karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-27 09:10:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-08-19 12:03:20 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
No niin. Kevään kisakausi "hieman" venähti, mutta nyt on viimeinkin aika a)vetää vähän henkeä b)aloittaa oikein kunnon peruskausi. Aloitanpa sen kunniaksi uuden treenipäiväkirjankin, joskaan en lupaa kirjata kaikkia treenejäni pilkuntarkasti ylös :D

TAUSTAA

Aloitin voimanostotyyppisen treenaamisen keväällä 2005, treenattuani siihen mennessä salilla "bodytyylisesti" (enkä kaikin osin ihan hirveän järkevästi) jo - noh - sanotaanko että ns. aina :D Ekat kisat olivat pienet penkkipunnerruskisat paikallisella salilla syksyllä 2005, jossa tulokseksi tuli 75 kg. Sen jälkeen kilpailin pari kertaa Raw Power ry:n kisoissa ja kerran SVNL:n kisoissakin (RAW:na tosin, nostovarusteita ei mun päälleni pueta edes aseella uhkaamalla), kunnes loukkaantuminen = etureiden paha revähdys katkaisi hyvin alkaneen voimailu-uran. Siinä menikin sitten useampi vuosi, kun tuli töitä toisella paikkakunnalla sun muuta - toki treenasin koko ajan, mutta enempi ylläpitävästi enkä taatusti ainakaan voimanostoa ajatellen tuloksellisesti/tuloshakuisesti - kunnes viime keväänä eräs seurakaveri alkoi ehdotella, että ei sua NF kiinnostaisi lähteä RAW-penkkipunnerruksen SM-kisoihin, kun sellaiset nyt ihan virallisesti järjestetään? Yön yli nukuttuani totesin, että no perkelsson, lähdetään kokeilemaan, ei se ota jos ei annakaan :D Noh, it so happened, että sieltähän palattiinkin sitten kotiin pronssimitali kaulassa, tuloksella 80 kg, ja kisainnostus alkoi osoittaa taas syttymisen merkkejä. Seuraavana keväänä vaalihuumassa menin sitten lupaamaan julkisesti, että jos Haavisto pääsee läpi kakkoskierrokselle, mä lähden RAW-voimanoston SM-kisoihin, ja... loppu lienee historiaa, sekä Haaviston että itseni kannalta :mrgreen: SM-kisoihin tosiaan lähdin ja sieltä oli tuomisena Suomen mestaruus yhteistuloksella 357,5 kg (jalkakyykky 115 - penkkipunnerrus 87,5 - maastanosto 155), jonka seurauksena tuli kutsu maajoukkueeseen ja edustamaan Suomea Classic Powerlifting World Cupissa eli ensimmäisissä RAW-voimanoston MM-kisoissa kautta aikojen :smt026 Kyseiset kisat pidettiin Tukholmassa tämän vuoden kesäkuussa, ja uskomatonta mutta totta: pokkasin sieltä lajipronssia penkkipunnerruksesta tuloksella 90 kg. Yt-kisassa olin omassa sarjassani seitsemäs. Upean vuoden täydensi eilen RAW-penkkipunnerruksen SM-kisoista tullut pronssi, ja nyt on kyllä kieltämättä melko lailla WTF-olo. Miten tässä näin pääsi käymään? Enhän mä ole mikään oikea kilpaurheilija, mä olen vain tyttö Pirkanmaalta joka tykkää nostella ja käydä välillä vähän kisaamassa kun se on nastaa :mrgreen:

NYKYTILANNE

Tarkoitus olisi nyt ihan ensinnä hoitaa jo pitempään vaivannut epikondyliitti (molemmissa kyynärvarsissa, prkle) kuntoon, ja vetää sen jälkeen oikein kunnon peruskausi pitkästä aikaa, ihan oikeasti osaavalta valmentajalta neuvoa kysyen. Tukholmassa tekemäni tulos kelpaa ensi kevään SM-kisojen karsintarajan rikkomiseen, joten jos en erityisesti halua, minun ei tarvitse kilpailla ennen noita SM-kisoja, jotka järjestetään siis maaliskuussa 2013.

TAVOITTEET

Tavoite on tietenkin saada lisää kiloja, jokaiseen nostomuotoon :mrgreen: Asiallisesti ottaen mulla on tavoitteena saavuttaa 400 kg yhteistulos, ja nostaa penkistä 100 kg. Lisäksi haluan ehdottomasti päästä maajoukkueeseen tulevaisuudessakin, niin upea kokemus tuo World Cupissa kilpaileminen oli. Uskon, että kaikki näistä ovat kovalla treenillä ja asiaan paneutumisella ihan saavutettavissa.


Semmosta. Saa keskustella, sekä asiasta että varsinkin sen vierestä :smt026


(niin ja otsikko tulee tällä kertaa Turisakselta, biisistä Stand up and fight)

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-19 12:27:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 17:28:22
Viestit: 3091
Paikkakunta: Tuusula
Tsemppiä! Ja hurjasti onnea SM-mitalista! Seurailen..

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-19 12:46:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Paikkakunta: Tampere
Moro :D ja merkki!

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-22 10:18:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
No nyt mäkin huomasin tän! Merkki, ehdottomasti. Ja mielenkiintoista kuulla taustatkin, valoi taas uskoa tähän omaan tekemiseen aika hitosti. Bodytyylistä voimailuun ja maajoukkueeseenkin vielä, oot sä vaan oikeesti niin ässä. Meijän on pakko nähdä :hug:

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-22 21:20:05 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Paikkakunta: Tampere
BMIbaby :D Kukkis :D Anni :D - ja Anni, me nähdäänkin, ihan varmasti! :smt026

Fyssarilla on nyt käyty ja tuomio kuultu (jokos mä tästä tuonne toiseen päikkyyn kirjoitin?), ja ilmeisesti tilanne ei ole kovin paha kuitenkaan, vaan lähinnä lihaskalvot ja lihakset ovat kyynärvarsissa kovin kireät. Jumppaa, venytystä ja lyhyt tulehduskipulääkekuuri tuli hoito-ohjeeksi näin ensi tilassa, ja muutama lisäkäsittely on myös luvassa. Ja nyt mulla on myös se VALMENTAJA! :smt026 Pakkikselta tutun jto:n kanssa olen ahkerasti viime päivinä viestitellyt, ja tänään sain sähköpostiini ensimmäisen ohjelman. IIIIK! Tarkottaax tää ny sitä että mä olen niinq joku oikee URHEILIJA vai??!? :smt119

Tämä viikko on joka tapauksessa saliton, ainakin hyvin pitkälti, mutta ensi viikolla sitten ryhdytäänkin tositoimiin 8)

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-23 05:19:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-10 14:19:53
Viestit: 9046
Paikkakunta: Where my heart is...
Nightfall kirjoitti:
Tarkottaax tää ny sitä että mä olen niinq joku oikee URHEILIJA vai??!? :smt119


Tarkottaa. Nyt se on no excuse sit kuules 8) :mrgreen:

Hyvä kuulla, ettei kyynärvarsissakaan oo mitään sen suurempaa kremppaa. Teet tunnollisesti mitä käsketään niin fyssarin kuin valkunkin suuntaan, niin eiköhän ala voimatasot nousta ja krempat väistyä!

_________________
Jos jonkinlaista ylläpitoa ja laifstailia, vilkaisehan!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2012-08-23 07:27:37 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15265
Paikkakunta: Kolmas kivi auringosta
Hyvä että Oikea Urheilija sai ansaitsemansa Valkun!

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)