karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-04-18 02:29:16

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-04-02 18:56:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Pääsiäinen tuli ja meni, ja aika punnita lupaukset - eli ainakin yksi lenkki/vk tai budo/vk. Vedin pienen loppukirin yhtenä viikonloppuna, kun oli budoleiri, joten *tingtingtingting* laskuri kiepsahti 7 pykälää (1,5h treenien mukaan laskettuna) ylöspäin ja siihen päälle vielä sain yhden lenkin, hiihtolenkin(! ... voi jestas suksi lipsui, voiteissa vika :roll:) ja pallopelisetin. Eli

budo: v + v + i
lenkki: iiii
tanssi: ii
lumiukot yms: v

Budosta ja lenkeistä tulee yhteensä 15. Tämä viikko on puolestaan vk14, joten LUPAUS PIDETTY! :shock:

... Lupausta pitänee jatkaa, mutta ehkäpä aloitan sille ihan oman ketjun, missä tarinoin budosta, tanssista ja lenkkeilystä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-08 09:07:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
* VUOSI 2014 *

Jaahas, uusi vuosi, uudet kujeet. Viime vuonna meno pääsiäisestä eteenpäin olikin yhtä remonttia ja muuttoasioita, joten loppuvuotta kohden urheilu jäi käytännössä olemattomiin olemattoman vapaa-ajan takia :(.

Mutta samalla kaavalla taidan mennä kuin viime vuonna, eli jokaista viikkoa kohden pitää tulla yksi "tukkimies", joka vastaa siis n. 1-1,5h reipasta liikuntaa poislukien . Pääsiäisenä ensimmäinen tarkastuslasku, ja sitten seuraavat vaikka juhannus, syyskuun alku ja joulu. Jos löytyy muita halukkaita, niin teretulemast ketjuun!

Eilen tuli korkattua vuoden ensimmäiset urheilut, juoksuratahölkkää sisätiloissa noin 5km pienellä loppukirillä ja hieman kuntosalia (hanskat jäi kotiin, kun en muistanut omistavani sellaisia :oops:, joten lähinnä punnerruksia matolla). Mutta ylläri oli iloinen, että jaksoin hölkätä lähes puolen vuoden tauon jälkeen! 8) Ja mulla on epävirallinen tavoite saada menemään sellaiset 100 punnerrusta "sitten joskus" :lol:. Ojentajapunnerruksia (eli kädet hartianleveydellä ja kyynärpäät kyljissä) teen, ensin miesten punnerruksia niin monta kuin menee, ja siitä polvet maahan ja niin monta naisten punnerrusta kuin menee. Ei taukoja ja kirjaan vain päivän parhaan lukeman. Muita lihaskuntoliikkeitä ei lasketa. Nyt olin tyytyväinen "miesten" määrään, mutta "naisia" meni kovin vähän.

budo:
lenkki + punnerrukset: i
lenkki + kuntosali:
tanssi:
muu höykytys:

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 7, Naisia 8, yht. 15.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-09 11:44:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-28 09:28:04
Viestit: 1313
Tsemppiä uuden vuoden liikuntoihin!

_________________
Ruokakuvia ja reseptikokeiluja Miffun tyyliin
Kas, Miffu tosiaan liikkuu!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-17 09:00:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Jee, loistotreenit eilen! Budotkin aloitettu tälle vuodelle, tehokasta taisi olla kun yleensä jumi tulee viiveellä. Tai sit jäi maitotankkaus liian kauaksi treenistä.
budo: i
lenkki + punnerrukset: i
lenkki + kuntosali:
tanssi:
muu höykytys:


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-17 09:20:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-16 19:34:00
Viestit: 590
Paikkakunta: Kirkkonummi
Itsellä tavoitteena (oikeastaan koko vuodelle), 35km lenkkiä viikossa. Tämä sisältää siis sekä juosten, että kävellen suoritetun koiran ulkoiluttamisen. Tähän mennessä toteutunut hyvin, tällä viikolla mennäänkin reippaasti yli kun isäntä on työmatkalla ja lenkkivastuu kokonaan minulle.

Tällä viikolla takana jo 41km.

