karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-28 10:26:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-05-17 12:36:51 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-09 00:49:58
Viestit: 13637
Paikkakunta: Stadi
Mulla se ilmenee huminana päässä ja voimattomuuden tunteena.

_________________
“It's not the destination so much as the journey, they say.
~ Captain Jack Sparrow"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-06-13 20:39:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-05-12 10:56:18
Viestit: 34
Nyt olen pitänyt hiilarit tiukasti alle 20 g, ja ketoosi on selvä. Suussa(nielussa) asetonin tapainen "maku/tuntemus", pää on raskas ja sitä hiukan särkee. Joudun myös vahtaamaan kaloreja, joten ehkä tämä ketoosi ei nyt oikein kuuluisi asiaan. Tuntuu vaan, että sorrun takaisin hiilarimättöön, jos en pidä tätä näin alhaalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-01 18:11:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-07-30 13:14:17
Viestit: 1037
No rauhassa vaan. Mulla meni viimeksi ketoosissa muutama päivä, että lähti hiilarihimot. Nyt taas ei ole sitten niin minkäänlaisia himoja, ei edes suklaaseen..ja se on sentääs meikäläisen lemppariherkku.

Mulla ketoosissa henki haisee, virtsa haisee kummalle, suussa maistuu sellanen vähä metalliinen, ja tuntuu et hikoilen ehkä enemmän. Myös on voimattomuutta, jos urheillen menee kovasti, mutta nyt jätin tällä kerralla isommat pois..ottaa nätisti yhdessä nää sit. Vahingosta viisastuu :wink: Nälkää jonku verran tunnen, siis pari kertaa päivässä, mikä on täysin normaalia minusta. (Onneksi varmaan kukaan teistä ei tunne minua silloin, kun söin hiilareita ja olin nälissäni :twisted: ) Tuo nälkä on sellanen kummallinen pieni tunne mahassa, ei kovin voimakas..ja jotenki se ei niinku tule pääkoppaan asti se näläntunne. Myös voi ihan hyvin parikin tuntia puuhailla, että rupee ees ruokaa laittaa. Vettä tulee juotua, selvästi herkemmin janottaa..nyt en päästä ees siihen asti, että tulis janon tunne, vaan lipittelen ahkerasti pitkin päivää. Ja vessassa tulee laukattua. Eli mulla on aika moninaisia "oireita", mutta mikään ei kyllä häiritse 8) Tosin ehkä jätetään kyselemättä avomieheltä, mitä mieltä se on ton hengityksen löyhkäämisestä :lol:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-01 18:29:31 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Paikkakunta: Vihoviimeinen Rotankolo
Siitä, ettei aivot suostu sammumaan, kun haluaisi mennä nukkumaan. :evil:

_________________
Elä, kuolet kumminki.
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-01 19:11:30 
Poissa
korpa
korpa

Liittynyt: 2007-08-08 13:24:22
Viestit: 2470
Tyttäreni 2,5v toteaa "iskä haiskahtaa"


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-02 08:51:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2008-02-21 13:30:29
Viestit: 103
Lainaa:
Siitä, ettei aivot suostu sammumaan, kun haluaisi mennä nukkumaan. :evil:


Mielenkiintoista. Elimistön ollessa ketoosissa, multa sammuu valot tossa iltakymmenen jälkeen. Totaalinen sammuminen. Mun pitää kiirehtiä, että ehdin sänkyyn, etten herää aamulla sohvalta. Kerran nukahdin näppiksen päälle. Muulloin voin valvoa vaikka aamuun ilman suurempia ongelmia, ja nukkumaanmeno ei yhtään kiinnosta.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-02 08:56:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-24 00:42:41
Viestit: 1040
Mulla kans unentarve aina vähenee ja se ärsyttää nimenomaan iltasin :lol: Tietää et aamulla pitää herätä aikasin ja aattelee et menee fiksusti nukkumaan hyvissä ajoin, mut sit ei vaan uni tuu. Mut vastaavasti aamulla nouseminen ei tunnu niin ikävältä. Joskus kun ekaa kertaa ketoilin, niin entisenä unikekona olin ihan puulla päähän lyöty kun suorastaan aamuvirkuksi rupesin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-04 10:33:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-06-11 20:41:03
Viestit: 224
Paikkakunta: Helsinki
Neljättä päivää hh:t alle 20g/pvä, janottaa ja suussa hassu maku.
Eikä pätkääkään tee mieli suurinta pahettani eli jäätelöä. :D

