karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 12:43:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-10-15 10:25:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-10-11 08:10:19
Viestit: 308
Tämän päivän Pohjalaisesssa on artikkeli otsikolla "Ikuinen läski".
Juttu käsittelee läskin historiaa antiikista lähtien. Todetaan, että suomalainen on kamppaillut läskiä vastaan 60 vuotta., mutta silti jo yli puolet suomalaisista kantaa ylimääräistä rasvaa.
Artikkelin lopussa laihduttamisen nykytietäjä professori Pertti Mustajoki haluaisi laskea kevyiden ruokien hintoja ja vaatii yhteiskuntaa mukaan talkoisiin.Hän toteaa, että laihdutushuuhaasta ei ole mihinkään: "Painon kannalta ruuan tärkeimmät ainesosat ovat rasva, jota pitäisi vähentää ja kasvikset, jotka vievät tilaa kaloripitoisislta ruoilta. Sen sijaan paljon paheksuttu sokeri lihottaa vain virvoitusjuomissa. Juomista tulevat kalorit tulevat ylimääräisinä, koska muuta ruokaa syödään yhtä paljon kuin ennenkin."
Ei tarvitse olla laihduttamisen nykytietäjä eikä professori käsittääkseen, että jotain edellä mainitussa teoriassa on väärin, kun kevyttuotteiden luvatussa nyky-Suomessa läski vain lisääntyy. Mutta toisaalta, mitäpä sitä ottaa pulttia edellä kerrotun kaltaisista artikkeleista. Suomi on vapaa maa, täällä saa kukin uskoa, mihin tahtoo.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 10:35:34 
Poissa
sitkeäsissi
sitkeäsissi

Liittynyt: 2004-10-27 19:08:15
Viestit: 2442
Niin, toivottavasti tuo "kevyttuotteiden hintojen alennus" -buumi ei pääse tosissaan valloilleen... :twisted:

_________________
Jalokalat (karpit :) ) uivat vastavirtaan - roskakalat menevät virran mukana.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 12:44:10 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Tässä linkki ilmeisesti samaan artikkeliin:
http://media.keskisuomalainen.fi/sunnun ... 6526.shtml

_________________
Hyväkarppaava harrastelija.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 13:09:43 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2006-10-11 08:10:19
Viestit: 308
Aivan samasta jutusta on kyse.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-10-15 13:35:59 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 16:09:34
Viestit: 849
musti kirjoitti:
Niin, toivottavasti tuo "kevyttuotteiden hintojen alennus" -buumi ei pääse tosissaan valloilleen... :twisted:


Jos jotain lakiesitystä ikinä aletaan tehdä rasvaveron tai kevythöpöhöpön hinnanalennuksen puolesta, niin ehdotan, että siinä vaiheessa on todellakin aika nousta barrikadeille ja esittää addressi sekä voimakasta julkista keskustelua siihen, onko moinen järkevää.

JOS jotain poliittisia ratkaisuja kansalaisten ruokavalintojen ohjailuun tehdään, ehdotan kasvisten arvonlisäveron poistoa ja einesten alvin tuplaamista edellisen rahoittamiseksi.

Ugh, olen puhunut.

_________________
Ala-/hyväkarppia alkaen 8/2003 - karppiylläpidosta "osa-aikaeläkkeellä", ethän laita yksärillä pyyntöjä minulle vaan mieluummin hooverille tai chimanille. Kiitos!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-10-15 14:01:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-08-07 18:00:18
Viestit: 494
kirpeli kirjoitti:
"Sen sijaan paljon paheksuttu sokeri lihottaa vain virvoitusjuomissa. Juomista tulevat kalorit tulevat ylimääräisinä, koska muuta ruokaa syödään yhtä paljon kuin ennenkin."

