karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-05 20:46:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 911 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-11-05 10:37:35 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

^Meiän äiskän (joka on ny ainakin olevinaan tosi kovasti perehtyny kaikkeen superfoodiin ja terveellisyyteen yms. yms.) mukaan pellavansiemenet kantsis either rouhia tai tehä niistä limaa (yön yli veteen lilluskeleen). Rouhiminen ois kai paras vaihtoehto, siis sen mukaan. Mutta itehän en näistä sen kummempia tiedä :D

Edit: either? mitä? :mrgreen:

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-11-05 10:41:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^meinaan että siemenet limaantuvat sitten mahassa :lol: Ällöön limaa :shock: Nyt lähden hölkkälenkille :smt026

ViestiLähetetty: 2011-11-05 13:31:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itte oot WOW :shock:
...
Hauskaa viikonloppua!

ViestiLähetetty: 2011-11-05 20:36:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Kiitti samoin EV ja muillekin, palaako kurpitsalyhdyt?

Aamupala sama ku eilen.

Liikuntakin muuten, paitsi että spinningin tilalla hölkkä. Oli ihan tuskaa, puolet matkasta pisti niskaa, puolet kyljestä. Mutta EN SAAMARI KÄVELLYT :twisted:

Lounas Mustapekkajuustolihapullia, väkevää sinappia, spagettikurpitsaa, pitkiä vihreitä papuja (vähän)

Välipalaksi tehokahvi-ihmejuoman (laiton lirauksen Captain Morganiakin 8) ) lisäksi iso kourallinen manteleita

sauna ilman mitään hyvää juomaa :|

Iltaruuaksi kohta varmaan chorizoja ja spagettikurpitsaa tai jotain...

Ja kaloreita en enää ala laskea, JOS jaksan pitää yllä liikuntaputkea. Hyvä diili?

ViestiLähetetty: 2011-11-05 22:25:55 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kukkopilli, sulla on juuri oikea asenne! Noin ne asiat pannaan kasaan ja oikealle tolalle!

(itse sain tänään kovalla työllä kendossa väännettyä lähes väkisin 2. dan gradun onnistuneesti läpi ja mieli on seestynyt. Kebab salaatilla oli koko päivän saldo ja nyt illalla 4 lasia punkkua :D)

ViestiLähetetty: 2011-11-06 08:06:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^BB, olivatko ihan viinilasillisia 8) Kendo :-k Mieheni haluaisi, että alan harrastaa jotakin taistelulajia. Mahdollisesti, mahdollisesti... joskus hamassa.

Aamiainen samat superfoodihömpötykset kuin nyt on tavaksi tullut ja 1 Vatajan nakki kylmänä ja vaniljakahvia varmaan litra + loraus kuohukermaa. Jäivät yöunet lyhyiksi, kun yskivä lapsi herätti 6.10. Ja meillä kun on tämmöinen systeemi, että minä hoidan heräämiset ja mies suurimman osan kotitöistä ja enemmän se lapsen kanssa leikkiikin.

Päivän liikunta tulee olemaan 1,5 h reipas kävely ja puntteja nostelen illalla, ainakin. Saa nähdä, onko otettava päiväunet sen jälkeen, kun ollaan käyty päiväleffassa (Tintti), vai olisko ketoosi jo antamassa energiaa univajeen sietämiseksi.

ViestiLähetetty: 2011-11-06 09:09:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaniljakahvi kuullostaa herkulta. Mistä te ihmiset oikein saatte näitä makukahveja? Joskus hesassa käydessä ostelen kaikenmaailman kahveja, mutten täällä ole huomannut että ihan peruskaupoissa ois... Mä kyllä käyn yleensä pikkukaupoissa, pitäis ehkä mennä jonnekkin isompaan markettiin..

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia

Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!

