karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 02:34:14

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Haaste trolleille
ViestiLähetetty: 2005-08-05 09:31:37 
Nyt padot auki! Musta olis tosi kiva kuulla, mikä näitä palstallamme vierailevia, joskus ilkeämielisiäkin trolleja painaa? Miksi suru on puserossa? Miksi niin paljon vihaa meitä erilailla syöviä kohtaan? Vegaanius? Vai ahdistaako pelkästään ajatus siitä, että rasvaa syömällä voi laihtua ja karppiruualla saavutettua normaalipainoa on niin helppo ylläpitää? Veikö paikkarit rahanne ja läskit jäi?

Kertokaa. Sana on vapaa. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 13:19:31 
No vikahan on siinä, että kärsimys puuttuu! Laihduttamiseen kuuluu: heiniä lautasella, hikihölkkä ja vesivelli - kasslerilla kapeaksi ei kertakaikkiaan käy!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 13:27:08 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Köyhyyden ja askeesin ihannointi. Lihavia sorretaan, koska heistä katsotaan, että he eivät elä köyhästi ja askeettisesi. Vanhoissa kirkkokunnissa köyhyys ja askeesi ovat olleet luostari-ihanteita, olisiko protestantismi poistaessaan luostarit sitten ulkoistanut nämä hyveet maallikoille? Niinpä katolisissa maissa, ja ortodoksissa, osataan syödä hyvin ja nauttia ruoasta pohjolaa paremmin.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 13:44:43 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-10-26 13:15:25
Viestit: 9048
Mä veikkaan, että kyseessä on toimettomiksi joutuneet koulukiusaajat.

Eli koulussa on saanut kiusata kaikkia erilaisia, mutta työelämään/työttömyyteen astuessa ei olekaan enää sopivaa ympäristöä tai kohteita, joten on ollut pakko ryhtyä foorumikiusaajaksi.

Nämä säälittävän vihamieliset persoonat on kotona alistettu, eivätkä he ole saaneet kannustusta ja hyväksyntää, niin he ovat oppineet vihaamaan kaikkia ja kaikkea. Heillä on jatkuva tarve osoittaa olevansa muita parempia ja eivätkä he koskaan uskaltaudu poikkeaviin mielipiteisiin, vaan pelaavat varman päälle.

Kyseiset kiusaajat haluavat aina olla voittaja jengissä ja siksi he kannustavat urheilijaa/joukkuetta vain jos ollaan voitolla, äänestetään aina varmaa voittajaa yleisen mielipiteen mukaan. He ovat myös huonoja häviäjiä, koska häviäminen on noloa ja sopii vain luusereille. Viralliset suositukset ovat varmin keino olla yleisesti hyväksytty ja aina kannattaa seurata muotia ja tehdä kuten muut, ettei vain kukaan pääse naureskelemaan.

Ei tietenkään koskaan kannata poiketa massasta ja jos joku näyttää heikommalta, kannattaa pönkittää omaa itsetuntoaan potkimalla hieman päähän. Ai että on kingi fiilis :wink:

Itselleen nauraminen on mahdotonta ja jos joku vähänkään vitsailee kingiin liittyen, kannattaa antaa takaisin kaikin voimin sekä fyysisesti että sanallisesti. Varmistaa, ettei moinen pääse tapahtumaan enää ikinä. Itse toki saa heittää mitä tahansa läppää, koska kingit voi sanoa ja tehdä mitä vain.

Mutta elämä on rankkaa, kun joutuu elämään nyrkit pystyssä ja varpaillaan koko ajan, niinpä tyyppi joutuu suuriin ongelmiin ennemmin tai myöhemmin, kun mätkiminen menee överiksi tai oma pahaolo kasvaa kestämättömäksi.

_________________
We can never obtain peace in the outer world until we make peace with ourselves.
-Dalai Lama


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 13:48:21 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
:lol: Aika paha.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 14:00:24 
Mua ottaa hirveästi vegaanit aivoon, tekisi mieli mennä räyhäämään niiden foorumeille.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 14:01:03 
Äh, unohtui: :twisted: :D :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 14:21:58 
Kyllä Marilynin mainitsemat ex-koulukiusaajat tulevat mieleen mm. suomi24.fi:n Lihavuus-palstalla kirjoittelevista tietyistä tyypeistä (onneksi täällä on pysytty asiallisemmalla linjalla!). Taisihan se Wilhelm Reich esittää sellaisen ajatuksen, että jos ihminen ei elämänsä aikana ole saanut pyöräytettyä yhtään runoa, sävellettyä yhtään sinfoniaa(tai kelpo renkutustakaan) tai tehtyä mitään merkittävää, niin aina voi olla ylpeä (arjalaisesta) rodustaan! Tänä paivänä taitaa tuo laihuus olla samanlainen meriitti.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 14:24:24 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Älä ny, kyllähän vegaani voi olla karppikin samalla. (tosin vaatii se jo aikalailla extremeä) Mutta siis kyl vähäsen prodemäärän ja runsaan rasvamäärän voi kerätä aivan kasvikunnastakin siten että saa kuitenkin vain vähän hiilaria ja runsaasti rasvaa Eikös oliivi ja rypsiöljykin ole aikalailla vegeä. Siitä vaan pullo takataskuun ja aina välillä huikka.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-05 14:36:27 
Poissa
hörhökarppi
hörhökarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-03-25 21:28:23
Viestit: 3519
Minusta olisi kyllä mielenkiintoista, jos ne kaikki esim.
suomi24-laihdutusfoorumilla pyörivät trollit nyt ottaisivat
Nistin haasteen vastaan ja tulisivat tänne antamaan
niitä "erinomaisia" kommenttejaan ja avaamaan
sydämensä :lol:

