karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-27 11:19:37

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Raulin kevät
ViestiLähetetty: 2008-03-08 19:26:10 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

taalta tulee taman emannan kuulumisia:

toissa istun. on onneks ollu enemman toita tanaan. mutta mutta. minut laitetaan ensi viikoksi goteborgiin matkamessuille edustamaan hotellia. tuossa torstaina sitten kavin kyselemaan, etta millas lennoilla sita akka matkustaa. ei pomo tienny lennoista, eika kukaan. ja myyntijohtaja, jonka ne piti jarjestaa on saksassa messuilla ja tulee maanantaina. no kaiken sahellyksen jalkeen olen sitten saanut menolennon tiistaille tukholmaan, josta keskiviikkona junalla kohti goteborgia. paluuta ei ole, mutta kaitpa sita jollakin, tai sitten jaan sinne ruotsiin loppuelamakseni.

oon tassa kuitenkin varmuuden vuoksi katellu kaikkia mahollisuuksia (saadaan vingilta tosi halvat liput, niin pitaa lentaa niilla) ja paras ois sitten viikon paasta tukholmasta fuerteventuralle ja sielta sitten tanne uimalla. kylla se universumi lapsistaan huolta pitaa. hotellejakin ovat vissiin (??????) varanneet, joten kaitpa sita jonnekin saa paansa kallistettua.

siita on tosi pitka aika, kun mina olen ollut tasokkaissa hotelleissa yota. lensin viimeks 4 vuotta sitten, ja lentoemonahan sita sai olla hotelleissa. on jo ikava niita aamiaisia ja hotellihuoneen rauhaa. on mukava menna vahan reissun paalle, ja saahan sita sitten ruotsiakin vaantaa sydamensa kyllyydesta! tuosta tulikin mieleen, silloin kun kihara oli taalla kaymassa, niin kovasti kyselivat, etta puhunko ruotsia. noooh, kaikki savokarjalaisethan puhuu ihan sujuvaa ruottin kielta :D . viantaa hanta menemaan valilla savoks, jos eivat ymmarra. tassa hotellissa olen kuitenkin ainut, joka ees jonkin verran osaa. senpa takia minut sinne tyonnetaankin.

ja shoppailemaan goteborgiin. =D> . jiihaa! no huomenna viela toita. maanantai vapaata ja sitten menoksi. pitanee ostaa laukkuun pahkinoita ja suklaata, etta ei tarvia missaan vaiheessa nalissaan olla.

mukavaa naistenpaivaa karpeille!

http://es.youtube.com/watch?v=Xz-UvQYAmbg

ViestiLähetetty: 2008-03-08 20:32:37 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

hyvää matkaa rauli!

"tee ittelles kivoja asioita!"
"Where is human nature so weak as in the bookstore?" - Henry Ward Beecher

ViestiLähetetty: 2008-03-13 13:31:24 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Jos alata pitamaan lentoemannan blogia niin kylla sille varmaan lukijoita loytyy. Ainakin Virginin lentoemoille niiden seksijuttujen jalkeen :oops: :twisted:

ViestiLähetetty: 2008-03-20 09:28:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva

Ihanaa pääsiäistä raulille!

(Minä ainakin luen mielelläni ihan mitä tahansa kirjoitatkin, joten lentoemännän blogi kuulostaa todella hyvältä ajatukselta :))

ViestiLähetetty: 2008-03-23 16:54:29 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

kiitos ihanasta pupusesta marialainen!

no nyt sitten on kaynyt tapahtumaan taas tassakin elamassa. puuttuu nuo kriittiset pisteet aa:n ja oo:n paalta, kun oon toissa. sorrryyyy vaan kamalasti.