_________________
Oy With the Poodles Already!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-04 11:51:06 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-08-03 12:40:21
Viestit: 77
Estääkö muuten liian korkeat proteiinipitoisuudet ketoosiin menon, vai ei? Itsellä hiilarit jäi reilusti alle 20gramman eilen, mutta proteiiniä tuli saman verran kuin rasvaa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2008-08-06 01:06:31 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Kyllähän ne estää, kun liika prode muutetaan elimistössä hiilariksi. Siksi.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-18 18:03:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-05-15 22:13:03
Viestit: 49
Nenne kirjoitti:
Tiedättekö pystyykö noilla "multisticseillä" (tms. joita esim vanhainkodeissa tms käytetään pikatestinä määrittään pissitulehduksia ym. Eli siitä siis näkee ph:n, leukosyytit, veren, jne samasta tikusta) testaamaan kuinka luotettavasti ketoosiaan?
Meinaan ketoaineet siinä pitäs myös näkyä...
vai onko noi pelkän ketoosin testaamiseen tarkoitetut tikut parempia?


Testasin juuri todennäköisesti tarkoittamasi kaltaisella tikulla ketoosini tason. Asteikko oli 0, 1+,2+,3+. 0 tarkoitti, että virtsassa ei ole ketoaineita, muilla tasoilla sitten olikin. Oma tulokseni oli tuo 2+ ja kyllä luotan siihen. Tosin en mistään löytänyt mitä tuo 2+ tarkoittaa ketoaineiden määränä. Combur-test oli testi nimeltään.

_________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wX3SZKH/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-31 21:39:23 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-05-03 21:55:32
Viestit: 33
Eikö muilla tule ketoosissa hampaiden purupinnat karheiksi? :shock: Se oli oikeastaan eka konkreettinen asia, jonka huomasin.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-05-31 22:31:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-03-31 19:30:06
Viestit: 386
MollyW kirjoitti:
Katjushka kirjoitti:
Btw, tykkääkö kukaan "alpro soya"-nimisestä "jugurtista"? Eikös se ole ihan karppityylistä safkaa? :lol: oli jotenkin mun makuun sopivaa...

Se on hyvää! Mäkin käytän sitä ajoittain, varsinkin kun maidoton serkkuni tulee kylään. Noista Alpron tuotteista käytän paljon soijajuomaa, sitä makeuttamatonta joka on punertavassa purkissa. Sen ravintosisältö / 100g on varsin jees: hh 0,1g, rasva 2,2g ja prot 3,7g. Tosi hyvää cappuccinoa tulee kun laittaa puolet vahvaa espressoa, puolet tuota soijamaitoa ja vaikka hiukkasen makeutusta. Nam! Kahvimaitona käytän, leivontaan ja ruuanlaittoon. Leivonnassa kun tuohon laittaa hitusen omenaviinietikkaa sekaan ja vatkaa vähän ja odottaa tovin, se paksuuntuu hiukka ja on kiva koostumukseltaan leipomuksissa.


Joo tota Alpron makeuttamatonta luomu soijajuomaa mäkin käytän paljon, litran päivässä helposti. Täällä Englannissa se maksaa vaan punnan eli saman verran kun lehmän luomu maito, Suomessa taisi olla puolet kalliimpaa? Tota paksuuntumis juttua en oo kokeille, millaisissahan leipomuksissa sitä vois käyttää?

_________________
http://www.storyofstuff.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-09 16:21:15 
Poissa
Amatsoni
Amatsoni
Avatar

Liittynyt: 2005-05-04 19:42:04
Viestit: 3856
Paikkakunta: Unknown
Suu on tahmea ja janottaa. Joskus virtsatessa tuntuu että virtsa on paksumpaa tms. Nyt ei sitä ole ollut. Hiki haisee ihan mielettömän pistävälle. Yh.

_________________
Haluatko takaisin entiseen elämääsi?
Herra Ylppö & Ihmiset


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-10 09:01:46 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-08-05 22:01:41
Viestit: 49
Mulla on aamu-unisuus vähentynyt. Pitäisi varmaan hakea noita ketostixejä ja katsella sitä kautta omaa ketoosin tilaa [onko sitä edes, vai onko turha sipsi-karkki-leipämössön puputtamisen lopettaminen jo itsessään helpottanut aamuväsyä].


