karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-18 22:49:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-08-12 15:21:44 
Minusta on ikävää, että moni "karppaamisen valon nähnyt" sortuu samaan, mistä he kritisoivat virallisterveellisen linjan väkeä. Vähähiilihydraattinen ruokavalio on se ainoa oikea ja terveellinen tapa laihduttaa, eikä kenenkään muun kuin karpin suusta kuule totuuden terveellisestä laihduttamisesta. =;

Sitten jos hieman kyseenalaistaa mahdollisia terveysvaikutuksia, tai väittää että minäpäs en tällä systeemillä laihdukaan, niin oletetaan heti että jossain tekee väärin, vaikka tästä ei ole minkäänlaista faktaa olemassa. Usko omaaan aatteeseen on niin vahva että itsekriittisyyttä kyllä perätään muilta kuin itseltään. :roll:

Hienoa kuitenkin havaita, että ette vielä ole ilosanomaa uskovaisten hihhulien tapaan jokaiselle laihduttajalle tuputtamassa. Itsekriittisyys on ihana asia. :wink:

ViestiLähetetty: 2005-08-12 15:37:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse Kriittinen! kirjoitti:

Sitten jos hieman kyseenalaistaa mahdollisia terveysvaikutuksia, tai väittää että minäpäs en tällä systeemillä laihdukaan

Näitäkö "hieman kyseenalaistajia" tarkoitit, siis joille pitäisi olla kohtelias?

”Hengenvaarallista”, ”Tuntuu olevan oikein hurahtaneiden ja itsetuhoisten forumi.”
“Siis selittätte jotain soopaa”, ”Hauskaa (ei tosin kovin pitkää) loppu elämää”

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-12 15:38:47 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Alku huumassa saattaa moiseen sortua :oops:

Jonkin ajan kuluttua fanaattisuus vähenee, eikä jaksa enää samalla tavalla murehtia muiden terveyttä. Tietysti huomion arvoista on tämän foorumin laatu ja sama on havaittavissa muilla vastaavilla foorumeilla. Yritäpä kritisoida paikkareita heidän sivuillaan tai koiran omistajia koirasivuilla :roll:

Itse ainakin uskon, että on monenlaisia elämäntapoja, eikä sama sovi kaikille. Toisaalta surulliseksi minut vetää ne, jotka soimaavat itseään kiloista ja itsekurin puutteestä, vaikka heillä on selvästi havaittavissa oireita, jotka karppaamalla voisi saada kuriin (jatkuva nälkä, väsymys, vatsa oireet). Tunnen monia, jotka voivat ihan hyvin hiilari voittoiisella ruokavaliolla, ei vaivoja tai paino-ongelmia, ilmeisesti toiset sietävät hiilareita paremmin kuin toiset.

Juuri puhuin tuttavan kanssa joka ihmetteli, miten hän lihoo, vaikkei paljoa syö. Hänen tyyliään seuraamalla olen samaa mieltä, hän ei syö määrällisesti paljoa, mutta lähes kaikki on hiilaria (leipää, pastaa, riisiä). Hän nauraa karppiudelleni, ja ihmettelee samalla, mistä hänen kilonsa tulevat :cry: :cry: Henkilö ei halua lukea faktaa, vaikka sitä hänelle tarjoan, mielummin hän ottaa parin päivän kaalisoppa kuurin, josta ei ole mitään hyötyä.

Niin, uskon asiaani oman kokemuksen ja lukemani perusteella (tietoa on paljon, kun vain viitsii asiaan paneutua, virallisiin suosituksiin ei kannata kritiikittä uskoa).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-12 16:30:48 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Viitaten ärsytysketjuun potkin perseelle jokaista MUN ruokavalioni kyseenalaistajaa. Syökööt ite ihan mitä huvittaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-12 20:15:43 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

hoover kirjoitti:
Viitaten ärsytysketjuun potkin perseelle jokaista MUN ruokavalioni kyseenalaistajaa. Syökööt ite ihan mitä huvittaa.

