Wi kirjoitti:
marilyn kirjoitti:
Paikkarissa on paljon sitä väkeä, jotka käyttävät ainoat pisteensä vaikka pullaan ja jos jäljelle jää niin PV patukoihin.
Ja lisäksi niitä, jotka panttaavat pisteitä punnituksen jälkeiseen päivään: kitkuttavat kasviksilla, potulla, pastalla ja ruisleivällä koko viikon ja vetäisevät punnituksen jälkeen kunnon syömäorgiat.
Paitsi "virallisterveellistä", myös muutoin varsin tervettä suhtautumista ruokaan opettaa tämä nykyinen PV-systeemi, ja antaa lisäksi pysyviä välineitä painonhallintaan

.
Itse asiassa tuo on aika monen lääkärin ja terveysasiantuntijankin kanta asiaan. Olen kuullut ainakin kolmen heistä sanovan "No mutta sehän on ihan sama miten laihtuu. Kunhan laihtuu." Ja nimenomaan tässä olen kerrankin ehdottoman ja täysin eri mieltä arvon asiantuntijoiden kanssa.
Jos laihtuu oppimatta samalla miten ylläpitää haluttu paino ja terveytensä, on jo noidankehässä. Ja jos paino lähtee niin että terveysriskit kasvavat (näinhän voi tehdä kalliisti lowfat-kituuttamalla tai huumeilla, mutta myös täyspaastolla tai elämällä niillä vähäravinteisilla halvoilla ruoilla, joita syötetään kehittyneiden ja kehitysmaiden köyhille) - niin riskit ovat JO kasvaneet ennen yhtäkään lisäkiloa.
Low-carbin voi periaatteessa pilata siinä missä kitudieetinkin, rakentamalla homman siihen, että kun kilot on tiputettu, niin sitten saa palata roskiin. Ja haaveilemalla niistä ihanuuksista, kuin taivasosuudesta kiirastulen jälkeen.
Siksi minusta täällä karpeissa koetetaan kaikin tavoin painottaa sen tavallisen aamiaiseksi/lounaaksi/päivälliseksi syötävän ruoan laatua ja *makua* jo laihdutusvaiheessa. Ettei tarvitse lähteä erikseen herkuttelemaan ... ylipäätään millään. Tai että herkuttelu on sekä sallittua että suorastaan toivottavaa; on vain valittava sopivasti. Ei kuuri. Elämäntapa.
Tästä syystä kannatan itse edelleen tätä ketoosin rajoilla pyörivää, aika sallivaa karppia - niille joille se sopii. Ja luulen (en tiedä) että jazzmama tiputtelee kilojaan tämän tyyppisellä systeemillä. Kaikki hiilihydraatit, jotka olivat sallittuja kalorivajauksen aikana, ovat - sallittuja edelleen. Banaanissakin on vähemmän nopeita hiilareitä kuin sämpylässä. Ja sataan grammaan mahtuu hiilareita paljon - jos vain potut, leivät ja limpparit on poissa.
terv els