| karppaus.infon arkistoitu foorumi http://karppi.ninja/forum/ |
|
| Mikä olikaan sydänystävällistä??? http://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=4&t=8725 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Eofis [ 2005-08-09 15:16:07 ] |
| Viestin otsikko: | Mikä olikaan sydänystävällistä??? |
Erehdyin (älkää kysykö miksi) tänään selailemaan uusinta Painonvartijat -lehteä. Lähinnä kiinnosti kannessa mainostettu esimerkkipäivä sydänystävällisestä ruoasta. Ajattelin siis vilkaista mitä meille Totuutena asiasta kerrotaan. Nooh. Aamiainen oli suolatonta kaurapuuroa veteen, marjoja, suolatonta ruisleipää ja beceliä, rasvatonta maitoa jne., jossa ei vahingossakaan ollut liikaa proteiinia. Lounas oli jotain perunaa, lähestulkoon kokonaan, joku lohkoperuna-asia tmv. Mutta entäpä päivällinen??!! Resepteissä oli ilmeisesti joku systeemi, että ensin annettiin normaali ohje ja sitten perässä oli muutokset mitä pitää tehdä että siitä saa laihduttavan ja terveellisen. Alkuperäisessä reseptissä käskettiin käyttämään muistaakseni nieriää - "terveellisempi, sydänystävällinen" ohje oli vaihtaa se vähärasvaiseen kalaan. Alkuperäisessä reseptissä oli pinjansiemeniä, ja sydänystävälliseksi ohje muuttui jättämällä moiset rasvapommit kokonaan pois. Muutenkin reseptit olivat miltei täysin rasvattomia, se 15% ruokakermakin käskettiin korvaamaan 5% versiolla Mitenkäs se nyt olikaan - eikö jo virallisestikin kalan ja siementen rasvaa pidetä nimenomaan sydänterveyttä edistävinä? Ja eikö ole jo ihan virallisestikin todettu, että hyvin niukkarasvainen ja runsashiilihydraattinen ruokavalio vaikuttaa negatiivisesti veriarvoihin. Kyllä minä osasin arvata että metsään mennään, mutta luulin kyllä, että rasvoja jo jossain määrin suositeltaisiinkin, eikä enää mentäisi sillä yhdeksänkytlukulaisella askeettisella kaikki-rasvat-niin-minimiin-kuin-voi -linjalla. |
|
| Julkaisija: | Vieras [ 2005-08-09 15:29:07 ] |
| Viestin otsikko: | |
Joku viitseliäs ja osaava voisi varmaan laskea tuosta ja tässä viitteessä olevasta esimerkkipäivästä välttämättömien rasvojen määrän. Ja verrata saatuja lukuja suosituksiin. http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=8720 Toivottavasti joku muistaa vielä tarkistaa tämän niiltä sopivilta ravitsemusperäteipeiltä |
|
| Julkaisija: | Pappa [ 2005-08-09 16:21:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mikä olikaan sydänystävällistä??? |
Eofis kirjoitti: Kyllä minä osasin arvata että metsään mennään, mutta luulin kyllä, että rasvoja jo jossain määrin suositeltaisiinkin, eikä enää mentäisi sillä yhdeksänkytlukulaisella askeettisella kaikki-rasvat-niin-minimiin-kuin-voi -linjalla.
Vielä pahempaa on tulossa. |
|
| Julkaisija: | Eofis [ 2005-08-09 16:22:37 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Mikä olikaan sydänystävällistä??? |
Pappa kirjoitti: Vielä pahempaa on tulossa.
Saanko dekryptattuna? |
|
| Julkaisija: | Pappa [ 2005-08-09 16:29:35 ] |
| Viestin otsikko: | |
Estetään jo lapsilla rasvojen imeytyminen pillereillä (siitä tulee seuraava muoti) sekä korvataan ravintorasvat synteettisillä valmisteilla joita elimistö ei kykene käyttämään. Ja ihminen käy yhä nerokkaammaksi konsteissaan. |
|
| Julkaisija: | Kitrus [ 2005-08-09 16:35:16 ] |
| Viestin otsikko: | |
^^ miehen äiti on syönyt noita pillereitä jo aika kauan. Vetää kaljaa, leipää, sokeria jne. niin paljon kuin jaksaa ja ihmettelee miksi ei laihdu, kun eihän hän saa rasvaa ollenkaan. Verenpaine on korkealla lääkityksestä huolimatta. Siis sekä verenpainelääkityksestä että rasvapilleristä. Meidän (minun ja miehen) ruokavaliota ei uskalla kokeilla, koska on verenpainetta. Ja lääkäri kieltää ehdottomasti Atkinsin. |
|
| Julkaisija: | marilyn [ 2005-08-09 16:47:04 ] |
| Viestin otsikko: | |
Nanni kirjoitti: ^^ miehen äiti on syönyt noita pillereitä jo aika kauan. Vetää kaljaa, leipää, sokeria jne. niin paljon kuin jaksaa ja ihmettelee miksi ei laihdu, kun eihän hän saa rasvaa ollenkaan. Verenpaine on korkealla lääkityksestä huolimatta. Siis sekä verenpainelääkityksestä että rasvapilleristä.
Meidän (minun ja miehen) ruokavaliota ei uskalla kokeilla, koska on verenpainetta. Ja lääkäri kieltää ehdottomasti Atkinsin. Kerro terveisiä, että mun vaari noin 70v. jolla verenpaineen lisäksi 3 eri sairautta sydämessä (läppävikaa rytmihäiriötä jne.) sai 5 eri lääkäriltä siunauksen atkinsilleen, jota on käyttänyt muutaman kerran elämänsä aikana painonpudotus mielessä. Eli siis sairauksista ja leikkauksista huolimatta tohtorit kehoittivat jatkamaan, jos hyvältä tuntuu. Vaari pudottanut muistaakseni 3 kertaa 10-15kg hyvin tiukalla atkinsilla (normaali ruokavalioonsa kuuluu lisäksi ruisleivät jne.) mitenkäs, jos lykkäisitte mammalle lahjaksi vaikka heikkilän kirjan |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|