karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-19 08:56:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 809 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 541 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-24 11:01:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Terve nimeni on Patrik Nyman olen 40 vuotias ja karpannut nyt 5 viikkoa.Pituus on 193 ja paino 121,9.Taustana mulla on kuntosalia vuodesta 1991 ja systemaattista voimanostoa tammikuusta 1993.Innostuin karppauksesta kun paremmin tutustuin Antti Heikkilän diettiin.Tarkoituksena mulla ei ole toistaiseksi kun parempi terveys (ei se nytkään huono ole)ja hyvä olo sekä pieni painonpudotus.Paino on nyt pudonnut 2,4kg ja vyötäröstä lähtenyt 2,5cm.Olen tämänhetkiseen painoon suht´tyytyväinen ja yritänkin nyt löytää sen hiilaritason jolla voimatasot säilyy.Nyt menen 100g hiilaria päivässä ja treenipäivinä ma ja to hiilarit on 140g.Paljon olen lukenut tätäkin sivustoa ja nettiä yleensä ja keskustellut kaikkien kanssa jotka karppaavat.
Ehdottomasti olen sitä mieltä että tämä on paras tapa laihtua.Lisäksi olen huomannut monia positiivisia muutoksia: nukun paremmin,olen virkeämpi,parempi ja tasaisempi mieli ja ruoka maistuu todella hyvältä kun saa syödä rasvaa kunnolla.
Ku haluaa että lihakset ja voimatasot säilyy nii se tekee tästä karppaamisesta hieman haastavamman.Kirjoittelen mm. siksi tänne että haluan omalta kohdaltani antaa ideoita niille jotka käyvät kuntosalilla ja treenaavat kovaa.Kirjoittelen sitten enemmän kun tämä homma etenee hieman pidemmälle.

Treenitaustasta vielä sen verran että olen kilpailut vuodesta 1995 ja käynyt reilu 50 voimanostokilpailua.Yhteistulosennätys on tasan 800kg ja erikseen lajit kyykky 302,5 penkki 200 ja maastaveto 315.Nyttemmin olen taas innostunut lajista hieman enemmän kun pääsin ikämiessarjoihin (40-vuotiaat) ja sain maaliskuussa hopeaa sm kisoissa.Vielä parempana saavutuksena pidän kuitenkin sitä että tein 40 vuotiaana tasan 800kg (300+195+305) syyskuussa Porissa 4.9.10.

Olen aina pitänyt tarkkaa kirjaa siitä miten treenaan ja mulla onkin ylhäällä kaikki treenit elokuusta 1994 ja usein vielä kommentit siitä miten on mennyt ko. treeni.Olen pyrkinyt kuuntelemaan neuvoja eri tahoilta ja soveltanut niitä omaan ohjelmaan.Olen nyt treenannut vain 2 kertaa viikossa pian 3 ja puoli vuotta ja tällä systeemillä olen siis tehnyt parhaan yhteistuloksen joten tämä on sopinut mulle todella hyvin.Tässä iässä kuten yleensäkin moni treenaa liikaa eikä keskity kunnolla palautumiseen.Monet sanoivat mulle että tulokset putoavat varmasti viimeistään vuoden päästä mutta eipäs pitänyt paikkansa.Ja tosiaan mulla on istumatyö enkä harrasta muuta liikuntaa kun kesällä pihatöitä ja muuten hieman kävelen.Kaikkea treenistä en tietenkään tiedä mutta omasta aika lailla ja ruokavalioasioista kiinnostuin toden teolla vasta n.5 vuotta sitten jolloin lisäsin proteiineja siihen 2g/painokilo ja sain siitä pienoisen hyödyn.Lihasta tuli jonkun verran lisää ja tiivistymistä mutta voimaa ei kovin paljoa.

Seuraavaa kilpailua en vielä ole lyönyt lukkoon.Päätavoite olisi tietysti maaliskuun lopussa 2011 ikämiesten voimanoston sm kisat mutta ne on Kuusamossa asti joten en taida jaksaa lähteä täältä Porista.Ja nyt tietenkin on tämä ruokavaliohommakin alkanut niin katsotaan miten se etenee.Huomenna kuitenkin menen salille ja merkkaan sitten treenit tähän.Kommentteja saa laittaa vapaasti ja kysymyksiä.