tulin sitten sielta messuilta maanantai-iltana puolikuolleena kotiin. hyvin meni messut ja goteborgissa oli oikein mukavata. oli taas ihanaa kayda siella sivistyneissa pohjoismaissa. no, ukko ilmotti, etta meidan taytyy jutella vakavasti. ajattelin, etta mistahan pain nyt tulee? kerkesko vaijjaassa viikossa uuden akan hankkia? sanoin, etta anna tulla vaan. olin jo kerennyt ovenavauksella sanomaan, etta kuulehan ukko, meijan pitas kylla muuttaa suomeen tai ruotsiin, kun siella on kuitenkin niin mukavata, saunoja ja kaikkee mummojukurttia ja sokerittomia salmiakkeja (onpa raulilla syyt muuttaa pohjoismaihin :lol: )

ukko sitten sanoi, etta istuhan akkaseni alas. tilanne on tama: minulle on tarjottu toita italiasta. mitapa olet mielta, jos lahdetaan sinne asumaan? sanoin, etta anna minun pari yota levata, niin pakkaan laukkuni uudestaan ja mennaan. ei tarvinnu siis kahta kertaa miettia. jotan tasta muutetaan milanon lahelle kesakuun lopussa. kovasti etsin jo toita. kylla se jostakin nappaa. ja hulluuspaissaan aloin lukemaan italiaa, etta osaa edes jotakin sanoa. eihan tuo onneksi hankalalta vaikuta. ahkerasti vaan tyoaikana opiskelemaan.

etta tammosta. olen ihan into piukkana! me tullaan asumaan eurooppaan! suomeen on lennot halpoja. lontoo on melkein kavelymatkan :mrgreen: paassa. sveitsin rajalle vajaa kaksi tuntia autolla. paasee laskemaan makea ensi talvena!!!! =P~ kuka tulee seuraksi? on monumenttia ja meininkia. ja mika parasta: pakko oppia uusi kieli! olinkin tassa jo pitkaan harkinnut, etta alan opiskelemaan jotakin kielta. tuli sekin mahdollisuus kuin taivaasta. jos jollakulla on jotakin suhteita sinne milanoon tai johonkin virmaan, niin laittakaa vaikka yyveeta tai jotakin, niin toimitan sitten kurrikulumini. en enaa malttas odottaa millaan.

ja taas kierratetaan tavaroita. paljon menee suorastaan lahjoituksena, vahan laitetaan jollakin konstilla matkaan, osa myydaan, ja osa lahtee matkalaukussa mukaan.

MILANO, HERE WE COME!!!!

ViestiLähetetty: 2008-03-23 19:01:11 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

Vaude rauli. Ei Teneriffakaan äkkiseltään pahalle kuulosta, mutta notta Milanoon.. hieno homma!

ViestiLähetetty: 2008-03-23 22:59:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mahtavaa Rauli, ihania uusia tuulia! :smt041 Matkailu avartaa, kyllä se vaan niin on. Ja mikä parasta jos sen tekee noin avoimin mielin ja sydämin niinkuin sinä tunnut tekevän, elämä on mahdollisuuksia täynnä!! Silloin sitä ihminen on kotonaan just siellä mihin päänsä kallistaa :D
Meillä asutaan ja reissataan vaan lähinnä täällä kotikulmilla, Euroopassa, Baltiassa, mutta on se aina pieni juju asua muualla kuin kotoSuomessa ;) Ja saapahan just niitä syitä oppia uutta kieltä ja kulttuuria, ja hei, Milano on muodin mekka.. 8) Kuulostaa mahtavalta ja jännittävältä!