ViestiLähetetty: 2011-11-06 11:53:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei oo kurpitsalyhtyjä.. En oo koskaan juhlinut halloweenia, ei tunnu oikein omalta. Tai no vähän juhlin eilen, mutta en halloweenin vuoksi 8) Mistä ihmeestä tää liikuntainto nyt oikeen tulee? Osa Uutta Systeemiä? Ja kerro mullekin tuosta vaniljakahvista :)

ViestiLähetetty: 2011-11-06 13:32:46 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Edustusvaimo kirjoitti:
Ei oo kurpitsalyhtyjä.. En oo koskaan juhlinut halloweenia, ei tunnu oikein omalta. Tai no vähän juhlin eilen, mutta en halloweenin vuoksi 8) Mistä ihmeestä tää liikuntainto nyt oikeen tulee? Osa Uutta Systeemiä? Ja kerro mullekin tuosta vaniljakahvista :)

Mulla oli hirvee liikuntainspis viimekin vuonna Syksynä. Ihmeellistä. Ehkä joku kehon tapa hakea endorfiineja ja hyvää oloa jostain, kun ei aurinko pääse piristämään :P

ViestiLähetetty: 2011-11-06 13:53:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mullakin on liikuntainspis! Voisin melkein yhtyä tohon marikan teoriaan endorfiineistä, sillä niitähän tässä syksyllä just tarvitsee kun kaamos alkaa painaa päälle ja lyödä mielen matalaksi. Suklaa auttaa kans, kokeilkaa vaikka 8)

Vaniljakahvia mullekin! Mistä, miten, kerro heti =P~

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-11-06 19:30:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Terveiset täältä päiväunienjälkeisen vaniljakahvikupposen ääreltä. Ostin tänään uuden mukin Anttilan Top Ten osastolta (jossa mieheni on aika pakko käydä, jos liikutaan lähimaastossa), jotta jatkossa työpäivät käynnistyisivät oikealla asenteella. Kirkkaankeltaisessa mukissa lukee Never Mind The Bollocks...

Vaniljakahvi on Pauligin Mon Amour ja ostin Prismasta. On kyllä hyvää ja tulee hyvällä tavalla loppusyksyinen/talvinen fiilis. Kerma sopii joukkoon paremmin kuin mikään. Miehelle se ei pudonnut ollenkaan - jääpähän kaikki mulle, en tarjoa edes vieraille :twisted: No ei vaan.

Liikuntainto todellakin on äärimmäisen olennainen osa Uutta Systeemiä! Jos mun kropalta kysyy, se hakisi vain kaikkein lössöimpiä rentoutumisen muotoja, mutta onneksi PÄÄ on eri mieltä. Ja mielialan kohentaminen on ehkä 60% syy liikkua säännöllisesti. Ei ole palturia endorfiinipuhe ei. Mutta kyllä se vaatii kärsimyksen kestämistä. Kai se kunto tästä joskus kohoaa :smt017

Liikun toistaiseksi periaatteella lähes JOKA (eli vähintään joka toinen) päivä joku vähintään 20 min kestävä tehokas treeni ja vähintään 10 min käsipainoilua (käyttääkö kukaan muu tota sanaa?) Ei paha, täysin toteutettavissa.

Ja ihan oikeasti en laske kaloreita ollenkaan. Lasken sen, että syön 4 kertaa/pv, joista yksi kerta on pieni tai pienehkö. Ja lisää en ota kirveelläkään. Hiilari summamutikassa hyvinkin alhaalla. Ei liian isoja liha-annoksia, koska saan niistä närästystä.

Mitään makeaa ei tee vähääkään mieli :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-11-07 09:37:08 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mä oon sitten varmaan ainoo, josta vaniljakahvi ei kuulosta noin ajatuksen tasolla kovin hyvälle. Ehkä pitäs ennakkoluulojen hakkaamiseks testata :P

Niin ja musta liikunnasta saa parhaat endorfiinikiksit sillon, kun väähn joutuu kärsimään! Juostessa esim. se kaikkein autuain fiilis on siinä kohtaa, ku oot juossu ittes aivan piippuun ja sitten pysähdyt ja jalat on ihan puuromössöä ja veren kohinan oikein kuulee :lol:

ViestiLähetetty: 2011-11-07 11:27:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä, liikunta auttaa alakuloon yms. tehokkaimmin, kun se tuntuu pahalta. Tai vähintään epämiellyttävältä. Sitä luvassa mulle kohta aerolatesin muodossa.

