karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 12:58:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-07-16 01:52:50 
Laihtuminen on kivaa. Saa syödä mitä halajaa. Ollaan siis ketoosisssa! Kun kulutetaan runsaasti hiilikisiä ruumiillisessatyössä niin pystytään oleman ketoosissa joka tapauksessa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-16 08:44:24 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Anonymous kirjoitti:
Laihtuminen on kivaa. Saa syödä mitä halajaa. Ollaan siis ketoosisssa! Kun kulutetaan runsaasti hiilikisiä ruumiillisessa työssä niin pystytään oleman ketoosissa joka tapauksessa!

Laihtua toki voi, mutta runsailla hiilareilla ei ketoosiin pääse.

Ketoosi ei mekanismina liity laihtumiseen. Ketoosi eli kropan ketoaineiden tuotto liittyy vain ja ainoastaan siihen, ettei veressä ole mitään muuta sopivaa polttoainetta aivoille. Lihastyö ei kuluta kaikkea syötyä hilaria, koska lihakset toimivat iloisesti myös rasvalla...

Iloista laihtumisen jatkoakin toivottelee els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-16 10:27:02 
els kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Laihtuminen on kivaa. Saa syödä mitä halajaa. Ollaan siis ketoosisssa! Kun kulutetaan runsaasti hiilikisiä ruumiillisessa työssä niin pystytään oleman ketoosissa joka tapauksessa!

Laihtua toki voi, mutta runsailla hiilareilla ei ketoosiin pääse.

Ketoosi ei mekanismina liity laihtumiseen. Ketoosi eli kropan ketoaineiden tuotto liittyy vain ja ainoastaan siihen, ettei veressä ole mitään muuta sopivaa polttoainetta aivoille. Lihastyö ei kuluta kaikkea syötyä hilaria, koska lihakset toimivat iloisesti myös rasvalla...

Iloista laihtumisen jatkoakin toivottelee els


Treenin jälkeen kaikki hiilikset menee muskeliin joten aivoille ei jää energiaa! Se pitää napata jostain eli rasvasta! Ketoosissa voidaan siis hyvinolla jos ajoitetaan hiilarien syönti oikein :idea:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-16 10:42:44 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Minäkin muistan lukeneeni, että esim. 10 km lenkin jälkeen ketoosissa ollaan normaaliruokavaliollakin. Jos se onnistuu runsaalla liikunnalla, niin mikäpä siinä. Kkaikille pelkkä liikunta runsailla hiilareilla ei kuitenkaan sovi. Hyvä että keinoissa alkaa löytyä valinnanvaraa.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-16 14:00:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Treenin jälkeen melkoinen osa syödyistä hiilareista menee lihaksiin. Mutta se osa hiilareista, jonka insuliini pakkaa samaan aikaan maksaan, ei ole tarkoitettu muskelien ruoaksi vaan aivoille. Ja niin kauan kun siinä varastossa riittää safkaa, eivät aivot tarvitse ketoaineita...

Näin minä sen luin. Enkä usko ihmiskropan tuotekehitystä niin heikkotasoiseksi, että systeemissä käytettäisiin kaikki vesiliukoinen polttoaine lihaksille, joille rasvakin kelpaa... Tyhjillä lihaksilla pärjää pitkään, ravinnottomilla aivoilla ei. Laitathan tänne lähdeviitteesi, jos siinä sanotaan toisin, niin tarkistetaan asia.

Mirkalle: Olen kuullut saman, mutta en nähnyt mittauksia; oletko sinä? Toinen vastaava tilanne on aamuyö, jolloin maksan glykovarastot voivat loppua yläkarpillakin. Mutta väite, että tällöin siirryttäisiin ketogeeniselle aina tai edes helposti, on vähintäinkin mielenkiintoinen. Yhtä hyvinhän aamuyön tunteina sokeria voisi jauhaa noista jatkuvasti kierrätettävistä aminoista?? Ja tarkennuksena: puhun nyt vain siitä, mistä ketjun alussakin puhuttiin, eli ylähiilariruoasta. Silloin kroppaa ei ole koulutettu rasvapolttoon.

terv els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-16 15:01:02 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2005-04-07 15:09:58
Viestit: 25
Tämä voisi mulliistaa karppauksen, mutta suhtaudun epäilevästi koska en ole oikeastaan kenenkään vakavastiotettavan alakarppituntijan mainitsevan asiasta. Tosin järjen perusteella lihakset kuntosalirääkin jälkeen imevät itseensä kaikken tarjolla olevan energian, hiilikset, protskut. Bodaus kun ei niinkään kehitä aivojen kokoa joten ehkä aivot tyytyvät olemaan ilman...Ketostikeillä tämän voisi testata joten vaaditaan vapaaehtoinen uhrautumaan ja kokeilemaan, mutta onko kukaan tarpeeksi rohkea kokemaan hiilarihelvetin kauhut?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-16 19:15:28 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
:lol:

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-18 08:01:22 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Lylen kirjassa oli taulukko ketoarvoista eri tilanteissa, arvot siis (oletettavasti) verestä mitattuja ketoniarvoja, mmol/dl, ketoosin raja-arvona 0.2. Lähteitä taulukolle oli parikin, vuosilta 80 ja 95.

mixed diet: 0.1
fasting 2-3 days: 1
post excercise: up to 2
fasting 1 week: 5
ketogenic diet: 5-6
fasting 3-4 weeks: 6-8
ketoacidosis: 8+

Kyllähän tuo 2 on ihan kova arvo, verrattuna esim tuohon paastoketoosiin... Joku fiksumpi voi sitten kertoa miksi tuo menee noin...

Voihan tietty olla, että normiruokavaliolla lihasten rasvanpolttokyky on voinut kärsiä. Mutta toisaalta yleensä urheilijoilla ym. ihmisillä, jotka pystyvät tuollaisen kovan treenin vetämään, ei ole ongelmia tuon kanssa... eli mielenkiintoinen juttu.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-18 08:03:54 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Liittynyt: 2004-05-24 09:40:32
Viestit: 8926
Lainaa:
Bodaus kun ei niinkään kehitä aivojen kokoa joten ehkä aivot tyytyvät olemaan ilman...


Muistan kyllä jostain rivien välistä lukeneeni, että nuo kovimmat arvot saadaan kestävyysurheilulla. Lylellä oli ultimate diet kirjassaan treeni, jolla noita lihasglykogeeneja kuluteltiin. 10-12 settiä joka lihakselle, 15-20 toistoa. Ja tuolla päästiin niinkuin alkuun... sitten vielä aerobiset päälle...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-30 01:01:43 
supersizemyass kirjoitti:
Bodaus kun ei niinkään kehitä aivojen kokoa joten ehkä aivot tyytyvät olemaan ilman...


Kesälomalla pelasin shakkia, joten laihduin pari kiloa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-07-30 10:37:43 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Minulla on mutu, että ankara aivotyö lisäisi kulutusta huomattavasti. Esim. tenttien jälkeen aina hirveä nälkä.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)