karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-24 17:23:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Giia
ViestiLähetetty: 2007-06-01 20:57:40 
Poissa
sintti
sintti

Juhlat elokuussa tiedossa ja mekko käynyt jo pieneksi. Vastahan se viime kesänä pienennettiin, kun karppaus tuotti hyviä tuloksia.

Aloitin karppauksen 1/06 ja neljässä kuukaudessa paino tippui 8kg (64 -> 56). Tuo oli minulle todella sopiva paino 160cm varteeni. Lisäsin hiljalleen hiilareita ja paino vain tippui kuin itsekseen. Jouluna sitten rohkaistuin nauttimaan kunnolla herkkuja -imelletyt laatikot, suklaata...- ja kevään olenkin nyt kulkenut sillä tiellä enemmän tai vähemmän. Alimmillaan painoin 54 ylläpitovaiheessa ja nyt kevään korvilla paino on noussut jo 60kg:aan.

Painooni olen :roll: tyytyväinen, mutta turvotus ja ilmavaivat ovat pahimmat seuraukset repsusta. Nyt aion palata takaisin. Rakastamani juhlamekko on viiden kilon päässä ja tähtään nyt siihen.

Tässä esittelyni karppailun suhteen. Taustalla hyörii aviomies, joka rakastaa hiilareita sekä pian 3-vuotias tytöntyllerö, kenen ruokailua vielä pystyn hallitsemaan.. Hän onneksi rakastaa mieheni inhoamia kasvislisukkeita, mutta vaatii myös sen makaronilaatikon...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-02 07:47:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Teretulemast :smt052 Meidän perhetilanne on ihan sama, hiilarimies ja 3-v lapsonen, meillä poika. Joka ei kyllä syö makaronilaatikkoa eikä kasvislisukkeitaan. Se syö vaan lihaa...

Vaatteet ovat melkein(?) parempi mittari kuin vaaka.. sitä kun pikkuhiljaa kerää 4-5kg niin ei toppahousujen kanssa huomaa, mutta kesä.. Minä sovitin eilen mun viime kesäisiä caprejani ja ei ne mennyt kiinni kuin pinnistyksen kera. Ei puhettakaan, että voisin päivän niissä "oleskella". Joten uuttaa puhtia laihariin!! Kyllä ne parin kilon päästä on jo hyvät... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-02 19:35:17 
Poissa
sintti
sintti

Mittasivusto:

Pituus 160cm

Paino:
1.6 60kg
20.6 57,5
27.6 58,5
6.7 58
12.7 60
1.8 58

Rinta:
1.6 98cm
20.6 97
27.6 98
6.7 98
12.7 98
1.8 99

Vyötärö:
1.6 81cm
20.6 79
27.6 80
6.7 79
12.7 81
1.8 77 :shock:

Lantio:
1.6 92cm
20.6 91
27.6 92
6.7 92
12.7 92
1.8 92

Reisi v/o:
1.6 52/52cm
20.6 51,5/51,5
27.6 52/52,5
6.7 52/53
12.7 52,5/53
1.8 52,5/52

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-02 20:04:07 
Poissa
sintti
sintti

:D Kiitos vierailusta Selenicereus. Tiedät varmasti kuinka "hankalaa" on pyörittää omaa ruokavaliota muiden rinnalla. Tai siis minä ainakin teen perinteisesti koko perheen ruoat, vaikka mieskin kyllä osaa jos viitsii. Olen nyt sitten tässä kevään aikana sortunut niihin makaroneihin. Pahin moka ehkä siinä, että olen syönyt samaan aikaan sekä karppia että hiilarimoskaa. Olen siis kotiäiti vielä ensi syksyyn ja siksi välillä onkin tuntunut, että ruokaan piti kiinnittää liikaakin huomiota.

Olen ollut aina huono syömään ja inhonnut syömistä (lähinnä yleistä ruokailua). Nuoruudessani kummitteli anoreksia ja myöhemmällä iällä bulimia aina ensiraskauteen saakka. En ole kuitenkaan koskaan tavoitellut tai ihannoinut laihuutta. Vasta karppiruokavalion löydettyäni olen oppinut nauttimaan ruoasta ja hyvästä olosta. Opettelemista on vielä julkiruokailussa, mutta syön nykyään monipuolisemmin kuin milloinkaan elämässäni. Ja pidän ruoasta.