Onnea ja menestystä Milanoon, bienvenuto sanovat siellä :mrgreen: :lol:

ViestiLähetetty: 2008-03-24 08:09:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

sollya kirjoitti:
Ja mikä parasta jos sen tekee noin avoimin mielin ja sydämin niinkuin sinä tunnut tekevän, elämä on mahdollisuuksia täynnä!! Silloin sitä ihminen on kotonaan just siellä mihin päänsä kallistaa :D

Olisin sanonut täsmälleen samaa. Raulilla on aivan mahtava elämänasenne :)

Vais että Italia on se onnellinen maa, joka saa sinut luokseen! Nauti odottamisesta, kielen opiskelusta, innostuneisuudesta, elämästä - vaikka kyllähän sinua sen verran on oppinut tuntemaan, että tietää sinun varmasti nauttivankin kaikesta mitä eteen tulee :)

ViestiLähetetty: 2008-04-01 18:04:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rauli kirjoitti:
:mrgreen: paassa. sveitsin rajalle vajaa kaksi tuntia autolla. paasee laskemaan makea ensi talvena!!!! =P~ kuka tulee seuraksi?
MILANO, HERE WE COME!!!!

Minä minä minä!! Joko varaan liput! :smt039

Ps. Meillä on koko perhe isäntää ja lapsia myöten käynyt taivastelemassa ja ihastelemassa sinun upeita hehkeytymiskuvia tuolla kuvaketjussa..

ViestiLähetetty: 2008-04-02 12:50:46 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

hei rauline, ONNEA uuteen! miten ihanaa, mies kysyy varovaisesti ja sie oot heti valmis! (niin oisin miekii...)

ViestiLähetetty: 2008-04-02 21:43:00 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

onpa kayny vieraita!! ihania ootte, etta tammosta merien takana asuvaa pikku-raulia (ai pikku?) muistatte. menkaa vaan jo jonossa ostamaan niita lentolippuja. milanoon ei oo ees pitka matka. ihan siina nurkan takana. paastaan miitteja pitamaan.

paa on ihan sekasin jo nyt, kun olen alkanut opiskelemaan italiaa. ei se niin hankalalta vaikuta, mutta ulkoahan se on pantattava. no, ajallaan sitten.

taman meidan hotellin johtaja soitti tanaan ja kerroin hanelle muutto uutiset. siina vahan ikkaankuin sivusta lipsautin, etta jos toimitan hanelle ceeveeni, niin voisko millaan suositella, kun hanella varmasti on kontakteja. oli ihan innoissaan, etta totta kai! ja sitten mennaan makea laskemaan alpeille yhdessa. kylla se johtaja on aikamoinen tyyppi. pitaa nyt sitten viikonloppuna rustata ceevee italiaksi ja laittaa eteenpain. tosin, jospa joku auttais siina hommassa, kun tuo kielitaito on luokkaa, minun nimeni on.... ystavia hyvia tasta hattyyttammaan.

kaikki ihmiset on ollu ihan innoissaan meidan muutosta (tahtonevatkohan eroon meista :-k ?) paitsi.... taa on jo kauheeta. pohjustan taman tulevan jutun silla, etta olen viime vuosien aikana koettanut aina vaan positiivisemmaksi ihmiseksi (kiitos the secretin ja muidenkin vastaavien) ja nykyaan negatiivisuus oikein lyo vasten kasvoja. noh, eilen olin pyytanyt hyvan ruotsalaisen ystavattareni miehineen meille kaffelle. tulivat sitten yhden lentoemanta-aikojen stuerttipojan kanssa kimpassa. kerroin tietenkin, etta mista pain nyt tulee, niin sielta stuertilta alkoi tulla semmosta paatosta, etta en tienny miten pain olisin ollu. tyyliin: ootko ihan hullu, et voi menna miehen perasta (vuoroin mennaan toisiemme perasta millon minnekkin, ei ottant huomioon tuota.), siella on kallista, siella on kylmaa, siella on sita ja tata ja tuota ja vaikea saada toita ja niin ja nain ja noin. oikein kunnon paatoksella tuli ja katkeralla aanensavylla, etta en viime yona saanu kunnolla nukuttua. ihan kuin ois fyysisesti lantassy turpaan. en millaan ois hanelta, enka keneltakaan muultakaan, oottanu tuommosta. mika tuontyyppisia ihmisia oikein vaivaa? jos eivat oo tyytyvaisia omaan elamaansa, niin onko pakko muidenkin mieli pahentaa? ihan uskomatonta. no, onneksi olen paassyt yli tapahtuneesta ja entista vahvempana lentoon.