:evil: Lähes kaikki paino-ongelmaisethan sitä paitsi juovat light-limuja.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-10-16 08:14:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-08-17 08:43:07
Viestit: 64
Lainaa:
Sen sijaan paljon paheksuttu sokeri lihottaa vain virvoitusjuomissa. Juomista tulevat kalorit tulevat ylimääräisinä, koska muuta ruokaa syödään yhtä paljon kuin ennenkin

Savon-Sanomissa oli tämä sama juttu, ja tuo löi silmille pahiten. En ollenkaan ymmärrä tuota ajatusta että sokeri muuttuu lihottavaksi vain juomissa. Siis, karkitkaan eivät lihota ollenkaan, koska ne eivät ole virvoitusjuomia?! Joku onneton voi oikeasti uskoa tuon, ja mättää kaksin käsin karkkia "kun ei tää sokeri lihota" :shock: .


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-11-02 08:07:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-28 17:11:45
Viestit: 115
"Ei tarvitse olla laihduttamisen nykytietäjä eikä professori käsittääkseen, että jotain edellä mainitussa teoriassa on väärin, kun kevyttuotteiden luvatussa nyky-Suomessa läski vain lisääntyy."

Oman kokemukseni mukaan kevyttuotteet toimivat jos niitä käyttää oikein. Sota-aikaan ruumiillinen työ oli tutumpaa, kaloreita tietysti kului samaa tahtia vaikka mitään kevyttuotteita ei tunnettu. Viittaan siis tähän "Suomi on taistellut kiloja vastaan 60v..."

Jos jokainen söisi vaan tarpeen mukaan ja liikkuisi enemmän, ei varmasti mitään ylipaino ongelmia olisi. Mikään kevyttuote ei tee autuaammaksi jos sitä vetää surutta sillon kun hotsittaa ja niin paljon kun napa vetää. Tässä valmiissa maailmassa, jossa kaiken saa valmiiks tilaamalla, ei kuitenkaan kukaan ajattele sun puolesta. Se kun pitää tehdä itse. Suurimpana lihottajana on varmasti se mukavuuden halu, eikä mitkään yksittäiset tuotteet.

Eli yhteenvetona tästä:ne jotka haluavat syödä hiilareita eivät varmasti ole lihoa jos eivät vedä yli äyräiden, ellei sitten ole joku sairaus ym.. joka aiheuttaisi lihomista.

_________________
Kuva

"Onni on oma sakemanni"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-02 08:23:52 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
Myski:"Eli yhteenvetona tästä:ne jotka haluavat syödä hiilareita eivät varmasti ole lihoa jos eivät vedä yli äyräiden, ellei sitten ole joku sairaus ym.. joka aiheuttaisi lihomista."

Mitenkäs saat hiilarikoukussa olevan pysymään kohtuudessa? Laitapa lista keinoja. Olisiko kuusi pientä ateriaa päivässä hyvä? Tai, että kuuden jälkeen illalla ei syödä muuta kuin hedelmiä?

Vapaaehtoisia läskejä on älyttömän harvassa. Läskejä vastoin tahtoaan on jo puolet ja ylikin suomalaisista. Varmasti yli puolet läskeistä on yrittänyt kaikin tietämiensä keinojen mukaan laihduttaa. Karmeaa on, että epäonnistuminen leimataan itsekurittomuudeksi ja laiskuudeksi. Vielä karmeampaa on, että jotkut leimaavat itsensäkin itsekurittomiksi ja laiskoiksi.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Tuskin vapaaehtoisia
ViestiLähetetty: 2006-11-02 10:59:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-28 17:11:45
Viestit: 115
karpaasi kirjoitti:
Myski:"Eli yhteenvetona tästä:ne jotka haluavat syödä hiilareita eivät varmasti ole lihoa jos eivät vedä yli äyräiden, ellei sitten ole joku sairaus ym.. joka aiheuttaisi lihomista."

Mitenkäs saat hiilarikoukussa olevan pysymään kohtuudessa? Laitapa lista keinoja. Olisiko kuusi pientä ateriaa päivässä hyvä? Tai, että kuuden jälkeen illalla ei syödä muuta kuin hedelmiä?

