karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-30 03:27:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 … 10 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-09-27 08:33:19 
Poissa
susikarppi
susikarppi

Huomenet Turrelle ja onnittelut hyvästä jäätelön herkuttelusta :D Vietä mukava lauantai :D Minä täällä yritän käynnistellä siivouskonetta.. :?:

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2008-09-27 09:15:01 
Poissa
mummokarppi
mummokarppi

Onnea 1000:sta viestistä :resp: Meinaatkos jonkun tittelin pyytää?

Hiteen kaikki mielen mustuus,
me suoritamme itsemme tästä
retkestä kuin enkelit. Asiat
käyvät hyvin, peijakkaan hyvin,
eikä yhtään syytä päätä kallistella.

- Aleksis Kivi

ViestiLähetetty: 2008-09-27 09:38:25 
Kiitos pomppupallo! :D Olishan joku titteli kiva, kun vaan keksisin mikä olis sopiva. Mietintämyssy päähän vaan, eiköhän se löydy. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-09-27 09:51:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Toi lakritsijäätelö oli ennen mun suurta herkkua ja sitä piti sit syödä koko litra kerralla. Tai oikeestaan kaikki kermajäätelöt oli/on hyviä mutta nyt karppauksen myötä oon siirtynyt itsetehtyihin jäätelöihin ja niitäkin pyrin syömään vain kesäisin.Kaupan jäätelöt alkaa onneksi maistua liian makeilta.Kyllä vieläkin joskus harvoin, kun pännii joku asia niin tulee mieleen että ostanpa jädeä mutta onneksi oon sit keksinyt jotain karppiherkkua tilalle tai sit se mieliteko on mennyt ohi.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-09-27 11:19:15 
Parasta olisi minunkin siirtyä itsetehtyihin jäätelöiihin. Jätskikonetta minulla ei ole, eikä sitä varmaan kannata hankkiakaan, kun jätskiä voi tehdä muutenkin.
Tai sitten pitää tehdä niitä karppiherkkuja kun mieliteko iskee tai kaikkein viisaintahan on odottaa, että koko mieliteko menee ohi. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-09-27 11:36:23 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ei oo konetta minullakaan mutta sillä elsin ohjeella tulee ihan hyvää jädeä. Siis yhtä munaa kohti 2 dl kermaa ja sit siihen makuaineita mitä haluaa. Kerma, valkuaiset, keltuaiset vaahdotetaan kaikki erikseen ja sit vaahdot sekaisin. Mä oon laittanut vähän inkkarisokrua ja vaniljasokeria. Varmaan toi ohje löytyy jostain (taistosta ainakin)mutta noin nopeasti kerrottuna valmistuu noin.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2008-09-27 12:22:15 
Kiitos Kirrimirri! Tuolla ohjeella täytyy kokeilla, sillä jää aika monta E-koodiakin kauppaan. :D
Nyt syön taas hapankaalilaatikkoa, on se vaan niin hyvää. Voittaa kyllä lakritsijäätelönkin. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-09-27 13:28:11 
Poissa
fiiliskarppi
fiiliskarppi

No niin, löysimpäs minäkin tänne Turrelaan.

Toissapäivänä olin suorastaan helpottuneen iloinen, kun jädeautolla ei enää ollutkaan niitä semmoisia litran purkkeja (vai minkäkokosia ne nyt oli..) parempi näin, ettei ne seuranneet mua kotiin!!

Juu ja hauskaa viikonloppua!!

ViestiLähetetty: 2008-09-27 14:23:24 
Marsu, kiva että sinäkin tänne löysit. :D

Jätskilakon nyt ajattelin tehdä. :roll: Ja jos sitä on ihan "pakko" saada niin teen tolla Kirrimirrin postaamalla elsin ohjeella itse. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-09-27 18:00:24 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Minä olen jädeä tuolla systeemillä tehnyt. Ihan on hyvää. Ne makuaineet kannattaa sekoittaa kermavaahtoon, sillä munavaahto lässähtää nopeasti. Sitten vain varovasti sekoitellaan yhteen ja pakkaseen.

ViestiLähetetty: 2008-09-27 19:00:54 
Poissa
susikarppi
susikarppi

Minä olen joskus laittanut sen pikasuklaa kipon (teen tupperin mukissa) pakkaseen niin että on semmoista kohmeista...melko hyvää etten sanoisi...

Kampanjasivuni

se hetki ennen aamun valoa
suden hetki
ja minun
-diesel-

iHerb alekoodi DOZ228 tällä saat ensimmäisestä tilauksestasi 5$ alennusta

ViestiLähetetty: 2008-09-27 19:08:13 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Olen minäkin miettinyt, että jos kokeilis pakastaa tuota pikasuklaata. Vois olla herkkuva!