Sen verran tuosta Pellinki (Antti Heikkilän dieetistä) vielä: aloitin 17.9.10 n 69g hiilareita/päivä.27.9 painoi maastaveto heti enemmän kyykky sujui kyllä joten kuten ja penkki + yläselkä 30.9. hieman raskaammin.9.10 laskin hiilarit 50g ja 11.10 painoi maastaveto jo 20 kiloa normipäivää enemmän ja torstaina 14.10 penkki oli jo pudonnut 10 kiloa ja voimat oli aivan poissa.

Tähän kyllästyneenä nostin hiilarit 14.10 alkaen 100g/päivä ja 18.10 sujuikin treenit jo paljon paremmin ja samoin 21.10 penkki oli lähes normilukemissa.Treeniä ennen olen tankannut 1 rkl kookosöljyä ja treenin jälkeen palautumisjuoma 40g hiilaria ja 40g proteiinia.Menen nyt siis tällä tavalla ja katsotaan miten kulkee.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-24 11:22:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Tällä hetkellä syön seuraavasti:

Aamupala klo 06.45 961 kcal (proteiinit 73g hiilarit 53,5g rasva 58,2g)

Lounas klo 12.15 1189 kcal (proteiinit 79g hiilarit 26,4g rasva 70g)

Päivällinen klo 18.15 830 kcal (proteiinit 72g hiilarit 19,5 rasva 55g)

Aika tarkkoja nuo määrät mutta laskin vaan ne sitä varten kun olen yleensä mennyt n 3000 kcal/päivä ja tarkoitus ei ollut niinkään se laihtuminen ja tietysti halusin saada proteiinit sinne n. 2g/painokilo.Maanantaina ja torstaina kalorit siis 600 enemmän kun tankkaan 1 rkl kookosöljyä ja otan palautusjuomaa jossa se 40g proteiineja ja hiilareita.
Itseäni ehkä hieman tossa mietitytti se että proteiineja tulee 70g ja yli/kerta.Olen kuitenkin ennen mennyt n.50-55g/kerta ja olen saanut hyvän vastineen siitä.Jotkuthan tutkimukset puhuu 30g/kerta mutta minusta siinä pitää huomioida myös omapaino ja paljon niitä lihaksia on.Ei kait 60 kiloinen ja 120 kiloinen voi ottaa samaa määrää.Jos taas alkaa tuntumaan että tossa on liikaa niin jaan ateriat 4 osaan.Olen vaan nyt niin tottunut syömään ton 3 kertaa päivässä ja se sopii joten ei viitsisi luopua siitä.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-25 18:38:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Viikonloppu meni karpatessa se 100g hiilaria päivässä,tosin lauantaina 5 olutta tuli juotua.Paino tänään aamulla 122.2kg

25.10.10 2 tunnin treeni (tankkasin 1 rkl kookosöljyä 5 minuuttia ennen treenin alkua)

Kyykky ilman vyötä 2(10x20),3(60,90,110,130),4(5x160) josta 2 ekaa vaakatasosta ja 2 vikaa syväkyykkyjä
Maastaveto 3(110,130,160,190) nämä myötäotteella ja ilman vyötä sitten ristiotteella ja vyö päälle 1x210
3(5x225)
Sotilaspenkki merkistä 2(5x60),5(5x80) kapea ja puolileveä ote vuorotellen
Reverse Hypers 8x40,3(8x70)
Voimapyörä seisten (noin 3/4 osa matkaa voimat ei riitä koko matkalle) 2x6 sarjat
Salkkunosto myötäotteella 2(6x70)

Treenin jälkeen palautusjuoma jossa hiilarit 40g ja proteiinit 40g.19.15 kotona karppiateria noin puolitoistatuntia treenin jälkeen.
Kyykky kulki ihan kohtuullisesti tosin lonkat ja lähentäjät oli jumissa lähinnä rappustenkävelystä ja tänään töissäkin niitä joutui kapuamaan.Raudat ei sinäänsä painaneet enempää mutta ei meinannut päästä alas kun paikat hieman jäykät loppua kohden parani.Maastaveto sujui aikas hyvin ja huomattavasti paremmin kuin 2 viikkoa sitten kun se oli normikunnosta 20kg jäljessä nyt siis korkeintaan 5 kiloa jäljessä ja hiilaria nyt siis mennyt 11 päivää 100g/päivä ja treenipäivinä 140g tämä on selkeästi siis auttanut treenin sujuvuuteen.Jatketaan siis nyt näillä hiilaritasoilla kun kerran sujuu ihan hyvin.Jos paino tästä nousee niin lasken hieman rasvoja ja jos taas laskee niin lisään rasvoja.Hiilareihin en nyt puutu enkä proteiineihin.Torstaina seuraava treeni.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-25 18:47:20 
Poissa
korpa
korpa

