karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 01:12:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Sokoksessa kuultua
ViestiLähetetty: 2005-08-08 12:41:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-19 07:31:49
Viestit: 3856
Kävin viime viikolla paikallisessa Sokoksessa, jossa alakerrassa S-market. No, kaupan kaiuttimista kantautui mainossoopaa, joka aluksi oli ihan jees. Jotain tähän tyyliin: "Kukkakaali on oiva kasvis, josta saa valmistettua monenlaisia herkkuja. Se on hyvää myös raakana ja sisältää runsaasti tärkeitä vitamiineja." Meitsi jo kelasi, että hieno homma, kukkakaali on oikeesti hyvää ja tähän aikaan vuodesta saa kotimaistakin. Mutta seuraava infopläjäys sai minut melkein marssimaan rakennuksesta ulos! Tuli sedälle muroista asiaa: "Murot ja myslit ovat runsaasti hiilihydraatteja sisältäviä ruoka-aineita, joista saat reilusti energiaa päivään ja joilla jaksat pitkään. Ne myös pitävät nälän kurissa!" Voi kissan p*rs*, mistä tätä propagandaa riittää??? Ja jengi ostaa. On niin kiva tarjota lapsille sokerihuurrrrrrettuja muroja ennen kouluun lähtöä, jaksaa sitten meidänkin Matti tai Maija koulussa opiskella ja saa hyviä numeroita, kun on massu täynnä hiilarimössöä :evil:

_________________
Muutoksen portti avautuu sisältä päin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Sokoksessa kuultua
ViestiLähetetty: 2005-08-08 13:44:48 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Liittynyt: 2004-11-17 11:21:52
Viestit: 3322
HarderToBreathe kirjoitti:
Voi kissan p*rs*, mistä tätä propagandaa riittää???


Olen kanssasi tismalleen samaa mieltä, silti siirrän tämän taistelutantereelle :)

_________________
Roheiinia ja rasvaa, sillä se liha kasvaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 14:13:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-05-19 07:31:49
Viestit: 3856
Hui, tuleeko tästä nyt taistelu? No, meikäläisen sävy oli kieltämättä aika hyökkäävä, joten senkus sitte vaan :wink:

_________________
Muutoksen portti avautuu sisältä päin.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 16:53:10 
"Murot ja myslit ovat runsaasti hiilihydraatteja sisältäviä ruoka-aineita"
Ok
"joista saat reilusti energiaa päivään"
Ok
"ja joilla jaksat pitkään."
Tottakai riittävä määrä energiaa auttaa jaksamaan
"Ne myös pitävät nälän kurissa!"
Hiilihydraatit varsinkin kuitupitoiset reilussamäärin vievät nälän.

Oliko joku kohta joka ei pitänyt paikkansa :?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 17:38:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-26 10:19:37
Viestit: 786
kaks viimeistä mun kohdalla ainakin täyttä paskaa....

energiaa tulee mutta miksi ei jaksa kauan??? samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään...

liika kuitu sekä turvottaa että pierettää = ei mukava olo.....

ok?


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 18:07:48 
"samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään..."
Ahaa, nyt ymmärrän :idea: . Proden ja rasvan kalorit ovat 1-3 tuntia jaksavampia kuin hiilihydraatin kalorit


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 18:11:24 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Liittynyt: 2005-04-12 07:05:10
Viestit: 14390
Juu, sen verran jaxaa ton aterian jälkee, et kömpii takasi sänkyy ja vetää peiton korvii!!! :evil:

Energiaa tost ei kyl miule ainekaa tule vaa vetämätön, väsynyt olo ja maha turpee ku viimesillää raskaana!!! :x

_________________
Karppi, since 2005 :)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 18:23:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
opqrstu kirjoitti:
"samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään..."
Ahaa, nyt ymmärrän :idea: . Proden ja rasvan kalorit ovat 1-3 tuntia jaksavampia kuin hiilihydraatin kalorit


Ei, vaan hiilihydraatti kuiduilla tai ilman, riippumatta siitä paljonko kaloreita, ei pidä nälkää poissa.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-08 18:37:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-26 10:19:37
Viestit: 786
opqrstu kirjoitti:
"samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään..."
Ahaa, nyt ymmärrän :idea: . Proden ja rasvan kalorit ovat 1-3 tuntia jaksavampia kuin hiilihydraatin kalorit


et vissiin itse ole kokeillut... älä kokeilekkaan ettet vaan ylläty :lol:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 08:26:53 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
hijklmn kirjoitti:
Oliko joku kohta joka ei pitänyt paikkansa :?


