärän ja millaista hiilihydraattia syö, että sais mahdollisimman ravitsevaa ja terveellistä ruokaa päivittäin. Tällä ruokavaliolla ei vain täytetä vatsaa jollain hötöllä, vaan mietitään valinnat hyvinkin tarkkaan!!Ainakin mun karppaus on tarkkaan mietittyä ja välillä oikein laskettua että kaikki ravintoaineet varmasti saa. Mietipä sitä!

Kaikella kunnioituksella mun tekis mieli sanoa, että "syömishäiriöinen". Voitko käsi sydämellä sanoa, että suhtautumisesi ruokaan on normaali?

toinen vieras.

. Oletko ajatellut että ihmisillä on voinut herätä kiinnostus ravintoansa ja kehoansa kohtaan? Se, että miettii mitä syö ei tarkoita että pakonomaisesti funtsisi ja laskisi, ellei niin halua. Monikaan täällä ei laske ravintoarvoja, mutta jos niin tekee ei se tarkoita että olisi syömishäiriöinen.

Just noi mulle on käynyt. Kun aloin karppaamaan niin kiinnostuin yhä enemmän siitä ravinnosta mitä syön ja miksi syön. Enkä mä laske kuin ihan joskus silloin tällöin omaksi kiinnostuksekseni. Normaalisti en punnitse enkä laske syömisiäni ollenkaan. Syön vaan ja nautin!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:10:22 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Töki vaan, jos tökkiminen on sun mielestä fiksua, en mä oo mihinkään väistynyt :) Mulla vaan sattuu olemaan muutakin elämää...

Tää on keskustelupalsta ja eiköhän kaikki joilla on mielipiteitä saa ne esittää. En mä puolustelijoita tarvii vaan itse vastaan omista sanomista ja ruokavaliostani mutta kiva on tietty huomaa etten oo yksin ajatusteni kanssa. :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:11:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Voitko käsi sydämellä sanoa, että suhtautumisesi ruokaan on normaali?

Vastaan omasta puolestani: En voi.
Vastakysymys: Pitäisikö olla?

Lisäselvityksenä: Olen yrittänyt suurimman osan ikääni olla "normaali" ja onnistunut olemaan vain ahdistunut, masentunut ja kiukkuinen. Olen luovuttanut. Ei onnistu se, että minä miellytän teitä. Nyt katson, miten te miellytätte minua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:14:51 
Kirrimirri kirjoitti:
Töki vaan, jos tökkiminen on sun mielestä fiksua, en mä oo mihinkään väistynyt :) Mulla vaan sattuu olemaan muutakin elämää...

Tää on keskustelupalsta ja eiköhän kaikki joilla on mielipiteitä saa ne esittää. En mä puolustelijoita tarvii vaan itse vastaan omista sanomista ja ruokavaliostani mutta kiva on tietty huomaa etten oo yksin ajatusteni kanssa. :D

No toi tökkiminen nyt oli tuollainen vertauskuva, ymmärräthän sen. Sen verran oon kuitenkin ilikiä notta pieni sohaisu sinne tänne tekee joskus hyvää mielelle :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:16:18 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Ja jatkokysymys vieraalle: määrittele normaali? :lol:

Mä en ainakaan ole "normaali" ;)
Tosin jos normaalina pidetään sitä yleistyvää linjaa, että mitä halvempi sen parempi riippumatta ravintosisällöstä, niin en haluakaan olla normaali 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:17:29 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

On se nyt merkillistä ettei mikään kelpaa. Vaaditaan miettimään syömisiä, ja sitten kun käy ilmi että mietitään (uskon että Kirrimirrin kuvaama on totta aika monenkin karpin kohdalla, omallani ainakin) niin ollaankin syömishäiriöisiä :shock:

Mä jäin miettimään, että kuinka normaalia on hengailla foorumilla, jonka aihepiiristä on täysin eri mieltä ja jonka muihin keskustelijoihin suhtautuu halveksien. No, jos muihin harrastuksiin kuuluu kusiaispesien tökkiminen niin ehkä se on sitten ihan ymmärrettävää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:18:50 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Anonymous kirjoitti:

No toi tökkiminen nyt oli tuollainen vertauskuva, ymmärräthän sen. Sen verran oon kuitenkin ilikiä notta pieni sohaisu sinne tänne tekee joskus hyvää mielelle :D

Pohojalaanenki vielä?
On ollu tapana notta jokaanen pitää tolokkua vain omista asioostansa [-X

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:21:00 
hillapuuri kirjoitti:
On se nyt merkillistä ettei mikään kelpaa. Vaaditaan miettimään syömisiä, ja sitten kun käy ilmi että mietitään (uskon että Kirrimirrin kuvaama on totta aika monenkin karpin kohdalla, omallani ainakin) niin ollaankin syömishäiriöisiä :shock:

Mä jäin miettimään, että kuinka normaalia on hengailla foorumilla, jonka aihepiiristä on täysin eri mieltä ja jonka muihin keskustelijoihin suhtautuu halveksien. No, jos muihin harrastuksiin kuuluu kusiaispesien tökkiminen niin ehkä se on sitten ihan ymmärrettävää.

