not so bored kirjoitti:
Ajattelin kuitenkin seuraavaa tilannetta. Vuonna 2013 havahdutaan että elitasosairauksien määrä (verisuoni taudit, diabetes etc) ovat lisäänytneet massiivisesti huolimatta uusista lääkkeistä!
Eduskuntatalosssa pidetään hätäkokous ja hylätään pitkään voimassa ollut virallisterveellineruokavalio. Uuden ruokavalion virallisterveellisruokavalion kehittäjäksi värvätään tunnettu radikaalimielipiteinen karppi.
Minkälainen tästä ruokavaliosta muodostuisi kun pitäs ajatella koko kansaa ja realiteetteja sen sovelttuvuuteen pitkällä aika välillä? Vastuu olisi suuri kun jengiä delasi elintaso sairauksiin kuin kärpäsiä! koko kansan suurennuslasin alla oleva karppi voisi potea aikamoisia paineita vaikka ennen vannottiin henkeen ja vereen omaan teoriaan.
Luulisin että joka ikinen karppiguru hyppäisi tuon suurennuslasin alle ja vielä kiittäisi kauniisti

Miksei lähtisi?
Jokseenkin jokainen heistä (siis guruista) on nimittäin jo nyt suurennuslasin alla. Kuten ovat ei-anonyymit karpitkin - siis ne jotka kertovat karppaavansa muuallakin kuin täällä anonyymifoorumilla. Minulla on kokemusta vasta kuudesta vuodesta - mutten usko, että nämä kokemukset olisivat muita kummempia, paitsi ehkä siinä että tällä hetkellä olen ollut karppina karvan verran pitempään kuin moni muu täällä
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka rakas Roope eli Atkins-vainaa, r.i.p. jota on varmaan tässä soveliasta käyttää esimerkkinä. Häntä mollattiin tavalla joka ei tee tiedeyhteisölle kunniaa, hänen asiakkaitaan (ja häntä) seurattiin jopa niin paljon, että kuolinsyykin valehdeltiin ja ihan vielä lehtiin, ja kaikki olivat varmoja että se tappaa.
No, miten kävi tämän suurennuslasin kanssa?
- Suunnilleen 30 vuoden asiakastyön ja bestseller-kirjojen ja miljoonien seuraajien joukosta on onnistuttu kehittämään kaksi (pahasti ontuvaa) lakitupajuttua juristien ihmemaa-Amerikassa.
- Ja jokseenkin jokainen tällä vuosisadalla julkaistu epidemiologinen ravitsemustutkimus vahvistaa sen mitä hänkin sanoi: että noilla ohjeilla pysyy terveempänä ja jopa hoikempana kuin nykysuosituksilla.
Ihan sama onko itse kunkin karppigurun tapa se optimaalisin / halvin / edes kaikille mahdollinen (ja juu ei ne statiinitkaan ilmaisia ole, puhumattakaan insuliineista ja seurannaissairauksien hoidosta - eivät valtiolle eivätkä sairastuvalle). Kuka tahansa karppiguru onnistuu tekemään nykyjärjestelmään terveellisemmän ruokavalion. Sille!
terv. ei-edelleenkään-koskaan-Atkinssilla-ollut-mutta-silti-Roopea-kunnioittava-els
_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä.
Tyyli täällä, kliksEi eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)