karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-23 00:00:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 112 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-03-23 16:49:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No voi helvetti. Oletteko nyt varmasti miettineet loppuun asti? Olisko teillä mahdollisuutta vaikka kaydä avioliittoneuvonnassa tai jotain? Mennä viikonlopuksi kahden jonnekin ja hankkia lastenvahti?? Eroaminen on aina rankka päätös :hug: Koeta jaksaa.

Sen olen kyllä huomannut että jos miehen laittaa selkä seinäävasten, niin se livistää - eli ne ultimatumit on kyllä ehkä huonoin juttu mitä miehelle voi tehdä. Mutta ehkäpä se vielä tulis järkiinsä :roll: Ja niinhän se on että toista ei voi muuttaa. Se on joko hyväksyttävä se toinen vikoineen kaikkineen tai sitten vaan annettava olla :(

Tsemppiä sulle ja älä jää yksin kotio murjottamaan. [-X Muista pitää ystävät lähellä :smt006

ViestiLähetetty: 2009-03-24 07:45:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

mur mur sanoo maha...mussutin sitten illan aikana 300 g irtareita ja melkein puoli litraa jätskiä :oops: oli kyllä hyvää mutta oli vaikea katkasta mässytystä,teki mieli syödä kaapit tyhjiksi :evil:
morkkiksia en ota,tämäkin päivä taitaa mennä hiilarimaassa,aamupalaksi vetäsin kaurapuuroa hillosilmällä ja pari keksiä [-X
yö meni valvoessa ja asioita miettiessä.pähkäilin että mikä mussa on vikana ja tulin tulokseen että kuka tälläsesta ihrapallerosta pitää :cry: joopa joo,tää nyt on tätä väsyneen mielen ja huonon itsetunnon aikaan saamaa mietintää...mutta ehkä se saa mut tsemppaamaan ja hankkimaan itteni timmiin kuntoon, voin sitten miehelle näyttää että katos mitä menetit :lol:
himppasen ketuttaa kun ei tän selän kanssa pääse pahemmin liikkumaan, rattaita en jaksa pitkään työntään ja autolla jos menisin niin en saa kannettua turvaistuinta autoon :x
enköhän mä kumminkin tohon 200 metrin päähän lähikauppaan jaksa raahautua ostamaan jonkun pienen lakupussin 8) :lol:

lumista tiistaita kaikille! :smt039

ViestiLähetetty: 2009-03-24 20:07:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Älä nyt vaan rupea ulkonäöstä eron syitä etsimään... :roll: Ethän sä oikeesti :-k

Anna toki itsellesi hetki aikaa ja sitten taas uudella puhdilla. :smt026

Tsemppii!!!

ViestiLähetetty: 2009-03-24 20:27:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

sitä uutta puhtia löyty kun otin ittestäni kuvan alusvaatteet päällä :twisted: siis yök,vaikka "normipainoinen" olenkin niin lihasta ei oo ollenkaan, kaikki on vaan löllyvää läskiä :smt009
tänään oon vedelly suklaata,karkkia ja sipsejä.ai niin ja purkin tonnikalaa 8) olo on turvonnut ja possumainen mutta ei ahdista.lämäsen ton kuvan jääkaapin oveen ni eiköhän repsumiset lopu.
kesäkuun ekana vloppuna olis tarkotus lähteä siskon kanssa ekaa kertaa pämppäämään,yli vuoden tauon jälkeen ja mä en todellakaan aio lähteä farkuissa joista läskit tursuaa vyötäröltä yli.piste.
ja joo chubby,en tosissani usko eron johtuvan mun ulkonäöstä mutta kaikkea sitä tulee miettineeksi...tässäkin se ikäero tekee tepposet,toinen on turvonnut 3-kymppinen ja toinen timmivartaloinen 2-kymppinen.
nyt yritän lopettaa valituksen ja vikinän ja löytää uudelleen sen positiivisen elämänasenteen mikä mulla on joskus ollut.toivotaan että tää mun selkä paranee pian ja pääsen taas liikkumaan,sekin piristää.
huominen on mun uuden elämän ensimmäinen päivä,vai miten se nyt oli :lol:

ViestiLähetetty: 2009-03-25 14:01:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

aamulla heräsin lärvi niin turvoksissa etten meinannu saada meikattua kun en löytänyt silmiä :lol:
mahakin on ihan sekasin...mutta mieli on ilonen ja pirteä,tästä se karppaus taas alkaa :D poikakin nukku viime yönä 5 h putkeen,ite nukuin siitä n4 h,luksusta.eroasiat pyörii koko ajan mielessä mutta yritän olla miettimättä niitä liikaa ja masentumatta.kyllä kaikki asiat jotenkin lutviutuu :) oon ennenkin ollu yh,miksen pystyis siihen nytkin vaikka lapsia onkin 2.

kävin siskon kanssa picnicissä syömässä ja vähän aikaa kierreltiin sellossa.kauaa en edelleenkään pysty kävelemään kun tulee niin kovat kivut selkään.mä haluan jo liikkumaan kunnolla!!!!

puntarille uskaltaudun vasta ensi viikon pe,turhaan pahotan mieltäni ylihuomenna,tiedän että varmaan 2 kiloa on pompsahtanut paino ylös päin.pikkasen harmittaa pudottaa näitä samoja kiloja monta kertaa,mutta minläs teet,oli ihan tietoinen välitä mässyttää 2 päivää hiilareita napaani.tavotteena on päästä 50-luvulle ennen kesäkuista ulos lähtöä.Mä uskon pystyväni siihen,uskon,uskon,uskon :smt026

maxia tässä lipittelen parhaillaan, siitä on niiiiin vaikea päästä eroon :oops:

ViestiLähetetty: 2009-03-25 16:04:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täytyyhän ihmisellä yksi pahe olla... Jos sun on Maxi, niin so be it :lol:

Tsemppiä. Kyllä se siitä lähtee... Ainakin joillain täällä tuntuu noi kilot karisevan ihan villinä... :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2009-03-26 18:22:16 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

toi kerpeleen pahe meinaa vaan lähteä lapasesta,tänäänkin menny puoltoista litraa maxia :evil: kaikki muu juominen jää ton takia vähiin,aamulla join pari lasia vettä ja päivän mittaan reilu puol litraa kivennäisvettä...

muuten tämä päivä menny hyvin,2 kertaa olen syönnyt,kalorit n 1000 ja hht 19...voi olla että teen viellä iltapalaksi lesepuuroa voisilmällä jos nälkä yllättää.
huomenna systerin kanssa tapiolaan shoppailemaan ja käydään jossain salaatilla =P~

fiilikset vaihtelee surusta vihaan ja ilosta epätoivoon :? esikoinen lähtee vlopuksi isällensä ja meiän pitäisi miehen kanssa jutella asiat selviksi.eli paljon itkua ja riitaa tiedossa mutta saanpahan ainakin selkoa tähän tilanteeseen,tää epätietoisuus rassaa eniten :( vaikka miehen käytöksestä ja puheesta saa sen käsityksen ettei enää rakasta ja haluaa erota lopullisesti :cry:

ViestiLähetetty: 2009-03-28 06:15:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

pikasesti ilmotan että mua ei varmaan pariin päivään näy...eipä saatu paljon tolkkua eilen miehen kanssa meiän suhteeseen,kauheeta riitelyä ja tylytystä,mies lähti ulos eikä sitä oo sen koommin näkynyt :(
minä sitten kiskasin eilisen iakana 400 g irtareita ja vähän sipsiä ja dippiä nassuun,ei siitä sen enempää.tänään saattaa mennä samalla linjalla...en todellakaan jaksa ottaa stressiä syömisistä just nyt,palailen lamikkoon kunhan oon saanu jotain tolkkua elämääni.ja syömisiini...

ViestiLähetetty: 2009-03-29 15:13:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No voihan perkele. Toivotaan että saat sen elämän kuntoon tässä. Muista syödä hyvin ja terveellisesti niitten karkkien välillä, sillä jos tulee jotain vitamiinipuutoksia niin sitten saattaa tulla masennuskin... D ja B-vitamiinin saantiin ainakin kiinnitä huomiota.