No voihan tokkiinsa. Kukas se sieltä saapui kekkereihin? Missäs vaiheessa mainitsin, että olen täysin eri mieltä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:22:47 
Poissa
maallikkokarppi
maallikkokarppi

No mistäpä siis olet samaa mieltä karppaajien kanssa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:24:01 
marilyn kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:

Pohojalaanenki vielä?
On ollu tapana notta jokaanen pitää tolokkua vain omista asioostansa [-X

Ja viimeisen päälle suoraselekäinen sellaanen. Mutta pottuja en syä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:28:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Siis äläs nyt ota hernettä nenään. Olin suunnannut kysymykseni aivan toiselle nimimerkille ja nyt vissiin jo pari muuta on ottanut kantaa? Olen aiemminkin huomannut, että täällä vallitsee jonkinlainen kollektiivinen puolustusmekanismi. On vähän niinkuin tökkis tikulla kusiaispesään. Se, jota tökitään väistyy mutta muut hyökkää päälle.
Ai mitenkö suhtaudun ruokaan? Syön mitä vain -kohtuudella. Noudatan muutenkin jo Arvo Ylpön aikanaan lanseeraamaa elämänfilosofiaa......

En mä vedä hernettä nenään. Miksikäs luulet että puolustelisin itseäni jos kyselen sulta kommenttia heittoosi? Vaikkakaan se ei ollu mulle suunnattu mutta yleisellä keskustelupalstalla kun ollaan... :roll: Musta on hieman hassua että kuvittelet ettei kukaan reagoisi kommentteihisi ravinnosta palstalla, joka käsittelee ravintoa? :? Jos sinä voit hyvin sillä että syöt mitä vaan kohtuudella-kysyn edelleen, etkö usko ettei se toimi kaikilla? Ja jos et oo erimieltä meidän kanssa niin voit vaikka rekisteröityä ettei tarvii sivusta huudella.

Onhan se kiva että löytyy ajanvietteeksi "sohimista".. On varmaan tylsää olla niin normaali 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:37:46 
Lainaa:
Ai mitenkö suhtaudun ruokaan? Syön mitä vain -kohtuudella.

Et syö. Luulet vaan.
Kukaan "syönmitävaankohtuudella-ihmisistä" ei tee sitä.

Ne vain määrittelevät mikä on "kaikkea"
Ja sitten sen mikä on "kohtuudella"
... ja joskus jopa sen mitä on "syön"

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:41:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Rantaiso, kenen kirjoittama se "Nälkävuodet" on? Voisin lukaista sen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 11:49:54 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

niinluulet kirjoitti:
Lainaa:

Et syö. Luulet vaan.

Hyvin sanottu :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 12:14:50 
niinluulet kirjoitti:
Lainaa:

Et syö. Luulet vaan.

HÄH, minen ymmärrä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 12:49:23 
No, mitäs näillä termeillä nyt voi tarkoittaa
"kaikkea"= ruokaa vai "ruokaa", juomaa vai "juomaa"
"kohtuudella"=oikein vähän, vähän, paljon tai oikein paljon, vähän riippuu. Missään tapauksessa ei kannata ilmoittaa gramman tai millilitran tai kalorin tarkkuudella. Kohtuus kaikessa, myös tarkkuudessa.
"syön"= tai napsin, tai ahmin, tai napostelen, tai pureskelen, nautiskelen, tai maistelen vaan, tai en malta millään lopettaa. Joskus vain syön.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-12 12:51:38 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Liika on liikaa mutta kohtuus on aina liian vähän sanoi alkoholisti.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 16:24:52 
traanitapiiri kirjoitti:

Ja syöppö on niinkuin juoppo. Ellei ole syöppö, ei tarvitse pitäytyä erossa joistakin asioista (kuten hiilarit), mutta jos on syöppö, joutuu kieltämään itseltään sein ensimmäisen hiilarin (vert. ensimmäinen ryyppy alkoholistille, josta lähtee viikon ramppa kalakattaan)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 20:45:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Anonymous kirjoitti:
traanitapiiri kirjoitti:

Ja syöppö on niinkuin juoppo. Ellei ole syöppö, ei tarvitse pitäytyä erossa joistakin asioista (kuten hiilarit), mutta jos on syöppö, joutuu kieltämään itseltään sein ensimmäisen hiilarin (vert. ensimmäinen ryyppy alkoholistille, josta lähtee viikon ramppa kalakattaan)

:idea: tai sitten ihan vaa yksinkertasest pitäytyy mielellään erossa hiilareista, koska sillon pitäytyy erossa turvottavasta mahasta ja heittelevästä mielialasta (=minun tapaus)=;

:smt109

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 121 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00