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-09-10 09:24:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-16 21:02:33
Viestit: 467
Paikkakunta: Helsinki
tuntun kirjoitti:
Mulla on aamu-unisuus vähentynyt. Pitäisi varmaan hakea noita ketostixejä ja katsella sitä kautta omaa ketoosin tilaa [onko sitä edes, vai onko turha sipsi-karkki-leipämössön puputtamisen lopettaminen jo itsessään helpottanut aamuväsyä].


Kun hiilihydraatit vähenee ruuasta, niin kaikenlainen väsymys vähenee sen myötä.

_________________
Kuva

_____________________________
リストです


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-31 23:21:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
RistoH kirjoitti:
tuntun kirjoitti:
Mulla on aamu-unisuus vähentynyt. Pitäisi varmaan hakea noita ketostixejä ja katsella sitä kautta omaa ketoosin tilaa [onko sitä edes, vai onko turha sipsi-karkki-leipämössön puputtamisen lopettaminen jo itsessään helpottanut aamuväsyä].


Kun hiilihydraatit vähenee ruuasta, niin kaikenlainen väsymys vähenee sen myötä.



Joo tuntuu heräävän turhankin aikaisin.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-10-31 23:27:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-16 21:02:33
Viestit: 467
Paikkakunta: Helsinki
viives kirjoitti:
RistoH kirjoitti:
tuntun kirjoitti:
Mulla on aamu-unisuus vähentynyt. Pitäisi varmaan hakea noita ketostixejä ja katsella sitä kautta omaa ketoosin tilaa [onko sitä edes, vai onko turha sipsi-karkki-leipämössön puputtamisen lopettaminen jo itsessään helpottanut aamuväsyä].


Kun hiilihydraatit vähenee ruuasta, niin kaikenlainen väsymys vähenee sen myötä.



Joo tuntuu heräävän turhankin aikaisin.


Sitten ne kaikki iltapäivän pari tuntia lounaan jälkeen väsyttämiset ovat poissa.

_________________
Kuva

_____________________________
リストです


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-01 00:19:52 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-02-24 16:18:50
Viestit: 16113
Paikkakunta: Sonsuossa
Tällä kierroksella ketoosi on tuntunut pumpun jumpsuttamisena, ajatuksen kirkkautena, näläntunteen katoamisena ja ihmeellisenä energiana. Lisäksi nukun aivan loistavasti ja kuitenkin normaalin yön. Tää nyt on vähän tahaton lipsahdus ketoosiin, kun ei stressin tai huolien takia oikeastaan maistunut muutamana päivänä mikään ruoka. Mut ei voi valitella, pidetään tää näin. Mielummin pirteä lokakuu kuin ei pirteä... Tai no marraskuuhan se jo alkaa.
Nyt kun oon tässä ketoosin rajoilla ja hiilaria on mennyt enemmän, niin heti olo on vähän tunkkainen, eli taidan jatkaa samaan malliin.

_________________
Baltazar ei muistanut mitään. Hän ei nimittäin ollut syönyt joka-aamuista kananmunaansa. Munia ei ollut seuraavanakaan aamuna, Baltazarin aivot menivät aivan solmuun!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2009-11-07 19:15:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-09-07 09:35:42
Viestit: 377
Ai mistäkö tietää, että on ketoosissa?
Ei tarvita mitään laskutikkuja.

Tarkkaile ympäristöäsi:
Lainaa:
Koirasi hengitys haisee paremmalle kuin omasi…

Rakkaasi ilmoittaa päättäneensä kokeilla selibaattia…

Hammaslääkärisi käyttää happinaamaria hoitaessasi hampaitasi…

Pikkulapset kysyvät sinulta, että oletko syönyt leikkiautoja…

Tervehdit ystävääsi kotisi ovella ja hän kysyy, että oletko juuri valmistamassa hapansilakkaa…

Kotiin tultuasi huomaat, että jotkut ihmiset ovat nimettöminä jättäneet ovellesi suuvesipulloja…

Puhaltaessasi syntymäpäiväkakun (tietenkin alakarppireseptillä tehdyn!) kynttilöitä aiheutat kaasuräjähdyksen…


:wink:

_________________
Aktiivinen ote elämään on kaiken terveyden perusta.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)