karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-15 16:28:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-07-27 18:38:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kutri tuolla omalla sivullaan paljastikin jo sen mistä olen näillä palstoilla muutaman kerran huomauttunut:
kutrin kirjoituksiin pitää suhtautua sillä varauksella että hän ei ole mukana _täysin_ pyyteettömästi, vaan edustaa omaa dietti bisnestään, ja lobbaa siis omaa näkemystään eikä välttämättä pysty objektiivisesti käsittelemään kaikkia näkökulmia ja tutkimustuloksia :!:
Häneltä on nyt tulossa kiinteytys-kirja jonka tietoja ei julkaista netissä vaan tarkoituksena on puhdasrahastus, ei tosin edellisenkään kirjan kaikkia tietoja netissä julkaistu, kunhan sen verran että ostohalu heräsi :wink: .
Täten voimme haudata lopullisesti väitteet kutrin pyyteettömyydestä.
Tämä ei tarkoita että olisin sitä mieltä että noin ei saisi tehdä, päinvastoin. Nostan hattua kutrille siitä mitä hän on saanut aikaan ja toivon bisnekselle menestystä- aikuisten oikeesti.
Muistakaa nyt kaikki "kutri-uskovaiset" että hän kuuluu samaan kastiin leipätiedoituksen kanssa - kaupalliset intressit jylläävät.

http://www.kehokuntoon.net/kutri/viewtopic.php?t=961

ViestiLähetetty: 2004-07-27 19:43:27 
Pratt kirjoitti:
Kutri tuolla omalla sivullaan paljastikin jo sen mistä olen näillä palstoilla muutaman kerran huomauttunut:
kutrin kirjoituksiin pitää suhtautua sillä varauksella että hän ei ole mukana _täysin_ pyyteettömästi, vaan edustaa omaa dietti bisnestään, ja lobbaa siis omaa näkemystään eikä välttämättä pysty objektiivisesti käsittelemään kaikkia näkökulmia ja tutkimustuloksia :!:
Häneltä on nyt tulossa kiinteytys-kirja jonka tietoja ei julkaista netissä vaan tarkoituksena on puhdasrahastus, ei tosin edellisenkään kirjan kaikkia tietoja netissä julkaistu, kunhan sen verran että ostohalu heräsi :wink: .
Tämä ei tarkoita että olisin sitä mieltä että noin ei saisi tehdä, päinvastoin. Nostan hattua kutrille siitä mitä hän on saanut aikaan ja toivon bisnekselle menestystä- aikuisten oikeesti.
Muistakaa nyt kaikki "kutri-uskovaiset" että hän kuuluu samaan kastiin leipätiedoituksen kanssa - kaupalliset intressit jylläävät.

Ja höpö, höpö taas sun juttujas. Niin ja tiedoksi en ole "kutri-uskovainen", vaan "alakarppi-uskovainen". Mutta kuitenkin huoh.........

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-27 20:07:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rakas vieras,

Otan kohteliaisuutena että pidät kriittistä suhtautumista taloudellisten intressien rasittamien kirjoittajien teksteihin "minun juttuna". 8)

Olisi mukavaa jos tuon voisi rekisteröidä tavaramerkikseni, tulisi mukavat provikat. :wink:

Pratt <ex-sinisilmäinen inhorealisti>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 06:28:01 
Pratt kirjoitti:
Rakas vieras,

Otan kohteliaisuutena että pidät kriittistä suhtautumista taloudellisten intressien rasittamien kirjoittajien teksteihin "minun juttuna". 8)

Olisi mukavaa jos tuon voisi rekisteröidä tavaramerkikseni, tulisi mukavat provikat. :wink:

Pratt <ex-sinisilmäinen inhorealisti>

Kuule vieras "ex-sinisilmä" Pratt, ei ollut kohteliaisuus, ei........... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 06:49:43 
On päivän selvää, että Kutrilla on oma lehmä ojassa, toisaalta me kaikki tiedämme, kuka hän on. Hän ei ole täällä piiloutunut (tietääkseni) minkään vieras-nimimerkin taakse, vaan rekisteröitynyt ja esiintyy omalla nimellään. Niinpä jokainen meistä voi ottaa hänen mielipiteisiinsa kantaa tai olla ottamatta, uskoa jos huvittaa, tai olla uskomatta.