Karppisuuntauksestani sen verran, että olen lukenut Montin ja SB:n. Näistä olen saanut paljon hyviä vinkkejä. En ota paineita linjasta, vaan olen ottanut itselleni selkärankaan perusperiaatteet ja noudatan sitä, mikä itsestä hyvältä tuntuu. Poissa on kuitenkin ehdottomasti riisi, peruna, makaroni, vaalea jauho ja sokeri.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-07 17:29:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onkos se kasvimaapalsta jo tuottanut jotain vihreää :wink:

Mulla on tossa pihalla vaan ruohosipulit ruukussa. Mitään ei vielä verso, mutta toivo on korkealla. Sekä kasvuston, että oman laiharin suhteen. Laskusuunnassa ollaan, mutta jokseenkin säälittävään tahtiin. Muilla ei ruoka maistu, kun on näin kuuma, mutta meikätyttö vaan pistelee poskeen..

Nyt pihalle lomps, kun kävin hakemassa pari terijoen salavaa ja pitäis tuikata ne maahan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-20 15:12:01 
Poissa
sintti
sintti

Kasvimaa voi hyvin. Sipulit, valkkarit, ruohosipuli ja herneet on jo hyvässä vauhdissa ja mansikkaankin on tullut alkuja. Lehtisalaatti on pian täysikasvuista. Rucola on pian jo ylikasvanutta. Viljelin sitä ihan liikaa. Kaupasta, kun olen ostanut, on salaattiin mennyt kokonainen ruukku. Nyt tuo oma rucola on niin vahvan makuista, että muutama lehti riittää ja siltikin suuta polttelee. Tiedänpä seuraavan kerran, että istutan vain lyhyen rivin ja lisään jos on tarvis.

Karppauksestani sen verran, että olen lipsahdellut usein ja välillä ihan huomaamatta. Yksikin päivä menin tyttären kanssa nälkäisen kaupunkikierroksen lomassa mäkkäriin. Tajusin vasta ensimmäisellä haukulla, että salaatin asemasta tilasin hampparin. Nyt sairaana ollessa olen syönyt sitä, mitä on ollut nopeasti tarjolla. Mies kun ei ala minulle tekemään mitään "haisevia" ruokia. Nyt olen taas pian terveen kirjoissa ja jaksan ahertaa kauemminkin kattiloiden ääressä.

Äsken vetäisin juustoista jauheliha-vihanneslaatikkoa. Miehelle tein perinteisen makaronilaatikon. Eilen maistoin minulle uutta herkkua: lohi-pinaattirullaa. Naapuri toi pötkön maistiaisiksi. Ihanaa. Pakko tehdä itsekin. Aivan oli karppipohjalle tehty. Kiitos juhannuksen, tulee taas syötyä paljon grilliherkkuja: lihaa ja kasviksia. Juhannusjuomaksi taidan nyt valita punaviinin, mikäli semmoista tulee nautittua.

Kehitystä puntarin ja mittanauhan mukaan on kaikista lipsuista huolimatta tullut, joten olen luottavaisella mielellä. Elokuuhun on onneksi vielä aikaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-27 14:20:19 
Poissa
sintti
sintti

Oma vika ](*,) , mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. On karpattu, mutta myös lipsuttu. Selityksiähän riittäisi, mutta jätetään ne toiseen kertaan. Eli painoa on hyvän alun jälkeen tullut vähän lisää ja sentit palautunut lähtöasetelmiin. Tosin minulla on taas menkat alkamassa (myöhässä), joten tämäkin tietää turpoamista. Viikon päästä olen taas viisaampi todellisten lukemien suhteen. Ja toivottavasti viisaampi myös ruoan suhteen. Hiton sipsit!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-06-28 07:21:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun ruohosipulit jäivät ruukkuun pilkkeeksi. Myös salaatti nuupahti heti alkujaan. Eli ostan tuoreet vihreäni sitten torilta tänä kesänä. Taas.

Terijoen salavat ovat terhakkaina. Eilen kävi jänis kiertelemässä niitä ja minä olin kaivamassa ilmakivääriä kaapista :wink: mutta se tajus lähteä pois omia aikojaan..