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEfNOm5/]

Elämän ja energian ylläpitoa salaisen päiväkirjan muodossa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-20 21:36:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
She! toihan kuulostaa (ja on!) mielettömän pitkältä matkalta. Kerro ihmeessä miten kerätä sen kokoon, siis millaisista osista. Mun viikkosaldo kävelyä on varmaan arkiviikolla ilman lenkkiä 8 kilometrin luokkaa + jotain ostoksilla käyntiä sun muuta. Ei siitä paljon tule päivää kohti :oops: .


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-20 21:51:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Ja urheilusaldo tänään tiesi kuntosalia ja päälle uintia sen verran, että tuli testattua se parinsadan metrin uimataitovaatimus. Jätän uinnin alle vain maininnaksi sulkuihin, kun se oli lähinnä loppujäähy. En ole uinut ikiaikoihin ja työmatkahotellin pikkuallas oli autio. Vesi tuntui mielettömän hyvältä! Tuli kyllä todettua että hapenottokyky on surkea kun yritin oikeaa rintauintia. Ilma tuntui jämähtävän kurkkuun eikä etenevän keuhkoihin ollenkaan. Ja harvoin mulla on tilaisuus uida ilman lapsia, joten harjoitusta saa huonosti.
Punnerrukset yllättäen palasi lähes viime kesän tasalle, vaikka talvella vain pari kertaa olen punnertanut! Jee! :-)

budo: i
lenkki + punnerrukset: i
kuntosali: i
tanssi:
muu höykytys: (uinti)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 10, Naisia 10, yht. 20.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-21 08:48:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-16 19:34:00
Viestit: 590
Paikkakunta: Kirkkonummi
Kastetar kirjoitti:
She! toihan kuulostaa (ja on!) mielettömän pitkältä matkalta. Kerro ihmeessä miten kerätä sen kokoon, siis millaisista osista. Mun viikkosaldo kävelyä on varmaan arkiviikolla ilman lenkkiä 8 kilometrin luokkaa + jotain ostoksilla käyntiä sun muuta. Ei siitä paljon tule päivää kohti :oops: .


Meillä on hyvin energinen 2,5 vuotias lapinkoira, jonka kanssa on (useimmiten) oikein ilo ulkoilla. Olemme avomiehen kanssa jakaneet lenkitysvuorot, niin että toinen vuoropäivinä käyttää aamuisin ja toinen sitten illalla. Itselleni olen asettanut tavoitteeksi, että kun koiran kanssa lähden ulos, niin kävelemme aina vähintään n. 4km lenkin, tai ajallisesti noin tunnin verran. Viikonloppuisin käynkin yleensä pitkällä aamulenkillä kun on paremmin aikaa. :)

Tällä viikolla lenkkeilyä kasassa jo 10,6km, eilen 6,7km juosten ja tänä aamuna 3,9km kävellen. Pienistä puroista.. jne.. :)

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEfNOm5/]

Elämän ja energian ylläpitoa salaisen päiväkirjan muodossa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-01-28 14:29:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Ja täällä sitten flunssa. Lauantaina laitoin vielä auton ilmastoinnin / kuivan ilman / hotellin ilmastoinnin piikkiin pienet flunssaoireet, mutta näin sitten kävi - tietenkin, kun oli vähän mahdollisuuksia päästä hyvään urheilun rytmiin. Mutta kävin tosiaan uimassa hotellin pikkualtaassa toistamiseen, että ehkäpä voisin korottaa tuon suluissa olevan uinnin ihan oikeaksi urheilukerraksi. Ja hengitystekniikkaongelma ratkesi vähän vahingossa: keuhkoihin ei voi vetää lisää ilman ennen kuin on puhaltanut vanhat pois :oops: :D


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-02-21 11:08:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Noniin, nyt on sitten mennyt niin monta viikkoa, ettei oikein pysy mukana treenien määrässä, kun on ollut tosi sekalaisia liikkumisia.

Viikko 5 meni siis flunssassa, perinteinen "kyllä tämä tästä menee ohi" ja sitten loppuviikosta jäin suosiolla töistä kotiin päiväksi lepäämään. Johan helpotti.

Viikko 6, budoilua. Vedin taas alkujumpat, mutta en yhtään muista, montako punnerrusta meni. Reidet oli treenipäivän jälkeen kipeät -> minusta siis tehokkaan treenin merkki. Ja viikonloppuna vielä pojan kanssa uimahalliin, joka siis rankkuudeltaan on enemmän henkistä laatua, että saa tsempattua arkaa poikaa altaaseen. Uintikortti oli vanhentunut syksyn remonttikiireiden takia, rahanhukka harmitti ihan - no siis koko rahan edestä.