Nukuin huonosti, liian vähän ja nyt juon taas liikaa kahvia. Gradu ei tule tänäänkään etenemään mainittavasti, mutta koko ajan valmistaudun henkisesti työstämään sen valmiiksi seuraavan kahden kuukauden aikana. Opiskelu- ja lenkkikaverinikin sanoi optimistisesti eilen, että vaikken nyt ole juuri kirjoittanut, aivoni työskentelevät varmasti koko ajan :lol:

Olokin on juminen ja paksu. Enkä muuten ole ketoosissa vieläkään kaikesta päätellen. Minkäs teet. Kolme paistettua munaa ja saksanpähkinöitä vakiosuperjutskien lisäksi oli vähän liikaa, mutta olkoon lounas sitten joku ihan pieni.

ViestiLähetetty: 2011-11-07 14:26:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
Ja lisää en ota kirveelläkään.

Piti tulla ihan sanomaan kiitos tästä ajatuksesta! Jäi päähän ja aion vastaisuudessa pitää ohjenuorana.

Ruokapäikky: munkkis jahtaa ihannetta
Minimainos: iHerb-koodi -5$: ZAS599

ViestiLähetetty: 2011-11-07 14:41:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Ole hyvä vaan! :D Olen sitä mieltä, että jos todella aikoo saavuttaa jonkun tiukan tavoitepainon/-ympärysmitan, on osattava arvioida ravinnontarpeensa silmämääräisesti kertalaakista. Ja joskus se tarkoittaa isonkin annoksen ottamista - kun se sitten on siinä ja seuraavaksi ruokaa saa ottaa esim. viiden tunnin päästä. Turha närppiä koko ajan jotain pientä ja huijata itseään, ettei ole syönyt "mitään". Kun kuitenkin on, jos kaloreita katotaan.

Välillä, kun fiilis on hyvä ja/tai muuta mukavaa mielessä ja työn alla, harrastan kevyilyksi kutsumaani toimintaa, eli syön ateriaksi esim. vain jonkun proteiinipatukan. Kuten nyt. Ja macaa vedessä. Ja kahviöverit saattavat kuulua kuvioon. Tai yksi viinilasillinen. Humps.

Nyt onkin sellainen fiilis, että oikeasti onnistun sekä saamaan gradun vamiiksi että läsän veks. Johtunee hormoneista :lol:

Nyt on myös sellainen fiilis, että mun on päästävä taas tekemään musaa ASAP. Siinä jos missä motivaattori gradun hoiteluun. Huomisesta alkaen alkaa lyyti kirjottaa. Ja uskon painavani keskiviikkona 53 kg :shock:

Ei se ketoosikaan muuten ole olennaisin asia olossa, vaan näköjään sellainen säännöllinen treeni, että kylpee hiessä ja katuu syntymäänsä.. (no, ehkä tuo oli liioittelua) ja syö vain tarpeeksi, ei murustakaan liikaa.

ViestiLähetetty: 2011-11-07 15:57:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällähän ollaan hyvillä fiiliksillä!

Toi on muuten niin totta että liikunta auttaa jos on mieli maassa. Mulla on niin SUPER paljon parempi fiilis kuin esim. eilen, nyt kun sain huhkittua. Tosin odottelemani menkatkin alkoi, että ehkä oli vähän hormonihuuruakin ilmassa...

normaalipainoinen naikkonen, 4-vuotiaan tytön ja pienen pojan äiti
hyvänolon karppausta jo vuosia

Päikkyni

http://www.iherb.com koodilla OFI061 5$ alennusta ensimmäisestä tilauksesta!

ViestiLähetetty: 2011-11-07 23:23:30 
No voihan perhana! :evil:

Tännekö sää olit kadonnut tuolta entisestä päikystäs?? Ja mulla oli vaan se mun kirjanmerkeissä.. :? No, tämä on nyt sen tilalle vaihdettu ja LINJOILLA OLLAAN.. :twisted:

Edit. Juu ja pitäähän se nyt lesoilla, että miepäs luinkin koko tän päikyn, lälläsläää... :mrgreen: Tokihan mulla ois ollu varmaan järkevämpääkin tekemistä, mut jos tää päivä on törötetty tietokoneen edessä, niin törötetään nyt vielä sitten lisää..... :roll:

ViestiLähetetty: 2011-11-08 08:50:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

munkkis kirjoitti:
Kukkopilli kirjoitti:
Ja lisää en ota kirveelläkään.

Piti tulla ihan sanomaan kiitos tästä ajatuksesta! Jäi päähän ja aion vastaisuudessa pitää ohjenuorana.

Jep, sama! Vaikka syönkin yksin ja rumasti kirjan tai läppärin ääressä, niin voin silti kasata aterian kerralla läjään ja lopettaa. Tää on varmaan tärkein juttu mun opetella, jos jossain vaiheessa pääsis tasapainoiluvaiheeseen. Mahtavaa, Kukkopilli!

ViestiLähetetty: 2011-11-08 14:47:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bas: Pidetään nyt putki päällä, niin tapahtuu kummia! Mulla on nyt vain eilisen aerolatesin http://www.pilateskauppa.fi/product/30/aerolates-dvd jäljiltä paikat suhteellisen romuna, mutta aion silti ajaa spinning-pyörää sen 20 min ja nostella painoja 10 min tänään. Mä en muuten tunnista enkä tunnusta kärsiväni PMS:stä, vaan olo on inhottavin just silloin kun ne alkavat pari päivää, ei ennen :-k

Sookie! (Bill'n äänellä :lol: - yksi vakiovitseistäni mieheni kanssa. Siis sanoa "Sookie" huolestuneen käskevästi, kuten True Blood-Bill) Tervetuloa tänne kauheen säädön mestoille! :smt039

Ja EV 8) Mäkään en oikeastaan koskaan vain syö ja keskity siihen. Vaikka se on suunnilleen ensimmäinen ohje kaikissa naistenlehdissä syömisen tasapainottamiseksi ja laihtumiseksi. Vaan aina olen joko koneella, selailen lehteä tai katson TV:tä. No silloin kun haluan antaa lapselle hyvää esimerkkiä, pyrin keskittymään vain syömiseen - ja juttelemiseen :lol: Pitäisi pyrkiä ehkä vähän aktiivisemmin :oops: Mutkun yksi elämän suurimmista nautinnoista on napostelulautanen tai suuren suuri ruokaisa salaatti edessä katsoa hyvää leffaa tai jotakin suosikkisarjaa. En tod luovu siitä, vaikka kuka sanois mitä. Kun ei se mun systeemissäni saa mua syömään yhtään sen enempää kuin jos söisin ankeesti pöydän ääressä selkä suorassa haarukalla ja veitsellä 8-[ Koska systeemihän ei salli jääkaapilla ravaamista.

Sain ohjaajalta erittäin hyvät palautteet graduni jamasta: johan tässä miettii uraratkaisuja taas uudelta kantilta :smt044

ViestiLähetetty: 2011-11-08 15:23:08 
Kukkopilli kirjoitti:

Ja EV 8) Mäkään en oikeastaan koskaan vain syö ja keskity siihen. Vaikka se on suunnilleen ensimmäinen ohje kaikissa naistenlehdissä syömisen tasapainottamiseksi ja laihtumiseksi. Vaan aina olen joko koneella, selailen lehteä tai katson TV:tä. No silloin kun haluan antaa lapselle hyvää esimerkkiä, pyrin keskittymään vain syömiseen - ja juttelemiseen :lol: Pitäisi pyrkiä ehkä vähän aktiivisemmin :oops: Mutkun yksi elämän suurimmista nautinnoista on napostelulautanen tai suuren suuri ruokaisa salaatti edessä katsoa hyvää leffaa tai jotakin suosikkisarjaa. En tod luovu siitä, vaikka kuka sanois mitä. Kun ei se mun systeemissäni saa mua syömään yhtään sen enempää kuin jos söisin ankeesti pöydän ääressä selkä suorassa haarukalla ja veitsellä 8-[ Koska systeemihän ei salli jääkaapilla ravaamista.

Sain ohjaajalta erittäin hyvät palautteet graduni jamasta: johan tässä miettii uraratkaisuja taas uudelta kantilta :smt044

kiittistä vaan!!! :lol:

Mutta hei! Sä oot AIVAN samanlainen kuin mä, noissa syömistottumuksissa... En lähes _koskaan_ vain syö tyhjän pöydän ääressä.. Aina on joko tietokone tai lehti edessä... Nimim. "syön tässä nyttenkin jugua..."
Oon saanu pennusta asti kuulla siitä, että mulla on aina jotain touhua siinä kun syön, mutta so what? Elämän pieniä nautintoja. Hetken pystyy huokaisemaan, ennen kuin taas pitää mennä säätämään jotain muuta hommaa.... :o

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 15 6 7 8 911 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00