Laiharista nyt ei voi paljoa puhua. Kolmen viikon uurastus tuli juhannuksen aikana takaisin. Ei voi mittään. Tsemiä sinullekin!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 10:19:10 
Poissa
sintti
sintti

Tätikin saapui vihdoin vierailulle viikon myöhässä. Turvoksissa olen edelleen. Syömisen suhteen myös :roll: Kovasti olisi taas tsemppi päällä ja ruoaksi alan pian tehdä kanaa koskenlaskija-kasvishöysteellä. Sunnuntaina lähden viikoksi isän luo, jonka vaimo on painonvartija. Sieltä suoraan Tallinnaan miniä-anoppiretkelle. Taitaa tämän suvisilavan missio heittää häränpyllyä. Juhlamekko pitäisi mahtua päälle kuukauden päästä. Hmm...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-06 10:23:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa: ryhdistäytyä tai ostaa uusi mekko. Sanot vaan isän vaimolle ja anopille, että nyt syödään minun tavalla ja teet niistäkin karppeja. Tässä kylmät tosiasiat :shock:. Tsemppiä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-07 12:47:11 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos tsempityksestä. Tosiasioitahan nuo. Onneksi meillä on aina tapana väsätä kaaliherkkuja isän luona. Kaikki varmasti menee hyvin, kunhan pysyttelen erossa vehnäsistä, joita on jatkuvasti tarjolla kahvihetkinä. Isän luona ei nautita alkoholia eikä löhötä television ääressä, vaan ollaan koko ajan jotain touhuamassa. Ehkä tuo on sitten plusmiinusnolla.

Tallinnassa voin varmasti ravintolassa tilata karpimpaa. Anoppikin on on-off-karppi. Kyllä tämä tästä. Tsemppi päälle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-12 20:01:27 
Poissa
sintti
sintti

Hihhei! Isän luota on tultu. Autolla matkattiin 9h kahdella tauolla. Siinähän tuo viikko meni reissatessa sukulaisilla ja pottua tuli syötyä enemmän kuin laki sallii. Ihanaa tulla kotiin, vaikka mukavaa olikin. Nyt ei meidän pöydässä hiilareita näy hetkeen. Saa pv-äitipuolikin nyt vuorostansa maistella karppiherkkuja :wink: . Ylihuomenna lähden Tallinnaan. Sitten tulee 5-henkinen tädin perhe ensi viikoksi, ja seuraavana viikonloppuna on Karjalan matka. Huh huijaa! Tekemistä riittää tälle heinäkuulle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-07-23 19:52:36 
Poissa
sintti
sintti

Nyt on heinäkuun reissut pääsoin tehty. Venäjän puolella sain syötyä karpisti seis1ovasta pöydästä lukuunottamatta viimeistä ruokailua, jonka menuun oli matkanjärjestäjät valinneet reissulaisten puolesta.

Olen päättänyt pitää pienen painontarkkailutauon. Ehkä ensi viikolla saatan kurkata sentteihin. Nyt on suurin osa turvotuksesta taas hävinnyt ja olo on parempi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-08-01 09:34:57 
Poissa
sintti
sintti

Paremmin menee karppauksen suhteen. Ihan pieniä repsuja lukuunottamatta (sukulaku ja bisse) olen pysynyt kuosissa ja taas herkutellut karppiruoilla. Nyt ei tekisi yhtään mieli vetää pottua tai makaronia. Leivästä olen syönyt välillä Uotilaa.

Pari kiloa oli tippunut ja vyötärö kaventunut. Nesteet ja turvotukset ovat lähteneet vatsan seudulta, muuten mitat olivatkin samat. Rinnat on taas kasvanut, mutta nyt onkin menkat.

Viestin otsikko: Re: Giia
ViestiLähetetty: 2009-04-28 10:33:22 
Poissa
sintti
sintti

Giia palaa häpeän puna kasvoilla takaisin ruotuun ilman turhia selityksiä.

Tähän on valitettavasti tultu, mutta toivottavasti suunta on nyt lopullisesti alaspäin:

Paino

28.4: 66,4

Napa

28.4: 90

Rinta

28.4: 105

Lantio

28.4: 96

Reisi

28.4: 55

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ]