karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 15:50:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2007-01-12 19:08:42 
Luinpa tässä toiselta forumilta, että PV:ssä saa syödä pesuvadillisen pastaa. Tämä ei siis vaikuta aterian pisteisiin. Kastikkeet ja rasva lihottaa, eikä se mitä niiden kanssa syödään. Tärähtänyttä hommaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-12 19:33:29 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Ei pidä paikkaansa. Muutenhan se on juuri noin, mutta kun ne onnettomat eivät saa siihen yhteen lautaselliseen millään menemään pesuvadillista ja santsata ei saa sääntöjen mukaan.

Kyllä mun tietääkseni siellä vielä on yhden lautasen sääntö. :D Harmi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 12:19:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pasta ilman kastiketta maistuu pahalle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-13 18:30:29 
Jamona kirjoitti:
Pasta ilman kastiketta maistuu pahalle.

Kastikehan ei alunperin pastamaasta ole kotoisin. Varmaan suomalaiset senkin keksineet että kastiketta joka ruokaan.

Pastan kanssa parasta on oliiviöljyä paljon sekä tuoreita yrttejä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-15 14:15:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pastella kirjoitti:
Kastikehan ei alunperin pastamaasta ole kotoisin. Varmaan suomalaiset senkin keksineet että kastiketta joka ruokaan.

Pastan kanssa parasta on oliiviöljyä paljon sekä tuoreita yrttejä.

Siis et kai kuvitellut, että tarkoitin kastikkeella suomalaista peruskastiketta eli ruskeaa jauhokastiketta? Tarkoitin tietysti tomaattikastiketta tai kermaista juustokastiketta tai pestoa jne.

Ei mulle Italiassa koskaan pelkkää pastaa ilman kastiketta ole yritetty tarjota :shock: . Sitä paitsi oliiviöljyhän on rasvaa, eikä sitä saa syödä Paikkareissa kuin muutama tl päivässä. Useammasta paukkuu jo pisteet reilusti yli.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-15 18:15:49 
Jamona kirjoitti:

Ei mulle Italiassa koskaan pelkkää pastaa ilman kastiketta ole yritetty tarjota :shock: . Sitä paitsi oliiviöljyhän on rasvaa, eikä sitä saa syödä Paikkareissa kuin muutama tl päivässä. Useammasta paukkuu jo pisteet reilusti yli.

Mulle on monesti ja niin se on parhaimman makustankin. Olen siellä asunut aikoinani 4kk ja visiiteerannut muutamia kertoja.
Paikkarit tuskin määräävät miten paljon saa syödä, itsestä se on kiinni miten pisteensä käyttää. Mä teen pastani niin että oliiviöljyä tehosekottimeen n. 3 rkl ja sekaan yrtteja ja kone käyntii ja valmis juttu pastan päälle. Muuta ei tarvitse, nam.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-15 18:18:52 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Eikös oliiviöljy ja yrtit ole yrttikastike? Ja ripaus parmesania siihen, niin Italialainen perinneruoka on siinä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-15 18:25:31 
4 rkl öljyä = 60 g = 540 kaloria.
Mutta lisäksi vain ja ainoastaan rasvakaloreita.
Onko tuo nyt se täydet 20 paikkaripistettä vai menikö yli??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-15 18:36:47 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

noin 16 pojoa JOS suomessa nykyisin lasketaan näin:

540/50 + 60/12

siis jokaista 12 rasvagrammaa kohti tulee yksi rasvarankaisupiste.

ViestiLähetetty: 2007-01-15 22:37:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

H€rkuttelija kirjoitti:
Luinpa tässä toiselta forumilta, että PV:ssä saa syödä pesuvadillisen pastaa. Tämä ei siis vaikuta aterian pisteisiin. Kastikkeet ja rasva lihottaa, eikä se mitä niiden kanssa syödään. Tärähtänyttä hommaa.

Provo tai ei, mutta oman järjen käyttö lienee sallittua; kastikkeella tai ilman :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 11:14:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jh kirjoitti:
Mulle on monesti ja niin se on parhaimman makustankin. Olen siellä asunut aikoinani 4kk ja visiiteerannut muutamia kertoja.

