| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Sokoksessa kuultua http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=4&t=8679 |
Sivu 1/2 |
| Julkaisija: | Mette [ 2005-08-08 12:41:33 ] |
| Viestin otsikko: | Sokoksessa kuultua |
Kävin viime viikolla paikallisessa Sokoksessa, jossa alakerrassa S-market. No, kaupan kaiuttimista kantautui mainossoopaa, joka aluksi oli ihan jees. Jotain tähän tyyliin: "Kukkakaali on oiva kasvis, josta saa valmistettua monenlaisia herkkuja. Se on hyvää myös raakana ja sisältää runsaasti tärkeitä vitamiineja." Meitsi jo kelasi, että hieno homma, kukkakaali on oikeesti hyvää ja tähän aikaan vuodesta saa kotimaistakin. Mutta seuraava infopläjäys sai minut melkein marssimaan rakennuksesta ulos! Tuli sedälle muroista asiaa: "Murot ja myslit ovat runsaasti hiilihydraatteja sisältäviä ruoka-aineita, joista saat reilusti energiaa päivään ja joilla jaksat pitkään. Ne myös pitävät nälän kurissa!" Voi kissan p*rs*, mistä tätä propagandaa riittää??? Ja jengi ostaa. On niin kiva tarjota lapsille sokerihuurrrrrrettuja muroja ennen kouluun lähtöä, jaksaa sitten meidänkin Matti tai Maija koulussa opiskella ja saa hyviä numeroita, kun on massu täynnä hiilarimössöä |
|
| Julkaisija: | Cockton [ 2005-08-08 13:44:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Sokoksessa kuultua |
HarderToBreathe kirjoitti: Voi kissan p*rs*, mistä tätä propagandaa riittää???
Olen kanssasi tismalleen samaa mieltä, silti siirrän tämän taistelutantereelle |
|
| Julkaisija: | Mette [ 2005-08-08 14:13:57 ] |
| Viestin otsikko: | |
Hui, tuleeko tästä nyt taistelu? No, meikäläisen sävy oli kieltämättä aika hyökkäävä, joten senkus sitte vaan |
|
| Julkaisija: | hijklmn [ 2005-08-08 16:53:10 ] |
| Viestin otsikko: | |
"Murot ja myslit ovat runsaasti hiilihydraatteja sisältäviä ruoka-aineita" Ok "joista saat reilusti energiaa päivään" Ok "ja joilla jaksat pitkään." Tottakai riittävä määrä energiaa auttaa jaksamaan "Ne myös pitävät nälän kurissa!" Hiilihydraatit varsinkin kuitupitoiset reilussamäärin vievät nälän. Oliko joku kohta joka ei pitänyt paikkansa |
|
| Julkaisija: | nuusku [ 2005-08-08 17:38:19 ] |
| Viestin otsikko: | |
kaks viimeistä mun kohdalla ainakin täyttä paskaa.... energiaa tulee mutta miksi ei jaksa kauan??? samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään... liika kuitu sekä turvottaa että pierettää = ei mukava olo..... ok? |
|
| Julkaisija: | opqrstu [ 2005-08-08 18:07:48 ] |
| Viestin otsikko: | |
"samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään..." Ahaa, nyt ymmärrän |
|
| Julkaisija: | KristiinaK [ 2005-08-08 18:11:24 ] |
| Viestin otsikko: | |
Juu, sen verran jaxaa ton aterian jälkee, et kömpii takasi sänkyy ja vetää peiton korvii!!! Energiaa tost ei kyl miule ainekaa tule vaa vetämätön, väsynyt olo ja maha turpee ku viimesillää raskaana!!! |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2005-08-08 18:23:34 ] |
| Viestin otsikko: | |
opqrstu kirjoitti: "samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään..."
Ahaa, nyt ymmärrän Ei, vaan hiilihydraatti kuiduilla tai ilman, riippumatta siitä paljonko kaloreita, ei pidä nälkää poissa. |
|
| Julkaisija: | nuusku [ 2005-08-08 18:37:54 ] |
| Viestin otsikko: | |
opqrstu kirjoitti: "samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään..."