Liittynyt: 2007-08-08 13:24:22
Viestit: 2470
Hyvältä näyttää.Vedätkö muuten nuo salkut kyljille per/puoli?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-25 18:59:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Juuri näin teen eli levytangolla/puoli ja kun nostaa painot ylös niin ei saa nojata vastakkaiseen suuntaan vaan suoraan ylös niin liike tulee kyljillä eikä omalla painolla nojaten vastakkaiseen suuntaan.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-25 20:03:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Sellainen juttu vielä että treenin jälkeen 2-3 tuntia venyttelen aina koko kropan läpi:siis etu ja takareidet,pakarat,alaselän kyynervarret,yläselän,olkapäät,rintalihakset,ojentajat jne.Venyttelysessio kestää n. 15-20 minuuttia mutta kannattaa tehdä koska se auttaa mulla liikkuvuuteen ja lisäksi siitä tulee hyvä olo lihaksiin ja raukea olotila muutenkin.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-25 20:25:13 
Poissa
korpa
korpa

Liittynyt: 2007-08-08 13:24:22
Viestit: 2470
Totta puhut venyttely on voimaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-25 21:34:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Tehdään tämä nyt viimeisen päälle:

Aamulla otan 700mg magnesiumia,500mg c-vitamiinia ja 4kpl d3 vitamiinia (yksikkö/pilleri oli jotain 7,5).Illalla otan taas c-vitamiinia 500mg koska puolittumisaika on 12 tuntia joten pitää jakaa (sanoi Antti Heikkkilä).Joskus käytin b-vitamiinia mutta en kokenut mitään menetystä kun jätin pois.Voihan olla että otan jonkun kerran sitä taas.Kreatiinia kokeilin marraskuussa 2009 ja lopetin nyt 3.9.2010.Sain pienen hyödyn treenijaksamiseen ja sarjakestävyys parani hieman mutta maksimiykkönen ei lainkaan.Olen joskus laiskuuttani jättänyt c-vitamiinia ostamatta kun loppui ja joka kerta on käynyt niin että palautuminen on hidastunut siksi syön sitä ympäri vuoden.Magnesium taas ehkäisee kramppeja ja se jos jää pois niin krampit palaa.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-25 22:10:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Treeniohjelmasta voisi kertoa hieman (ennen nukkumaanmenoa).Treenit siis kahdesti viikkoon kuten jo tuli todettua.

Maanantaina otan kyykyn ja maastavedon kovaa joka toinen viikko,päälle nopeuspenkki 50-60% kuormalla 8x3 sarjat tai 5x5 minuutin palautuksilla (westside tyylin),reverse hypers päälle (takareidet ja alaselkäliike) 3x8 sarjat ja lopuksi vatsaa 1-2 liikettä.Tämä treeni kestää n.2 tuntia.Kyykyssä ja vedossa laitan yleensä vyön päälle kun ollaan 200 raudoissa ja yli.
Vedossa otan joka toinen viikko lattiasta vetoa ja joka toinen seison 11 cm korokkeella (jolloin vetomatka siis pidempi).Tämän liikkeen teen aina ilman vyötä koska muuten tekniikka hajoaa kun joutuu tangon niin alhaalta nostamaan.