taa kun on kerran ruokapaivakirja, niin kerronpa, etta tein resepteissa olevaa omenapiirakkaa ja se oli hyvaa. lisaksi vatkasin kermaa ja nami! maistui kaikille. tama riittakoon ruasta, etta ei mene jaaritteluksi [-X

sielta goteborgin messuilta ostin ruotsiks atkins for life:in ja tyrkkasin sille ruotsalaiselle mukaan. sanoin, etta vie taa sille kaverilles, joka kyselee miulta neuvoja (on jo laihtunut 6 kiloa, ehka noin kuukaudessa). otti kirjan kateensa ja sanoi, etta ehkapa mina pidankin taman kirjan. saisinkohan viela viime hetkilla hanetkin innostumaan? ylipainoa ainakin 20kiloo... ja millon mikakin dietti kierroksessa :cry:

no, lyhyesta virsi kaunis. kaykaa jatkossakin kylassa!

ViestiLähetetty: 2008-04-02 21:58:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heips Rauli!
Älä välitä kateellisten kalkatuksesta!! Kyllähän Italia on niin upea maa, että kateutta vaan tämän stuertin paha puhe.
terveisin
Karita

KAAMOSKARPPAUS: [color=#000080]Kampanjasivuni

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/we4Df6J/]
Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2008-04-03 08:44:08 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Keväiset terveiset täältä mummaltakin, sinä upea rauli...
Ei muutakun täysillä uuteen, lentoon vaan :smt051

Se ei pelaa, joka pelkää ja muutoksen pelko kutistaa ihmisen...
Annan palaa....elämää pitää elää täysillä ja nauttia haasteista...
Uutta työpaikkaa yläkerran Isälle muistutellen...

Tuulimude

Kotona!

ViestiLähetetty: 2008-04-03 12:31:35 
Poissa
huuhaakarppi
huuhaakarppi

hei, älä välitä, kateellinen on...
täällä foorumillahan on muistaakseni Louska Italiassa...?

korj. kirj.virhe

ViestiLähetetty: 2008-04-03 12:36:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Italiankielen apua tarvitessa Eccomi voisi osata... *varovasti kuiskaten ehdottelee*

ViestiLähetetty: 2008-04-04 11:41:54 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Milanohan on muotikeskus joten siella shoppailemaan sorjaa vartaloasi varten italialaista muotia! Kerro miten selviat pastan luvatussa maassa....

(Dr Vince Quas)

ViestiLähetetty: 2008-04-04 22:13:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onnea tulevaan uuteen maahasi.....

Kokeile (silloin kun syot kodin ulkopuolella) nauttia antipastoista taysilla (ihania suupaloja), jatat pastalautasellisen pois, silla verukkeella, etta jatat tilaa paaruoalle eli "lihalle"....Ja kieltaydyt suutasi mussuttaen ihanista jalkiruoka minileivoksista, joita voi olla varattuna useampi per vieras....Otat kahvin ja taas kieltaydyt ."likoorista"..

Viimekesana emme lahtenetkaan lomalle Italiaan, mutta ehdin jo mielikuvissani suunitella paivittaiset (kaksikin kertaa per paiva) sukulais- ja kaverikutsut ruokailun merkeissa.

Joka kylapaikkaan mennessa luja tahto mukaan ja heti keittioon...

-ei, en syo noin suolaista ruokaa
-ei, en ota pastaa, mutta antipastoa kyllakin
-ei, leipaa en syo ollenkaan
-saisinko lisaa salaattia, tomaattia, kasviksia yleensakin
-ei kiitos kahville-juon haaleaa vedella laimennettua ilman maitoa kiitos ja paljon( teidan kuppinne ei riita mihinkaan)
-ei,ei kiitos ei missaan nimessa naita ihania minileivoksia

"Kiitos mauttavasta ateriasta, seuraavaksi on meidan vuoro kutsua teidat meille syomaan" (eika varmasti kukaan tulisi syomaan hah)

No, tosissani olin valmis kertomaan ennen matkaamme erilaisesta ruokavaliostani terveyspointilla. En syo kun en voi...Ja hiilarit nakyvat heti kasvoissani, joten nayttoakin on tarpeen tullen.