Just niin...mäkin ihmettelen että mitä KENELLEKKÄÄN KUULUU KENENKÄÄN SYÖMINEN!!Herranjestas! Kun ollaan AIKUISIA! Mut lapsille saa ja pitääki sanoa syömisistä...apua...lapsi parkoja... Mun lapseni kun meni junalla Turkuun lääkis haku tentteihin sanoin hälle et syö aamupalaksi pekonia ja munia niin jaksat tentin. Ja jälkeenpäin hän sanoi et Mamma piti paikkansa! Ehkä meillä tulossa UUSI LÄÄKÄRI joka on saanut kokea minun, äitinsä, karppaamisen tuloksia...toivottavasti!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-12 21:17:42 
Poissa
metukkakarppi
metukkakarppi

Mä en kellekään syömisiäni tyrkytä enkä muiden syömiseen puutu JOS mun syömisiin ei puututa tai omiaan tyrkytetä. Sitten voi tulla kovempaakin tekstiä :twisted:

ViestiLähetetty: 2005-08-12 22:33:39 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Minusta on ikävää, että moni "karppaamisen valon nähnyt" sortuu samaan, mistä he kritisoivat virallisterveellisen linjan väkeä. Vähähiilihydraattinen ruokavalio on se ainoa oikea ja terveellinen tapa laihduttaa, eikä kenenkään muun kuin karpin suusta kuule totuuden terveellisestä laihduttamisesta. =;

Sitten jos hieman kyseenalaistaa mahdollisia terveysvaikutuksia, tai väittää että minäpäs en tällä systeemillä laihdukaan, niin oletetaan heti että jossain tekee väärin, vaikka tästä ei ole minkäänlaista faktaa olemassa. Usko omaaan aatteeseen on niin vahva että itsekriittisyyttä kyllä perätään muilta kuin itseltään. :roll:

Hienoa kuitenkin havaita, että ette vielä ole ilosanomaa uskovaisten hihhulien tapaan jokaiselle laihduttajalle tuputtamassa. Itsekriittisyys on ihana asia. :wink:

Ei ole olemassa vain yhtä oikeaa tapaa. :!:
Muta muutamalle olen kertonut tästä vaihtoehdosta joka ilmiselvästi sopii parhaiten joillekin. Kenellekään tuskin kukaan voi vakavissaan sanoa: Tämä on ainoa oikea tapa.

ViestiLähetetty: 2005-08-13 08:22:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse asiassa meillä on aika suuria näkemyseroja keskenämme. Varpu viljelee kaloreita kirjoissaan, kun taas k*lorirajoitus on minulle sellainen sana että se johtaa melkein suoralta kädeltä dieettiehdotelman hylkäämiseen.
Virallisterveelliseltä puolelta olen hyväksynyt volumetriakasvikset, tosin tietyin rajoittein (tärkeintä ei ole kcal/cm3 vaan hiilihydraattien määrä/cm3). Volumetria taas on kirosana monien karppien keskuudessa täällä.
Sokeri-Rissasen huomiota siitä että "20 kg/vuosi on suunnilleen maksimitahti laihtumiselle, muuten tulee nälkä" pidän oikeana oivalluksena.
Virallisterveelliseltä puolelta olen kuullut myös sen että kannattaa syödä jota kuinkin samanlaiset ateriat joka päivä säännöllisyyden vuoksi, tosin sen keksin kyllä itse ensin.

Usko omaaan aatteeseen on niin vahva että itsekriittisyyttä kyllä perätään muilta kuin itseltään.

