karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-26 06:22:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 197 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 5 6 7 8 9 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Orkidean läskiäisrieha
ViestiLähetetty: 2009-03-15 12:41:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Orkidea kirjoitti:
lämmintä on reilut 15 astetta

:shock: :shock: , voi, siellä on ihan kevät! Saat kohta kulkea kevät hepenissä :D . Ihanaa. Tulin juuri tunnin lenkiltä ja tyyliin kahlasin nuoskalumessa :wink: , lämmintä +3.

ViestiLähetetty: 2009-03-17 20:34:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

slim1 kirjoitti:
Orkidea kirjoitti:
lämmintä on reilut 15 astetta

:shock: :shock: , voi, siellä on ihan kevät! Saat kohta kulkea kevät hepenissä :D . Ihanaa. Tulin juuri tunnin lenkiltä ja tyyliin kahlasin nuoskalumessa :wink: , lämmintä +3.
Juu, keväästä täällä on nautittu jo monta päivää :D Täällä on ollut niin keväistä, että tänään oli pakko aloittaa kunnon kevätsiivous. Mies on tehnyt puutarha hommia ja minä olen saanut aika paljon talossa aikaiseksi, mutta vielä on yksi huone siivoamatta ja osa ikkunoista pesemättä. No, eiköhän se urakka tule valmiiksi viimeistään viikonloppuna :)

Flunssa alkaa olla parantunut, mutta lääkkeet ja liikkumattomuus ovat aiheuttaneet ihan järkyttävän turvotuksen. Eilen oli siis punnitus, mutta plösö-olosta huolimatta paino ei onneksi ollut noussut, mutta mittanauhaan en uskaltanut koskea. Huomenna toivottavasti pääsee aloittamaan taas liikunnan, joten toivottavasti turvotukset lähtevät nopeasti liikkeelle :?

Nyt täytyy lähteä keittämään kupillinen vihreää teetä ja sen jälkeen viimeistelemään makuhuoneen siivous :)

Palataan :D

ViestiLähetetty: 2009-03-18 14:44:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Noooo, lepo tekee sullekki varmaan hyvää :wink:
Kukahan viittis pestä meijänkin ikkunat :D

Jännä juttu toi turvotus-hommakin. Liian monimutkainen. Mullon niin et jos liikkuu (liian)paljon niin turvottaa, jos taas (liian)vähän, turvottaa. Tää päivä onkin sit rampattu välitunnit vessassa :wink: .

ViestiLähetetty: 2009-03-19 16:10:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aurinkoista torstaita 8)

slim1 kirjoitti:
Kukahan viittis pestä meijänkin ikkunat
No en minäkään muuten viitsisi, mutta kun ne näyttää niin kamalan likaisilta, kun ulkona paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta :roll: En kyllä todellakaan tykkää siivoamisesta, mutta kyllä siitä vaan tulee hyvä mieli, kun tietää, että koko koti on kuurattu katosta lattiaan puhtaaksi :D Eikä tuota noin perusteellista siivousta tarvitse onneksi usein tehdä.

Eilen pääsin sitten ekan kerran jumpalle ja kyllä teki hyvää. Tein pelkästään BodyBalancen ja senkin aika kevyesti, mutta kroppa kiitti ja turvotukset ovat lähteneet liikkeelle. Minulle tulee noita turvotuksia kyllä heti, kun en pääse liikkumaan ja nyt vielä lääkkeet turvottivat entisestään. Kovasta liikunnasta minulle tulee turvotusta aika harvoin, eli minun pitää treenata tosi kovaa ja KAUAN ennen kuin lihakset turpoavat liikunnan vuoksi. Vaakalla en aio käydä ennen ensi viikkoa, mutta kiva kuitenkin, kun on vähemmän läski olo :wink:

