karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-25 11:11:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kuka saa mainostaa ja mitä?
ViestiLähetetty: 2006-09-04 19:13:56 
Saako luontaistuotteita mainostaa tuotteen nimi mainiten? Kertomatta mistä sitä saa ostaa.

Saavatko Keskolaiset mainostaa Pirkkaa ja Citymarketissa myytävää Lindahlsin partajugua?

Saako Uotilan limppua mainostaa ja kertoa mistä sitä saa ostaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-04 19:22:59 
Poissa
Turska
Turska

Voi ristus. Joku ei nyt halua ymmärtää :roll: :roll: :roll:

Koitappas kuule Aloe Veraa. Saattaa auttaa hoksottimiinkin :idea:

Sisäsyntyistä kannibalismia jo vuodesta 2004

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-04 19:41:47 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Laitan tähän nyt katkelman tänään lähettämästäni yksityisviestistä, jolla perustelin elinkeinonharjoittajien markkinointikieltoa:

Lainaa:
Palstalla on käytäntö etteivät ns. elinkeinonharjoittajat saa markkinoida omia tuotteitaan, kyse on siis ihan ammatillisesti omia tuotteitaan myyvistä. Kirpputori on eri asia, se on kertaluonteisempaa eikä sillä pyritä vastaavalla tavalla saavuttamaan pysyvää voittoa. Kirpputorihan on tuosta syystä eri asemassa ihan yhteiskunnallisestikin: myyntivoitosta ei tarvitse esim. maksaa veroja.

Emme halua, että verkostomarkkinoijat tms. käyttävät palstaa markkinointiin mm. siksi, että mainostamista on vaikea valvoa - emme halua että joku ylistää luontaistuotetta x - ylläpito saattaa olla sen tehosta eri mieltä. Jos kyseessä on aito käyttäjäkokemus, se on okei, mutta jos kehujalla on taloudellisia intressejä tuotteeseen, ei tuosta ylistyksestä ja sen todenperäisyydestä enää voi olla niin varma. Emme myöskään halua kustantaa ilmaista mainospaikkaa myyjille - maksamme itse palstan ylläpidosta, ja meistä on oikeus ja kohtuus, että jos joku haluaa hyötyä palstan vilkkaudesta, hän maksaa meille vuokraa mainospaikasta ja osallistuu näin sivuston ylläpitoon. Foorumin pito ei ole ilmaista, vuodessa kustannuksia ei lasketa enää edes sadoissa euroissa.

Käyttäjäkokemukset partajoguista ja Uotilan ruisleivistä ym. on okei.
Jos olet töissä Keskolla ja kehut silti partajogua se on okei (eihän partajogun myynnin kasvu palkkapussiisi vaikuta).
Pienimuotoinen kirpputorimyynti on okei.
Jos myyt itse tuotetta x, sen jatkuva kehuminen ja myynti palstan kautta esim. yksityisviestien välityksellä ei ole okei.
Jos olet Lindahlsin meijerin johtaja ja kehut partajogua se ei ole okei.

Sovitaanko näin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-04 19:44:29 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Eri tuotteita saa nimetä ja vertailla ja kertoa ostopaikankin, kunhan ei itse kyseistä tuotetta kauppaa tai ole saamassa sen myynnistä taloudellista hyötyä.

Muox: Eofis ehtikin jo.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 07:06:43 
Tämä ei tietenkään koske Stevia-nimimerkin steviamarkkinointia

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 07:08:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Tämä ei tietenkään koske Stevia-nimimerkin steviamarkkinointia
ei koskekaan, joko katkeroittaa 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 08:37:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kokeile Pakkotoiston foorumia siellä on aika vapaa mainospolitiikka. :D

Viestin otsikko: Kuka saa mainostaa ja mitä?
ViestiLähetetty: 2006-09-08 14:11:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

muoks

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 14:32:06 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Foorumilla markkinointia on ylläpitokustannusten kasvun ja valitusten vuoksi alettu viime aikoina rajoittaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 15:00:03 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Taidan mieki käydä aika kalliiksi kun olen kirjuuttanu aikamonta viestiä. Nyt sitten jos viestin sisältö on - juon juhlamokkaa ja käyn prismassa sekä k kaupassa maksanee se kokolailla saman jos sanon että vähäisessä määrin glukoneogeneesiä tapahtuu myös ohutsuolessa.

Ensinmainitusta minun pitäisi maksaa (jos siis ansaintamielessä niin tekisin), jälkimmäisestä minulle pitäisi oikeastaan maksaa.

Mutta asiasta varsinaiseen. Olen minäkin käyttänyt shamppoota jossa lukee aloe vera ja hyvin lähti silläkin tukka puhtaaksi. Olikohan tuo mainos. Käyn Carbossa kahvilla heti kun sattuu sopiva hetki, siellä olisi mukava piipahtaa. Mainostahan tuo?

Minulta voi tilata Pappa *piip* ja sen hinta on *piip*... se on paljon parempi ja toimivampi kuin xxxx *piip* ja konsultaatioajan voi *piipppiip* jne.. Jotenkin en osaisi olla ajattelematta että sellaisesta mainonnasta minun pitäisi maksaa sille jonka tontilla sitä teen. Minusta se on aivan yleinen normaali käytäntö.