Vapaaehtoisia läskejä on älyttömän harvassa. Läskejä vastoin tahtoaan on jo puolet ja ylikin suomalaisista. Varmasti yli puolet läskeistä on yrittänyt kaikin tietämiensä keinojen mukaan laihduttaa. Karmeaa on, että epäonnistuminen leimataan itsekurittomuudeksi ja laiskuudeksi. Vielä karmeampaa on, että jotkut leimaavat itsensäkin itsekurittomiksi ja laiskoiksi.


Juu, on varmasti koettanut laihduttaa useampaan otteeseen. Mikään kuuri vaan ei toimi jos sen lopettaa kolmantena päivänä. Terveellisyys elämäntapana paljon parempi.

Kyllä minäkin yrittänyt useasti laihduttaa, mutta tosiaan onnistuin vasta kun noudatin sitä ruokavaliota ja liikuin enemmän. (mainitsen nyt että olen kertaalleen saanut tuolla"perinteisellä" konstilla kilot pois siten, ettei tullut takasin vuosiin.
Nyt olen äitiyslomalla ja nämä kilot tuli sen aikana.)

Vaatiihan se tosiaan sitä itsekuria, olinhan mäkin aika sokerikoukussa, mutta päättämällä kitkin sen pois. Ei se hiilarihimo tarkota, että heti tarvis sitä karkkia syödä roppakaupalla, tosiaankaan. Musta vaan tuntuu, että jotkut luulee, että kun nyt "sanon olevani dietillä ja syön kevyttuotteita niin voin tässä olla tekemättä mitään ja napostella vielä vähän..." tarkotan siis, että sanalla "kevyttuote" on paljon enemmän painoarvoa psykologisesti kuin todellisuudessa. Lihavuus ei silti ole minkään yksittäisen elintarvikkeen syy, se on päänsisällä.

Itse en ole noihin kevareihin lähtenyt pahemmin, vaan olen tarvittaessa syönyt vähemmän. Se on mun tapa keventää.


Tän tekstin tarkoituksena ei ole mollata vhh:ta, alan tykätä tästä todella. Mä alotin tän, koska olin itsekin aikamoisessa karkkikierteessä. Normaalikokosena sitä ei tullut ajateltuna, mutta nuo äitiyskilot pani miettimään, että karkit ei ainakaan hyvää tee. Eikä ne lisäaineet...

_________________
Kuva



"Onni on oma sakemanni"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-02 19:44:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-23 14:26:21
Viestit: 964
Mun mielestä on vallan luonnotonta, jos ihiminen pystyy hillittemähän syömistänsa, jos on syöny hiilihytraatteja johonaki muoros...

Kaikille sokeririippuvaasille ja ylipainoosille mä haluaasin sanoa, että että te epänormaalia oo -> sokeri on käsittääkkeni enemmän riippuvuutta aiheuttava aines ku esim. heroiini...

Miksikö näin... On ollu kerrassansa ihimiselle elinehto, että son osannu varastoora rasvaa kuivan kauren ja talaven varalle, koska ei me muuten täälä tällä hetkellä enää tallusteltaasi...

Ja mikä tämän varastoonnin on saanu aikahan...??? No se on se sokeri, mitä ihiminen on saanu kerättyä ittelle syötämiseksi, ku maa on taas keväällä ja sarekauren aluus ruvennu vihertämähän...

Ei tämä ny niin kauhian vaikiaa mun mielestä oo ymmärtää...????

Moon aina sanonu kaikille, jokka epäälöö mun ruokavaliota, että siinä vaihees, ku mun häntäluu katuaa, niin sitte mä rupian taas syömähän tärkkelyksiä ynnä muita jauhotuottehia... Uskoosin, että siinä vaihees ihiminenki olis jo tottunu mokomihin hiilihytraattiihin...??? :shock:

Summa summarum...

Seuraavan maailman laajuusen näliänhärän jäläkehen täälä ei taaskaa oo muita, ku entisiä lihavia...???