Tsemppiä. Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, vaikka nyt on varmasti hankalaa.

ViestiLähetetty: 2009-03-30 11:04:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

oikein hävettää sadatta kertaa palata tänne nöyränä hiilarirepsun jälkeen takasin... :oops:
mutta täällä sitä taas ollaan!takana 3 päivää armotonta mässytystä,karkkia,suklaata ja sipsiä,eikä oikeastaan ollenkaan kunnon ruokaa...väsyttää,kiukuttaa ja turvottaa :evil: paino on varmasti noussut useamman kilon ja siitä on osa ihan ehtaa läskiä, sen verran paljon tuli syötyä.minä kun pystyn helposti syömään päivän aikan puoli kiloa karkkia ja pussin sipsejä :oops:
miehen kanssa on toistaseksi saatu jonkinlainen sovinto, kumpikin loppujen lopuksi tuli siihen tulokseen että halutaan vielä yrittää jatkaa yhdessä.eteenpäin mennään päivä kerrallaan...
jospa nyt saisin itseäni niskasta kiinni,ei ole enää mitään tekosyitä possuilla.aamupalaksi vedin lesepuuroa ja lounaaksi ostin lohisalaatin =P~
jaahas,kuopus heräilee päikkäreiltä,palailen astialle myöhemmin :)

ja taas kerran chubbylle kiitos kun jaksaa tsempittää :D

ViestiLähetetty: 2009-03-31 11:35:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

väsyttäää..... :smt015 poika söi viime yönä vaan 2 kertaa mutta perseili sitten koko ajan tutin kanssa,täytyy harkita tutista vierottamista jos yöt alkaa olemaan noin rauhattomia.päikkyjäkään en voi ottaa kun tytöllä on vapaapvä tarhasta ja sillä on kaveri leikkimässä.niitä on pakko vahtia koko ajan, muuten lainehtii kylpyhuone veden vallassa tai molempien tyttöjen plus nukkien naamat on värjätty tusseilla :lol:
eilen tein ison satsin jauhispiffejä, niitä nyt syödäänkin sitten useempi päivä.äsken söin 2 pihviä, pirkan kukkavihanneksia ja voita,illemmalla sitten kana-caecarsalaattia =P~
näillä toivottavasti pärjään,tarkotus olis hetken aikaa pitää isompaa vajetta päällä.
saamarin selkä meni taas tänään pahemmaksi, sapettaa kun ei pääse liikkumaan! :evil: taas könkätään tiukassa etukenossa hitaasti eteenpäin.
mies on ollu aivan ihana,auttanu lasten ja kodinhoidon kanssa ja buustannu mun itsetuntoa kehumalla mua kovasti :smt049 toisille nää jutut on itsestäänselvyyksiä mutta ei meidän perheessä...jos saadaan lauantaina molemmat lapset pariksi tunniksi hoitoon ni ajateltiin mennä ihan kahdestaan ulos syömään.täytyy nyt tosissaan satsata tähän suhteeseen ja järkätä myös kahenkeskeistä aikaa, ei ollenkaan houkuttele ajatus avioerosta.

eipä tässä muuta kun oikein aurinkoista tiistaita vaan kaikille! :smt004

klo 19.45

söin vielä salaatin jälkkäriksi bulgarian jugun kaakaojauheella ja stevialla.kalorit n 1000 ja hht alle 30 =D>
huomenna olis mutsin ja systerin kanssa tarkotus vaunuilla isomummolle kylään, kilometreistä en tiiä mut veikkaan et yhteen suuntaa kävelee reippaasti 40 min.saas vaan nähä mitä mun selkä tykkää tosta reippailusta.mut PAKKO päästä liikkumaan!!!!

