Kiitos vierailusta Selenicereus. Tiedät varmasti kuinka "hankalaa" on pyörittää omaa ruokavaliota muiden rinnalla. Tai siis minä ainakin teen perinteisesti koko perheen ruoat, vaikka mieskin kyllä osaa jos viitsii. Olen nyt sitten tässä kevään aikana sortunut niihin makaroneihin. Pahin moka ehkä siinä, että olen syönyt samaan aikaan sekä karppia että hiilarimoskaa. Olen siis kotiäiti vielä ensi syksyyn ja siksi välillä onkin tuntunut, että ruokaan piti kiinnittää liikaakin huomiota.
Olen ollut aina huono syömään ja inhonnut syömistä (lähinnä yleistä ruokailua). Nuoruudessani kummitteli anoreksia ja myöhemmällä iällä bulimia aina ensiraskauteen saakka. En ole kuitenkaan koskaan tavoitellut tai ihannoinut laihuutta. Vasta karppiruokavalion löydettyäni olen oppinut nauttimaan ruoasta ja hyvästä olosta. Opettelemista on vielä julkiruokailussa, mutta syön nykyään monipuolisemmin kuin milloinkaan elämässäni. Ja pidän ruoasta.
Karppisuuntauksestani sen verran, että olen lukenut Montin ja SB:n. Näistä olen saanut paljon hyviä vinkkejä. En ota paineita linjasta, vaan olen ottanut itselleni selkärankaan perusperiaatteet ja noudatan sitä, mikä itsestä hyvältä tuntuu. Poissa on kuitenkin ehdottomasti riisi, peruna, makaroni, vaalea jauho ja sokeri.