_________________
-Rajuja vetoja jo vuoresta kuusyhyreksän


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-11-02 23:02:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-28 17:11:45
Viestit: 115
Sokeri kerääntyy vararavinnoksi täten kun kroppa ei saa tarpeeksi kyytiä, oli se missä muodossa hyvänsä.

Ja otetaan nyt vielä sekin huomioon, että enää ei ole kivikausi, jolloin kroppa toimi tietyllä tavalla, vaikka elimistöllä kestää aina sen tuhat vuotta ennekuin huomaa, että moista varainkeruuta ei enää tarvita nyky-yhteiskunnassa, ruoka kun ei enää lopukaan kesken, mitä nyt jääkaapista. Eikö meidän järkemme kuitenkin tämän tiedä :arrow: selkeä edistysaskel siihen suuntaan, että sitä ruokaa ei niin kauhiasti tarvitse santsata. Samalla tavalla tässä vhh:ssakin kuunnellaan kroppaa, ei todellaakaan syödä mitä sattuu milloin sattuu. Vai syökö joku? Laihtuuko sillä?

Nykyään myös joku muu valmistaa meitin sapuskat, sen nimi on kaikkivoipa elintarviketeollisuus. Siinä vaiheessa kaivetaan se harmaa ruman näköinen mössökkä esiin (aivot) ja ajatellaan uudestaan että kannattaako sitä sokeria heittää sinne pataan nimenomaan muropaketin ominaisuudessa vai voisiko sen ruuan ehkä valmistaa ihan isse? Sitä hiilaria kun tarjotaan aika monessa muussakin muodossa kuin siinä kaikkein jalostetuimmassa, sukkerin merkeillä.

Suurena ex-sokerinystävänä, tupakan himoitsijana, juhlijana, suunsoittajana voin kertoa, että jos se himo ei olisi sokeri, se olisi jokin muu. Aina meillä ihmisillä tuppaa olemaan "se jokin suuri kielletty" ja "se suuri palvottu". Tää vhh on todella hieno homma, mutta ollaan myö siltikii vaa hiivatin jumalhakusia.

En mitenkään halua ylipainoisia noin yleensä asettaa siihen koloon, että olisi sen kummemmin epäonnistuneita, tahallaan lihavia ym..Minähän painan itsekin 80-jotain kiloa! Mutta tiedän myös millä ne on tullut ja siihen on aika paljon muita syitä kuin itse sokeri-himo. Se on se autuas olotila kun aviomies sanoo et "sä olet hyvä semmosena ku sä olet". Puolivuotta ja polvet oli aika eri mieltä :oops:

Makkelle vielä, kun kert pirät näist päänhakkajist ni siin o sul iltapalaks: ](*,)

_________________
Kuva



"Onni on oma sakemanni"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-11-02 23:11:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-23 14:26:21
Viestit: 964
Myski kirjoitti:
vaikka elimistöllä kestää aina sen tuhat vuotta ennekuin huomaa, että moista varainkeruuta ei enää tarvita nyky-yhteiskunnassa


Sinähän varsinaanen antropolooki oot... :lol:

Jospa ny kumminki vielä kerroottaas tuo sun tonni muutamalla tuhannella ellei kymmenellä, niin joskohan sitte saataas jotaki tuloksia aikahan... :wink:

_________________
-Rajuja vetoja jo vuoresta kuusyhyreksän


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2006-11-03 07:21:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-28 17:11:45
Viestit: 115
makke kirjoitti:
Myski kirjoitti:
vaikka elimistöllä kestää aina sen tuhat vuotta ennekuin huomaa, että moista varainkeruuta ei enää tarvita nyky-yhteiskunnassa


Sinähän varsinaanen antropolooki oot... :lol:

Jospa ny kumminki vielä kerroottaas tuo sun tonni muutamalla tuhannella ellei kymmenellä, niin joskohan sitte saataas jotaki tuloksia aikahan... :wink:


Voidaan kertoa kymmen- tai jopa kaksikymmenkertaiseski, eipä paljoa taida muutaa sitä faktaa, että minun läskin ovat ja voivat hyvin juuri tänä marraskuisena aamuna. Ei kai auta kun kekittyä niihin :idea:

_________________
Kuva



"Onni on oma sakemanni"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 07:47:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Modet: saisiko tämän kiistelyn riitapalstalle? Sinne uskaltaisivat useammat vastata ja se voisi olla ihan hyvä perjantaikeskustelunaihe?