Joka toinen maanantai otan sitten etukyykyn ja päälle sumoboksivedon (tässä otan normalikyykkyasennon ja vedän painot lattiasta ikäänkuin maasatvetoa tekisin (ns.välistä tai sumoveto).Kun painot on ylhäällä laskeudun laatikon päälle jonka olen asettanut siten että se on syväkyykkysyvyydessä.Liike tehdään siis sääri pystyssä ja takapuolta taakse ikäänkuin boksikyyyssä).Keksein itse tämän liikkeen kun selkä ei kestänyt normi boksikyykkyä jolla aikoinaan veto parani 15kg tällä liikkeellä).Sumoboksivedon jälkeen otan romanialaisen vedon seisoen 11 cm korokkeella,takapuolta taakse ja painot niin alas ettei kosketa ihan lattiaa ja siitä ylös työntäen lantiota vahvasti eteen.Tämän jälkeen taas nopeuspenkki ja lopuksi 1-2 vatsaliikettä.Tämän etukyykky + muut otan sen mukaan miten olen palautunut edellisen viikon kovasta kyykystä ja vedosta.
Tuntuman mukaan mennään mutta yleensä suht´vakioraudoilla koska tiedän mistä palaudun ja mistä en.

Penkissä tosiaan maanantaina tuo mainitsemani treeni.Torstaina sitten penkki kovaa+ojentajat tai olkapäät (3 viikon kierto ja sit vaihto) + yläselkä ja hauis+kiertäjäkalvosimet.Penkissä kierrätän kapeaa,puolileveää,ylileveää ja paitapenkkiä.Yläselässä teen vuoroviikoin leuanvetoja ja toisena viikkona kulmsoutua käsipainoilla.Torstain treeni kestää yleensä 1 tunti 15 min tai max.puolitoistatuntia.Penkkitreenini perustuu siis westside metodiin mutta en mene niin täysillä kun ko. herrat vaan painot usein siinä 90% tuntumassa ja ylileveää teen aina 3x5 sarjat.

Penkissä siis on toi kevyt päivä maanantaina mutta kyykylle ja vedolle en tee kevyttä treeniä lainkaan (kokeilin sitä muttei siitä ollut mitään hyötyä).Penkissäkin yritin pärjätä 1 kovalla treenillä mutta se taas ei onnistunut ilmeisesti koska penkki on niin spesifi liike ja meihän ei kävellä käsillä.Jalathan saa aina liikuntaa kävelymuodossa ja siksi ei ilmeisesti kaipaa tota kevyttä kyykkyä/vetoa.Ko. systeemi ja jako on mahdollistanut mulla sen että olen aina hyvin palautunut verrattuna entiseen treenijakoon.Suosittelen kokeilemaan varttuneemmille ja pitkään treenanneille.

Treeni voi siis näyttää tältä 4 viikkoa

Maanantai

vko 1 kyykky+maastaveto+penkkinopeus+reverse hypers (3 viikon nouseva kierto)+vatsa
vko 2 etukyykky+sumoboksiveto+romanialainen veto 11cm koroke+penkkinopeus+vatsa
vko 3 kyykky+maastaveto 11 cm korokkeelta+ loput kuten viikko 1
vko 4 kuten 2

Torstai

vko 1 Puolileveä Penkki + kapea penkki (3 viikon kierto)+leuanveto+ ylä tai alatalja+hauis+kiertäjät
vko 2 Penkki penkkipaidalla+kapea penkki+kulmsoutu käsipainoilla+ala tai ylätalja + hauis+kiertäjät
vko 3 Ylileveä penkki 3x5 sarjat+kapea penkki+kuten viikko 1
vko 4 Kapea penkki 90-95% olkapäät koneessa 2-3x8 sarjat + kuten viikko 2

vko 1

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-26 19:23:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-09-05 15:38:02
Viestit: 5571
Patrik Nyman kirjoitti:
Juuri näin teen eli levytangolla/puoli ja kun nostaa painot ylös niin ei saa nojata vastakkaiseen suuntaan vaan suoraan ylös niin liike tulee kyljillä eikä omalla painolla nojaten vastakkaiseen suuntaan.



vissiin tämä
http://www.fitstep.com/Misc/Newsletter- ... dlifts.htm

vänkä liike, mutta näppivoimat mulla loppuu muistaakseni jossain 50kg paikkeilla :smt001


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-26 20:04:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Linkki ei toiminut?
Mutta tosiaan vaatii paljon näpeiltä itsekkin otan aina otteen uudestaan alhaalla kun pysäytän tangon lattiassa.Siinäkin mielessä siis hyvä liike että kehittää näppivoimaa.Teen aina siihen asti kun voin normaalisti ja sitten sormilukolla tai remmeillä kun ote ei enää pidä.Kyllä tulee kyljet kipeeksi :D

