karppaus.info

karppininjat
Tänään on 2024-03-29 07:21:05

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-10-27 22:56:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-03-07 15:26:20
Viestit: 62
2013 on kyllä aika hurja syke! Yli 30 lyöntiä sekunnissa. :wink:

_________________
KarppaLo

~ Liika on liikaa, mutta kohtuus on liian vähän. ~


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-27 23:08:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Katos. Joo, ei mun sydän ihan nyt noin kovia lukemia lyö. :lol: Mutta oon noista mun korkeista sykkeistä maksimisuorituksissa saanut kyllä kuulla ihmetyksiä. :D Mulla on leposyke kuitenkin useinmiten 52-56 välillä, eli ihan keskivertoa ja pystyn myös matalemmilla sykkeillä menemään. Ja ihan kohtuullisessa ajassa tuntuu kroppakin noista palautuvan, ei jää hapotus päälle miksikään tuhottoman pitkäksi aikaa.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-28 13:31:52 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2015-03-07 15:26:20
Viestit: 62
Aika kierroskone tosiaan, mutta mikäs siinä -- syketasot ovat yksilöllisiä. Minulla "leikkaa kiinni" jo alle 180 sykkeessä, ja leposyke on ollut parhaimmillaan selvästi alle 50. Tänään näytti olevan yli 70, flunssaa vastaan taistellessa.

_________________
KarppaLo

~ Liika on liikaa, mutta kohtuus on liian vähän. ~


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-10-28 19:18:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Joo, mäkin oon mitannut alle 50 leposykkeitä, mutta ne onkin sitten ollut sellaisia, että on ollut paikoillaan pidempiä aikoja. Tuo 52-56 on sellainen, mitä saa, kun istuutuu ja pari minsaa venailee. Mulla on tarkoitus talvella panostaa erityisesti alasykkeisiin, eli juoksua vähän vähemmän, ja väh. 2 kertaa kuussa sellaisia 2-3 tunnin reippaita kävelyjä. Tuo melko laaja sykereservi mahdollistaisi kivasti monipuolisilla syketasoilla treenailun, kun sen hallitsisi vähän nykyistä paremmin. :wink: Ja onhan mulla jo nyt tapahtunut kehitystä nopeuksissa tuolla alemmilla syketasoilla.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-02 09:02:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Perjantaina mulle laitettiin kierukka, kuten kerroinkin oman päikyn puolella. Pe meni särkylääkkeitä popsiessa ja lauantainakin meni gramman verran. Ei ollut iha paras kombo päivän sykerääkkijumpan kanssa. Hikoilu oli aika infernaalista ja kroppa oli sen verran tukossa, että oli pakko ottaa rauhallisemmin. Venyttelytunti meni mukavasti livenä soitetun akustisen musiikin tahtiin.

Eilen kaipasin lenkkitossut ulkoiluttamista, ja kävin hitaalla 12 km hipsuttelulenkillä, 12,01@8:09@136(max 155), 700/300 -jaotuksella juoksua ja kävelyä, alkuun ja loppuun yhteensä 2 km kävelyä. Matkaan mahtui pari pysähdystä, puuterointi huoltsikan vessassa ja kuvaustuokio. Kun kylmillä keleillä ei hikoile samalla tavlla kuin lämpimällä, niin mun vilkkaalla aineenvaihdunnalla aamukahvi pistää nesteet aina aika tehokaasti liikkeelle. Noh, vaatii vaan pientä reittisuunnittelua. :)

Vatsa oli aamusta ihan ok tuntunen, ja ei enää juilinut. Lenkillä kroppa kertoi kuitenkin varsin selvästi, että syytä ottaa rauhallisesti. Sykkeet oli lenkin alussa vähän herkässä, mutta loppua kohden tasaantui. Askellushuomiona se, että mun pitäisi tajuta käyttää nilkkoja enemmän. Heti kevenee askel, ja pääsee etenemään nopeammin sykkeiden pysyessä alhaalla. Kaiken kaikkiaan oli kiva päännollauslenkki. :)