Tänään olisi ohjelmassa leipomista, kun sekä manteli- että kookosleivät on loppu. Taidan tällä kertaa tehdä slim1:n vinkin mukaan kookosleivätkin tuolla mantelileivän reseptillä ja katsoa miten ne onnistuvat :) Viikonloppuna pitääkin sitten poiketa tukkuun ja ostaa lisää manteli- ja kookosjauhoa ja tietty turkkilaista jogurttia. Ja sitten jotain hyvää grillattavaa, jos kelit jatkuvat tällaisina, niin on ihan pakko aloittaa grillikausi :wink:

ViestiLähetetty: 2009-03-19 19:04:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Teeksie noita mantelileipiä muuten tuolla karppaus.infon reseptiosion ohjeella? Itelläkin pitäisi väsätä, mutta eipä kyllä oo mtn tarvikkeita mitä tuossa ohjeessa tarvii, joten tein sitten vasta juustoleipäsiä, empä olekkaan haaveillu niistä ku vasta 3pvää :lol:

Tulipa muuten mieleen, kun viimeksi innostuin väsään niitä munakasrullia, juustoleipäsiä ja aamiaismättösiä, niin mies näki minut mantelia käsittelemässä ja oli vain että hyihyihyi, ei nimittäin voi sietää mantelia. Siinä se sitten pari päivää söi niitä minun ruokia, myös noita juustoleipäsiä ja tykkäski jopa.
Menin sitten viimeisen leivän kohalla sanomaan, että "onhan nämä hyviä nyt ku tuo juuston maku on vähän laimennu eikä siltikkään maistu manteli", jolloin mies käänty kattoon minua ilmeellä :shock: "NAINEN! MITÄ SIE OOT MENNY TEKEMÄÄN!! OLIKO NIISSÄ MANTELIA!??!?!" :lol:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-03-20 13:24:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Perjantaita :D
monaliz kirjoitti:
Teeksie noita mantelileipiä muuten tuolla karppaus.infon reseptiosion ohjeella?
Minä olen tehnyt mantelileivät tällä ohjeella http://www.karppaus.info/resepti/resepti.php?id=303 ja tulee mielestäni tosi hyviä. Kookosleivät tein aiemmin tällä ohjeella http://www.karppaus.info/resepti/resepti.php?id=853 mutta eilen käytin kookosleipiinkin tuota mantelileivän ohjetta sopivasti soveltaen. En ole tosin vielä niitä maistanut, joten en osaa vielä sanoa kuinka hyvin/huonosti onnistuivat :roll: .

monaliz kirjoitti:
Menin sitten viimeisen leivän kohalla sanomaan, että "onhan nämä hyviä nyt ku tuo juuston maku on vähän laimennu eikä siltikkään maistu manteli", jolloin mies käänty kattoon minua ilmeellä "NAINEN! MITÄ SIE OOT MENNY TEKEMÄÄN!! OLIKO NIISSÄ MANTELIA!??!?!"
:lol: No jospa se mieskin pääsisi ennakkoluuloistaan eroon, kun huomaa, että ne maistuukin hyviltä :wink:

Tänään olisi tarkoitus lähteä hyvissä ajoin töistä ja tehdä pikaisesti pakolliset viikonloppuostokset. Sen jälkeen voikin keskittyä nauttimaan aurinkoisesta viikonlopusta (siis ei tällaista voi tapahtua Belgiassa :shock: mutta säätiedotus lupaa edelleen pelkkää aurinkoa 8) ja tätä on siis jatkunut jo pitkästi toista viikkoa :D ) Illalla menen tietty taas salille, mutta en ole vielä päättänyt mitä teen... normaalisti pidän perjantait vapaina, mutta nyt on tullut niin paljon taukoa, että liikunta tulee tarpeeseen :)

ViestiLähetetty: 2009-03-20 14:06:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Orkidea kirjoitti:
:lol: No jospa se mieskin pääsisi ennakkoluuloistaan eroon, kun huomaa, että ne maistuukin hyviltä :wink:

Eilen mies tuli kotiin ja hotkas pari mantelileipää naamaan ja lidlin kreikkalaista jukurttia kermalla ja mustikoilla ja eipä kuulema ollu enää nälkä. Tavallisesti joutuu siis syömään pari "iltapalaa" ku alkaa jonku neljän leivän jälkeen vielä hiukomaan ku on puoli tuntia kulunu.. :roll:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-03-20 22:51:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

monaliz kirjoitti:
Eilen mies tuli kotiin ja hotkas pari mantelileipää naamaan ja lidlin kreikkalaista jukurttia kermalla ja mustikoilla ja eipä kuulema ollu enää nälkä. Tavallisesti joutuu siis syömään pari "iltapalaa" ku alkaa jonku neljän leivän jälkeen vielä hiukomaan ku on puoli tuntia kulunu.. :roll:
Hei, sun mieshän rupee selvästi karppiintumaan :D

ViestiLähetetty: 2009-03-23 07:19:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Orkidea kirjoitti:
Hei, sun mieshän rupee selvästi karppiintumaan :D

Joo kyllä se syö paljon karppisapuskaa, mutta ku se vaan ei pääse pahasta tavasta eroon, eli oli mitä ruokaa tahansa, pitää ennen syömistä tehä valmiiksi joku 4leipää viereen oottaan, että ne on PAKKO syä :x Monestikohan oon kysyny siltä, että onko sulla nyt OIKEASTI vielä nälkä, siellä on ruokaa, syö sitä!, mutta ei se kuulema oo ees nälkää ku pitää vaan syä pari leipää :roll:

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-03-23 12:08:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Maanantaita :D
monaliz kirjoitti:
Monestikohan oon kysyny siltä, että onko sulla nyt OIKEASTI vielä nälkä, siellä on ruokaa, syö sitä!, mutta ei se kuulema oo ees nälkää ku pitää vaan syä pari leipää :roll:
Mitäs jos pistäisit tarjolla vain karppileipää? Tai toisaalta, jos miehellä ei ole painonpudotustarvetta, niin ei kai se leivän syöminen nyt kauhean paha juttu ole, tai parempi ainakin kuin makeat herkut.

Tänään on taas punnituspäivä ja tällä kertaa oli välit kunnossa vaakan kanssa :D Piti oikein punnita kaksi kertaa ennenkuin uskoin, että se näytti tasan kilon vähemmän kuin viime viikolla =D> Ja hiukan enemmän olisi voinut näyttää, mutta join ajatuksissani reilun lasillisen vettä, ennenkuin muistin, että punnitakin piti :wink: Liikkumattomuusturvotukset ovat siis lähteneet, mutta toisaalta reisissä taitaa olla tällä hetkellä vähän rasitusturvotusta, sen verran koville eilinen steppi otti. Mittanauha näytti sentin kapeampaa vyötäröä ja lanteiltakin on hävinnyt reilut puoli senttiä :D , muita mittoja en ehtinytkään ottamaan aamulla. Aamua piristi kuitenkin eniten se, että lähdin töihin jalassani housut, jotka ovat viimeksi sopineet päälle lähes vuosi sitten \:D/

Aamulla tein munakkaan juustolla ja kermalla, lounaaksi luultavasti salaatti runsaalla öljyllä (tai mitä nyt työpaikkaruokalasta sattuu löytymään :roll: ) ja illalla kanavarrasta parsakaalin ja salaatin kera. Liikuntana tunnin matalasykkeinen kuntopyörätreeni ja BodyBalance.

ViestiLähetetty: 2009-03-23 13:10:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vau, sulla menee tosi hienosti :D

ViestiLähetetty: 2009-03-24 13:36:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiistaita :D

Kiitos vierailusta ja onnitteluista LadyInRed, viime viikko olikin taas vaihteeksi hyvä viikko :D Eilen meni ruokailut ja treenit muuten suunnitelmien mukaan, mutta illalla söin jumpan jälkeen vielä 1,5 dl mustikoita ja saman verran turkkilaista jogurttia, vaikka ei ollut edes nälkä [-X Niin se vaan taitaa olla, että tiukka linja rupeaa taas lipsumaan, kun naistenpäivät lähestyvät ja syömishimot alkavat #-o Toivottavasti mopo ei karkaa täysin käsistä :roll: Tällä hetkellä olen kuitenkin tosi tyytyväinen siihen, että prosenttisuklaat ovat saaneet olla ihan rauhassa kaapissa =D> , sitä kun upposi flunssan aikana vähän turhan hyvin :?

