| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Ketoosissa runsailla hiiliksillä! http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=4&t=7997 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Vieras [ 2005-07-16 01:52:50 ] |
| Viestin otsikko: | Ketoosissa runsailla hiiliksillä! |
Laihtuminen on kivaa. Saa syödä mitä halajaa. Ollaan siis ketoosisssa! Kun kulutetaan runsaasti hiilikisiä ruumiillisessatyössä niin pystytään oleman ketoosissa joka tapauksessa! |
|
| Julkaisija: | els [ 2005-07-16 08:44:24 ] |
| Viestin otsikko: | |
Anonymous kirjoitti: Laihtuminen on kivaa. Saa syödä mitä halajaa. Ollaan siis ketoosisssa! Kun kulutetaan runsaasti hiilikisiä ruumiillisessa työssä niin pystytään oleman ketoosissa joka tapauksessa!
Laihtua toki voi, mutta runsailla hiilareilla ei ketoosiin pääse. Ketoosi ei mekanismina liity laihtumiseen. Ketoosi eli kropan ketoaineiden tuotto liittyy vain ja ainoastaan siihen, ettei veressä ole mitään muuta sopivaa polttoainetta aivoille. Lihastyö ei kuluta kaikkea syötyä hilaria, koska lihakset toimivat iloisesti myös rasvalla... Iloista laihtumisen jatkoakin toivottelee els |
|
| Julkaisija: | manowar [ 2005-07-16 10:27:02 ] |
| Viestin otsikko: | |
els kirjoitti: Anonymous kirjoitti: Laihtuminen on kivaa. Saa syödä mitä halajaa. Ollaan siis ketoosisssa! Kun kulutetaan runsaasti hiilikisiä ruumiillisessa työssä niin pystytään oleman ketoosissa joka tapauksessa! Laihtua toki voi, mutta runsailla hiilareilla ei ketoosiin pääse. Ketoosi ei mekanismina liity laihtumiseen. Ketoosi eli kropan ketoaineiden tuotto liittyy vain ja ainoastaan siihen, ettei veressä ole mitään muuta sopivaa polttoainetta aivoille. Lihastyö ei kuluta kaikkea syötyä hilaria, koska lihakset toimivat iloisesti myös rasvalla... Iloista laihtumisen jatkoakin toivottelee els Treenin jälkeen kaikki hiilikset menee muskeliin joten aivoille ei jää energiaa! Se pitää napata jostain eli rasvasta! Ketoosissa voidaan siis hyvinolla jos ajoitetaan hiilarien syönti oikein |
|
| Julkaisija: | Mirka [ 2005-07-16 10:42:44 ] |
| Viestin otsikko: | |
Minäkin muistan lukeneeni, että esim. 10 km lenkin jälkeen ketoosissa ollaan normaaliruokavaliollakin. Jos se onnistuu runsaalla liikunnalla, niin mikäpä siinä. Kkaikille pelkkä liikunta runsailla hiilareilla ei kuitenkaan sovi. Hyvä että keinoissa alkaa löytyä valinnanvaraa. |
|
| Julkaisija: | els [ 2005-07-16 14:00:00 ] |
| Viestin otsikko: | |
Treenin jälkeen melkoinen osa syödyistä hiilareista menee lihaksiin. Mutta se osa hiilareista, jonka insuliini pakkaa samaan aikaan maksaan, ei ole tarkoitettu muskelien ruoaksi vaan aivoille. Ja niin kauan kun siinä varastossa riittää safkaa, eivät aivot tarvitse ketoaineita... Näin minä sen luin. Enkä usko ihmiskropan tuotekehitystä niin heikkotasoiseksi, että systeemissä käytettäisiin kaikki vesiliukoinen polttoaine lihaksille, joille rasvakin kelpaa... Tyhjillä lihaksilla pärjää pitkään, ravinnottomilla aivoilla ei. Laitathan tänne lähdeviitteesi, jos siinä sanotaan