karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-01 20:12:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-12-14 11:21:04 
Ensimmäinen versio margariinistä on kaukana nykyajan terveysvaikutteisista kevyttuotteista. Nimittäin ensimmäisen margariinin yksi ainesosa oli palanen lehmän utaretta. Leivän päälle tarkoitettuun tuotteeseen oli sekoitettu utareen lisäksi naudan rasvaa ja kuorittua maitoa.

Margariinin kehitystyö sai alkunsa Ranskassa Preussin ja Ranskan välisen sodan aikana vuonna 1869.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-14 11:24:26 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

mun mielestä lehmän utare olisi luonnollisempi ja tervetulleempi lisä ruokatuotteessa kuin kaikenlaiset epäilyttävät lisäaineet, joita nykyään käytetään :?

puhumattakaan muista käsittelyistä, joihin rasvapallero parat joutuvat :cry:

ViestiLähetetty: 2005-12-14 11:24:50 
Vierailijatar kirjoitti:
Ensimmäinen versio margariinistä on kaukana nykyajan terveysvaikutteisista kevyttuotteista. Nimittäin ensimmäisen margariinin yksi ainesosa oli palanen lehmän utaretta. Leivän päälle tarkoitettuun tuotteeseen oli sekoitettu utareen lisäksi naudan rasvaa ja kuorittua maitoa.

Kuulostaa tosi karpilta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-14 13:01:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

marilyn kirjoitti:
mun mielestä lehmän utare olisi luonnollisempi ja tervetulleempi lisä ruokatuotteessa kuin kaikenlaiset epäilyttävät lisäaineet, joita nykyään käytetään :?

Noniih! :D Mitäs ne karpit sitten vinkuu siitä, että makkaran sisältä löytyi lehmän silmäripset, vai mitessenytmenikään?

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=9040

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-12-14 13:04:26 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Seireeni kirjoitti:
marilyn kirjoitti:

Noniih! :D Mitäs ne karpit sitten vinkuu siitä, että makkaran sisältä löytyi lehmän silmäripset, vai mitessenytmenikään?

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=9040

mäkin oon joskus valitellut löytämääni ripseä hernekeitosta, mulla on kaksi puolustusta, ensinnäkin en ollut silloin karppi ja toisekseen se utare menisi jauhettuna vallan hyvin, tuskin se margariinissa on ollut kokonaisena lärpäkkeenä :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-01-02 22:39:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marilyn kirjoitti:
.. tuskin se margariinissa on ollut kokonaisena lärpäkkeenä :wink:

:shock: Sepä oliskin näky :shock: :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00