ViestiLähetetty: 2009-04-01 16:45:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

oikein iloista aprillipäivää! :D systeriä jekutin oikein urakalla,sanoin että oon taas raskaana :lol:

tuli sitten tänään vaunuiltua reippaasti 2 tuntia,ihana oli kävellä kun arska paistoi ja selkä ei ollu kauheen kipeä.

ruokailut suju hienosti kalorit,550 alle kulutuksen ja hiilarit 20 =D> ostin lidlistä jotain 81% suklaata ja äsken söin salaatin jälkkäriksi palan sitä,hyvää oli =P~ meinasin ottaa toisen palan mutta sen sijaan otinkin lasillisen maxia,hyvä minä! =D> lidlistä mukaan tarttui myös kreikkalaista jugua ja sokeroimatonta määpähkinävoita,saas nähä pysyykö niiden syöminen kohtuudessa...

ViestiLähetetty: 2009-04-02 07:24:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

nuutunutta torstaita....poika päätti herätä viideltä :shock: onneks nukahti puol seiska ja sain itekkin torkuttua kasiin kunnes tyttö heräsi.
jotenkin tosi heikko olo.mietin että johtuuko siitä kun 3 pvää ollu hht 20-28 ja kalorit vaan tonnin....?vetäsin just aamupalaksi kreikkalaista jugua ja maapähkinävoita,oli HYVÄÄÄÄÄ =P~ ehkä tuli syötyä vähän liikaa mutta toivotaan että tolla satsilla pärjäisi iltapäivään.ja että tää heikko olo alkaa helpottamaan,pitäis muksujen kanssa kävellä kohta postiin ja kauppaan.

klo 17.50

hyvin piti aamupalaa nälkää, vasta 5 ja puolen tunnin kuluttua vähän nälätti.pidempäänkin olisin pärjänny mutta tuli taas vähän heikko olo joten söin jauhispihvejä,vihanneksia ja voita,jälkkäriksi 2 palaa prossaa =P~
äsken tein reilun tunnin vaunulenkin ja taas syön jugua ja maapähkinävoita,himohan tähän tuli... :oops: hiilarit pomppas 37 mutta vajetta jäi onneksi 350 joten ihan hyvä saldo =D>
ihanaa kun pääsee taas liikkumaan, tosin kyllä vielä pikkasen selkää särkee mutta ei pahasti.
ihmeen pirtee oon ollu vaikka yö meni miten meni ja aamulla olin ihan raato.toivottavasti huomen aamulla nukuttais ees kuuteen [-o< :lol:

klo 20

liikaa hiilareita, iski mässyhimo ton jugun jälkeen :evil: söin 2 palaa prossaa ja muutaman siivun pippurikinkkua.hht 41 ja kalorit -250.täytyy tehä tosta mössöstä semmonen kerran vkossa herkku ettei karkaa mopo lapasesta.ja silloinkin saa riittää yks satsi, ei pidä possuilla sitä kahta kertaa päivässä.kasviksia ei tullu syötyä ku 300 g tänään, ei hyvä.huomenna olis tarkotus kahen vkon tauon jälkeen punnita ja mitata itteni, plussaa on tiedossa noiden hillittömien hiilarimässäilyiden jälkeen [-X

ViestiLähetetty: 2009-04-03 06:39:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

good morning! :)
heti kärkeen mitat:
paino 62.1 eli kahessa vkossa -400 g huolimatta kauheista hiilarimätöistä :shock: nyt olis 2 kk aikaa tiputtaa 2 kg ja tiedän pystyväni siihen mutta repsuja ei saa tulla.

vyötärö:82-80-80-82
lantio:102-100-97-99
reisi:58-57-56-56.5
käsi:28-26-26-26
rinta:84-82-79-78

parin plussaahan sieltä pärähti mutta vyötärön ja lantion(mahan pulleimmalta kohalta mitattu,liekö toi on oikea kohta mitata lantio :?: ) plussat selittää aivan järkyttävä mahan turvotus,alkaa jo tosta tissien alta :( sitä on ollu jo pari päivää kun oon litkiny maxia ja sit ei maha oikein toimi.aamupalaksi ajattelin syödä lesepuuroa voisilmällä ja sit vaunulenkille, jospa se käynnistäis mahan toiminnan.lounaaksi oon suunnitellu kesis-spydärin ja illaksi tonnikala-majoneesisalaatin =P~ jugusta ja sukusta ainakin kovasti yritän pitää vapaapäivän, vois sitten huomenna herkutella suklaalla.

