moi taas!!
ihan aattelin kertoa oman pikku tarinani tähän muidenkin luettavaksi..
karppailin muutamia kuukausia tuossa kesä-syksyn ajan ja nyt se on sitten osittain loppu.
olen normaalipainoinen, oikeastaan hieman painoindeksin alemmalla puolella, mutta silti masussa on hiukan löllöä seutua jota halusin poistaa.
karppasin oikein toden teolla, laskin ja laskin hiilareita,hyvin meni aluksi, pari kiloa tippui ja jenkkakahvat lähtivät tiehensä. minulla on atooppinen iho, eli todella kuiva ja ongelmallinen, yhden-parin kuukauden karppauksen jälkeen ihoni meni huonommaksi ja muuten sileään naamaani alkoi tulla paljonkin näppyjä ja rösöistä pintaa.ei lähtenyt pois..kaikki puhuivat virkeästä olotilasta ja jaksamisesta-- minulla kaikki oli toisinpäin. olin koko ajan väsynyt ja nukuin aina vaan enemmän, silti en jaksanut mitään. urheillessa meinasin pyörtyä. huolehdin kaikkien ravintoaineiden ja vitamiininen saannista, mutta karppaus ei näyttänyt sopivan minulle. olin todella tiukalla hiilarimäärällä ja kun ajattelin vihdoin aloittavani karkkipäivät tai joskus muuten söin hiukankin enemmän hiilaripitoista ruokaa, pudottamani kaksi kiloa tuli salamana takaisin. kierre alkoi taas- aloin hulluna laskemaan hiilareita ja myöhemmin kävi taas sama juttu kun koitin niitä hieman nostaa.
loppujen lopuksi kilot oli tulleet takaisin ja olotila edelleen masentunut ja väsynyt. aloitin kunnolla urheilemaan (ennestään kävin pari kertaa jumpassa). hankin kuukausikortin kuntosalille jumppani lisäksi, ja kilot tippuivat parissa viikossa kolme kiloa!! ylimääräiset löllykät häipyivät samassa ajassa. olo on virkeä ja rauhallinen.saan unen päästä heti illalla ja nukun yöni heräilemättä. jaksan kirmata ja voin herkutella viikonloppuisin karkilla tai muulla hyvällä. silti rajoitan hiilareita mutta en tee siitä niin isoa numeroa kun vähän aikaa sitten. en syö leipää kun pari kertaa viikossa, peruna/pasta/riisi annoksen syön muutamana kertana viikossa. pizzaa tai muuta hättöä syön kun huvittaa.
ajattelin vain kertoa ettei karppaaminen aina kaikille vaikuta salla tavalla. mulle se ei äärimmäisyyksissään sopinut mutta rajansa kaikella. uskon hiilariteoriaan ja muuhun, mutta tervein tapa mielestäni laihduttaa on yksinkertaisesti liikkua paljon ja tunteä itseensä terveeksi, joka tarkoittaa myös aika ajoin itsensä palkitsemista herkuilla.
onnea kaikille karppaajille!! voikaa hyvin