Henkilökohtaisissa ihmiskokeissa havaittua:

allbran murot + rasvaton maito + banaani

-> 2-3 tunnin päästä nälkä

2 paistettua munaa + 3 siivua pekonia

-> 6-7 tunnin päästä nälkä

Mutta mä nyt olenkin tämmöinen kummajainen :wink:
Jos sulla ei ole nälänhallinnan kanssa ongelmaa, et varmasti ymmärräkkään. Ja kyseessä on ihan oikea nälkä, ei vain mieliteko.

Rasva tuntuu olevan meikäläisellä se, joka eniten vaikuttaa kylläisyyyden kestävyyteen. Eräänä päivä syötiin työkaverin kanssa aamupalaa klo9, hän 4 siivua ruisleipää 5% juustolla ilman levitteitä ja minä 1 siivu ruisleipää, jonka päällä creme bonjouria, täysrasvaista juustoa ja kinkkua ja kurkkua yht.5cm kerros. Klo 12 työkaveri valitteli nälkää, johon kommentoin, ettei mulla ainakaan vielä ole nälkä, työkaveri ärsyyntyi ja kysyi, et kai ole niitä, jotka voi olla koko pvän syömättä mitään :roll: Lopputulos, työkaveri sinnitteli 12.30 asti syömistään ja minä lounastin klo15, kun ei aiemmin ollut nälkä (tuossa vaiheessa työkaveri söi jo välipalaa).

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 08:54:36 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Liittynyt: 2004-05-25 08:11:35
Viestit: 4830
opqrstu kirjoitti:
"samalla kalorimäärällä jos syön prodee ja rasvaa jaksan 1-3 tuntia pidempään..."
Ahaa, nyt ymmärrän :idea: . Proden ja rasvan kalorit ovat 1-3 tuntia jaksavampia kuin hiilihydraatin kalorit


Asian voi tietenkin noinkin lapsellisesti ilmaista.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=z8tl2GSNxpo
KILO LÄSKIÄ ON ÄMPÄRILLINEN KUSTA.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 14:24:44 
Poissa
eliittijäsen
eliittijäsen

Liittynyt: 2005-05-31 22:27:03
Viestit: 7786
Minä syön vain jaksavampia kaloreita Kuva



Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 16:58:41 
marilyn kirjoitti:
Henkilökohtaisissa ihmiskokeissa havaittua:

allbran murot + rasvaton maito + banaani

-> 2-3 tunnin päästä nälkä

2 paistettua munaa + 3 siivua pekonia

-> 6-7 tunnin päästä nälkä


Aterioissa tosiaan kaksinkertaiset erot energiamäärissä, joten proteiinin nälkää pitävän vaikutuksen lisäksi tuntimäärä on oikea.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 17:07:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä


Eipä niin,...


Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 17:14:38 
Elka kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä


Eipä niin,...


Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini.


Useissa tutkimuksissa on todettu, että nälkää pitää parhaiten proteiini, sen jälkeen hiilihydraatti ja lopuksi rasva. Käytä hakua, sillä en jaksa lukuisia viitteitä postata.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 17:15:27 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
vieras taas kirjoitti:
marilyn kirjoitti:
Henkilökohtaisissa ihmiskokeissa havaittua:

allbran murot + rasvaton maito + banaani

-> 2-3 tunnin päästä nälkä

2 paistettua munaa + 3 siivua pekonia

-> 6-7 tunnin päästä nälkä


Aterioissa tosiaan kaksinkertaiset erot energiamäärissä, joten proteiinin nälkää pitävän vaikutuksen lisäksi tuntimäärä on oikea.


Näinkö tosiaan sinun mielestäsi?
Laskitko ihan vai veditkö hatusta?

Pikainen arvioni antoi annoksille suunnilleen saman energia määrän :wink:
Palaan asiaan, kun olen tarkistanut allbranin kalorit.