Viikko 7, sählyä miesporukassa (olin siis ainut nainen). Huippumeno, siihen päälle vielä saunaa ja uintia.

Viikko 8 eli kuluva viikko, budotreenit toisessa kaupungissa. Vauhtia riitti, alkulämpimien jälkeen vilkuilin jo kelloa, että selviänkö pyörtymättä loppuun saakka. Selvisin! Nyt pakaralihakset ja reidet muistuttavat olemassaolostaan, niskanikama tuntuu mustelmaiselta (mutta ei näy mitään) ja hartiat/lavat ovat yleiskipeät. Mies kielsi voihkimasta joka käänteessä :D, kun on itse flunssassa ja harmissaan, ettei pääse liikkumaan.

Lenkkeilyt on kyllä nyt jääneet, mulla olisi jopa 10 kerran sisäjuoksuratakortti, joka vanhenee maaliskuun lopussa... Se on kyllä ostettu sporttipassilla (eli niin sanotusti ei mennyt omaa rahaa, toisin kuin vanhentunut uintikortti).

Noiden varsinaisten urheilujen lisäksi olen tehnyt lumihommia, siis lumiukkoja, linnoja ja lumitöitä. Sellaisella lumentyöntimellä on saanut hyvin linnoja kasattua, painavasta vetisestä lumesta siis. Ehkä lumihommille voisi laittaa kaksi tukkimiestä.

Muokkaan vähän tuota mun kirjanpitoa ja otan ½:aat käyttöön.

budo: i +ii
lenkki (5-7km): i
kuntosali: i
tanssi:
muu höykytys: +ii (uinti), +i (sähly) +ii (lumihommat)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä -, Naisia -, yht. -.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-04 15:34:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Taas on liikuttu! Ja oikein ahkerasti vielä, taisi tulla tämän vuoden ennätys viimeisen viikon ajalle.

Viime viikolla tuli kerättyä kasaan budoa 1,5h (hyppypotkuja tyynyyn :smt026 ) ja 3h hikistä tanssimista putkeen. Tanssimisesta tulisi siis laskutavasti riippuen pari-kolmekin tikkiä tukkimiehen kirjanpitoon, joten pitäisi keksiä hyvä tapa kuvata sekä urheilun määrää että urheilukertoja. Ehdotuksia otetaan vastaan. Kokeillaan nyt alkuun "numeerista tukkimiestä", ks. alla.

Ja sitten tämä viikko tuli aloitettua reippahasti 4km sisäradalla (7min/km) ja siihen käsi- ja keskivartalotreeniä kuntosalilla. Punnerruksiakin tuli tehtyä, ja ainakin kuvittelin näkeväni lähellä laitteessa puhkivan naisen vilkaisevan mun miesten ojentajapunnerruksia. En kehdannut katsoa, oliko naisen ilme säälivä vai ihaileva - pyrin ajattelemaan jälkimmäistä :D.

Ja siis lenkkeilyyn tuli uutta potkua, kun ilmoittauduin Naisten kympille! Treeniaikaa reilut 2,5 kk, ja kyllä mulle sopisi tavoitteeksi vähintään tuo 7 min/km, eli 1h10min koko kymppi - (ja omaksi salaiseksi tavoitteeksi 1h, mutta en kerro sitä ääneen, ettei mun tarvitse vaikuttaa epäonnistujalta ;))

budo: iii+i
lenkki (5-7km): i + ½
kuntosali: i +½
tanssi: +2
muu höykytys: ii (uinti), i (sähly) ii (lumihommat)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 12, Naisia 10, yht. 22.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-10 11:29:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Ja viime viikolta jäi budot pois, mutta tuli perjantaina käytyä lenkillä erittäin poikkeuksellisesti mieheni (ja hänen erittäin pitkien jalkojensa) kanssa. Matkaa tuli noin 5km, ja liekö vastatuulen vai maaston ansiota, että oli pakko kävellä yksi parinkymmenen metrin mäki. Ja loppuun punnerruksia, taas pari enemmän kuin ennen!

budo: iiii
lenkki (5-7km): i½ + i
kuntosali: i½
tanssi: 2
muu höykytys: ii (uinti), i (sähly) ii (lumihommat)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 13, Naisia 11, yht. 24.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-16 23:16:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Lenkki ja kuntosali ylävartalo. Noin 5,6km ja vika kilometri nopeampaa tahtia eli keskinopeus 6,5min/km. Alkuviikosta siis, nyt iski nuha :-~(.