Jotta ei liian positiiviseksi mene, niin pientä kremppavalitusta, taas mulla kipeytyi hieman oikean puolen nivunen (kipeytyi viime viikolla kympilläkin). Veikkaan liittyvän siihen, että mulla on oikea kankku aika juntturassa. Jos oisin rikas, menisin hierojalle. Tuntuma ikävästi muistuttaa sitä, kun keväällä 2014 venäytin siivoushommissa SI-nivelen, mistä tuli 4 kk kestänyt alaselkäsärky... Nyt pitää siis ottaa käyttöön kaikki silloin fyssarilta saadut venytys- ja jumppaohjeet. Eilen tuli kiltisti venyttyä ja rullailtua, kun menin osallistumaan marraskuun venyttely- ja kehonhuoltokamppaikseen yhdessä Face-ryhmässä. :P

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-03 10:47:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Eilinen meni koulumatkakävelyissä, noin 8 km.

Tänään aamulenkki 700/300-jaotuksella, 5,72@7:59@139(max 155), ja lisäksi vajaa 2 km kävelyä. Oli kyllä aikamoisen pläählenkki. Nukuin huonosti, heräsin yöllä joskus kolmen aikaan vähän ahdistavaan uneen ja sellaisen tunnin valvotti vähemmän rakentavat ajatusketjut. Pieni hiilaripitoinen yöpala jelppi saamaan unen päästä kiinni. Niin joo, ja vatsa ja selkäkin juili aika ikävän tuntuisesti lenkillä. Mutta hei, tulipa tehtyä, ja kyllähän kuppi kahvia ja kaurapuuro voisilmällä ja mustikoilla maistui lenkin päälle!

Illasta vatsatanssi. Sinne voisi mennä taas kävellen.

Tän viikon muu ohjelma:

Ke: Lepo
To: 1 h, vauhtileikittelyä, pätkiä suunnitellulla puokkivauhdilla 6:40
Pe: Lepo
La: 30 min
Su: Lepo

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-15 16:09:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Tän päivän omatoimipuokki

Aika 2:14:43
21,12@6:23@179

Sakotusta vessareissusta sataman terminaalissa Lisäksi vikalla 300 metrillä piti tehdä edetakaisin sahausta, koska pieni viba reittisuunnittelussa, loppuun oisi tullut muuten tappojyrkkä nousu. 13 km asti oli helppoa, sen jälkeen meni kilometrejä laskiessa, kun iskutus alkoi tehdä tehtävänsä. Mulla on siis vieläkin suunilleen 15 km ns. mukavuusraja. Treeniä siis lisää.

Olen tyytyväinen siitä, että syömiset ilmeisesti mennyt putkeen, kun vatsa ei tehnyt temppuja ja missään vaiheessa ei tutnut, että energiat olisi loppunut. Olen tällä viikolla syönyt hiilareita reilu 100 g enemmän päivässä. Muutamat kuivahedelmät söin matkalla. Vettä meni ehkä sellaiset 3 dl, tuntui imeytyvän ihan hyvin ja ei jäänyt vatsaan hölskymään.

Toi ei tosiaan mennyt ihan maksimitehoilla, koska matkalle mahtui 2 liikennevaloseisautusta, ja toi vessareissukin tosiaan. Ja tein lenkin 3,5 km pätkissä ja 100 m kävelyä. Se auttoi varsinkin loppumatkalla.

Tavote toukokuulle on ykkösellä alkava aika.

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2015-11-16 09:32:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-31 20:21:01
Viestit: 7651
Paikkakunta: Turku
Sain sykedatan auki illasta. Vauhdinjako oli ilmeisesti ihan onnistunut, vaikka alussa olisi ehkä voinut ottaa hiukan reippaamminkin.

Eka kymppi mennyt aikaan 1:07:55 ja loput 11,12 km aikaan 1:06:48. Eli tavoite negatiivisesta splitistä onnistui. Sykkeetkin on nousseet tasasesti vauhtien kanssa.

Kuva

_________________
"Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you." - Aldous Huxley

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)