Ahaa, nyt ymmärrän et vissiin itse ole kokeillut... älä kokeilekkaan ettet vaan ylläty |
|
| Julkaisija: | marilyn [ 2005-08-09 08:26:53 ] |
| Viestin otsikko: | |
hijklmn kirjoitti: Oliko joku kohta joka ei pitänyt paikkansa
Henkilökohtaisissa ihmiskokeissa havaittua: allbran murot + rasvaton maito + banaani -> 2-3 tunnin päästä nälkä 2 paistettua munaa + 3 siivua pekonia -> 6-7 tunnin päästä nälkä Mutta mä nyt olenkin tämmöinen kummajainen Jos sulla ei ole nälänhallinnan kanssa ongelmaa, et varmasti ymmärräkkään. Ja kyseessä on ihan oikea nälkä, ei vain mieliteko. Rasva tuntuu olevan meikäläisellä se, joka eniten vaikuttaa kylläisyyyden kestävyyteen. Eräänä päivä syötiin työkaverin kanssa aamupalaa klo9, hän 4 siivua ruisleipää 5% juustolla ilman levitteitä ja minä 1 siivu ruisleipää, jonka päällä creme bonjouria, täysrasvaista juustoa ja kinkkua ja kurkkua yht.5cm kerros. Klo 12 työkaveri valitteli nälkää, johon kommentoin, ettei mulla ainakaan vielä ole nälkä, työkaveri ärsyyntyi ja kysyi, et kai ole niitä, jotka voi olla koko pvän syömättä mitään |
|
| Julkaisija: | karpaasi [ 2005-08-09 08:54:36 ] |
| Viestin otsikko: | |
opqrstu kirjoitti: "samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään..."
Ahaa, nyt ymmärrän Asian voi tietenkin noinkin lapsellisesti ilmaista. |
|
| Julkaisija: | Kitrus [ 2005-08-09 14:24:44 ] |
| Viestin otsikko: | |
Minä syön vain jaksavampia kaloreita
|
|
| Julkaisija: | vieras taas [ 2005-08-09 16:58:41 ] |
| Viestin otsikko: | |
marilyn kirjoitti: Henkilökohtaisissa ihmiskokeissa havaittua:
allbran murot + rasvaton maito + banaani -> 2-3 tunnin päästä nälkä 2 paistettua munaa + 3 siivua pekonia -> 6-7 tunnin päästä nälkä Aterioissa tosiaan kaksinkertaiset erot energiamäärissä, joten proteiinin nälkää pitävän vaikutuksen lisäksi tuntimäärä on oikea. |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2005-08-09 17:07:47 ] |
| Viestin otsikko: | |
vieras taas kirjoitti: Elka kirjoitti: Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä Eipä niin,... Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini. |
|
| Julkaisija: | vieras taas [ 2005-08-09 17:14:38 ] |
| Viestin otsikko: | |
Elka kirjoitti: vieras taas kirjoitti: Elka kirjoitti: Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä Eipä niin,... Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini. Useissa tutkimuksissa on todettu, että nälkää pitää parhaiten proteiini, sen jälkeen hiilihydraatti ja lopuksi rasva. Käytä hakua, sillä en jaksa lukuisia viitteitä postata. |
|
| Julkaisija: | marilyn [ 2005-08-09 17:15:27 ] |
| Viestin otsikko: | |
vieras taas kirjoitti: marilyn kirjoitti: Henkilökohtaisissa ihmiskokeissa havaittua: allbran murot + rasvaton maito + banaani -> 2-3 tunnin päästä nälkä 2 paistettua munaa + 3 siivua pekonia -> 6-7 tunnin päästä nälkä Aterioissa tosiaan kaksinkertaiset erot energiamäärissä, joten proteiinin nälkää pitävän vaikutuksen lisäksi tuntimäärä on oikea. Näinkö tosiaan sinun mielestäsi? Laskitko ihan vai veditkö hatusta? Pikainen arvioni antoi annoksille suunnilleen saman energia määrän Palaan asiaan, kun olen tarkistanut allbranin kalorit. |
|
| Julkaisija: | nuusku [ 2005-08-09 19:01:45 ] |
| Viestin otsikko: | |