Siis sulle on tarjottu keitettyä pastaa ihan sellaisenaan, kuivana :shock: . Kyllä mun pastassa on Italiassa ollut ainakin oliiviöljyä, ja sitähän ei Paikkareissa sallita kuin ihan pieni määrä, jos siis meinaat syödä päivässä muutakin kuin pastaa ja oliiviöljyä. Ja kyllä, lasken oliiviöljyn ja yrtitkin "kastikkeeksi".

jh kirjoitti:
Paikkarit tuskin määräävät miten paljon saa syödä, itsestä se on kiinni miten pisteensä käyttää. Mä teen pastani niin että oliiviöljyä tehosekottimeen n. 3 rkl ja sekaan yrtteja ja kone käyntii ja valmis juttu pastan päälle. Muuta ei tarvitse, nam.

Paikkarit nimenomaan määrävät miten paljon saa syödä, mutta eivät enää mitä saa syödä. Jos päivittäiset pisteesi ovat esim. 18, niinkuin monella keskipituisella naisella ovat, 2 niistä menee siihen pesuvadilliseen pastaa. Jos 4 rkl on loput sallituista pisteistä eli 16, niin mahtaa olla hyvän makuista, kun pesuvadilliseen pastaa sekoitat vain 4 rkl oliiviöljyä. Näin karpin näkökulmasta vadillinen jää silloinkin aika kuivaksi.

Mutta joo, jos on syönyt rasvatonta ruokaa pitkään, niin voihan tuokin satsi maistua hyvältä. Mun mielestä ei, eikä pelkkä pasta/oliiviöljydieetti ole terveellinen. Lihakset surkastuu proteiinin puutteesta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 15:18:32 
Jamona kirjoitti:
Mun mielestä ei, eikä pelkkä pasta/oliiviöljydieetti ole terveellinen. Lihakset surkastuu proteiinin puutteesta.

Juu siis enhän mä nyt mitään muuta syökkään kun pelkkää pastaa ja oliiviöljyä, tsiisus! :lol: :lol: :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 16:28:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei nyt puhuttu sun ruokavaliosta mitään, puhuttiin vain siitä, että Paikkareissa saa syödä pesuvadillisen pastaa, mutta joko se on mautonta tai sitten ei muuta enää päivän aikana saakaan syödä.

Mikä siinä oikein on, että joillain on tuo sisälukutaito ihan hukassa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-16 18:15:20 
Jamona kirjoitti:
Ei nyt puhuttu sun ruokavaliosta mitään, puhuttiin vain siitä, että Paikkareissa saa syödä pesuvadillisen pastaa, mutta joko se on mautonta tai sitten ei muuta enää päivän aikana saakaan syödä.

Mikä siinä oikein on, että joillain on tuo sisälukutaito ihan hukassa?

0 pisteen arvosta kastiketta sekaan (tomaattimurskat + vihanneksia)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-24 20:26:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

...ja hyvin pitää nälkää.
...ja hienosti tulee tarpeelliset rasvahapot ja prodet, ettei lihakset surkastu ja aivot toimii.
...ja annoksen gi:kin on kivan matala kun on rasvaa sitä alentamassa, nin ei verensokeri hypi ja lisää keskivartalolihavuutta tukevaa tarpeettoman insuliinin eritystä..

Hei Daa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 16:47:07 
Katjunen kirjoitti:
...ja hyvin pitää nälkää.
...ja hienosti tulee tarpeelliset rasvahapot ja prodet, ettei lihakset surkastu ja aivot toimii.
...ja annoksen gi:kin on kivan matala kun on rasvaa sitä alentamassa, nin ei verensokeri hypi ja lisää keskivartalolihavuutta tukevaa tarpeettoman insuliinin eritystä..

Hei Daa.

...proteiini otan muista päivän ruuista (rahka, raejuusto, soijarouhe, tofu, tonnikala, kana) rasvahapot hampunsiemenöljystä.

Mut hei, kiitos huolehtimisesta! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 17:44:45 
Poissa
kermakarppi
kermakarppi

Hampunisiemenöljyn rasvahappoprofiili on kovin huono. Kannattaisi harkita vaihtoa johonkin muuhun.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 19:24:43 
thimari kirjoitti:
Hampunisiemenöljyn rasvahappoprofiili on kovin huono. Kannattaisi harkita vaihtoa johonkin muuhun.

On tuolla pullo pellavansiemenöljyäkin jota tulee yhtä lailla syötyä mm. jugun joukossa. Siinä on erittäin runsaasti alfa-linoleenihappoa (Omega-3) sekä linolihappoa (Omega-6). Lisäksi siinä on myös öljyhappoa (Omega-9).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-25 22:13:56 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Ai semmosen Sarviksen muovivadillisen vai perinteisen emalivadillisen? Nehän on ihan eri kokoisia???

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-22 19:16:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

:lol: lasten suurta herkkua on makaroni ketsupilla ja paljon voita.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 48 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00