Omat myönteiset kokemukset kyllä lisäävät sitä uskoa.
Ja on turha penätä sitä että tietämättömyydestä kumpuava mielipide olisi jotenkin saman arvoinen kuin jokin hyvin tutkittu tai itse koettu asia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-08-13 10:36:25 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Omat myönteiset kokemukset kyllä lisäävät sitä uskoa.
Ja on turha penätä sitä että tietämättömyydestä kumpuava mielipide olisi jotenkin saman arvoinen kuin jokin hyvin tutkittu tai itse koettu asia.

Juuri noin. Kuka täällä on kiistänyt, että esim. Paikkareissa voi laihtua -jopa pysyvästi? Kuitenkin on vankka tutkimusnäyttö siitä, että hiilarirajoitteinen tapa monilla parantaa veren rasva-arvoja ja vähintään osalle on myös tehokkaampi ja lihasta säästävämpi, ja monilla meistä on omakohtainen hyvä kokemus, niin olisi jotenkin ihmisluonnon vastaista olla tarjoamatta kokeiltavaksi muillekin.

Sen mukaan mitä olen ennättänyt lukemaan, niin täällä on haukuttu lähinnä keksien syömistä, ja se nyt ei ole minkään valtakunnan oppien mukaan erityisen terveellistä.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2005-08-13 15:03:09 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Pienetär kirjoitti:
Kalorirajoitus on minulle sellainen sana että se johtaa melkein suoralta kädeltä dieettiehdotelman hylkäämiseen.

Ja kuitenkin hyvin voimakkaaseen kalorirajoitukseen perustuu sinunkin laihtumisesi tällä hetkellä. Ruokapäiväkirjasi mukaan syöt n. < 1500 kcal päivässä ja mittaisesi nainen takuuvarmasti kuluttaa aika paljon enemmän.

ViestiLähetetty: 2005-08-13 15:14:42 
Einomies kirjoitti:
Pienetär kirjoitti:
Kalorirajoitus on minulle sellainen sana että se johtaa melkein suoralta kädeltä dieettiehdotelman hylkäämiseen.

Ja kuitenkin hyvin voimakkaaseen kalorirajoitukseen perustuu sinunkin laihtumisesi tällä hetkellä. Ruokapäiväkirjasi mukaan syöt n. < 1500 kcal päivässä ja mittaisesi nainen takuuvarmasti kuluttaa aika paljon enemmän.

(Nythän ollaan Taistelutantereella, joten... :twisted: )

Joo mut ei Pienetär varmaan tietoisesti rajoita kalorimäärää, mutta kun nappailee amfetamiinia (kuten nautintoketjusta voimme todeta), niin ei nälkä yllätä niin helposti... :shock: :twisted: :lol: :wink: 8)

ViestiLähetetty: 2005-08-13 23:15:25 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Anonymous kirjoitti:
Joo mut ei Pienetär varmaan tietoisesti rajoita kalorimäärää

No ehkä kuitenkin siinä määrin tietoisesti, ettei ainakaan syö nykyistä enempää.

Anonymous kirjoitti:
...mutta kun nappailee amfetamiinia (kuten nautintoketjusta voimme todeta), niin ei nälkä yllätä niin helposti...

Siitä mä en osaa sanoa, kun en ole moista kokeillut, enkä aio kokeillakaan.

ViestiLähetetty: 2005-08-13 23:52:24 
Einomies kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Joo mut ei Pienetär varmaan tietoisesti rajoita kalorimäärää

No ehkä kuitenkin siinä määrin tietoisesti, ettei ainakaan syö nykyistä enempää.

Anonymous kirjoitti:
...mutta kun nappailee amfetamiinia (kuten nautintoketjusta voimme todeta), niin ei nälkä yllätä niin helposti...

Siitä mä en osaa sanoa, kun en ole moista kokeillut, enkä aio kokeillakaan.