Aamulla kaksi reilussa öljyssä paistettua kananmunaa, salaattia ja kuppi kahvia kermalla. Lounas on ongelmallisempi, koska työpaikkaruokalasta ei oikein löydy muuta karppia, kuin salaattia ja tarvitsen jotain tuhdimpaa, jotta virtaa riittää illan BodyStepiin... Taidan siis kurvaista pikaisesti kotiin, jossa on valmiina herkkulihapullia (http://www.karppaus.info/resepti/resepti.php?id=295) ja seuraksi oliiviöljyssä uitettua salaattia. Illalla jotain kalaa. Päivän liikuntana tosiaan BodyStep ja mahdollisesti heti perään BodyBalance, jos lihakset tuntuvat kovin tukkoisilta stepin jälkeen.

Laskeskelin eilen illalla, että minulla on vielä 3,3 kiloa matkaa tavoitteeseeni, joten voi hyvin olla, että aika läskiäisriehan puitteissa loppuu kesken, etenkin jos tällä viikolla tulee takapakkia naistenpäivien vuoksi... Taitaa siis olla pienen tiukistelun paikka, joten pitänee alkaa taas kirjaamaan syömisiä kiloklubiin, niin näkee paremmin missä mennään. Minä olen vaan toivottaman laiska kirjaamaan ylös yhtään mitään, joten saa nähdä miten käy :roll:

ViestiLähetetty: 2009-03-24 15:34:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Orkidea kirjoitti:
Piti oikein punnita kaksi kertaa ennenkuin uskoin, että se näytti tasan kilon vähemmän kuin viime viikolla Ja

Hienoa! Ihanaa =D> =D> =D>

Orkidea kirjoitti:
Aamua piristi kuitenkin eniten se, että lähdin töihin jalassani housut, jotka ovat viimeksi sopineet päälle lähes vuosi sitten

WAU!!! Nyt mä voisin olla melkein kade :mrgreen:
Eikä mitä, eikös olekkin ihana tunne!!!
Onnittelut!.
Sun eväät kuulostaa herkulliselle. Mulla on nyt vähä repsahtanu huonommalle puolelle. Karppia kyllä vaan unohdan syödä ja tarpeeksi.
Palataan :D

ViestiLähetetty: 2009-03-24 19:59:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

slim1 kirjoitti:
Orkidea kirjoitti:
Aamua piristi kuitenkin eniten se, että lähdin töihin jalassani housut, jotka ovat viimeksi sopineet päälle lähes vuosi sitten

WAU!!! Nyt mä voisin olla melkein kade :mrgreen:
Eikä mitä, eikös olekkin ihana tunne!!!
Onnittelut!
Joo, minä olen vieläkin ihan innoissani :smt026 Täytyy joku päivä penkoa vaatekaappeja enemmänkin ja katsoa mitä kivaa päälle pantavaa sieltä löytyy :D

Tämän päivän ruokailu- ja liikuntasuunnitelmat meni uusiksi, kun töissä tuli kaikenlaista hässäkkää :( En sitten ehtinyt kotiin lounastunnilla, joten söin työpaikkaruokalan tonnikalasalaatin isolla lorauksella oliiviöljyä. Kotiin tulin vasta hetki sitten, joten syön nyt sitten ne lounaaksi tarkoitetut lihapullat avokadon, parsakaalin ja Brysselin kaalin kera. Jälkkäriä tekisi mieli,joten taidan ottaa vähän turkkilaista jogurttia (taas vaihteeksi :roll: Myönnetään, olen koukussa :wink: ) ja kookoshiutaleita ja/tai marjoja. Jälkkärit pitäisi kyllä oikeasti jättää väliin, koska en sitten ehtinyt steppiin, enkä viitsi sitä yksin tehdä kotona [-X Salille en kyllä viitsi nyt enää tänään lähteä, kun kotonakin olisi hommia, mutta teen nyt kuitenkin BodyBalancen kotona, niin voin samalla kerrata tulevaa ohjelmaa :D