budo: iiii
lenkki (5-7km): i½i + i
kuntosali: i½+½
tanssi: 2
muu höykytys: ii (uinti), i (sähly) ii (lumihommat)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 14, Naisia 12, yht. 26.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-27 08:45:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Nuhasta toivuttu, jes. Lihaskivuista ei... Räväytin viimeisen viikon aikana "liikuntapankin", eli siis luvassa oli budoleiriä, josta yhteensä budotreeniä 12,5h ja "palauttelevaa pelailua" reilun tunnin verran. Päälle sauna ja avanto. Ja siis avanto kaksi kertaa! Hrrr... jälkimmäisellä kerralla kyllä sormet ja varpaat olivat parin uintivedon jälkeen todella kylmät, mutta sauna onneksi paransi tilanteen nautinnon puolelle 8).

Leirin jälkeen etureidet ja pakarat olivat niin hapoilla, että maanantaina portaat piti kammeta askel kerrallaan joko takaperin tai kaiteesta roikkuen :oops:, tiistaina tilanne helpotti jo vähän (olin ihan tajuttoman väsynyt, nukuin päivällä tokkuraiset päiväunet kuumeisen lapsen kanssa), ja eilen kävin palauttelevalla lenkillä sisäradalla ja kuntosalilla. Olin ajatellut sellaista 3km lenkkiä, mutta innostuin vielä heittämään pari ylimääräistä kierrosta vähän nopeammin, eli 4km ja keskiaika oli noin 6,5km/h. Pienellä spurtilla saa noin lyhyellä matkalla äkkiä kohtuullisen keskinopeuden. Sitten ylävartaloa kuntosalin puolella - ja taas uusi punnerrusennätys! Testasin saunaakin, että sain kortilleni vastinetta koko rahan edestä. Vähän uimahallifiilis ja -haju, mutta lämpö tuntui ihanalta.

Sisälenkit taitavat kyllä loppua tähän, kun kortti vanhenee, enkä uutta viitsi omilla pennosillani ostaa. Budon treenaaminen on sentään kohtuullisen halpaa verrattuna noihin kaikennäköisiin kuntokeskusten tarjoamiin jumppiin, tai esimerkiksi tanssiin, joka muistaakseni sekin maksoi 20e/1,5h tai jotain sinnepäin - siis noin viitisen vuotta sitten, kun oli vielä aikaa harrastaa sitäkin. Budoon menee reilu parisataa vuodessa lisensseineen, jos ei kilpaile tai käy koulutuksissa.

(Pakko laskea vielä välisaldo, eli nyt eletään viikkoa 13, ja urheilusuorituskertoja kertynyt vapaalla laskutavalla 12+4+2,5+2+6=26,5! Ennen leiriäkin reilusti yli tavoitteen eli kerta/vk.

budo: iiii + i + 5 + 2
lenkki (5-7km): i½ii + ½
kuntosali: i½½ + ½
tanssi: 2
muu höykytys: ii (uinti), i + i (sähly/peli) ii (lumihommat)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 16, Naisia 12, yht. 28.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-03-30 10:32:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Kevään pisin lenkki eilen, 8km ja vauhti 7min/km. Yksi pieni kävelypätkä sisältyi tuohon lenkkiseuran toivomuksesta ja parit liikennevalot. Kyllä se 10km menee varmaan kivasti kuukauden päästä. Nyt väsyttää aika paljon, ei ole ehtinyt palautua. Punnerruksistakin huomasi, että polvet tippui heti kättelyssä maahan.

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 5, Naisia 25, yht. 30.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-04-03 11:09:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Eilen kävin tunnin kävelyllä. Kilometrejä en osaa sanoa, mutta jalkapohjat väsyivät, mikä oli hieman yllättävää, kun oli lenkkarit jalassa ja puolet matkasta soralla asfaltin sijaan. Siihen päälle noin 3km intervallijuoksu (listalla merkattu puolikkaalla), jyrkkiä märkiä ylös juosten kunnon vauhdilla ja alamäet kävellen. Punnerrukset oli laiskoja, en vain viitsinyt repiä kaikkea irti. Intervalleilla oli muuten ainakin se vaikutus, että aamulla ylämäen kävely tuntui väsyneeltä.

budo: iiiii52
lenkki (5-7km): i½ii½ + i + ½
kuntosali: i½½½
tanssi: 2
muu höykytys: ii (uinti), ii (sähly/peli) ii (lumihommat) +i (kävely)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 14, Naisia 10, yht. 24.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-04-08 09:24:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Budoa taas viikonloppuna, kokonaisen iltapäivän verran. Oli poikkeuksellista nujuamista eli mm. mattopainia, mikä olikin yllättävän rankkaa. Jostain syystä mä pärjään siinä hyvin jopa miehiä vastaan - eli siis en voita, mutta en häviäkään :D. Lihaksissa tuntuu ja mustelmissa löytyy...

budo: iiiii52 +2
lenkki (5-7km): i½ii½i½
kuntosali: i½½½
tanssi: 2
muu höykytys: ii (uinti), ii (sähly/peli) ii (lumihommat) i (kävely)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä , Naisia , yht.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-04-21 10:49:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Tein näköjään liian hankalan päivitettävän urheiluseurannan itselleni, kun en jaksa mobiililaitteilla lähetellä päivityksiä.

Eli siis toissaviikolla tuli käytyä tavallisissa budotreeneissä, vedin muille osallistujille leirien antimia. Harmikseni olin kadottanut yhden muistilapun, mihin olin kirjoittanut hyviä muistisääntöjä itselleni :?. Täytynee tehdä uudelleen ja pitää parempaa huolta jatkossa.

Sitten naapurin innostamana lenkille kahdesti muutaman päivän sisällä. Perjantaina tuli reilut 8km leppoisaan tahtiin eli noin 7min/km. Mä olen niin huono lähtemään itsekseni lenkille... Onneksi on naapuri. Tuohon lenkkiin sisältyi pari lyhyttä (alle 100m) kävelypätkää naapurin toiveesta - ja yksi mun, kun yritin soittaa miehelle kotiin, että laittaisi saunan päälle. En saanut kyllä miestä kiinni ja meinasi käydä nolosti, kun oli toinen ystävä tulossa saunailtaa ("varpajaisia") viettämään ja sain saunan lämpenemään vasta varttia ennen ystävän tuloa. Onneksi juttua riitti ja ehdittiin saunaan, ennen kuin ystävän piti palata vauvaa syöttämään. Mikä fiilis, kun pääsi saunasta omalle aurinkoiselle pihalle! Entisessä kodissa oli vain parveke.

Ja sitten eilen illalla spontaanisti sovittu lenkki nyt aamulla - loistava lenkkisää! Lenkki kulki ihan ok, matkaa 5,7km ja keskinopeus 6,5min/km. Pitäisi kyllä niitä intervallilenkkejä ottaa mukaan, mutta jotenkin sitä vain jumittaa juoksemaan matkaa. Ikäänkuin lyhempi lenkki, jossa on osa kävelyä, ei olisi "mitään". Punnerrukset tökkivät aika pahasti ja polvet tipahtivat maahan jo kuuden miestenpunnerruksen jälkeen. (Mutta hei, sain naapurinkin innostumaan punnertamisesta!)

budo: iiiii522 + i
lenkki (5-7km): i½ii½i½ + i + i
kuntosali: i½½½
tanssi: 2
muu höykytys: ii (uinti), ii (sähly/peli) ii (lumihommat) i (kävely)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 16, Naisia 10, yht. 26 (pe)
Miehiä 6, Naisia 20, yht. 26 (ma)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-04-24 11:17:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Tässä minä sitten vietän vapaapäivääni koneella kyyköttäen... No kävin tosin aamulenkillä, sellainen 5 km varmaan kokonaismatkaa. Yritin jonkinlaista intervalliharjoittelua, mutta joko se on aivan yliarvostettu juttu, tai sitten tein väärin. Pitänee kaivaa jostain ihan oikeita ohjeita. Lenkkipolku oli aika mäkistä maastoa, joten juoksin ylämäet ylös, kävelin hetken, nostin vauhdin hölkkään ja hetken päästä valitsin sopivan määrän lyhtypylväitä, mihin spurttaan, ja taas kävelyyn. Lyhtypylväitä meni lämmittelyn jälkeen noin 3-4, mutta loppumatkasta alkoi väsyttää ja tympiäkin hieman, ja menin sellaista 2 tolppaa hölkkää, 2 tolppaa juoksua - tavoitteena päästä kotiin ajoissa. Tolpanväli lienee noin 25m.