No Einomies on nyt sen vertta pihalla edellisestä kommentista notta morientes... :roll: Eli eipä taida Porkkakoski tosiaan enää paljon kemiallisia stimulantteja kaipailla 8)

ViestiLähetetty: 2005-08-14 07:04:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
Pienetär kirjoitti:

Tämä on perin viimeaikainen ilmiö. Ekat 50 kg söin tuplasti tuon kalorimäärän ja liikuin paljon vähemmän. Olisin laihtunut lisääkin tuolla tavalla, mutta se oli tarpeetonta. *)

*) köyhäkarppi syö mielummin vähän ja laadukasta kuin paljon ja huonompaa jos nälän saa pidettyä kurissa. Ja nälän suhteen ongelmia aiheutti proteiini, jota jouduin syömään tarpeeseeni nähden liikaa.

ViestiLähetetty: 2005-08-14 07:11:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Joo mut ei Pienetär varmaan tietoisesti rajoita kalorimäärää, mutta kun nappailee amfetamiinia (kuten nautintoketjusta voimme todeta), niin ei nälkä yllätä niin helposti...

Nautintoketjussa ei kysyttykään mistä nautit tällä hetkellä.
Amfetamiini liittyi turhautumiseeni Suomen lääkärikunnan kanssa. Amfetamiini toimii nimittäin ADD/ADHD:n omaavilla ihmisillä päinvastoin kuin normaaleilla, eli se tekee mukavan, rauhallisen olon ja vie pois masennuksen ja ahdistuksen. Asiassa on kuitenkin pieni mutta... amfetamiini syventää niitä ongelmia jotka se väliaikaisesti poistaa.

Kun tein tällaisen pikku eksperimentin itselläni, marssin psykiatrille ja kerroin siitä. Psykiatri antoi sellaisia lääkkeitä jotka suunnilleen korvasivat amfetamiinin.

Nyt karppaus tietysti auttaa ADD:hen kanssa, joten en tarvitse niitä vanhoja lääkkeitä enkä myöskään amfetamiinia.

ViestiLähetetty: 2005-08-14 07:36:06 
Pienetär kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:
Joo mut ei Pienetär varmaan tietoisesti rajoita kalorimäärää, mutta kun nappailee amfetamiinia (kuten nautintoketjusta voimme todeta), niin ei nälkä yllätä niin helposti...

Nautintoketjussa ei kysyttykään mistä nautit tällä hetkellä.
Amfetamiini liittyi turhautumiseeni Suomen lääkärikunnan kanssa. Amfetamiini toimii nimittäin ADD/ADHD:n omaavilla ihmisillä päinvastoin kuin normaaleilla, eli se tekee mukavan, rauhallisen olon ja vie pois masennuksen ja ahdistuksen. Asiassa on kuitenkin pieni mutta... amfetamiini syventää niitä ongelmia jotka se väliaikaisesti poistaa.

Kun tein tällaisen pikku eksperimentin itselläni, marssin psykiatrille ja kerroin siitä. Psykiatri antoi sellaisia lääkkeitä jotka suunnilleen korvasivat amfetamiinin.

Nyt karppaus tietysti auttaa ADD:hen kanssa, joten en tarvitse niitä vanhoja lääkkeitä enkä myöskään amfetamiinia.

Ok. Asiallinen vastaus provoon... :wink:

Mutta ei kai vaikka Ritalinia tai Concertaa voi vielä ihan amfetamiiniin verrata "sukulaissuhteesta" huolimatta...? Tai voi kai aikuisille olla stydimmätkin mömmöt...

ViestiLähetetty: 2005-08-14 08:56:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Mutta ei kai vaikka Ritalinia tai Concertaa voi vielä ihan amfetamiiniin verrata "sukulaissuhteesta" huolimatta...? Tai voi kai aikuisille olla stydimmätkin mömmöt...