vieras taas kirjoitti: Elka kirjoitti: vieras taas kirjoitti: Elka kirjoitti: Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä Eipä niin,... Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini. Useissa tutkimuksissa on todettu, että nälkää pitää parhaiten proteiini, sen jälkeen hiilihydraatti ja lopuksi rasva. Käytä hakua, sillä en jaksa lukuisia viitteitä postata. Ja sää uskot että kaikenmailman tutkimukset ja lähteet sitten kertoon sen mikä sitä oikeesti pitää? Mulla pitää rasva tutkitusti, oma kroppani sen kertonut....en tarvitse hakua. Se ei tietenkään ole mikään arvostettu ja lontoonkielellä selostettu satasivunen juttu, mutta näin meillä |
|
| Julkaisija: | els [ 2005-08-09 19:11:46 ] |
| Viestin otsikko: | |
vieras taas kirjoitti: Elka kirjoitti: vieras taas kirjoitti: Elka kirjoitti: Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä Eipä niin,... Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini. Useissa tutkimuksissa on todettu, että nälkää pitää parhaiten proteiini, sen jälkeen hiilihydraatti ja lopuksi rasva. Käytä hakua, sillä en jaksa lukuisia viitteitä postata. Ks kun niissä tutkimuksissa pidettiin huolta ettei missään vaiheessa tutkittu vähähiilihydraattista vihtoehtoa. Homma toimii toisin, jos ja kun joka ruoassa on ensin hevoskuorma hiilareita. Ja vielä kahta poikkeusta lukuunottamatta vain hitaita hiilareita. Ja kun tutkitaan vain kahden tunnin nälkää - haastattelututkimuksilla. On se niin surullista, ettei edes suomalaiseen kirjallisuustutkimukseen uskalleta ottaa mukaan koko tutkimusaineistoa. Tai no, sponsoreistahan sen näkee.... terv. els |
|
| Julkaisija: | Elka [ 2005-08-09 19:22:11 ] |
| Viestin otsikko: | |
vieras taas kirjoitti: Elka kirjoitti: vieras taas kirjoitti: Elka kirjoitti: Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä Eipä niin,... Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini. Useissa tutkimuksissa on todettu, että nälkää pitää parhaiten proteiini, sen jälkeen hiilihydraatti ja lopuksi rasva. Käytä hakua, sillä en jaksa lukuisia viitteitä postata. Sun viittees ja tutkimukses ei kiinnosta. Niissä on tutkittu, kuten els tuossa jo sanoikin, vain runsashiilarisia vaihtoehtoja. Kokemuksesta tiedän, että lihaa menee kaksinkertainen määrä, jos se ei ole rasvaista, samoin salaattia, jos ei ole öljyä ja kasviksia, jos ei ole voita. Kaikkein parhaiten nälkä pysyy poissa (ja pitkään) pelkällä rasvalla. En kuitenkaan kovin usein tee niin, koska proteiinia tarvitaan rakennusaineeksi ja marjoja ja kasviksia syön, joska niistä saa antioksidantteja ja vitamiineja. Mutta ei jälkimmäisistä tietenkään nälkä lähde. |
|
| Julkaisija: | Wi [ 2005-08-10 10:41:44 ] |
| Viestin otsikko: | |
marilyn kirjoitti: vieras taas kirjoitti: marilyn kirjoitti: Henkilökohtaisissa ihmiskokeissa havaittua: allbran murot + rasvaton maito + banaani -> 2-3 tunnin päästä nälkä 2 paistettua munaa + 3 siivua pekonia -> 6-7 tunnin päästä nälkä Aterioissa tosiaan kaksinkertaiset erot energiamäärissä, joten proteiinin nälkää pitävän vaikutuksen lisäksi tuntimäärä on oikea. Näinkö tosiaan sinun mielestäsi? Laskitko ihan vai veditkö hatusta? Pikainen arvioni antoi annoksille suunnilleen saman energia määrän Palaan asiaan, kun olen tarkistanut allbranin kalorit. Marilyn on oikeassa: Keskikokoinen banaani 109 kcal 2,5 dl rasvatonta maitoa 86 kcal All Bran kerta-annospakkaus 92 kcal Yhteensä 287 kcal 2 keskikokoista kananmunaa 142 kcal 3 ohutta siivua pekonia kypsennettynä 86 kcal 228 kcal Kärsii vetäistä vielä lisukkeeksi vaikka pari paistettua tomaattia Tai munapannulle voi lisätä vähän rasvaa... |
|
| Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|