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 19:01:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-26 10:19:37
Viestit: 786
vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä


Eipä niin,...


Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini.


Useissa tutkimuksissa on todettu, että nälkää pitää parhaiten proteiini, sen jälkeen hiilihydraatti ja lopuksi rasva. Käytä hakua, sillä en jaksa lukuisia viitteitä postata.


Ja sää uskot että kaikenmailman tutkimukset ja lähteet sitten kertoon sen mikä sitä oikeesti pitää? Mulla pitää rasva tutkitusti, oma kroppani sen kertonut....en tarvitse hakua. Se ei tietenkään ole mikään arvostettu ja lontoonkielellä selostettu satasivunen juttu, mutta näin meillä :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 19:11:46 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä

Eipä niin,...

Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini.

Useissa tutkimuksissa on todettu, että nälkää pitää parhaiten proteiini, sen jälkeen hiilihydraatti ja lopuksi rasva. Käytä hakua, sillä en jaksa lukuisia viitteitä postata.

Ks kun niissä tutkimuksissa pidettiin huolta ettei missään vaiheessa tutkittu vähähiilihydraattista vihtoehtoa. Homma toimii toisin, jos ja kun joka ruoassa on ensin hevoskuorma hiilareita. Ja vielä kahta poikkeusta lukuunottamatta vain hitaita hiilareita. Ja kun tutkitaan vain kahden tunnin nälkää - haastattelututkimuksilla.

On se niin surullista, ettei edes suomalaiseen kirjallisuustutkimukseen uskalleta ottaa mukaan koko tutkimusaineistoa. Tai no, sponsoreistahan sen näkee....

terv. els

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-09 19:22:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:
Elka kirjoitti:
Ei sillä, mikä on syödyn aamiaisen energiasisältö ole merkitystä


Eipä niin,...


Ja nälkää pitää rasva, ei proteiini.


Useissa tutkimuksissa on todettu, että nälkää pitää parhaiten proteiini, sen jälkeen hiilihydraatti ja lopuksi rasva. Käytä hakua, sillä en jaksa lukuisia viitteitä postata.


Sun viittees ja tutkimukses ei kiinnosta. Niissä on tutkittu, kuten els tuossa jo sanoikin, vain runsashiilarisia vaihtoehtoja.

Kokemuksesta tiedän, että lihaa menee kaksinkertainen määrä, jos se ei ole rasvaista, samoin salaattia, jos ei ole öljyä ja kasviksia, jos ei ole voita.

Kaikkein parhaiten nälkä pysyy poissa (ja pitkään) pelkällä rasvalla. En kuitenkaan kovin usein tee niin, koska proteiinia tarvitaan rakennusaineeksi ja marjoja ja kasviksia syön, joska niistä saa antioksidantteja ja vitamiineja. Mutta ei jälkimmäisistä tietenkään nälkä lähde.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-10 10:41:44 
Poissa
karppi
karppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-07 21:46:10
Viestit: 3285
marilyn kirjoitti:
vieras taas kirjoitti:
marilyn kirjoitti:
Henkilökohtaisissa ihmiskokeissa havaittua:

allbran murot + rasvaton maito + banaani

-> 2-3 tunnin päästä nälkä

2 paistettua munaa + 3 siivua pekonia

-> 6-7 tunnin päästä nälkä


Aterioissa tosiaan kaksinkertaiset erot energiamäärissä, joten proteiinin nälkää pitävän vaikutuksen lisäksi tuntimäärä on oikea.


Näinkö tosiaan sinun mielestäsi?
Laskitko ihan vai veditkö hatusta?

Pikainen arvioni antoi annoksille suunnilleen saman energia määrän :wink:
Palaan asiaan, kun olen tarkistanut allbranin kalorit.


Marilyn on oikeassa:

Keskikokoinen banaani 109 kcal
2,5 dl rasvatonta maitoa 86 kcal
All Bran kerta-annospakkaus 92 kcal
Yhteensä 287 kcal

2 keskikokoista kananmunaa 142 kcal
3 ohutta siivua pekonia kypsennettynä 86 kcal
228 kcal

Kärsii vetäistä vielä lisukkeeksi vaikka pari paistettua tomaattia 8)
Tai munapannulle voi lisätä vähän rasvaa...


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)