Myskin lausunnot kuuluvat enemmän sinne. Palstalla lienee edelleen montakin uutta kulkijaa, jotka uskovat itsekuriin ja mihin-tahansa-kalorivajetta-ja liikuntaa sisältäävään ruokavalioon. Asiaa on kuitenkin käsitelty täälläkin jo niin monta kertaa, ettei se enää oikein kuulu perkuulaudalle sen enempää himojen kuin itsekurinkaan osalta.

Ja tiedoksi myskille: suurimmalla osalla täällä vaeltavista on sekä omakohtaista kokemusta että jopa tutkimustietoa, joiden mukaan painonhallintaan on paljon parempiakin keinoja kuin itsekuri ja liikunta. Ja mikä parasta, nämä elimistön tarpeisiin perustuvat menetelmät ovat labrakokeiden valossa jopa terveellisempiä kuin nuo hikikituutukset...

Pyörrän sanani, jos joku näyttää, että lipidiprofiili / iho&hiukset&kynnet / sokeritasapaino ovat parantuneet yhtä hyvin liikkuvalla normilaihdutuksella kuin karpilla. Toistaiseksi sellaista ihmettä ei ole onnistuttu esittämään. Ehkä siksi labrakokeita ei myöskään kovin paljoa suositella ENE'läisille - eikä paikkareille 8)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: vai niin...
ViestiLähetetty: 2006-11-03 08:26:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-28 17:11:45
Viestit: 115
els kirjoitti:
Modet: saisiko tämän kiistelyn riitapalstalle? Sinne uskaltaisivat useammat vastata ja se voisi olla ihan hyvä perjantaikeskustelunaihe?

Ei ole kyllä tarkoitus kiistellä sen enempää, kunhan kerroin omasta kokemuksestani. Saako täällä kertoa omista kokemuksista vai onko se automaattisesti riitapalstalle? Ja nuo muut myönteiset ominaisuudet kuten hiusten ja kynsien hyvä kunto tulee varmaan minullekin eteen, eihän minulla ole tästä vielä vasta kuin kuuden päivän kokemus! Anteeksi jos olen mielipahaa aiheuttanut, se ei ole siis ollut tarkoitus!


Pyörrän sanani, jos joku näyttää, että lipidiprofiili / iho&hiukset&kynnet / sokeritasapaino ovat parantuneet yhtä hyvin liikkuvalla normilaihdutuksella kuin karpilla. Toistaiseksi sellaista ihmettä ei ole onnistuttu esittämään. Ehkä siksi labrakokeita ei myöskään kovin paljoa suositella ENE'läisille - eikä paikkareille 8)

_________________
Kuva



"Onni on oma sakemanni"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 09:03:34 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Els: "Modet: saisiko tämän kiistelyn riitapalstalle? Sinne uskaltaisivat useammat vastata ja se voisi olla ihan hyvä perjantaikeskustelunaihe?..."

Myski: "Ei ole kyllä tarkoitus kiistellä sen enempää, kunhan kerroin omasta kokemuksestani. Saako täällä kertoa omista kokemuksista vai onko se automaattisesti riitapalstalle?"

Ei nyt toki automaattisesti 8) Me vanhat (ja silloin tällöin äreätkin, ihmisiä kun ollaan kaikki) vaan silloin tällöin heräämme muistamaan näiden eri osioiden syntyjä...

