Torstai 5.2., painoa vajaa kilo lisää, mutta en huolestu koska eilisiltainen treeni oli aika rankka ja luultavasti lihaksissa on paljon nestettä.

Tänään ei aamupalaksi mitään, koska ei ollut yhtään nälkä. Otin töihin mukaan leipäjuustoa, minkä voin syödä sitten kun nälkä iskee. Töissä olisi myös kanasalaattia, ehkä menen syömään lisäksi sen.
Töiden jälkeen kokkauskurssille

.. Ilmoittauduin syksyllä kerran kuussa pidettävälle ruokakurssille missä tehdään kaikenlaisia juttuja. Kuitenkin enemmän virallisterveellistä. On siellä tullut karpille sopivia ohjeitakin, esimerkiksi aivan ihana punajuurikeitto. Ja oikeaa aurajuustoa on käytetty, mutta tietysti myös perunaa ja viljoja. Viime vuoden puolella ohjaaja kyseli toiveita tämän vuoden kurssi-illoille ja minä tietysti toivoin viljattomia ohjeita. Saa nähdä mitä tänään on. Illan aikana kokataan useita ruokalajeja ja sitten syödään yhdessä. Ilmoittauduin sinne kaverin kanssa ja siellä on ollut ihan kivaa, joten en halua jättää menemättä. Selitin "viljattomasta ruokavaliostani" (heti ehdotettiin keliakiaa, mutta kerroin että ei mitään viljoja), että olen itse kokeilemalla todennut mitkä ruoka-aineet aiheuttavat minulle vatsaongelmia ja pyrin välttämään niitä, viljojen lisäksi perunaa ja sokeriakaan en syö "normaalielämässä". Kukaan ei ihmetellyt selitystä. Viime vuoden puolella en ollut niin tarkka ja kurssilla söin kaikkea vähän muiden kanssa, mutta nyt kun olen pitänyt tiukempaa linjaa, voi olla vähän hankalampaa.
Tässä vaiheessa en vielä ole uskottavan näköinen kertomaan vhh:sta, mutta maltan tuskin odottaa että keväämmällä pääsen kertomaan millä hoikistunut olemus on saatu aikaan. Joo aloin syömään rasvaa ja harvensin ruokailukertoja 2-3