ViestiLähetetty: 2008-09-27 21:18:53 
Ai kun hyviä jätskivinkkejä - olipahan sana - tänne on tullut, kiitos. :D Täytyykin huomenna heti tehdä niitä ja kun se kamala mieliteko iskee niin saa pakkasesta vaan ottaa. Kuva Vaikka tällä karppauksella ne mieliteot pitäisi kyllä pysyä pois. :oops:
Kisukin on kotiutunut jo, se kävikin vaan Dumpolla kylässä ronsun ja nallen kanssa. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-09-28 07:49:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mä oon nyt jotenkin päässyt karppauksessa taas sellaiseen vaiheeseen ettei ole mitään makean mielitekoja. Koko kesän niitä oli kyllä. Mulla toimii se, että syö riittävän rasvaista ruokaa eikä koske ollenkaan mihinkään herkkuun. Ei edes karppi sellaiseen. Niin vähän ajan päästä ei enää yhtään tee edes mieli. Mä vaan jotenkin välillä unohdan tän ja yritän karppiherkuilla hallita mielitekoja mutta mulla se ei toimi, vaan nekin pitävät mielitekoja yllä. En sit tiedä miten sulla on.

ViestiLähetetty: 2008-09-28 07:57:59 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Turre, on se kiva, kun meidän ötökätkin vierailee toisten luona :mrgreen:

Mulle on sopinut se, että otan palan pari jotain herkkua, oli se sitten pähkinää tai suklaata, ja se on siinä. Menkka-aikaan ja nyt kun olin sairas, jostain kumman syystä teki hiilareita mieli normi enemmän. Mutta siihen auttoi kerma, stevia ja kaakaojauhe tai marjat.

ViestiLähetetty: 2008-09-28 09:18:13 
Huomenta! Kiva, täällä on käynyt vieraita sillä välin kun minä olen huidellut muualla. :D

Kirrimirri, luulen että toi sinun systeemisi toimisi mullakin. Ruuan kanssa minulla ei ole koskaan ollut ongelmia, aina ne on ollut siellä herkkupuolella. Pullaa, pipareita, karkkia, jätskiä ym. Jouluksi kun olen leiponut kahta lajia pipareita paljon, kahta siksi kun niin kuuluu tehdä ja olen niin aina ennenkin tehnyt, minä itse olen niistä suurimman osan syönyt. :shock:
Toisaalta sitten se pala 86% suklaata kahvin kanssa ei lisää mielitekoja. #-o
On tää semmosta hienosäätöä kaiken aikaa. :(

Dumpo, oliskin niin, että pari palaa herkkua riittää. Joissakin herkuissa minullakin riittää, mutta toiset vie hiilarimaahan.

ViestiLähetetty: 2008-09-28 19:59:15 
Lenkillä kävin, pakko välillä sauvoja ulkoiluttaa. Tunnin olin ja askeleita tuli 8411.
Täytyy taas ahkerammin alkaa liikkumaan, minulla kaiken sorttinen liikunta auttaa siihen ettei niitä mielitekoja tule niin paljon. Kuva
Toinen on se, joka pitäisi jo tietääkin, mutta aina välilä se unohtuu. :shock: Jos rasvaa tulee liian vähän, niin napostelun tarve iskee.

ViestiLähetetty: 2008-09-28 21:28:46 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Turre kirjoitti:
minulla kaiken sorttinen liikunta auttaa siihen ettei niitä mielitekoja tule niin paljon.

Saman mäkin olen huomannut! Onko se sitten fyysinen vai psyykkinen vaikutus, siitä en ole päässyt selvyyteen. Mutta viikolla mä vaan en jaksa liikkua, pitäis varmaan tehdä niitä muutoksia elämään. Enkä muuten tänäänkään liikkunut.. :oops:

ViestiLähetetty: 2008-09-29 07:14:51 
Poissa
mummokarppi
mummokarppi

Hyvää huomenta, Turre :D

Liikuntaa olet sitten sinäkin harrastanut. Minulla jäi nyt vaan siihen lauantain kuntosalisessioon, mutta hyvä niinkin. On se vaan niin mahtavaa kun saa itsensä liikkeelle.

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa sinulle :smt023

Hiteen kaikki mielen mustuus,
me suoritamme itsemme tästä
retkestä kuin enkelit. Asiat
käyvät hyvin, peijakkaan hyvin,
eikä yhtään syytä päätä kallistella.

- Aleksis Kivi

ViestiLähetetty: 2008-09-29 07:36:25 
Kiitos pomppupallo! Riittävä varmasti oli se kuntosalikeikka, levätäkin täytyy.

Omenat on kuorittu ja kattila porisee hellalla. Omenasosetta täytyy tehdä nyt paljon kun omenoita riittää. En laita siihen sokeria yhtään, saahan sitä sulaneeseen soseeseen lisättyä jos tarvetta on.

Aurinkokin taas paistelee. Lenkille kannattaiskin lähteä aamupäivällä, olisi sekin sitten tehty. :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 199 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 … 10 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00