Minusta Kutrin motiivit ovat hyväksyttävämmät ja myös ymmärrettävämmät kuin näitten meidän rasittavan pentumaisten vieraitten. Alkaa pikkuhiljaa jo vanhankin rouvan kärsivällisyys herpaantua noitten lapsellisten kuittausten kanssa :) ...

Pratt; Corto Maltesen hengessä :wink: !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 06:51:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras se taas heittelee omiaan tajuamatta yhtään mitään. :(
Sisälukutaito on edelleen tänäkin päivänä kullanarvoinen taito. :wink:

Pratt <katsoo säälien alaspäin vierasta>

ViestiLähetetty: 2004-07-28 08:58:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pratt kirjoitti:

Raadollista darwinismia on se, että nykymaailmassa vain kaupallisesti menestyvät ja "myyntikuntoiset" ajatukset leviävät.

Atkinsia ja Tolosta voi syyttää pillerikauppiaiksi, mutta kukapa jaksaisi asiaa rummuttaa koko ikänsä pelkästä missiosta ihmiskuntaa kohtaan? Äititeresoita kasvaa harvassa ja sitä paitsi Äiti Teresakin nosti profittia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 10:11:29 
Pratt kirjoitti:

Voisit Prat mennä peilin eteen ja kysyä kuka se "heittelee omiaan", tälläkertaa Kutrista ja "Kutri uskovaisista". Eikä muuten minunkaan tajuamisissa eikä sisälukutaidoissa mitään vikaa ole, eli nekin on ihan "heittelee omiaan" juttuja.

Ja mikä hemmetti siinä on, jos tänne kirjoittaa kirjautumaton "vieras" sinä käyt kurkkuun ja luulet voivasi "katsoa säälien alaspäin". Kuule minä olen varmasti yhtä "karppi" kuin sinäkin, ja ollut jonkin verran kauemmin kuin sinä. Eikös tälle tantereelle saa osallistua juuri tälläiset jotka ei halua rekisteröityä :?:

Ja kirjoita sinäkin kirja tai vaikka kaksi, niin ei tarvitse olla noin katkera :idea:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 11:15:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hahaa kirjoitti:
Pratt kirjoitti:

Voisit Prat mennä peilin eteen ja kysyä kuka se "heittelee omiaan", tälläkertaa Kutrista ja "Kutri uskovaisista". Eikä muuten minunkaan tajuamisissa eikä sisälukutaidoissa mitään vikaa ole, eli nekin on ihan "heittelee omiaan" juttuja.

Ja mikä hemmetti siinä on, jos tänne kirjoittaa kirjautumaton "vieras" sinä käyt kurkkuun ja luulet voivasi "katsoa säälien alaspäin". Kuule minä olen varmasti yhtä "karppi" kuin sinäkin, ja ollut jonkin verran kauemmin kuin sinä. Eikös tälle tantereelle saa osallistua juuri tälläiset jotka ei halua rekisteröityä :?:

Ja kirjoita sinäkin kirja tai vaikka kaksi, niin ei tarvitse olla noin katkera :idea:

Luepa tuolta linkin takaa kutrin kirjoitus ja palaa sitten asiaan.

Jos vieras alkaa juttunsa " Ja höpö, höpö.." niin kuvainnollisesti: kurkkuun saa, ja pitää, käydä. :twisted:
Varsinkaan kuin alkuperäinen kirjoitukseni ei sisällä yhtään ainutta asiavirhettä jota arvoisa vieras olisi kumonnut - no ei tietenkään - eihän niitä ole. 8) se siitä omien heittelystä.

Ei kai kysymys ole siitä kuka syö vähemmän hiilareita tai ollut kauemmin syömättä :lol: :lol:

En kai vain ole missään vaiheessa sanonut ettei noin saisi tehdä :?: muistaakseni päinvastoin.

Lainaa:
rouvaQ Lähetetty: Kes Hei 28, 2004 6:49 am Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

On päivän selvää, että Kutrilla on oma lehmä ojassa, toisaalta me kaikki tiedämme, kuka hän on. Hän ei ole täällä piiloutunut (tietääkseni) minkään vieras-nimimerkin taakse, vaan rekisteröitynyt ja esiintyy omalla nimellään. Niinpä jokainen meistä voi ottaa hänen mielipiteisiinsa kantaa tai olla ottamatta, uskoa jos huvittaa, tai olla uskomatta.