Syy tässä oli että "perkuulauta" oli (ylläpitäjien mukaan) tarkoitettu yleisesti hyväksyttyjen tai asiantuntijoiden esittämien virheellisten väitteiden perkaukseen enemmän tutkimustiedoin kuin omien kokemusten kautta. Ja sillä tavalla se on vieläkin esitelty päävalikossa. Eli keskustelu ja kokemukset ovat jees, mutta niiden paikka juuri tässä osiossa on vähän outo?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 09:23:22 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
els kirjoitti:

Syy tässä oli että "perkuulauta" oli (ylläpitäjien mukaan) tarkoitettu yleisesti hyväksyttyjen tai asiantuntijoiden esittämien virheellisten väitteiden perkaukseen enemmän tutkimustiedoin kuin omien kokemusten kautta. Ja sillä tavalla se on vieläkin esitelty päävalikossa. Eli keskustelu ja kokemukset ovat jees, mutta niiden paikka juuri tässä osiossa on vähän outo?


Tämänkaltainenhan se "toive" tästä osasta oli.

Tosin kyllä minä täällä perkaisin myös alan dieettikirjailijoiden selkeästi nykyisen fysilogiakäsityksen vastaisia esityksiä mikäli ne ovat sellaisia joilla "vastustajat" pääsevät "huitasemaan" ja saavat näyttämään nämä "huuhaadieeteiltä". Osin ne "virheet" toki johtuvat tiedon muuttumisesta ja lisääntymisestä vuosikymmenten aikana.

Ehkä kuitenkin eniten kannattaisi tuoda tuon nykyisen "virallislinjan" esittäjien karppivastaisia esityksiä perkuulle ja nimenomaan enemmän siten että asiaa käsiteltäisiin tutkimuksiin ja alan nykyisiin muihin vakavasti otettaviin lähteisiin nojautuen. Riitapalsta 2. ei liene tarpeellinen vaikka asioiden, ei ihmisten, riitely onkin mukavaa. Se lienee yksi tärkeä osa opiskelua. Pakottaa ja motivoi kaivamaan yhä syvemmälle.


Mustajoen esitys ehkä kuuluisikin tänne mutta muutoin muulle kesksutelulle lienee oikeampia ja hedelmällisempiä (ja vilkkaampia) foorumin osia.....

:arrow: tästä tai muusta moden sopivaksi katsomasta kohden riitapalstalle tai mualle pliis... mutta siis muistetaan että mielipide-eroja on ja yksilön mielipiteen kunnioitushan on itsestäänselvyys.. ;)

...jossa noista Myskin paikkariluokan itsekuri mielipiteistä saa paljon runsaamman keskustelun vaikka sitten painonhallinnan tai ravinnon terveellisyyden suhteen. Ja itsekuri.. voi kun se maailma olisikin niin mustavalkoinen. Senkun ottaa niskasta kiinni ja syö vähemmän. Wau. Eli tämä puoli muualle ja Mustajokiperkuu tänne sikäli kun tuosta noitatohtorista edes saa kunnon perattavaa. Niissä jutuissaan kun nuo "tartuntakohdat" ovat loppujen lopuksi aikalailla hämäriä ja epäselviä.
Ihminen joka mollaa hiilarin ja rasvan vaihtokauppaa rasvasuuntaan ja mollaa karppityylin "pikadieetit" huuhaaksi ja korostaa että tarvitaan eliniänm kestäviä muutoksia ja tarjoaa siihen ratkaisuksi pussipikadieettiään ei voi olla edes vakavastiotettava taho. Muiden kuin täysin tietämättömien tai hänen p.nuolijoiden keskuudessa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-11-03 11:10:06 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-27 10:00:44
Viestit: 5088
Siirsin pyynnöstä taistelutantereelle.

(Ja siirto johtui siis aloitusviestin aiheesta - Myski kirjoitteli asiallisesti)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Aivan!
ViestiLähetetty: 2006-11-03 11:22:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-10-28 17:11:45
Viestit: 115
Olisin voinut tsekata tuon palstan aiheen tiiviimmin. Sitä kun intoutuu selvittämään, äkkiä unohtuukin että millä palstalla ollaan #-o ..Näitä on niin monia.

_________________
Kuva



"Onni on oma sakemanni"


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)