Herättää niin usein ihmetystä, kun toiset kysyvät ihan tosissaan,
niin eiköhän sinne joku törvelö laita taas aivojensa (?) tuotteita
luettavaksi... :evil:

Pitäsköhän sinne käydä laittamassa pikku vinkki, että "teretulemast
nyt tänne...." :wink:


Ylös
   
 Viestin otsikko: wehtrhwdfn<s,d
ViestiLähetetty: 2005-08-05 20:55:19 
Sitä vain kysyisin, että miksi niillä eläinrasvoilla pitää aina elvistellä.
Kermaa, täysrasva sitä täysrasva tätä. Eikö olisi järkevämpää käyttää kohtuurasvaisia tuotteitä huonoissa rasvoissa ja lisäillä sitten hyviä kasvisrasvoja vaikka salaatteihin.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: wehtrhwdfn<s,d
ViestiLähetetty: 2005-08-05 21:06:54 
abcdefg kirjoitti:
Sitä vain kysyisin, että miksi niillä eläinrasvoilla pitää aina elvistellä.
Kermaa, täysrasva sitä täysrasva tätä. Eikö olisi järkevämpää käyttää kohtuurasvaisia tuotteitä huonoissa rasvoissa ja lisäillä sitten hyviä kasvisrasvoja vaikka salaatteihin.


Kultarakas, abcdefg. Itse en koe elvisteleväni eläinrasvoilla, mutta sen sijaan välttelen kaikkea luonnotonta, kuten esim. ruokakermoja, joissa rasvan määrä on lisäaineiden avulla pudotettu viiteen prossaan, tai transrasvoja. Kuohukermaa sen olla pitää. Mutta samalla syön enemmän kuin koskaan ennen esimerkiksi pähkinöitä tai oliiviöljyä. Luonnon ihania, hyvänmakuisia rasvoja. Se kait meitä karppeja yhdistää: ei niin väliä onko eläin- vai kasvisrasvaa - pääasia, ettei sitä ole peukaloitu, vaan se on mahdollisimman luonnollista.

Sulla kuitenkin oli kaunis ajatus, abcdefg, kiitos siitä. Rakentavat trollit ovat aina tervetulleita tänne. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: abcdefg
ViestiLähetetty: 2005-08-05 21:47:22 
"mutta sen sijaan välttelen kaikkea luonnotonta, kuten esim. ruokakermoja, joissa rasvan määrä on lisäaineiden avulla pudotettu viiteen prossaan"
Hyvä niin, mutta ei kai ole luonnotonta syödä rasvattoman piimän kanssa tonnikalaa öljyssä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: abcdefg
ViestiLähetetty: 2005-08-05 21:52:51 
abcdefg kirjoitti:
Hyvä niin, mutta ei kai ole luonnotonta syödä rasvattoman piimän kanssa tonnikalaa öljyssä.


Itseasiassa, kultaseni, ei ole ollenkaan luonnotonta. Itse en voi sietää piimää. Joten otan mielelläni maitotuotteet kevytmaitoina, rahkoina ja juustoina tai kermoina. Tonnikalat tosiaan aina öljyssä, samoin salaattiin ehdottomasti ja estottomasti oliiviöljyä aimo loraus. :D


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: wehtrhwdfn<s,d
ViestiLähetetty: 2005-08-06 00:27:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2005-02-24 20:51:08
Viestit: 430
abcdefg kirjoitti:
Sitä vain kysyisin, että miksi niillä eläinrasvoilla pitää aina elvistellä.
Kermaa, täysrasva sitä täysrasva tätä. Eikö olisi järkevämpää käyttää kohtuurasvaisia tuotteitä huonoissa rasvoissa ja lisäillä sitten hyviä kasvisrasvoja vaikka salaatteihin.


Pitäisiköhän sinun,abcdefg, vähän tarkentaa nuita rasvajuttuja...
Eläinrasvoissa kun on kaikkia sortteja, samoin kasvirasvoissakin. Tietämäni mukaan ne tuppaavat olemaan melkoisia kokteileja.

Esimerkiksi Wi:n jutuista jos haulla etsit rasvoihin liittyviä viestejä - niitä löytyy paljon muiltakin - tiedät enemmän. Kun edes tyydyttynyt rasva ei ole yhdensorttista ja aina pahaa, vaan esim. kookosöljy on jopa ihan suomalaisen tutkimuksen mukaan jopa veren lipidiarvoja parantava aine. -Hitto, kun vanhat suosikit eivät näy tässä uudessa läppärissä! En voi nyt laitta linkkiä artikkeliin, jossa kerrottiin tästä tutkimuksesta. Muualla maailmassa kyseinen kookosöljy on ilmeisesti aika ahkeran tutkinnan kohteena.

