Uutta päikkyä kuitenkin...Joo, kolmatta päivää ilman päikkyä - ja kyllä se vaan olla pitää.

Eipähän tule höpöteltyä ihan mitä sattuu muitten päiväkirjoissa, kun on oma ketju (johon kaikki on tervetulleita sepustamaan ihan mitä sattuu aiheesta ja sen vierestä, koska se on kivaa!

)...
Tällä kertaa laitoin päiväkirjotteluni tänne Kaamoskarppauksen puolelle, kun eipä se oikein muuallekaan...
Ei ruokapäikkyyn, kun eihän tässä enää joka päivän syömisiä jaksa kirjata (vaikka ajattelinkin raportoida viikkomakroja)...
Ei painonseurantaan tai sentteihin, koska ei ne tässä vaiheessa tärkein asia ole, ja kirjoittelen ehkä enemmän kokkailuista jne. (vaikka ylläpito joo on tärkeää, ja toki ilmoittelen viikottaisia mittoja sekä painon että senttien suhteen)
Ei kokkailuun, koska tähän nyt tulee paljon kaikkea muutakin, eikä kukaan sit löytäis mitään reseptejä tästä mun sepustuksesta (vaikka joo, aattelin listailla mun vakiopöperöitä ja laskeskella annosmakroja kiinnostuneille).
Mutta selittelyjen jälkeen sitten esittely: Olen 35-vuotias ope Helsingistä, ikuinen sinkku. Pituutta on valtavat 163 cm, ja 10 viikon karppauksen jälkeen paino on piirun verran alle 58 kiloa. Karppailutyylini on iltapainotteista semisoturia: Syön arkipäivisin töissä pari desiä partajuggea, ja joskus kahvimaitoja, mutta isommin syön vasta työpäivän jälkeen. Viikonloput menee yleensä miten sattuu - viihteellä reilusti, viinaksiakin usein hiukan reilummin, ja varsinkin sunnuntait tuppaa menemään syöpöttelyn piikkiin. Vastapainoksi liikun hyvin runsaasti, työmatkat pyörällä (26km/päivä), pieni lihastreeni (5-10min) joka arkiaamu työpaikan kuntosalilla, ja viikottain 1-3 muuta treeniä Bodypumppia, sykkeen nostatusta omalla crossarilla jne. Olen myöskin suuren luokan hifistelijä - punnitsen ruokia, lasken makrot excelillä, arvioin kulutukseni, ja sen avulla lasken energiavajeita (tai oikeastaan tällä hetkellä sitä, että syön ja kulutan saman verran).
Karppailulla aikaansaatuja tuloksia näkyy ruokapäiväkirjoissa oma ennen/jälkeen kuvasto vikan päikyn 9. sivulla
Aloitustiukistelu liian vähillä syömisillä (21.7.-10.8.) 3 viikossa -2,0 kg
Virheistä oppinut kunnon karppi jatkaa fiksummin (11.8.-31.8.) 3 viikossa -1,7 kg
Villiä menoa viihteellä ja kunnon repsahteluilla (1.9.-28.9.) 4 viikossa -1,2 kg
Mutta kuten allekirjoituksessa - painoa on lähtenyt viisi kiloa, vyötäröltä (ja myös navan kohdalta) 8 senttiä, ja ulkomuotokin - no naamallehan ei mitään voi - on muuttunut täydellisesti.
Tavoitteina kaamokselle on pitää nämä mitat - ja ehkä tiukistella vähän alaspäin. Kampanjasivulla tavoitteeksi on merkitty 56 kiloa, ja olkoon. Mutta ei sitä ole mitenkään pakko saavuttaa. Tavoitteena on saada vaaka näyttämään AINA alle 58 kiloa, myös iltaisin ja syöpöttelyjen jälkeisinä turvokkipäivinä. Tämä siis tarkoittaisi, että se normaali aamupaino vaihtelisi jossain 56 ja 57 kilon välillä. Paino saisi siis vielä hiukan pudota, joka taas tiukistaisi sitä navan kohdalla olevaa makkarantapaista edelleen pienemmäksi (ne vikan päikyn farkut...

).