karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-05 21:42:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-25 07:00:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiits kiintoisista viesteistä jne. a ja ev! En vielä ole ehtinyt/jaksanut juuri mtn hormonidiettailua - paitsi ostin 3 kg:n painot ja parempaa magnesiumia hankin hetikohta. Ja pyrin lisäämään vähän kuituja ja saamaan alas kälyn antaman viherjauheen jollain ilveellä. Suppiskeittoja olen keitellyt lahjasienistä ja ottanut epäkarppejakin tarjoomuksia ilman kummempia seurauksia. MUTTA olivat kaikki tehty voihin, ei margariiniin. Töissä puhuttu voin hamstraamisesta..

ViestiLähetetty: 2011-10-25 08:33:17 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Mä olen myös miettinyt noita hormoni- ja rasvankertymisjuttuja, kun nuo hormonihommelit ovat olleet viime aikoina pinnalla muutenkin... Mullahan kaikki ylimääräinen rasva on käytännössä katsoen vyötärön ja polvien välissä, ja siitä suurin osa reisissä (enempi ulkoreisissä eli ns. ratsastushousuefekti) ja takapuolessa, alavatsalla vähän. Muffin topia ei ole, ja ylävatsan puolella lihakset jopa erottuvat jonkun verran. Selkä ja yläkroppa ovat olleet ns. kondiksessa aina. Peruspäärynä, siis :lol: Eikös tämä(kin) kertonut potentiaalisesti liiasta estrogeenista...? :-k

Edustusvaimo kirjoitti:
Oon joskus kuullut sellaisen teorian, että ihminen (keskiverto) kykenisi panostamaan kahteen asiaan täysillä. Mutta jos kuvioihin tulee kolmas muuttuja, hajoaa myös keskittyminen, eikä mikään kohteista saa enää kaipaamansa täyttä huomiota. Jokainen voi sitten kohdallaan miettiä, mitä nää elämän osa-alueet on...

Mä en ollut tästä aikaisemmin kuullut, mutta kuulostaa ihan järkeenkäyvältä kyllä. Ja näköjään olen myös alitajuisesti sitä toteuttanut, kun olen jättänyt kisahakuisen treenaamisen nyt suosiolla taka-alalle ja teen vain ylläpitävää treeniä. Ehkä ne keskittymisalueet ovat (tai ainakin niiden pitäisi olla, lol) työnteko ja gradu...? Mä en itse koe, että joudun "perusliikuntaan" ja normisyömisiin erityisesti kiinnittämään huomiota, sen verran automaattisia ovat jo molemmat, mutta sitten olisi tosiaan eri juttu, jos mulla olisi tulosten parantamiseen tähtäävä treeniohjelma tai yrittäisin dieetata tms.

(ja sitten voidaan porukoissa kysyä, että mihinkäs perhe/parisuhde tuossa kuvioissa sijoittuu... haluan toki ajatella, että sen hoitaminenkin kuuluisi jo nykyään niihin automaattisiin toimintoihin, mutta tiedä sitten...)

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-10-25 19:01:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nightfall kirjoitti:

(ja sitten voidaan porukoissa kysyä, että mihinkäs perhe/parisuhde tuossa kuvioissa sijoittuu... haluan toki ajatella, että sen hoitaminenkin kuuluisi jo nykyään niihin automaattisiin toimintoihin, mutta tiedä sitten...)

Joo-o, ei kyllä täällä päin automaattisesti hoidu. Multa ei automaattisesti hoidu kuin säkkituolissa röhnöttäminen ja leffan katsominen. Ja sen leffankin valitsee alaan perehtynyt mies :lol: - eikä muuten sekään aina hoidu, jos ja kun alkaa nukuttaa :shock: Mutta mitä ruokavalioon tulee, sopivien sapuskojen löytyminen ostoskärryyn on lähes automaattista. Luomulaatikko on ollut iso apu, jonka ansiosta lähes kaikkien käyttämiemme kasvisten sekä valikointi että kaupasta raahaaminen on jäänyt ja käyttö lisääntynyt paljon.

Söin tänään säälistä U-tubea kohtaan pari pienehköä palaa varrasleipää. MunaVOILLA tosin ja runsaalla vielä. Raportti seurauksista: Suoli turposi ja muuttui kivikovaksi alavatsan oikealla puolella (ennenkin vilja-aikoina niin kävi joskus, kerran jopa gyne ei voinut tunnustella mahan päältä, kun tuntui niin oudon muhkuraiselta), mahakin toki turposi ja kipristeli jonkun verran, pari prutkua perästä tietenkin, sekä hieman kutinaa sormissa ja pikkurilli muuttui punaiseksi vähäksi aikaa.

Ei ollut tuon väärti. Mä varmaan kuulun niihin, jotka saavat inhottavia oireita viljoista eniten juuri siitä pyhästä täysjyvästä. Jos söisin vaikka voisarven, tuskin mitään pahempaa tapahtuisi. Tai ei ainakaan viimeksi tapahtunut - mutta siitä on aikaa.

Nyt kun nostin ns. sallitun kalorirajan siihen 1800:aan, ei kyllä vahingossakaan tule syötyä yhtään vähempää. En tajua, miten jollakulla on ongelma saada riittävästi kaloreita alas. Näin ei paino taida liikkua mihinkään ennen kuin saan liikuntaa lisättyä. Olkoon sitten pidempi projekti kuin mitä Routis kestää. :-k

Viikon päästä alkaa kahden viikon gradunteko"loma", aion kyllä myös jumpata ja lenkkeillä, kun se kerrankin siis pitkästä aikaa on säännöllisesti mahdollista edes sen pari viikkoa :!:

ViestiLähetetty: 2011-10-26 10:13:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

JEE! Karvan verran alle 54kg ja ihan kunnon kaloreilla. Marjoja, kasviksia ja hedelmiäkin aiempaa enemmän, lihaa vähemmän. Kehuvia kommentteja nättiydestä otettu vastaan (ei mitään arkipäivää mulle), vaan tuskin muut kuin mä tajuavat, että freesimpi pärstäkin on laihtumisen ansiota. Nyt on hyvä jatkaa, kun varauksetta uskoo onnistumiseen.

ViestiLähetetty: 2011-10-26 19:04:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kukkopilli kirjoitti:
JEE! Karvan verran alle 54kg ja ihan kunnon kaloreilla. Marjoja, kasviksia ja hedelmiäkin aiempaa enemmän, lihaa vähemmän. Kehuvia kommentteja nättiydestä otettu vastaan (ei mitään arkipäivää mulle), vaan tuskin muut kuin mä tajuavat, että freesimpi pärstäkin on laihtumisen ansiota. Nyt on hyvä jatkaa, kun varauksetta uskoo onnistumiseen.

:smt041 :smt041 :smt041 :smt041

HYVÄ KUKKIS!

ViestiLähetetty: 2011-10-26 19:47:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Överimahtavaa! Onnea bubu :hug:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-10-27 06:32:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ & ^^Kiitos ja ylistys uskollisille tsemppaajilleni :D ei liene ihan helppoa löytää tyyppejä, jotka kässää sen valtavan eksistentiaalisen eron siinä, painaako 163 cm pätkä 55 vai 52 kg ja onko vy 72 vai 66 cm. Nyt se muuten on jo 68 cm :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-10-27 07:05:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen muuten posti toi ekan numeron Kuntoplussaa, suht siedettävät ravinto-osiot. Toki hehkutetaan täysjyvää, mutten heti huomannut muuta ärsöä. Ja on jopa positiivinen pikku juttu karpilla&treenillä 19 kg/4kk laihtuneesta :D

ViestiLähetetty: 2011-10-31 08:19:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen näköjään taas livennyt lopettamaan kaiken laskemisen. No parempi vaan, niin voin tarvittaessa sanoa syöväni ihan vapaasti kuten haluan (haluten painaa 50-52 ja vy n. 66 cm, esim.) Aamiainen 2dl suodatettua vettä+1/2 tl viher- ja macajauhetta, kuppi Yvesin vihreää kahvia+1 tl kookosöljyä + 2 rkl kermaa. 40 mikrog D-vitamiinia ja Rela-maitohappobakteeri.

ViestiLähetetty: 2011-10-31 08:33:12 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Meni aikaa kun luin koko ketjun :)

Tzemppiä vaan, sulla on itsekuria, joten varmasti onnistuu!
Älä silti vaadi itseltäsi liikaa, varsinkaan kun se gradu on huipputärkeä vetää kunnolla pakettiin.

Tuo viimeisin ajatus 50-52 rajasta kannattaa, ainakin minusta laittaa pidemmän ajan tavoitteeksi, eli loiventaa tahtia nyt kun osatavoitteet alkavat olemaan hyvällä mallilla.. Mikä on kyllä varmaan juuri se vaikein osuus koko matkan aikana. Teet toki kuten haluat, me kannustetaan kyllä kaikki!

ViestiLähetetty: 2011-10-31 08:46:07 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Kukkopilli kirjoitti:
1/2 tl viher- ja macajauhetta

Mikä funktio näillä sulle on? Olen joskus itsekin noita supereita miettinyt mutta hyllyyn ovat vielä tähän asti jääneet...

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-10-31 10:43:37 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Luinpas taas kaikki viestit oman viimesimmän täällä piipahduksen jälkeen ja kovasti tuntu, että jotenkin samassa veneessä ollaan. Ihan niinkun fiilisten ja elämänkin suhteen. No, gradua en oo vielä askartelemassa, koska olen 4. vuoden opiskelija jolla on koossa vasta hitusen päälle 100op #-o No, tänä vuonna tarkotus keskittyä enempi opintoihin ja saada ne notaarin paperit viimeistään tuossa vuoden päästä syksyllä. Se on siis mulla ainoona tällä hetkellä mielessä opintojen suhteen, maisterivaiheen kasaamiseen ja valmistumiseen en oo vielä uhrannu ajatustakaan. Ei tuu muuten mitään, pakko nyt pitää mielessä toi notaari-tavote vaan. Saa toki nähdä miten tää onnistuu, kun en oo ihan osannu vähentää töitä... Puuh. Sitkun vielä yrittää syömisiään kontrolloida ja liikkua tavotteellisesti, niin alkaa oleen turhan monta palikkaa kasassa. Niin ja toki se parisuhteen hoitaminen kanssa, itsestäänhän sekään ei tosiaan tapahdu...

Mutjoo, kommentoin ehkä jotain fiksumpaa myöhemmin, kunhan piti vaan tulla huutelemaan kun ihan pelästyin miten samanlaisilla mietteillä paikoin mennään.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-11-01 09:58:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bigboss kirjoitti:
Meni aikaa kun luin koko ketjun :)

Tzemppiä vaan, sulla on itsekuria, joten varmasti onnistuu!
Älä silti vaadi itseltäsi liikaa, varsinkaan kun se gradu on huipputärkeä vetää kunnolla pakettiin.

Tuo viimeisin ajatus 50-52 rajasta kannattaa, ainakin minusta laittaa pidemmän ajan tavoitteeksi, eli loiventaa tahtia nyt kun osatavoitteet alkavat olemaan hyvällä mallilla.. Mikä on kyllä varmaan juuri se vaikein osuus koko matkan aikana. Teet toki kuten haluat, me kannustetaan kyllä kaikki!

Enkä mulla tosiaan onkin itsekuria, kiitti Bigboss :D
Ja suhtaudun tavoitteeseen juuri kuten kuvasit. Tässä elämäntilneetessa olen hemmetin tyytyväinen joka viikkoon, kun vain ei lukemat olis enää nousussa. Vaikka sitten jumisi tässä jonkin aikaa.

Marikalle: Vertaistukea :!: Töiden vähentämisessäkin on omat varjopuolensa. Ohuempi massi :arrow: ankeampi elämä. Jatkuvaa tasapainoiluahan tämä on, semmosta jonglöörausta. Mulla ei just nyt ole mitään tavoitteita liikkumisen suhteen, paitsi että aina välillä on josain muodossa liikuttava ihan terveyssyistä. Osatavoitteiden asettaminen on onnistuvassa yliopisto-opiskelussa tärkeä taito, jos haluaa pään pysyvän kasassa, kun tosiaan on muutakin elämää opiskelun lisäksi :shock:

NF: Kai mä noita supereita testailen samasta ikiaikaisesta syystä, josta lukioiässä käytin spirulinapuristeita. Eli yleisen vireystilan (ja henk + fyys. vastustuskyvyn) parantamiseen. Koen yleisen vireystilan, eli sen ettei nuuduta ja väsytä, vaikuttavan ihan kaikkeen, joten vaikka mitä sen eteen olen valmis kokeilemaan :smt026 Liikasyömisenikin kun liittyy oikeastaan aina pelkästään väsymykseen ja tavalla tai toisella huonoon oloon, johon useinmiten niskajumi ja migreeniuhka liittyy. Jos mulla on hyvä tai edes kohtalaienn fiilis, ei tulöe mieleenkään syödä liikaa tai jotakin sopimatonta epäkarppia.

Illalla söin raakaa paprikaa :arrow: ihan karsee turvotus. Se oli sitten siinä.