Minusta Kutrin motiivit ovat hyväksyttävämmät ja myös ymmärrettävämmät kuin näitten meidän rasittavan pentumaisten vieraitten. Alkaa pikkuhiljaa jo vanhankin rouvan kärsivällisyys herpaantua noitten lapsellisten kuittausten kanssa ...

Pratt; Corto Maltesen hengessä

Tässä juuri kommentoin kutrin kirjoitusta ´(tosin toidella foorumilla olevaa) mutta kutrin pyynnöstä en kirjoita kriittisiä kirjoituksia hänen palstalleen.

Kutrin motiivit ovat tottakai hyväksyttävät ja ymmärrettävät, kaikki eivät vain niitä ymmärrä ja ottavat kaiken hänen sanomansa lapsenomaisesti totena. :(
Kutri on ainut näistä diettiguruista jonka olen näillä palstoilla julkisesti arvostellut toisten oppeja, jolloin myöskin hän on näin avoimen kritiikin kohde omasta vapaasta tahdostaan.
Korjatkaa jos Tolonen tai Heikkilä on jollain palstalla julkisesti arvostellut kutria :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 11:48:17 
Pratt kirjoitti:
hahaa kirjoitti:
Pratt kirjoitti:

Luepa tuolta linkin takaa kutrin kirjoitus ja palaa sitten asiaan.

Jos vieras alkaa juttunsa " Ja höpö, höpö.." niin kuvainnollisesti: kurkkuun saa, ja pitää, käydä. :twisted:
Varsinkaan kuin alkuperäinen kirjoitukseni ei sisällä yhtään ainutta asiavirhettä jota arvoisa vieras olisi kumonnut - no ei tietenkään - eihän niitä ole. 8) se siitä omien heittelystä.

Ei kai kysymys ole siitä kuka syö vähemmän hiilareita tai ollut kauemmin syömättä :lol: :lol:

En kai vain ole missään vaiheessa sanonut ettei noin saisi tehdä :?: muistaakseni päinvastoin.

[quote]rouvaQ Lähetetty: Kes Hei 28, 2004 6:49 am Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Luuletko Pratt että olisin kommentoinut mitään, lukematta ensin "linkin takaa kutrin kirjoitusta"....huoh :roll: Ja olen sitä mieltä edelleen että höpö,höpö katkeraa tilitystä.

Ja minusta tuo "kutri-uskovaiset" on inhottavan kuulosta mollausta. Minä en ole koskaan "kutraillut", mutta tiedän monta jotka siitä ovat avun aanneet. Eikä ne "kutrailijat" nyt niin tyhmiä ole että ne "ottaa kaiken lapsenomaiseti todesta" (jotain tohonkin malliin kirjoitit).

Eipä kannata olla liian ylimielinen, paras vaan sinunkin pitää jalat maan pinnalla ja katsella kanssaihmisiäsi samalta tasolta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 12:43:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kysymys sinulle vieras:

Missä on se asiavirhe alkuperäisessä kirjoituksessani - Mikä kohta ei pidä paikkansa :?:

Väität että et ole "kutri-uskovainen" mutta käyttäydyt juuri niin:
- kaikki kritiikki on kielletty :!:
- "ei minun tarvitse perustella mitään kun asia nyt vaan on niin" -asenne :(

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 16:58:15 
Pratt kirjoitti:
Kysymys sinulle vieras:

Missä on se asiavirhe alkuperäisessä kirjoituksessani - Mikä kohta ei pidä paikkansa :?:

Väität että et ole "kutri-uskovainen" mutta käyttäydyt juuri niin:
- kaikki kritiikki on kielletty :!:
- "ei minun tarvitse perustella mitään kun asia nyt vaan on niin" -asenne :(

Kuule sun koko juttus on epäasiallista höpinää. Ja kritiikki on eriasia kun vainoharhainen luulottelu. Niin ja nyt sinä jo luulottelet minua "kutri-uskovaiseksi" (mitähän sekin lienee tarkoittaa). Ja jos jollain on "asenne", niin sinulla. Minusta jokainen saa uskoa mihin ruokavalioon tahansa vaikka se olisi poikkeava minun ruokavaliostani. En minä rupea luulottelemaan jokun motiiveja, saatika kahdehtimaan jos sillä osaa viellä fyffeäkin tehdä.