Ehkä mun pitäisi jotenkin nostaa mun kokonaisvuositavoitetta? Tai sitten ainakin nollata saldo naisten kympin jälkeen (eli toukokuun lopussa), ettei sitten käy niin, että laskeskelen, että loppuvuonna ei tarvitse liikkuakaan :lol:.

budo: iiiii522i
lenkki (5-7km): i½ii½i½ii + i
kuntosali: i½½½
tanssi: 2
muu höykytys: ii (uinti), ii (sähly/peli) ii (lumihommat) i (kävely)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä -, Naisia 31, yht. 31


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2014-05-07 09:13:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-03-13 14:07:43
Viestit: 299
Paikkakunta: Espoo
Tällä kertaa olen käynyt kahdesti lenkillä. Viikko sitten olin vatsataudin kourissa, joten uskaltauduin vasta sunnuntaina lenkille naapurin naisten kanssa, matkaa reilut 8km ja rento tahti, eli yli tunti taisi mennä hölköttelyyn. Harmitti kovasti, kun mökkireissut ja budotreenivierailu toiselle paikkakunnalle jäi väliin, enkä tällä viikollakaan pääse budoilemaan. Kävin sitten eilen lenkillä, että tulee jotain liikuttua. Mies heitti minut Espoon rantaraitin varrelle ja hölkkäsin rantaa pitkin jokusen kilometrin ja sitten asfaltilla loppumatka kotiin. Kuvittelin tekeväni oikein mahtisuorituksen ja olin varma, että lenkki oli ainakin yli 10 km :oops: - mutta olikin sitten vain vähän päälle 7km. Nopeus oli kuitenkin jo parempi, 6,5min/km eli ehkä naisten kympillä voisi jopa olla mahdollisuuksia alittaa se 1h...

Taidan olla kyllä laiska lenkkeilijä, en minä saa millään kipeäksi lihaksia lenkkeilemällä. Toinen polvi sen sijaan ei tainnut tykätä asfaltista, kun se tuntui oudolta hetken aikaa eilen lenkkeillessä, mutta meni ohi. Mutta lihakset eivät kyllä kipeydy, korkeintaan tuntuvat vähän väsyneiltä, ja yleisesti ottaen olen päivän tai pari urheilun jälkeen tavallista uupuneempi.

Punnerrukset tökkivät pahasti. Motivaatio punnertaa on ihan hukassa. Pakotan itseni kuitenkin edes aloittamaan miestenpunnerrusasennossa, ja eilen olin tehnyt kuitenkin jo 10 miestä ennen kuin muistin alkaa lepsuilemaan :lol:. Kaipa se on ihan hyvä saavutus, kun muistan hyvin ajan, milloin kolmekin miesten ojentajaa oli ihan toiveajattelua. Taidan asettaa punnerrussaldolle alarajaksi 30. Sallittakoon yksi lisätauko polvien pudotuksen lisäksi, jos ei muuten tahdo tulla lukema täyteen.

Ruokavaliosta sen verran, että vappuviikko meni kyllä niin hiirilandiassa, että enpä muista toista samanlaista. Olo tuntui samantien pöhöttyneeltä, liekö sitten mielikuvistusta vai todellista. Vaa'an neula heiluu siellä kymmenlukeman harmillisella puolella, mutta sellaista henkistä kypsymistä on tapahtunut, että en ole edes harkinnut aktiivista painonpudotusta, kunhan nyt normaalipainon sisällä keikkuu. Hyvä kestävyyskunto, räjähtävä näpäkkä voima budossa ja haave kauniista käsivarsilihaksista on oleellisempia. Jos nyt kehtaan tunnustaa, niin olen ihan pikkuisen itsekseni ylpeä olkapäistäni ja hauiksista, vaikka ne eivät niin naiselliset olekaan ;).

budo: iiiii522i
lenkki (5-7km): i½ii½i½iii + ii
kuntosali: i½½½
tanssi: 2
muu höykytys: ii (uinti), ii (sähly/peli) ii (lumihommat) i (kävely)

Urheilupäivän ojentajapunnerrukset:
Miehiä 6, Naisia 24, yht. 30
Miehiä 10, Naisia 20, yht. 30


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)