toisin, niin tarkistetaan asia. Mirkalle: Olen kuullut saman, mutta en nähnyt mittauksia; oletko sinä? Toinen vastaava tilanne on aamuyö, jolloin maksan glykovarastot voivat loppua yläkarpillakin. Mutta väite, että tällöin siirryttäisiin ketogeeniselle aina tai edes helposti, on vähintäinkin mielenkiintoinen. Yhtä hyvinhän aamuyön tunteina sokeria voisi jauhaa noista jatkuvasti kierrätettävistä aminoista?? Ja tarkennuksena: puhun nyt vain siitä, mistä ketjun alussakin puhuttiin, eli ylähiilariruoasta. Silloin kroppaa ei ole koulutettu rasvapolttoon. terv els |
|
| Julkaisija: | supersizeme [ 2005-07-16 15:01:02 ] |
| Viestin otsikko: | |
Tämä voisi mulliistaa karppauksen, mutta suhtaudun epäilevästi koska en ole oikeastaan kenenkään vakavastiotettavan alakarppituntijan mainitsevan asiasta. Tosin järjen perusteella lihakset kuntosalirääkin jälkeen imevät itseensä kaikken tarjolla olevan energian, hiilikset, protskut. Bodaus kun ei niinkään kehitä aivojen kokoa joten ehkä aivot tyytyvät olemaan ilman...Ketostikeillä tämän voisi testata joten vaaditaan vapaaehtoinen uhrautumaan ja kokeilemaan, mutta onko kukaan tarpeeksi rohkea kokemaan hiilarihelvetin kauhut? |
|
| Julkaisija: | Mirka [ 2005-07-16 19:15:28 ] |
| Viestin otsikko: | |
| Julkaisija: | misukisu [ 2005-07-18 08:01:22 ] |
| Viestin otsikko: | |
Lylen kirjassa oli taulukko ketoarvoista eri tilanteissa, arvot siis (oletettavasti) verestä mitattuja ketoniarvoja, mmol/dl, ketoosin raja-arvona 0.2. Lähteitä taulukolle oli parikin, vuosilta 80 ja 95. mixed diet: 0.1 fasting 2-3 days: 1 post excercise: up to 2 fasting 1 week: 5 ketogenic diet: 5-6 fasting 3-4 weeks: 6-8 ketoacidosis: 8+ Kyllähän tuo 2 on ihan kova arvo, verrattuna esim tuohon paastoketoosiin... Joku fiksumpi voi sitten kertoa miksi tuo menee noin... Voihan tietty olla, että normiruokavaliolla lihasten rasvanpolttokyky on voinut kärsiä. Mutta toisaalta yleensä urheilijoilla ym. ihmisillä, jotka pystyvät tuollaisen kovan treenin vetämään, ei ole ongelmia tuon kanssa... eli mielenkiintoinen juttu. |
|
| Julkaisija: | misukisu [ 2005-07-18 08:03:54 ] |
| Viestin otsikko: | |
Lainaa: Bodaus kun ei niinkään kehitä aivojen kokoa joten ehkä aivot tyytyvät olemaan ilman...
Muistan kyllä jostain rivien välistä lukeneeni, että nuo kovimmat arvot saadaan kestävyysurheilulla. Lylellä oli ultimate diet kirjassaan treeni, jolla noita lihasglykogeeneja kuluteltiin. 10-12 settiä joka lihakselle, 15-20 toistoa. Ja tuolla päästiin niinkuin alkuun... sitten vielä aerobiset päälle... |
|
| Julkaisija: | Vieras [ 2005-07-30 01:01:43 ] |
| Viestin otsikko: | |
supersizemyass kirjoitti: Bodaus kun ei niinkään kehitä aivojen kokoa joten ehkä aivot tyytyvät olemaan ilman...
Kesälomalla pelasin shakkia, joten laihduin pari kiloa. |
|
| Julkaisija: | Mirka [ 2005-07-30 10:37:43 ] |
| Viestin otsikko: | |
Minulla on mutu, että ankara aivotyö lisäisi kulutusta huomattavasti. Esim. tenttien jälkeen aina hirveä nälkä. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|