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-26 22:12:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Pitääpä kokeilla kun tästä tervehtyy ja pääsee taas jumppaamaan.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-27 07:21:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Vammojen välttämiseksi kannattaa kylkiliikkeessä tehdä 3x10 sarjat sellaisella painolla jolla tulisi 3x20 sarjat ainakin aluksi.Ja aina jättää muutama (2-4) toistoa varaa/sarja niin välttää turhat selkäonglemat.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-27 07:32:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-01 08:16:21
Viestit: 3165
Paikkakunta: Helsinki
Patrik Nyman kirjoitti:
Vammojen välttämiseksi kannattaa kylkiliikkeessä tehdä 3x10 sarjat sellaisella painolla jolla tulisi 3x20 sarjat ainakin aluksi.Ja aina jättää muutama (2-4) toistoa varaa/sarja niin välttää turhat selkäonglemat.


Kiitti vinkistä! Mulla on menossa tää painonpudotus, eli teen pitkiä sarjoja muutenkin pienillä raudoilla ja hiki lentää. Palataan sitten ensi vuonna niihin suurempiin rautoihin kun ei mennä enää miinuskaloreilla ja hiiliäkin on enemmän.

_________________
Kalan juoksut, puntit ja sapuskat lisäravinteineen
Koodilla HUV171 10 taalan alennus ensimäisestä tilauksestasi. Tämä siis iHerbistä.
Tässä linkki suoraan yrtin sivulle eikä sinun tarvitse lisätä koodia enää mihinkään


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-27 18:18:55 
Poissa
Leijona
Leijona
Avatar

Liittynyt: 2007-04-11 20:57:52
Viestit: 5885
Hyvä kun laitoit päikyn. En ihan joka sanaa lukenut, mutta hirveitä romuja äijä nostaa. Salkkumavesta sen verran, että sehän on puhtaasti etureisiliike (vrt. hack-kyykky) ala-asennossaan, eli jos ja kun sen haluaa ottavan kylkiin niin halkaisijaltaan isot kiekot tangon päihin tai sitten pieni koroke alle, jotta heti alusta asti liike kohdistuu kylkiin. Kuten jo todettiin niin kroppa suorana. Ainakin mun välityksillä, siis pitkä selkä ja lyhyet reidet & olkavarret toi menee ala-asennossa just reisiin. Oon tehny tuota molemmilla siis käsipainolla ja levytangolla. Levytangoon tein vanerista semmoset kiekot, jolla tanko nousee n. 5cm lattiasta. Satunnaisesti käytän samoja myös tempaus&rive treeneissä. Helpotti ja liike kohdistuu sinne mihin pitääkin. Pavelin Power to people kirjassa tekniikka on kuvattu varsin hyvin. Käsipainolla tehtynä puristusvoimaan ei kohdistu läheskään samaa rasitusta. Ite teen kyljet ja muutenkin korsettitreenin jalkapäivän päälle, niin silloin se on parempi käyttää vaan se ROM, joka on tarpeen.

Mehän ei kävellä käsillä - hyvin sanottu :mrgreen:

Semmonen kysymys, että miten vuositasolla jaat treeniä. Onko siis peruskunto ja piikkaus ajoitettu kisojen mukaan. Onko kokonaan jaksoja, kun et treenaa ollenkaan. Ite en tykkää kesällä käydä salilla ollenkaan, vaan treenit on paremminkin sosiaalista kanssakäymistä ehkä jopa leikin omaista ajanvietettä. Pallopelejä, yleisurheilua, kahvakuulan heittelyä, uintia, uimahyppyjä, jne... Jotenkin lepuuttaa päätä mukavasti, kun ei tartte suunnitella.

_________________
Cats are carnivores.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-27 18:55:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Hyvä kun treenipäivyri kiinnostaa.

Joo mä oon tehnyt ton aina levytangolla ja isoilla kiekoilla niin käy hyvin kylkiin.Mulla taas on lyhyt selkä ja pitkät jalat ja kädet.Mulla on muuten kanssa juuri toi Pavelin kirja hyvä persuteos jossa paljon asiaa,äijähän on itse kovassa kunnossa.

