Työmaan kuppilan lounaslistalla tänään Jauheliha-tomaattikeitto, aattelin että siinä hyvä karppivaihtoehto ja valitsin sopansyöntiin soveltuvat välineet tarjottimelle. Kun sitten pääsin sopan kohdalle ja kauhoin ihan pohjalta saakka, niin VOI EI! Kauha oli täynnä perunaa. Eli olivat siis tehneet jauhelihakeittoa johon liemeksi sitten laittaneet tomaattilitkua. No koska mun mielestä tomaattikeitto on TOMAATTIkeitto, mahdollisesti jauhelihaa tai broilerin suikaleita joukossa (lasten pyynnöstä, ja hyvää muuten onkin), niin kyselin sitten emännältä vähän tyhmänä että "Onko tässä perunaa?" Sainkin kivan vastauksen; 70 % miehistä haluaa perunaa keittoon. AHA, minä siis vielä tyhmänä jatkoin, niin siis mutta tomaattikeittoon.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Niin niin...
Minähän vähän siitä suivaannuin, ja tarkkailinkin toisiin pöytiin, yli sata ruokailijaa päivässä ja mä näin peräti kahdella miehellä soppalautasen nenänsä edessä, enkä muuten kovin monella naisellakaan.
Vastatkaahan nyt miehet miten on, haluatteko te tosiaan perunaa tomaattikeittoon???
Taitaa olla vähän puolueellinen paikka tälle kyselylle mutta kun oikeassa oleminen on niin kivaa...