Aikainen aamiainen sama kuin eilen ja varsinainen aamupala äsken 2 voissa paistettua luomumunaa, päälle Emmental-siivut ja oheen kourallinen luomusaksanpähkinöitä. Olipas maittavaa =P~

lisäys: hapan omena ja piparminttuteetä Carmoliksella sammiollinen

ViestiLähetetty: 2011-11-02 12:14:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oivallusten päivä :idea:

1. Tiettyyn aikaan kuusta mun tekee mieli ahmia lakuja. Jos en silloin saa lakuja, ei ole kellään kivaa. Ja mullahan ei muuten ole minkäänlaista makeanhimoa, päinvastoin joskus marjatkin tuntuvat liian makeilta (mutta syön niitä silti nykyään reippaasti). Ratkaisu: Ostin siis Rainbow'n ihan tavallisia sileitä lakuja 300g ja annan mennä kera suklaarooibosin.

2. Tiettyyn aikaan kuusta niskajumi on erityisen paha, aivotoiminta on tavallista hajamielisempi, jos ei vallan sekava ja migreeni uhkaa (ellei ihan iske kunnolla päälle), tein mitä tahansa. Ja varsinkin jos silloin olen erehtynyt treenaamaan ja rehkimään liikaa, kohtaus on ollut taattu. Ratkaisu: en tee pilatesta tai muutakaan treeniä kuin vasta ylihuomenna. Ketorinin otin varuksi jo aamupalalla (joka oli about sama kuin eilen, pähkinät vain jäivät pois lautaselta). Ihme, ettei yhdesä vaiheessa ollut ollenkaan migreeniä - kun sitä yhtä aikaa kuustakaan ei ollut kuukausiin. (E-kapseli voi sen aiheuttaa eikä kyllä tippaakaan haitannut).

3. Kun tämä viheliäinen gradu on jätetty, olen opiskeluni opiskellut. Jos tuplamaisterius ei joskus johonkin riitä, niin soronoo. Ratkaisu: nyt lakujen mättämisen ohessa alan kirjoittaa ASAP. Loiventavana täällä toimii myös T. Amosin ja K. Bushin hengentuotteet.

ViestiLähetetty: 2011-11-02 17:44:11 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Heh hee. mietin melkolailla noin kuin tuo 3. sinulla.... kunnes huomasin taas opiskelevani lisää :)
(ehkä sitä vaan on tyhmä kun viitsii tuollaiseen ryhtyä, mutta toisaalta..)

K. Bush kova sana ja mullakin usein soimassa. Joan Osborne juuri nyt... :)

ViestiLähetetty: 2011-11-02 19:44:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

LLlllakujaa! Mulle kans. Tai ei, suklaata mielummin :smt106

Me ei sit vissiin olla tosikarppeja, kun tehään tämmösiä pahuuksia niinku syödään suklaata ja lakuja ja hedelmiäki vielä! Hui hemmetti. Kuollaan vielä tähän huonoon omatuntoon ja hiilari-rasvayhdistelmään......... Sorry, I had to :mrgreen:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-11-02 20:10:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ No hei, kai mä nyt suklaatakin olen tänään syönyt :lol: lakupussin loput 50g menivät yhdessä Reilun kaupan 70% suklaan kanssa. Ja kahvia päälle. On muuten aivan mahtavan hyvää kahvia: Cafe Altura, Luomulaatikosta tilattu, bolivialaista tummapaahtoista luomua ja vielä Reilua.

Mahdollisille paheksujakarpeille tiedoksi, että jos olisin mies, en repsuilis yhtään :smt115 Hormoneistahan tämä kaikki luonteenheikkous ja hallitsematon käytös johtuu :smt119 :smt106 :smt119 :smt118

Aion muuten kokeilla taas huomisesta alkaen tiettyä laskemista - jos se vielä huomenna tuntuu hyvältä ajatukselta 8) Jatkuvaa säätöähän tämä on ja tulee olemaankin, mutta kun paino on jo kipurajan alapuolella, ei kyllä oikeasti ressaa koko asia :mrgreen: Tää on vain tämmöstä hifistelyä tästä eteenpäin. Ja joidenkin housujen vyötärö kiristää inhottavasti, vaikka mahtuukin kiinni. Pikkuvikoja, heleppo korjata :smt073

Muokkis: Maha on kipeä. No wonder.