Olen toistaiseksi treenannut ympäri vuoden.Tosiaan tammikuusta 1993 mulla on ollut kaikkiaan vain 13 viikkoa taukoa ja
nekin loukkaantumisten takia.Eli taidan olla hieman treenihullu.Kait tätä voisi sanoa enemminkin elämäntavaksi.Nyt oli kyllä pirun kuuma kesä ja joskus olen ajatellut pitää taukoa kesällä mutta toistaiseksi en ole pitänyt.Olen aina ja varsinkin nykyään kuunnellut omaa kroppaa tarkasti.Joskus on ollut motivation kanssa ongelmia mutta kun vähensin salin 2 kertaa viikkoon kesällä 2007 sain taas uutta potkua.En oikein tiedä mikä tässä on mutta en vaan toistaiseksi ole väsynyt salilla käymiseen kaikkien näiden vuosien jälkeen vaan nytkin on intoa kun pääsee huomenna salille.Ja tietysti tämä ruokavalio homma antaa nyt aivan uutta potkua ja intoa.

Treenaan lähes samalla tapaa ympärivuoden vaikka voisihan sitä vaihdella hieman.Mulla riittää se että aloitan alhaalta ja lähden siitä ylöspäin tämä koskee siis kyykkyä ja vetoa.Jatkan pian....

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-27 19:28:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
...niin ja penkissä treenaan siis westside metodilla.Siinähän on nopeuspenkkipäivä ja maksimipenkkipäivä.Idea on siis kierrättää erilaisia penkin variaatioita.Tässä mennään samalla systeemillä ympäri vuoden,mutten siitä sen enempää kun netistä löytyy ja saattaa muutenkin olla tuttu treenitapa.Paljon tota tarvitsee silti muokata jotta löytää oikeat liikkeet eikä mene ylikuntoon.Joskus treenasin kaikki lajit sillä systeemillä ja kesti yli vuoden ennen kuin sain ohjelman toimimaan.Eniten hyötyä sain siitä aikanaan maastavetoon,mutta tääkin niinkuin kaikki on tapauskohtaista.

Vedon ja kyykyn kohdalla nostan painoja 15 kiloa joka toinen viikko kunnes saavun n.90% maksimista.(nämä laskettu siis oletetun kunnon mukaan jonka kyllä tietää sarjojen perusteella).Nämä 90% raudat (joskus kyykyssä jopa 95%) otan 12
päivää ennen kisaa ja sen jälkeen en tee mitään raskasta ko. liikkeille.Penkissä otan 9 päivää ennen kisaa 92% maksimista ja se on sitten siinä.Loppuaika ennen kisaa käytän palautteluun ja nopeuden hakuun.

Prosentteina vois sanoa että kyykyn ja vedon osalta liikun aina 60-90% välillä vuoden ympäri.Kun treenaa ko. liikkeet tosiaan vain 2 kertaa kuukaudessa kovaa eikä kevyesti lainkaan niin ei kaipaa mitään vaihtelua.Tekniikankin takia harvemmin noita ei edes voisi treenata.Ko. liikkeitä treenaan ns. Prilepin:in taulukon mukaisesti (löytyy googlettamalla) jossa otetaan alussa aika paljon volyymiä.Aloitan vitosilla ja vähennän kolmosiin ja kakkosiin.Vedossa en ota alle kolmosia koskaan enkä yli 90% jottei hermosto mene tukkoon.Eri apuliikkeitä kierrätän nousujohteisesti 3 viikon välein ja sitten vaihto jo tämäkin tuo mukavaa vaihtelua.Siinäpä se lyhyesti pähkinänkuoressa.Tästähän voisi puhua vaikka vuoden....