oikein rentouttavaa viikonloppua! :smt039

klo 19.30

löysin lidlistä suolattuja macadamian pähkinöitä ja niitä piti tietty ostaa.kourallisen vetäsin eikä ollu edes kauheen hyviä,paahdetut mantelit on paljon parempia.
lisäksi on tullu mutustettua mutama pala prossaa :oops: vajetta silti noin 500 ja hiilarit vähän yli 30.tänään oon liikkunut ihan kivasti, reilu tunnin vaunulenkki ja 20 min crossausta =D>

ViestiLähetetty: 2009-04-03 14:38:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei ihan mahtavaa kuulla että yritätte vielä :smt041

Mulla on mennyt viikko hiilareita vedellen ja edelleen jatkuu - ajattelin aloittaa kunnolla ryhdistäytymisen tuossa pääsiäisen jälkeen :?

Mutta hei mahtavaa viikonloppua ja pitäkää oikein ihana kahdenkeskinen launtai parituntinen :D

ViestiLähetetty: 2009-04-04 17:33:49 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

aamu alkoi karpisti lesepuurolla.sitten lähettiin tytön kanssa lapsimessuille ja totta kai piti yksi metrilaku maistaa 8) päätin kyllä jo aamulla että tänään en stressaa syömisiä, enkä oo stressannutkaan.
tyttö lähti isällensä ja poika meni mummalle hoitoon, minä ja mies paineltiin chicosiin.söin hampparin jauhispihvillä ja kanafileellä(ilman sämylää) ja ranskikset, ai että oli hyvää =P~
sitten paineltiinkin karkkikauppaan ja ostettiin jättisäkki irtareita :oops: niitä tässä nyt mussutellaan tämä ilta ja huomenna palaillaan karpiksi, siihen asti näkemiin! :lol:

ViestiLähetetty: 2009-04-06 12:05:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ohhoh, lauantai ja sunnuntai menikin sitten syvällä hiilarisuossa :oops:
eilen illalla söin pari mignon munaa ja kinderiä ja herra ties kuinka monta pikkumunaa...
ajattelin että alotan karkkilakon vasta pääsiäisen jälkeen mutta siinä olisi käynyt niin että koko pääsiäisen olisin vetänyt suklaata kaksin käsin.joten ei kun vetoa miehen kanssa pystyyn:jos olen kesäkuun alkuun ilman karkkia ja suklaata saan käydä kampaajalla leikkauttamassa ja värjäämässä hiukset :) jos taas ryssin niin...sanotaan näin että joudun makuukammarissa ei niin minua innostaviin hommiin :lol:
tänään ajattelin myös aloittaa hölkkäämisen.tuskin pitkään lenkkiä jaksan vetää mutta edes jotain.saan hetken omaa aikaa ja purettua patoutumia :D äsken jo crossasin 40 min kun nyt tuntuu tätä virtaa riittävän :smt026
aamulla huomasin että kyllä mulla ihan selkeesti vaikuttaa hiilarit mielialaan ja hermoihin, kilahdin ihan totaalisesti tytölle kun se oli taas sotkenu huoneensa ja katkonut uuden värikynät.ja lauantai-iltana oli taas semmonen rumaläskilehmä olo että kattelin jo netistä rasvaimun hintoja 8)
mua oikeesti hävettää joka viikko uhota ja alottaa karppaus ja terveelliset elämän tavat uudelleen, oon näköjään täysin selkärangaton.mutta ehkä nyt kun on noin kova veto vetämässä? mulla kun tuo karkin ja suklaan syöminen on semmonen kompastuskivi, oon sokeriin todella pahasti koukussa.pepsi maxista on myös päästävä eroon, vatsa ei enää kestä, sitä kun saattaa mennä lähemmäs 2 litraa pahinpina päivinä.
joten tästä alkakoon taas uusi viikko, tsempillä vaan eteenpäin!!! =D>