ViestiLähetetty: 2009-03-24 20:16:31 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kyllä miäkii moisesta oisin innoissani!! :D Tsemppiä jatkoon!

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wr290X9/][img]

ViestiLähetetty: 2009-03-25 10:12:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Orkidea kirjoitti:
Mitäs jos pistäisit tarjolla vain karppileipää? Tai toisaalta, jos miehellä ei ole painonpudotustarvetta, niin ei kai se leivän syöminen nyt kauhean paha juttu ole, tai parempi ainakin kuin makeat herkut.

Onnittelut unohtunu, eli onnittelut pudotuksesta!

Karppileipää joo voisin kyllä tehdä. Miehellä ensinnäkin on vähäsen tota vyötäröäki jo kertyny (ei saa kertoa että sanoin noin :lol:), mutta mieluiten vierottasin sen viljasta, ja sokerista, sen ihon takia. Aiemmin miehellä on ollu läjä allergioita ja atooppinen iho, nyt on allergiat lähteny, mutta vähän atooppinen iho ja lisäksi tuli monimuotoinen valoallergia, aka. aurinkoallergia #-o Meän tyttärelläkin on ilmennyt jonkinlaista atooppista ihoa, ja ruokavaliota seuraamalla oon huomannu, että pahimmat on viljat ja rypsiöljy. Liika maitokin tekee toisinaan kuivaa ihoa, neiti on samanlainen maitovasikka ku isänsä.. Maha ja iho reagoi voimakkaasti myös perunaan ja esim. kaupan majoneesia ei voi syödä ilman ihottumaa ja löysää mahaa, siinäkin rypsiöljyä.
Sokerihiiri mies myös on, jois vaikka joka päivä sokerimehua/limsaa jos en kieltäs. Ja joka kahvilla pitäs saaha palasokeria, nyt kun vieraita varten erehdyin niitä ostaan. Aattelinki piilottaa ne näin alkuunsa :mrgreen:

Mutta ruoka on ihan karppia miehelläkin, tytölle saatan keittää minimaalisen satsin makaronia/riisiä, jos on vihanneksia, mitä tyttö ei niin hyvin syö, mutta miehelle en enää keitä. Ja on sen ihossa tapahtunu jo muutos parempaan, tässä vaiheessa kevättä sillä yleensä on käytössä hirveä kortisoni etc. arsenaali ja lääkekuurejakin siihen päälle, nyt on selvinny jollain miedolla kortisoonilla ja perusrasvalla \:D/ Ja lupasin (tai uhkaus, ihan miten vain..) miehelle, että jos sen iho alkaa paheneen, se saa luvan siirtyä täysin karppiruualle, jotta nähdään, että olisko sillä mtn vaikutusta.

Kuva

ViestiLähetetty: 2009-03-26 09:00:28 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla on yks likkakaveri (32-v.), ja sen iho on kans huono. Mut sillon kun se syö karpisti, niin iho paranee huomattavasti ja jos se pitempään on , niin iho on kuin vauvan pylly!
Ei vaan valitettavasti pysty olemaan. eikä laihutuksen puoleen tarttekaan, on laiha kuin mikä. ei ylimääräistä missään. Kävi eilen mun vaakalla, painoi 57 kg ja pituutta on noin 165 cm!