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-28 21:23:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
27.8.10 puolitoista tuntia (aamupaino 121,4)

taas tankattiin 1 rkl kookosöljyä juuri ennen treeniä

Kapea penkki merkistä 2(10x20),2(10x40),2(5x60),5x80 nämä sotilaspenkki tyyliin sitten jalat maahan: 3x100,3x120,3x135,1x145,0x155 (tosi lähellä),2(3x130),2x140
Vinopenkki smith laitteessa puolileveällä 6x70,6x70 ja kapealla 2(6x70),6x80,6x90
Kulmasoutu käsipainoilla remmeillä 10(36,50,50,50)
Ylätalja V-kahva remmeillä 10(70,90)
Skottihauis käsipainoilla 2(10x18,5)
Kiertäjiä seisten 2(15x5kg)

Ihan ok treeni.Paino laskenut lauantaista puoli kiloa.Treenissä oli virkeä olo ja voimatasot oli aivan normaalit.Huomasin kuitenkin että ojentajat oli hieman väsyneet maanantain voimapyörästä,se kun käy olkapäihin ja käsiin kun tekee seisten.Mutta on niin tehokas että en siitä luovu.Vatsalihakset oli kyllä vieläkin ihan järkyttävän kipeät.Se on heti jos jättää 1 kerran voimapyörän tekemättä niin on 2 viikon tauko ja tuntuu että vatsa halkeaa.Lisäksi kyljet pirun arat tosta salkkunostosta kun tein viimeksi jo suht´isolla.Joten jouduin tinkimään hieman yläselkätreenistä mutta usein joka toisen viikon otankin hieman kevyemmin etenkin jos edellisellä viikolla on otettu tosi kovaa.Kapeaa penkkiä tein sitten taas innostuksissani tavallista enemmän.Olisin ottanut pystypunnerrusta mutta ojentaja ylhäältä niin kipeä ettei paikat kestäneet (oli jo viime viikolla).Mutta onneksi vinopenkki sopi.Toi pystypunnerrus on ainoa liike missä se vaiva tuntuu joten ei häiritse muuten treeniä lainkaan.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-10-28 21:26:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
Niin ja treenin jälkeen palautusjuoma normaali latinkilla.Ja siitä 90 min. karppiruoka jossa 5 munakkaan munakas ja kinkkua ehkä n.80g ja lisäksi 1 rkl kookosöljyä ja 1 rkl oliiviöljyä ja 100g mustikoita.Munakkaaseen vaimo laittoi myös hieman merisuolaa.Nami :D

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Patrik Nyman voimailee
ViestiLähetetty: 2010-11-01 21:11:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-23 15:44:14
Viestit: 982
Paikkakunta: Pori
1.11.10 aamupaino 121.3kg 1 tunti 45 min. treeni (tankkasin 1 rkl kookosöljyä)

Etukyykky ilman vyötä lämpö ja sitten 3x120,2(3x140),3x110
Sumoboksiveto 3x60,100 sitten vyö ja 3x140,4(3x130) vikat viisi sarjaa minuutin palautuksillasyRomanialainen maastaveto seisten 11 cm korokkeella ilman vyötä 5x100 sitten remmit 5x130,3(5x150)
Sotilaspenkki merkistä puolileveä ja leveä ote 2(5x60),8(3x80) nämä 1 minuutin palautuksilla
Voimapyörä seisten 1x6 sarja
Vatsa ylätaljassa 2x12 sarjat
Salkkunosto 2(6x50)

Olipa hyvä treeni.Alaselkä ehkä hieman tukossa kun jouduin viime perjantaina ja lauantaina purkamaan lattiaa yhteensä 5 tuntia kävi hieman paikkojen päälle.Viikonloppu meni selvinpäin ja nukuin lisäksi hyvin niin virtaa oli treenissä oikein viimeisen päälle ja palautukset normaalia lyhyemmät.Nyt kun paino on ollut tässä vakiintuneena jo pari viikkoa niin tuntuu että voimat alkaa tulla takaisin.Viikonloppuna karppasin enkä sortunut syömään mitään "herkkuja" eikä edes tehnyt mieli.Treenin jälkeen
otin taas normi palautusjuoman ja illalla vielä karppiateria.Hiilarit olleet nyt tasan 100 siis 2 ja puoli viikkoa.Paino nyt siis pudonnut tasan 3 kiloa ja vyötäröstä myös 3cm pois ja tämä 6 viikossa ja 3 päivässä.Vaikka paino ei ole ton enempää tippunut niin läskiä on kyllä lähtenyt reilusti enemmän mitä normidieetillä ikinä on.

_________________
Voimanostoa alkaen tammikuusta 1993.Karppaus alkaen syyskuusta 2010.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 809 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 541 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)