jh kirjoitti:
Mulle on monesti ja niin se on parhaimman makustankin. Olen siellä asunut aikoinani 4kk ja visiiteerannut muutamia kertoja.
Siis sulle on tarjottu keitettyä pastaa ihan sellaisenaan, kuivana

. Kyllä mun pastassa on Italiassa ollut ainakin oliiviöljyä, ja sitähän ei Paikkareissa sallita kuin ihan pieni määrä, jos siis meinaat syödä päivässä muutakin kuin pastaa ja oliiviöljyä. Ja kyllä, lasken oliiviöljyn ja yrtitkin "kastikkeeksi".
jh kirjoitti:
Paikkarit tuskin määräävät miten paljon saa syödä, itsestä se on kiinni miten pisteensä käyttää. Mä teen pastani niin että oliiviöljyä tehosekottimeen n. 3 rkl ja sekaan yrtteja ja kone käyntii ja valmis juttu pastan päälle. Muuta ei tarvitse, nam.
Paikkarit nimenomaan määrävät miten paljon saa syödä, mutta eivät enää mitä saa syödä. Jos päivittäiset pisteesi ovat esim. 18, niinkuin monella keskipituisella naisella ovat, 2 niistä menee siihen pesuvadilliseen pastaa. Jos 4 rkl on loput sallituista pisteistä eli 16, niin mahtaa olla hyvän makuista, kun pesuvadilliseen pastaa sekoitat vain 4 rkl oliiviöljyä. Näin karpin näkökulmasta vadillinen jää silloinkin aika kuivaksi.
Mutta joo, jos on syönyt rasvatonta ruokaa pitkään, niin voihan tuokin satsi maistua hyvältä. Mun mielestä ei, eikä pelkkä pasta/oliiviöljydieetti ole terveellinen. Lihakset surkastuu proteiinin puutteesta.