ViestiLähetetty: 2009-04-07 06:24:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

hyvää huomenta! :D
ensinmäinen karkiton ja maxiton päivä takana,liikuttuakin tuli kiitettävästi,40 min crossausta ja 30 min hölkkäämistä =D>
hölkän ja iltaruuan jälkeen iski kauhea maxi himo mutta enpäs vaan sortunut.partista otin tilalle pienen annoksen.aikasemmin päivällä söin 2 ruokalusikallista sokeritonta maapähkinävoita ja tämän jälkeen näin parhaaksi heittää kyseisen purkin roskiin.olis tullu vaan turhaan mussutettua sitä.
pikkasen on jalat kankeena, täytyy päivemmällä heittää pieni vaunulenkki josko ne siitä vetreytyis.ja huomenna taas lenkille! :smt026
nyt lesepuuron keittoon =P~

ViestiLähetetty: 2009-04-08 06:57:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

good morning!

pikkasen on jalat ja selkä kipeenä hölkkäämisestä...tänään piti mennä uudelleen mutta taidankin vaan crossata.ei oo vissiin toi noidannuoli ihan parantunut ja hölkkä vaan pahentaa sitä.vähän ketuttaa kun niin innolla alotin ja kivaa oli.mutta kokeilen ensi vkolla uudelleen, siihen asti crossaan.eilen illalla kävin tunnin vaunulenkillä,aika kankeeta oli meno...tänään olis tarkotus illemmalla crossata kun mies vahtii muksuja.

eilen olikin sitten 2 kertaa tosi lähellä sortuminen maxiin.päivällä kun kotiuduin kaupasta oli kauhea jano ja roppa huus maxia mutta en kerpele vieköön sortunut!sitten otin iltapäivällä pojan kanssa torkut ja niiltä kun heräsin niin tekin niin kovasti mieli makeeta.ei ollu edes nälkä mutta söin silti bulgarian jugua,partista ja steviaa :oops: mutta enpähän juonu maxia =D> kiitos ton satsin hiilarit oli 42 eli pikkasen liikaa.vajetta jäi n 550 että loppujen lopuksi ihan hyvä saldo.

tänään tuleekin varmasti vaikea päivä,poika heräsi 3 kertaa yöllä syömään ja lopulta klo 6 noustiin ylös.eli väsyttää ihan simona...jääkaapissa on 2 pulloa maxia kun sitä tuli viime vkolla tarjouksesta ostettua.yritän kyllä viimeseen asti olla juomatta mutta enemmin maxia kun karkkia tai suklaata, sitten kosahtaa veto 8)

ViestiLähetetty: 2009-04-09 06:25:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

jihuu, 3 päivää karkitta ja maxitta! :smt041

yleensä mulla toi kolmas päivä on ollu vaikein mutta eilen ei kyllä kertaakaan iskeny mitään kauheita himoja.aamupäivän siivosin lasten kanssa kotona ja käveltiin kauppaan.iltapäivällä crossasin 40 min joten liikunnatkin ihan mallillaan.
syömisetkin meni ihan hyvin hht 36 ja vajetta jäi n800.vajetta aika paljon mutta kun ei vaan maistunut niin mitä sitä turhaan syömään.

tänään jää päivän vaunulenkki väliin,systeri on kipeä ja meen sen 2 kkn ikästä muksua vahtimaan.mutta eiköhän sitä hyötyliikuntaa tuu jonkun verran kun kahta alle 3 kkn ikästä muksua kantelee ja hoitaa :lol:

tänään kokeilumielessä syön aamupalaksi siivun uotilaa ja munavoita.katson mitä maha tykkää rukiisesta ja tuleeko mässyhimoja.lounaaksi kanasalaatti paprikamajolla ja illalliseksi kaalia ja jauhelihaa voissa paistettuna =P~

ai niin, kävin vaaalla ja -400 g näytti pudonneen viime perjantaista =D> huomenna kumminkin vasta virallinen tulos :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 112 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00