karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 16:54:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-08-09 15:16:07 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 16:09:34
Viestit: 849
Erehdyin (älkää kysykö miksi) tänään selailemaan uusinta Painonvartijat -lehteä. Lähinnä kiinnosti kannessa mainostettu esimerkkipäivä sydänystävällisestä ruoasta. Ajattelin siis vilkaista mitä meille Totuutena asiasta kerrotaan.

Nooh. Aamiainen oli suolatonta kaurapuuroa veteen, marjoja, suolatonta ruisleipää ja beceliä, rasvatonta maitoa jne., jossa ei vahingossakaan ollut liikaa proteiinia. Lounas oli jotain perunaa, lähestulkoon kokonaan, joku lohkoperuna-asia tmv. Mutta entäpä päivällinen??!! Resepteissä oli ilmeisesti joku systeemi, että ensin annettiin normaali ohje ja sitten perässä oli muutokset mitä pitää tehdä että siitä saa laihduttavan ja terveellisen. Alkuperäisessä reseptissä käskettiin käyttämään muistaakseni nieriää - "terveellisempi, sydänystävällinen" ohje oli vaihtaa se vähärasvaiseen kalaan. Alkuperäisessä reseptissä oli pinjansiemeniä, ja sydänystävälliseksi ohje muuttui jättämällä moiset rasvapommit kokonaan pois. Muutenkin reseptit olivat miltei täysin rasvattomia, se 15% ruokakermakin käskettiin korvaamaan 5% versiolla

Mitenkäs se nyt olikaan - eikö jo virallisestikin kalan ja siementen rasvaa pidetä nimenomaan sydänterveyttä edistävinä? Ja eikö ole jo ihan virallisestikin todettu, että hyvin niukkarasvainen ja runsashiilihydraattinen ruokavalio vaikuttaa negatiivisesti veriarvoihin.

Kyllä minä osasin arvata että metsään mennään, mutta luulin kyllä, että rasvoja jo jossain määrin suositeltaisiinkin, eikä enää mentäisi sillä yhdeksänkytlukulaisella askeettisella kaikki-rasvat-niin-minimiin-kuin-voi -linjalla.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 15:29:07 
Joku viitseliäs ja osaava voisi varmaan laskea tuosta ja tässä viitteessä olevasta esimerkkipäivästä välttämättömien rasvojen määrän. Ja verrata saatuja lukuja suosituksiin. :lol:

http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=8720

Toivottavasti joku muistaa vielä tarkistaa tämän niiltä sopivilta ravitsemusperäteipeiltä :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-08-09 16:21:34 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Eofis kirjoitti:
Kyllä minä osasin arvata että metsään mennään, mutta luulin kyllä, että rasvoja jo jossain määrin suositeltaisiinkin, eikä enää mentäisi sillä yhdeksänkytlukulaisella askeettisella kaikki-rasvat-niin-minimiin-kuin-voi -linjalla.


Vielä pahempaa on tulossa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2005-08-09 16:22:37 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-19 16:09:34
Viestit: 849
Pappa kirjoitti:
Vielä pahempaa on tulossa.


Saanko dekryptattuna? :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 16:29:35 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Estetään jo lapsilla rasvojen imeytyminen pillereillä (siitä tulee seuraava muoti) sekä korvataan ravintorasvat synteettisillä valmisteilla joita elimistö ei kykene käyttämään. Ja ihminen käy yhä nerokkaammaksi konsteissaan.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 16:35:16 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
^^ miehen äiti on syönyt noita pillereitä jo aika kauan. Vetää kaljaa, leipää, sokeria jne. niin paljon kuin jaksaa ja ihmettelee miksi ei laihdu, kun eihän hän saa rasvaa ollenkaan. Verenpaine on korkealla lääkityksestä huolimatta. Siis sekä verenpainelääkityksestä että rasvapilleristä.
Meidän (minun ja miehen) ruokavaliota ei uskalla kokeilla, koska on verenpainetta. Ja lääkäri kieltää ehdottomasti Atkinsin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 16:47:04 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Nanni kirjoitti:
^^ miehen äiti on syönyt noita pillereitä jo aika kauan. Vetää kaljaa, leipää, sokeria jne. niin paljon kuin jaksaa ja ihmettelee miksi ei laihdu, kun eihän hän saa rasvaa ollenkaan. Verenpaine on korkealla lääkityksestä huolimatta. Siis sekä verenpainelääkityksestä että rasvapilleristä.
Meidän (minun ja miehen) ruokavaliota ei uskalla kokeilla, koska on verenpainetta. Ja lääkäri kieltää ehdottomasti Atkinsin.


Kerro terveisiä, että mun vaari noin 70v. jolla verenpaineen lisäksi 3 eri sairautta sydämessä (läppävikaa rytmihäiriötä jne.) sai 5 eri lääkäriltä siunauksen atkinsilleen, jota on käyttänyt muutaman kerran elämänsä aikana painonpudotus mielessä. Eli siis sairauksista ja leikkauksista huolimatta tohtorit kehoittivat jatkamaan, jos hyvältä tuntuu. Vaari pudottanut muistaakseni 3 kertaa 10-15kg hyvin tiukalla atkinsilla (normaali ruokavalioonsa kuuluu lisäksi ruisleivät jne.)

mitenkäs, jos lykkäisitte mammalle lahjaksi vaikka heikkilän kirjan :wink:

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)