Paitsi kun otetaan taikasana "verkostomarkkinointi" joka on sitä luokkaa olevaa saastaa että se tulisi lainlaatijan toimesta yksinkertaisesti tehdä lainvastaiseksi. Lähes aina siinä rikotaan yleista hyvää kauppatapaa. Kenellä on tuotevastuu, kuka maksaa verot, millainen on kuluttajansuoja... yleensä tuossa vallitsee verkostomarkkinoinnin osalta ns viidakon lait ja tuotevastuu sekä muut yleiset kaupankäyntiin liittyvät seikat hoidetaan henkilökohtaisesti riitelemällä tai nokkapokalla. Minusta sana verkostomarkkinointi on yksi kirosanoista. Mutta, onhan se siellä verkostokaupan pyramidin yläpäässä mukavaa (ja tuottoisaa) ja sinehän ei ylety edes puhelinlinjat saati lain pitkä käsi.

Voisihan tän tietenkin joku sujuva- ja nasevasanainen taivuttaa ratakiskon pätkästä ja nahkaremmistä jos se sillälailla menisi paremmin sisään.

Mikä tässä on niin vaikeaa...

Sori...oli pakko. Minä ainakaan en kirjoita foorumille siksi että rakennan yhdessä muiden kanssa jollekin verkostomarkkinoiden lonkeroille alustaa. Kyllä sellaista liiketoimintaa harjoittavien on osattava ja hallittava muut keinot. Mediassa myydään mainostilaa ja sitä on ostetavissa aina riittävä määrä, se ei lopu.

Ugh

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 16:21:16 
Poissa
Turska
Turska

Pappa kirjoitti:

Voisihan tän tietenkin joku sujuva- ja nasevasanainen taivuttaa ratakiskon pätkästä ja nahkaremmistä jos se sillälailla menisi paremmin sisään.

Mun mielestä Papan sanat soljui ihan hyvin!

Sisäsyntyistä kannibalismia jo vuodesta 2004

ViestiLähetetty: 2006-09-08 16:41:17 
Poissa
paleokatti
paleokatti

ninni74 kirjoitti:
Juu mietin jo , että tähän en enää sorru kirjotteleen, mutta juu hyvinpä tuota Tampereen karppi kahvilaa ja steviaa on täällä saanut mainostaa, mutteivät ilmeisesti sitä tee sitä kuitenkaan voitto tarkotukseissa tai varmaan kukaan niistä ei osta mitään koska täällä ei saa mainostaa myymiänsä tuotteita.

Muistelenko ihan väärin, että RitaStonellakin alussa oli mainostavampi linja, josta ylläpito kyllä huomautti? Mutta nythän mainostukset ovat kai (toivottavasti, ainakaan itse huomannut) jääneet tuonne ritan omaan ketjuun, mikä minun puolestani on ihan ok. Joka sinne menee, tietää mitä tekee ;)

Se taas ärsyttää varmasti, jos joka ketjussa tupataan niitä omia tuotteita tyrkyttämään, ja siinä saakin olla tiukka linja. Ja oli miten oli, linjaus on ylläpidon ja sillä on myöskin täysi päätösvalta. Minä olen vaan tyytyväinen, että tätä hommaa jaksaa joku pyörittää.

Tässä vaiheessa vois joku fooruminpitäjä vaikka laittaa jotain kympin vippimaksuja ja avattaret ja tikkerit vain vipeille ja konkarien neuvontapalsta kans vipin alle ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 16:47:40 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kyllä minäkin näkisin juuri niin, että Karppikahvilan tai Steviamyynnin esiin tuominen yhdessä aiheeseen varatussa ketjussa menee, koska nämä liittyvät kiinteästi karppaamiseen eli hiilihyraatin rajoittamiseen. Joku aloeveera taas ei liity aiheeseen mitenkään, puhumattakaan useissa eri ketjuissa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 16:52:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siwassa lauantaimakkara tarjouksessa!!1!11

:smt031 :smt039 :smt111 :smt118

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 16:58:51 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

kekexxx kirjoitti:
Siwassa lauantaimakkara tarjouksessa!!1!11

:smt031 :smt039 :smt111 :smt118

kekexxx.. mä oon aina tykännyt et sul pelaa huumori :smt016

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 17:16:23 
Mirka kirjoitti:
Kyllä minäkin näkisin juuri niin, että Karppikahvilan tai Steviamyynnin esiin tuominen yhdessä aiheeseen varatussa ketjussa menee, koska nämä liittyvät kiinteästi karppaamiseen eli hiilihyraatin rajoittamiseen. Joku aloeveera taas ei liity aiheeseen mitenkään, puhumattakaan useissa eri ketjuissa.

Millä tavalla stevia liittyy karppaamiseen? Eikö tarkoitus ole päästä makeanhimosta eroon eikä ylläpitää sitä makeutusaineilla?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 17:56:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Anonymous kirjoitti:
Millä tavalla stevia liittyy karppaamiseen? Eikö tarkoitus ole päästä makeanhimosta eroon eikä ylläpitää sitä makeutusaineilla?

Ei, vaan on tarkoitus rajoittaa tai välttää hiilihydraattien saantia. Se, että monelta makeanhimo katoaa samalla, on vain bonusta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-08 17:57:35 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

No jotkut haluaa makeutta joten täällä keskustellaan luonnollisesti erilaisista tavoista makeuttaa. Toiset on jyrkempiä kun toiset.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-09 04:00:46 
Mirka kirjoitti:
...Steviamyynnin esiin tuominen yhdessä aiheeseen varatussa ketjussa menee, koska nämä liittyvät kiinteästi karppaamiseen...

Mukavaa silti huomata, että palstan ykköskirjoittajakin myöntää nyt makeutusaineiden käytön kuuluvan kiinteästi karppaamiseen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-09-09 06:57:45 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

:roll:

No ero nyt stevialla ja makeutusaineilla on kuin yöllä ja päivällä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00