abcdefg kirjoitti:
Sitä vain kysyisin, että miksi niillä eläinrasvoilla pitää aina elvistellä.
Kermaa, täysrasva sitä täysrasva tätä. Eikö olisi järkevämpää käyttää kohtuurasvaisia tuotteitä huonoissa rasvoissa ja lisäillä sitten hyviä kasvisrasvoja vaikka salaatteihin.
Pitäisiköhän sinun,abcdefg, vähän tarkentaa nuita rasvajuttuja...
Eläinrasvoissa kun on kaikkia sortteja, samoin kasvirasvoissakin. Tietämäni mukaan ne tuppaavat olemaan melkoisia kokteileja.
Esimerkiksi Wi:n jutuista jos haulla etsit rasvoihin liittyviä viestejä - niitä löytyy paljon muiltakin - tiedät enemmän. Kun edes tyydyttynyt rasva ei ole yhdensorttista ja aina pahaa, vaan esim. kookosöljy on jopa ihan suomalaisen tutkimuksen mukaan jopa veren lipidiarvoja parantava aine. -Hitto, kun vanhat suosikit eivät näy tässä uudessa läppärissä! En voi nyt laitta linkkiä artikkeliin, jossa kerrottiin tästä tutkimuksesta. Muualla maailmassa kyseinen kookosöljy on ilmeisesti aika ahkeran tutkinnan kohteena.
Monityydyttymättömät rasvat (paljon monissa kasvirasvoissa) ovatkin erittäin alttiita hapettumiselle ja siten ei-niin-terveellisiä (varovaisesti ilmaistuna). Käytän nykyään ns. varmoja vaihtoehtoja, eli kookosöljyä, kylmäpuristettua neitsytoliiviöljyä, joskus vähän voita paistamiseen. Rypsiöljyä silloin tällöin, ei kuitenkaan pannulla paistamiseen.
Minulle oli järkytys viime talvena juuri tämä rasvahuijaus. Kun kaikki kääntyikin ihan päälaelleen... Oikeasti joku oli kääntänyt faktat jo aiemmin päälaelleen ja syöttänyt ne minulle sellaisina, ja sitten kun vääristymä oikaistui, olin menettää tasapainoni.
Miksi muuten luonnollinen rasva pitäisi ottaa esim. jugurtista pois? Okei, eihän maito ennen ollut niin rasvaista kuin nykyään, vaikka ilmeisesti rasvapitoisuutta pyritäänkin ruokinnalla pitämään kurissa, kun vielä muutama vuosikymmen sitten kilpailtiin sillä, kenellä oli kylän rasvaisin maito...
Ihmisenkin rasva on tyydyttynyttä, samoin semmoisenkin ylistetyn terveystuotteen kuin äidinmaidon. Vauvoillekin kai pitäisi alkaa juottaa kurria?
harhaanjohtamisesta vieläkin kiukkuinen sinimarja