ViestiLähetetty: 2011-11-02 21:21:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hifistely on joskus ihan vaan hyvästä, kunhan muistaa pitää sen pienen pilkkeen silmäkulmassa sitä tehdessä. Oikeastaan elämä ois paljon helpompaa, jos kaikkeen kykenisi asentumaan silmät lapsenkirkkaina ja salaa virnistäen :)

Ootko sä mittaillut muita paikkoja kuin tota vyötäröä? Ja onko sulla muiden mittojen suhteen jotain tavoitteita? Kiinnostaa vaan, kun ollaan silleen aika ja melkein samoissa measuringeissä tällä hetkellä, vaikka taidatkin painaa mua vähemmän... :wink:

ViestiLähetetty: 2011-11-03 07:40:55 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Lakut on kyllä niiiiin hyviä, mutta niin takuuvarmoja mahakivun aiheuttajia. Urgh. Tosin vielä enemmän himoni kohdistuvat salmiakkiin... =P~ =P~
Sitten viimeisin outo himon kohde: perunarieska. Slurps
Suklaasta ei toki edes puhuta. Mut onneks kohta lähen töihin ja siellä mua laatikossa odottaa Maraboun Premium Dark Mint :smt007

t. wannabe-karppi

Tosta laskemisesta, niin mä aina suunnittelen et no jospas sitä taas pitkästä aikaa kokeilumielessä vähän laskis, mut sit ku se on niin vaivalloista kun tehdään usein jotain patoja/laatikoita ruuaks, ni aina se vaan sit kummasti jää :P Tyydyn siis silmämääräseen laskentatapaan.

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-11-03 09:30:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo-o, kyllä tuntuu laskeminen - siis summamutikassa kalorit max 1600, ei muuta - hyvältä ajatukselta eilisillan jälkeen. En jaksa edes muistella, mitä kaikkea söin samalla, kun katsottiin Rare Exports. Pilasin yöunenikin ottamalla kyytipojaksi 3 lasillista punkkua, eli puolet liikaa. Eipä ole säännöllinen vähäinen käyttö tuonut yhtään toleranssia ei. Mikä on tietty vain hyvä. Ja nyt on taas vaihteeksi hana kokonaan kiinni jonkin aikaa.

anniem kirjoitti:
Hifistely on joskus ihan vaan hyvästä, kunhan muistaa pitää sen pienen pilkkeen silmäkulmassa sitä tehdessä. Oikeastaan elämä ois paljon helpompaa, jos kaikkeen kykenisi asentumaan silmät lapsenkirkkaina ja salaa virnistäen :)

Ootko sä mittaillut muita paikkoja kuin tota vyötäröä? Ja onko sulla muiden mittojen suhteen jotain tavoitteita? Kiinnostaa vaan, kun ollaan silleen aika ja melkein samoissa measuringeissä tällä hetkellä, vaikka taidatkin painaa mua vähemmän... :wink:

Just noin. Sun iässäs ja oikeastaan siihen saakka, kun aloin 27-vuotiaana odottaa vauvaa, paino/laihdutus oli mulle miltei kuolemanvakava asia :smt107 Tai sitten siihen keskittyminen oli keino välttää ajattelemasta muita tärkeämpiä asioita.
Onneksi ei ole enää, vaikka hetkittäin takapakit ja pienet aiheeseen liittyvät epäonnistumiset korpeavat yhä liikaa. Mutta siitä olen totaalisen vakuuttunut, että saatan onnistua vain ottamalla koko projekti vartalon rennosti mutta tosissani ja ylipäätään siten, ettei touhuun liity mitään ahdistuksia (toisin kuten silloin nuorena).

Mitoista: Todellakin vain maha tuntuu olevan (henkisesti) tiellä ja tavoitteet kohdistuvat siihen. Ihme, että eilisillan jälkeen vy oli alle 70 cm. Pari päivää sitten se oli jo 68 cm! Rinnanympärys on surkeat 80 cm, eikä sekään täyttä tavaraa, kun tuossa on tuo rintalastan sisäänpainumisilmiö. Lantio 94 cm, reisi 54 cm. Olkoot. Mulla on kuitenkin kunnon hartiat, joten alavartalo ei liikaa korostu. Kai noista joku milli lähtee painon mukana, mutta en olis koko mittoja edes ottanut, ellet olis kysynyt. Taidat Anniseni olla monta senttiä mua pidempi 8)

Marika: Olen tehnyt täällä foorumilla summiottaisen havainnon, että juuri hoikemman puoleiset tytöt täällä nauttivat silloin tällöin - tai useinkin - makeisia. Tai ainakin kertovat siitä :lol: Mitä se mistään kertoo, enpä ole vielä keksinyt mitään teoriantynkää siitä :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 217 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 13 4 5 6 711 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00