Antoi dopamiiniin vaikuttavaa masennuslääkettä ja sitten tätä kuuluisaa anksiolyyttiä Temestaa. Dopamiiniin voi vaikuttaa syömällä tryptofaanin kanssa kilpailevia aminohappoja eli runsaasti lihaa.
Temestan tarvetta ei kuitenkaan karppaus poista. Se tuo perin mukavan olon mutta muuttuu vähän liiankin rennoksi, laiskaksi ja raukeaksi. Parin temestan jälkeen ei suju edes kirjottaminen kunnolla, ei pysy näpit näppäimillä. Siksi minä en sitä otakaan usein.

Kun tuli uutinen tuossa että Temestat on lopussa Suomessa niin minä ajattelin että kohta rupeaa tapahtumaan murhia kas kun ihmiset temestan avulla pystyvät kuuntelemaan pomon vittuiluja mutta kun lääkkeet loppuu ja vieroitusoireet alkavat, niin.... Onneksi lääkettä saatiin sitten kuitenkin lopulta.

ViestiLähetetty: 2005-08-14 11:04:58 
Pienetär kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:

Antoi dopamiiniin vaikuttavaa masennuslääkettä ja sitten tätä kuuluisaa anksiolyyttiä Temestaa. Dopamiiniin voi vaikuttaa syömällä tryptofaanin kanssa kilpailevia aminohappoja eli runsaasti lihaa.
Temestan tarvetta ei kuitenkaan karppaus poista. Se tuo perin mukavan olon mutta muuttuu vähän liiankin rennoksi, laiskaksi ja raukeaksi. Parin temestan jälkeen ei suju edes kirjottaminen kunnolla, ei pysy näpit näppäimillä. Siksi minä en sitä otakaan usein.

Kun tuli uutinen tuossa että Temestat on lopussa Suomessa niin minä ajattelin että kohta rupeaa tapahtumaan murhia kas kun ihmiset temestan avulla pystyvät kuuntelemaan pomon vittuiluja mutta kun lääkkeet loppuu ja vieroitusoireet alkavat, niin.... Onneksi lääkettä saatiin sitten kuitenkin lopulta.

Kiittää infosta ja kuittaa! :)

ViestiLähetetty: 2005-08-14 11:12:07 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Pienetär kirjoitti:
Tämä on perin viimeaikainen ilmiö. Ekat 50 kg söin tuplasti tuon kalorimäärän ja liikuin paljon vähemmän. Olisin laihtunut lisääkin tuolla tavalla, mutta se oli tarpeetonta.

Toisaalta mehän emme voi varmaksi tietää olisitko laihtunut enää grammaakaan tuplakaloreilla. :wink:

Ja päivänselvää on, että kulutuksesi on takuuvarmasti myös pienentynyt huomattavasti tuon 50 kilon katoamisen myötä. Ja pienenee yhä, kunhan massaa katoaa lisää.

ViestiLähetetty: 2005-08-15 13:16:56 
Pienetär kirjoitti:
Itse asiassa meillä on aika suuria näkemyseroja keskenämme. Varpu viljelee kaloreita kirjoissaan, kun taas k*lorirajoitus on minulle sellainen sana että se johtaa melkein suoralta kädeltä dieettiehdotelman hylkäämiseen.

Minusta alkaa tuntua, että olen kyllästymiseen asti asti vääntänyt tätäkin asiaa (ihan yhtä paljon kuin sitä, ettei alakarpissa ole kysymys pekoni-muna-dieetistä...), mutta totean nyt vielä kerran: minä EN viljele kaloreita kirjoissani. Minä EN usko, että kaloriteoria on yksyhteen sovellettavissa.
Mutta minä en myöskään usko, että alakarpit olisivat kumonneet termodynamiikan lait. Se on sitten toinen juttu, mitä tulevaisuudessa esimerkiksi nutrigenomics-tieteenhaara tulee osoittamaan. Ja Pienetär: olen varmasti jo lukemattomia kertoja sinullekin sposteissani todennut, että minä en näe asioita mustavalkoisina, vaan tunnistan siinä välissä lukuisat eri harmaan sävyt. Niin myös kaloriteorian suhteen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00