"Mennaako pizzalle?" kysymykseen en ole viela keksinyt vastausta.

ViestiLähetetty: 2008-04-08 07:45:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Käytännön italiaa:

"Dammi una birra!" Olutta!

"Stai zitto incubo!" Pääs kiinni painajainen!

"Vaffanculo!" Haist'vittu!

"Fottiti!" Haist'vittu!

"Io no parlo italiano!" Puhu suomea!

Toivottavasti näillä eväillä pääset rakentavasti eteenpäin uudessa kotimaassa.

ViestiLähetetty: 2008-04-10 07:22:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rauli kirjoitti:
tama riittakoon ruasta, etta ei mene jaaritteluksi [-X

:smt043 Voi että olet ihana :smt060

Kuva

Mukavaa torstaita!

ViestiLähetetty: 2008-04-10 12:38:38 
Poissa
valtamerikarppi
valtamerikarppi

ihania vieraita talon täydeltä! kiitos ferrixille kielikurssista ja tervetuloa kylään jatkossakin. mieltä lämmittää, että muistatte minua haja-karppia. päikkyä tulee kirjotettua liian harvakseltaan. eipä taida olla mitään järellistä sanottavaa.

olo on vetämätön. pitäs lähteä ahkerana metsästämään pahvilaatikoita. pitäs alkaa lajittelemaan tavaroita: mitä viedään mukaan, mitä kierrätetään jne. eikä harmainta aavistusta millä konstilla muutaman laatikon laittas menemään kohti italiaa. ukko sais selvittää, mutta saakohan se koskaan aikaiseksi? en millään itse jaksais käydä soittelemaan kaiken maailman firmoihin. olen yliöverväsynyt. onnksi jo kahden viikon päästä olen lomalla ja matkalla kohti lepoa ja uusia maisemia. palaan toki vielä sen jälkeen teneriffalle hetkeksi ennen muuttoa italiaan. pitäs nyt vaan ottaa tuo auto alle ja lähteä etsimään niitä laatikoita. tuntuu, että eihän sitä tavaraa niin paljon ole, mutta varmasti kun alkaa lajittelemaan, niin sitä on taas kertynyt yllin kyllin. vastahan tässä reilu vuosi sitten tultiin thaimaasta vähillä kamoilla, mutta kun sitä kertyy ikään kuin itsestään. täytyy kierrättää. ystävät vaan kotiin valikoimaan mitä sitten tarvinneetkaan.

vapaa päivä menossa. aamiaseksi söin mimililin mokkapaloja kermavaahdon kanssa. ja kaffetta. olipa taas terveellinen aamiainen. on taas joku ihme aika kuukaudesta, kun himottaa millon mitäkin. jopa ois elämä helppoa, jos ei olis kaiken maailman himotuksia vähän väliä.

ulkona paistaa aurinko. huomenna jos paistaa, niin mennään ystävättären kanssa rannalle. tosin jos on kylmä tuuli, niin enhän minä tietenkään tarkene. pitäsköhän mennä sitten vaikka turkishaalareissa? :-k mahtas siinä olla monelle ihmetyksen aihetta. vain moottorikelkka puuttuu. ja tosin puuttuu ne haalaritkin...

ja työhakemuksia olen lähetellyt sinne ja tänne. tärppää, tärppää, tärppää, varmasti tärppää!!! on tärpättävä! on vaan pysyttävä positiivisena, niin kyllä sieltä se unelmatyö vielä tulee.

jahhans, jatkan tässä torstain viettoa toivoa täynnä. hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00