Mutta Pratt on Pratt vaikka voissa paistais. No, tapas on tulleet tutuiksi palstaa seuranneena :shock: Minä lopetan nyt tämän typerän jankkaamisen ja lähden lenkille :D

ViestiLähetetty: 2004-07-28 17:56:46 
Pratt kirjoitti:

Äh, Prat on vaan kateellinen toisten menestyksestä 8)

Kuule poitsu, 1900- luvun suurin tragedia oli, että kommunismia ei kokeiltu hiirillä ja muistappa palauttaa palkkasi työnantajalle heti kuun alussa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 20:13:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tää taistelu tuntui nyt loppuvan kesken ennenkuin alkoikaan. :(
Ei ollut vieraista vastusta - ei yhtään asiaa, edes kaukaisesti, koskevaa argumenttia. :(
No eipä nuo "vierailevat kemsistit" ole oikein aikasemminkaan vakuuttaneet. 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 20:29:45 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Jotenkin tän viestin otsikko tuo mulle mieleen iltapäivälehtien lööpit, joissa annetaan ymmärtää että tiedossa on joku hirveä paljastus ja sitten itse juttu on tosi läyhänen. 8)

Pratt on päättänyt vastustaa mua innolla, joka tuo mieleen yhden tyypin, jonka takia aikanaan lähdin Verkkoklinikan keskusteluryhmästä (Morrigan varsinkin tietää kenenstä puhun...). Ehkä sattumaa, tai ehkä kyseessä on joku miesjuttu?

Olen ottanut tähän asiaan kantaa aiemminkin, joten en jaksa avautua sen enempää kuin todeta, että jos joku ei halua uskoa, että voin nauttia väittelystä/keskustelusta ihan vain huvin vuoksi, ilman mitään taloudellisia intressejä (varsinkin kun pidän aika epätodennäköisenä, että kukaan tästä ryhmästä olisi ikinä ostamassa kirjojani, vaikka kuinka väittelisin), niin se on voi voi. :-D

Ja mitä muuten Heikkilään & co:hon tulee, veikkaan että Antti Heikkilä on sitä sukupolvea, jolle internet on melko vieras paikka -- jostain Tolosesta nyt puhumattakaan.

Välillä on käynyt mielessä näitä Prattin urputuksia lukuessa, että olisiko sitten parempi että rekisteröityisin tänne jollain uudella nimimerkillä ja esittäisin samat argumentit sen takaa? No, enpä taida viitsiä... :-)

No, yritän ylipäätään rajoittaa netissä hillumista, mm. kirjoittamalla jatkossa(kin) tähän foorumiin entistä harvemmin. Katsotaan miten onnistun... :-D

Ai niin ja mikäli joku pelkää, voin luvata että uudessa kiinteytyskirjassamme ei tulla käyttämään mitään "sanomaanne" -- eikä muutenkaan oteta juuri kantaa muihin dieetteihin (koska kyseessä on konkreettinen liikunta- ja ruokaohjelma tyyliin "syö maanantaina näin, treenaa näin").

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 21:00:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kutri kirjoitti:
että jos joku ei halua uskoa, että voin nauttia väittelystä/keskustelusta ihan vain huvin vuoksi, ilman mitään taloudellisia intressejä (varsinkin kun pidän aika epätodennäköisenä, että kukaan tästä ryhmästä olisi ikinä ostamassa kirjojani, vaikka kuinka väittelisin), niin se on voi voi. :-D
Lainaa:

Esitin sinulle kysymyksen. En saanut vastausta. Esitin kysymyksen uudestaan. En saanut vastausta. Se siitä väittelystä/keskustelusta nauttimisesta.

Voit olla varma siitä, että en tule ostamaan kirjaasi. Tosin nettisivuillasi esittämäsi treeniohjelma ei ole huono. Parempiakin tosin on.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 21:08:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaukset meni ihan pieleen enkä onnistunut korjaamaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 21:12:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Myönnetään - otsikko on aika mauton. :oops:
En ole koskaan käynytkään verkkoklinikan keskustelupalstoilla, joten minä se en ole ollut.
Enkä muuten ole missään vaiheessa vastustanut sua, päinvastoin. Mutta
joitakin paikoilleen jämähtäneitä käsityksiäsi - kyllä
hieman rankemmalla kädellä kuin ei-ammatti kirjoittajan juttuja - kyllä
ja perustelut miksi olen minäkin käynyt lävitse aiemmin joten ei palata siihenkään.
Jos olisit kirjoittanut samat tekstisi jollain toisella nimellä et olisi silloin edustanut "kutria" vaan olisit ainoastaan nimettömänä morkannut Atkinsia, Heikkilää ja muita kilpailijoitasi. Ainakaan minä en silloin olisi puuttunut siihen koska silloinhan et olisi "itsenäsi" markkinoinut ajatuksia.
Huomaatko pointin?
Ensi viikolla alkaa itsellänikin sen verran kiireinen aika ettei taida jääd paljon aikaa näille "taisteluille".
On jo osittain tullut siirryttyäkin ihan toiselee keskustelupalstalle, ei jaksa usealle palstalle kirjoittaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-28 23:29:46 
Elka kirjoitti:
Esitin sinulle kysymyksen. En saanut vastausta. Esitin kysymyksen uudestaan. En saanut vastausta. Se siitä väittelystä/keskustelusta nauttimisesta.

