karppaus.infon arkistoitu foorumi
http://karppi.ninja/forum/

Hiukan tutkintaa ketogeenisesta - mielenkiintoista dataa.
http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=4&t=20883
Sivu 1/1

Julkaisija:  Pappa [ 2006-10-03 08:31:54 ]
Viestin otsikko:  Hiukan tutkintaa ketogeenisesta - mielenkiintoista dataa.

Title: Nutrition and Brain
J.D. Fernstrom; R Uauy; P. Arroyo (eds).
Nestlé Nutrition Workshop Series Clinical & Performance Program, Vol. 5, pp. 307-321,
Nestec Ltd; Vevey/S. Karger AG, Basel © 2001.
The Ketogenic Diet and Epilepsy
J. M. Freeman
The Johns Hopkins Medical Institutions, Baltimore, Md. USA.

http://www.nnia.co.za/CPD/articles/Ketogenic.pdf

Kannattaa katsoa taulukko 2, siis ketoosiruokavalion aloituksen sisältö. (4:1 siis 4g rasvaa ja 1g joka on proteiinin ja hiilihydraatin summa)

Tokihan kuva 2a on mielenkiintoinen mutta entäpä kuva 4. (Yksi kysymys minulle herää, mikä olikaan koko ajanjaksona syödyn ravinnon laatu ravoitsemuksellisesti? (HDL kuvassa 4) )

Jutussa on kyllä aikalailla mielenkiintosia lauseita sekä dataa liitettäväksi oman ajattelun materiaaliksi.

Julkaisija:  Mässi [ 2006-10-03 10:10:26 ]
Viestin otsikko: 

Olipas tosiaan mielenkiintoinen artikkeli! Kiitosta taas kerran.
Mitähän meidän KTL-kopla mahtais ajatella moisesta experimentistä...?

Ja OT:na: Miksi oot deletoinu Avatar-kuvasi pois? Se olis niin hyvä tunnusmerkki silloin, kun haluis kiireesti silmäillä foorumista uusia asialinkkejä.

Julkaisija:  Mirka [ 2006-10-03 11:16:35 ]
Viestin otsikko: 

Mutta tuo kuva 4 niistä lipidimuutoksista, miksi tekstissä ei kerrottu tuloksia kohdalla 12 kk? Siinähän kaikki näyttivät laskeneen HDL.ää lukuunottamatta?

No se vahvistaa täälläkin nähdyn, että kolmen kuukauden kohdalla aloittamisesta arvot voivat kohota, mutta ne parantuvat jatkossa, ja vuoden kohdalla ollaan erinomaisissa luvuissa.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/