Monityydyttymättömät rasvat (paljon monissa kasvirasvoissa) ovatkin erittäin alttiita hapettumiselle ja siten ei-niin-terveellisiä (varovaisesti ilmaistuna). Käytän nykyään ns. varmoja vaihtoehtoja, eli kookosöljyä, kylmäpuristettua neitsytoliiviöljyä, joskus vähän voita paistamiseen. Rypsiöljyä silloin tällöin, ei kuitenkaan pannulla paistamiseen.

Minulle oli järkytys viime talvena juuri tämä rasvahuijaus. Kun kaikki kääntyikin ihan päälaelleen... Oikeasti joku oli kääntänyt faktat jo aiemmin päälaelleen ja syöttänyt ne minulle sellaisina, ja sitten kun vääristymä oikaistui, olin menettää tasapainoni.

Miksi muuten luonnollinen rasva pitäisi ottaa esim. jugurtista pois? Okei, eihän maito ennen ollut niin rasvaista kuin nykyään, vaikka ilmeisesti rasvapitoisuutta pyritäänkin ruokinnalla pitämään kurissa, kun vielä muutama vuosikymmen sitten kilpailtiin sillä, kenellä oli kylän rasvaisin maito...

Ihmisenkin rasva on tyydyttynyttä, samoin semmoisenkin ylistetyn terveystuotteen kuin äidinmaidon. Vauvoillekin kai pitäisi alkaa juottaa kurria?

harhaanjohtamisesta vieläkin kiukkuinen sinimarja

_________________
Ihminen, joka haluaa, keksii keinot. Ihminen, joka ei halua, keksii selitykset.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-06 11:24:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2004-10-15 09:50:17
Viestit: 446
Voima tarvitsee aina vastavoiman. Muuten missään ei ole enää mitään järkeä. 8-[

_________________
fat is the new thin


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-06 11:50:47 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Sitäpaitsi energiaksi muunnetaessa simppeli tyydyttynyt (erityisesti jkun hiilen määrä on parillinen, kuten pääasiassa onkin) rasva on kaikkein yksinkertaisinta. (sen beettaoksidaatio menee muutamalla yksinkertaiseella askeleella ilman lisäkiemuroita) Joten jos vaikka urheilusuorituksen energiaksi rasvaa niin safaa vaan "hetikulutukseen". ;)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-06 12:18:29 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:55:08
Viestit: 26133
Vastikään tuli Malmöstä tutkimus, jossa oli seurattu 26 000 keski-ikäistä viiden vuoden ajan ja heidän rasvankäyttötottumuksiaan. Tulos oli, että runsas tyydyttynyt rasva ei lisännyt mitään sairautta, sen sijaan runsas kokonaisrasva suojasi sydäntaudeilta. Loppulauseessa todettiin tylysti, että tämä tutkimus ei anna tukea nykyisille rasvankäyttösuosituksille, joiden mukaan alle 30 % energiasta saadaan rasvasta ja tyydyttyneestä rasvasta alle 10 %.

Ja tämä tutkimus kun ei ollut ollenkaan ainoa.

Rasvattomista maitotuotteista on epäilty olevan haittaa suolistolle. Laktoosi-intoleranssia kun tuntuu olevan maissa, joissa juodaan rasvatonta maitoa, ja ilmeisesti tarkempaakin tutkimusnäyttöä tästä on. Muuan nettituttu kertoi astmaattisesta, jatkuvalla lääkityksellä olleesta lapsestaan, joka saattoi lopettaa lääkityksen lähes kokonaan, kun margariini vaihdettiin voihin ja rasvaton maito punaiseen.

Mutta karppaaminen on varsin mahdollista noudattaen konservatiivista rasvapolitiikkaa, juuri kuten abcdefg hahmotteli. Se on ollut itsellänikin linjana, mutta nyt tuo malmö kyllä iski aika pahasti niin, että voipaketilla on tullut käytyä viime päivinä tavallista useammin. Oliiviöljyä toki unohtamatta.

_________________
Karppaus kannattaa: Kymmenen vuotta virkeyttä ja painonhallintaa, ilman tarpeettomia ruokarajoitteita.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-06 12:51:14 
En ole koskaan käsittänyt, miksi kaikki rasva pitää korvata kasviöljyillä. Jos näin olisi tarkoituksenmukaista ja parasta, eikö varastoimamme rasva, sekä jälkeläisillemme luontainen ravinto äidinmaito olisi tällaista?

Kaikkien tyydyttyneiden rasvojen korvaaminen kasviöljyillä on ruokavalion yksipuolistamista. Rasvapalettiini kuuluvatkin kaikki käsittelemättömät rasvat.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-06 12:54:50 
Metkaa, että trolleja pyydettiin säikeeseen ja lähes kaikki aktiivikirjoittajat antoivat kommentin :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)