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wr290X9/][img]

ViestiLähetetty: 2009-03-26 11:37:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Torstaita :D Eilen oli niin kiire päivä, että en ehtinyt kirjoittamaan yhtään mitään, vaikka lähes koko päivä menikin tietokonetta tuijotellen :? Tänään on onneksi tiedossa rauhallisempi päivä :)

Minä olen kanssa huomannut tuon ihojutun, eli atooppisuuteen taipuvainen ihoni voi paljon paremmin, kun jätän hiilarit väliin... vai johtuuko tuo lisääntyneestä rasvan määrästä ravinnossa :-k No, ihan sama, koska tämä toimii ja olen voinut lopettaa ihon rasvaamisen lähes täysin :D

Eilisen ruokailut menivät muuten hyvin, mutta illalla iski ihme mässykohtaus ja söin sitten 4 palaa prossasuklaata ihan tuosta vaan :shock: Eli en siis onnistunut välttämään perinteisiä naistenpäivien repsuja tälläkään kertaa :oops: Heti perään tein kurinpalautukseksi BodyBalancen ja jälleen kerran totesin, että tuosta treenistä tulee paljon parempi olo kuin herkkujen syömisestä :D , joten yritän muistaa sen ensi kerralla kun tekee herkkuja mieli enkä piiskaa itseäni sen enempää.

Tänään tein aamiaiseksi minuuttisämpylän (en ole vieläkään ehtinyt leipomaan mantelisämpylöitä... :roll: ) ja keitetyn kananmunan ja kahvin kermalla. Ruoka kuitenkin tökki tänään pahemman kerran, joten sain alas vain kahvin ja pari pientä palaa minuuttisämpylästä. Ei hyvä juttu ollenkaan, kun edessä on taas pitkä päivä ja työpaikkaruokalan valikoima on mitä on :?

Tänään on pakko yrittää ehtiä steppiin, kun tiistaina jäi väliin. Tuo steppi kun tuntuu olevan ainoa toimiva metodi minun reisieni kaventamiseen ja alkukesän rantaloma lähestyy uhkaavaa vauhtia :wink: Kunnianhimoinen tavoite olisi saada vielä muutama sentti reisistä pois ennen tuota lomaa, mutta nyt tuntuu olevan jonkinlainen tasannevaihe menossa sillä saralla... No, on tässä vielä pari kuukautta aikaa :wink:

ViestiLähetetty: 2009-03-26 14:52:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Orkidea kirjoitti:
Ruoka kuitenkin tökki tänään pahemman kerran, joten sain alas vain kahvin ja pari pientä palaa minuuttisämpylästä. Ei hyvä juttu ollenkaa

Voi, sun täytyy syödä! Tätä mantraa toitotan myös itselleni. :D Viimeaikojen eväät eivät ole mulla olleet kovin erityisen ravitsevaa laatua, monipuolisempaakin vois olla. :wink:
Ne on noi naistenpäivät, ne saa naisen muuttumaan pirttihirmuksi, syömään mitä mistäkin irtoaa ja kaikkea muuta epämukavaa. No, josko tuokin homma jossain vaiheessa tasoittus. :D

ViestiLähetetty: 2009-03-26 17:02:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tiedän kyllä että pitäisi syödä, mutta ruokahalut ovat tänään totaalisen kateissa, ei tee mieli edes sitä prossaa :shock: Lounaaksi söin vähän parman kinkkua ja salaattia isolla lurauksella öljyä. Ehkä puolet meni alas muutenkin suht. pienestä salaatista :smt102 Täytyy illaksi kehitellä jotain oikein herkkua, että saisi jotain syötyä. Toisaalta tällainen päivä on ihan hyväkin, koska se toinen vaihtoehto naistenpäivien aikana olisi ihan hirveät syömishimot ja etenkin hiilarimössöä tekis mieli [-X , joten ehkä se tilanne ei niin paha lopulta olekaan :wink: Luulenpa kyllä, että illan BodyStepin jälkeen alkaa ruokahalut löytymään, minulla kuluu sen aikana sykemittarin mukaan noin 700 kcal... :o

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 197 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 … 5 6 7 8 9 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00