nekkis kirjoitti:
Ei hitto, warriorina mulla ei ole tietenkään koskaan nälkä, mutta tämän threadin luettuani alkoi mieli tehdä hitosti voi-pähkinä-juustorullia, miksen ole tuollaista keksinyt, kuulostaa käsittämättömältä herkulta

Ja munavoita

Joutuu ehkä tänään syömään molempia.
[offtopic]Minä sekoitan munavoihin venäläistä hapankurkkua pienen pieninä kuutioina. Silloin voita voi laittaa suhteessa enemmän ilman että alkaa tökkimään. Ja tulee kasviksetkin mukaan

. Tuota syön iltapalana, kun jääkaappi näyttää tyhjältä. Voita, munia ja kurkkuja on kuitenkin melkein aina.[/offtopic]
paukkaa komppaan siltä osin, mitä tulee kasvisten hintaan. Kaalit on yllättävän kalliita verrattuna vaikka perunaan ja porkkanaan. Meillä se ei ole kauheasti vaikuttanut ruokalaskuun, kun jo valmiiksi on ollut perunan syönti aika vähäistä, koska olen vaan ollut siihen niin lopen kyllästynyt.
Lihan hinta meillä taas on laskenut, kun ennen piti olla aina paistijauhelihaa, nyt kelpaa halvempi ja rasvaisempikin. Tosin joihinkin ruokiin käytän silti paistijauhelihaa maun ja koostumuksen takia. Lisään sitten sekaan reilusti voita
Juustoa meillä on mennyt aina paljon, jos antaa porukan vapaasti syödä niin noin 750g/pv

. Hedelmistä on siirrytty enemmän marjoihin (osto, kun tuossa parvekkeella ei voi oikein viljellä) ja partikseen. Kiisseli oli halvempaa. Partis ja marjat parempaa.
Kunnollisia öljyjä olen aina käyttänyt ja voita, mutta kookosöljyn hinta kirvelee. Sitä tosin en laske oikeastaan ruokakuluihin vaan lääkinnällisiin menoihin ja hygieniaan. Se kun toimii lahvin ja muuten-vaan-syömisen lisäksi dödönä ja ihon rasvauksessa.
Karppia (minä ala- ja lapset hyväkarppia) meillä syödään niin pitkään kun rahaa on reilusti. Kun raha alkaa olla tiukemmassa, minä siirryn hyväkarppiin lasten kanssa. Tosin yritän nyt opetella käyttämään vielä enemmän rasvaa, että saan pidettyä tiukkinakin aikoina itseni alakarppina. Siihen projektiin liittyy yllä oleva reseptikin. Pitäisi oikeastaan avata resepteihin (ihan oikeasti, ilman ironiaa) halvat mutta hyvät rasvapommit-ketju!