Voit olla varma siitä, että en tule ostamaan kirjaasi. Tosin nettisivuillasi esittämäsi treeniohjelma ei ole huono. Parempiakin tosin on.

Multa on ilmeisesti mennyt kysymyksesi ohi (enkä jaksa mennä enää tähän hätään penkomaan vanhoja ketjuja). Eli jos jaksat esittää sen kysymyksen tässä ketjussa vielä kerran niin vastaan siihen parhaan taitoni mukaan. Olettaen että ymmärrän sen.

Hmm... Mikähän treeniohjelma mun sivuilla esitellään? En muista kirjoittaneeni sinne mitään, koska treeniasioissa olen ihan aloittelija. Siksi Eija tekee meidän kirjoissa kaikki treeniohjelmat. Anyway on selvää, ettei ole olemassa mitään yhtä ultimate-treeniohjelmaa vaan monta hyvää ohjelmaa. Kunkin ohjelman paremmuus riippuu sitten sen toteuttajasta ja tämän tarpeista ja lähtökohdista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-07-29 00:04:48 
Pratt kirjoitti:
Jos olisit kirjoittanut samat tekstisi jollain toisella nimellä et olisi silloin edustanut "kutria" vaan olisit ainoastaan nimettömänä morkannut Atkinsia, Heikkilää ja muita kilpailijoitasi. Ainakaan minä en silloin olisi puuttunut siihen koska silloinhan et olisi "itsenäsi" markkinoinut ajatuksia.
Huomaatko pointin?.

Niin no, jos olisin täällä jollain toisella nimimerkillä esittänyt täsmälleen samat mielipiteet ja siinä ohessa kehaissut miten Kutrin ajatukset ovat minusta niin fiksuja, niin olisinpa tuntenut itseni aika hiton tyhmäksi ja jotenkin huijariksi... :-) En voi sille mitään, mutta olisi mun luonteeni vastaista yrittää esittää jotain muuta kuin olen. Sorry.

Luin jotain sun vanohja viestejä Pratt, joissa kirjoitit kuinka mun "dieettibisnekseltä putoaa pohja" jne. -- ilmeisesti ajatuksenasi oli se, että salaa sisimmässäni ajattelen että "kyllä se lowcarb on kaikkein optimaalisin laihdutuskeino", mutta pelätessäni "bisnesten" menevän pilalle jatkaisin yhä lowcarbin kritisointia???

Tai ainakin niin noi kommentit tulkitsin. Onko se niin vaikeaa uskoa, että joku voi kaikki tutkimukset luettuaan olla visusti sitä mieltä että mediumcarb on parempi vaihtoehto kuin lowcarb? Voin kertoa että esim. Anssi Manninen, joka kirjoittaa paljon lowcarbiin liittyvistä tutkimuksista, pitää mediumcarbia silti useimmille parempana vaihtoehtona.

Toisaalta tuntuu ihmeelliseltä muiden keskustelijoiden aliarvioimiselta varoitella heitä mun mielipiteideni "vaarallisuudesta" tai "puolueellisuudesta". Mun nähdäkseni täällä jos missä on harvinaisen kriittistä porukkaa, joka ei todellakaan niele mitään purematta... :-) Toisaalta en pidä kauhean ihailtavana argumenttina myöskään sitä, että sen sijaan että kumottaisiin asiaväitteet asiaväitteillä (kuten esim. Ilkka on tehnyt) mennään henkilökohtaisuuksiin ("totta kai sä sanot noin, koska muuten sun dieettibisnes kärsisi").

No, ihan sama mulle. Peace! :-)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 75 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00