karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-30 17:32:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-10-19 21:07:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Elikkäs kuinkas tarkkaan te muut laskette päivän prodet?Ku luin jostain,et n.100g/päivä pp,ni jos mä kohta mussutan kinkkua ja katoin just finelin sivuilta sen protsku määrän,ni eipä sitä sit niin paljo herkutellakkaan kinkul,jos ns.raja proteiinil on 100g/päivä.Ku mä rakastan kinkkua ja just sen läskisimmät palat :mrgreen: :lol: Ja sit olen hiukan sekasi ku tilasin karppi kirjan ja siinä ei ollu mitään tikku tarkkoja määriäesim.just kinkulle.Oli vaan et rasvaa paljon kehiin ja just kinkun rasvasimmat kohat on mun juttu.Mut laihtuuko sitä jos ei hirmu tarkkaan mittaile ja pidä kirjaa et menikö nyt 100g vai 150g proteiinia naamaan??Ja siin kirjas oli just et ei tuijoteta kalorimääriä ja kirjottaja itse oli täyskarppi myös.Mut nyt mua sotkee et miten paljon on tarkkailtava,et ei syö liikaa päiväs proteiinia?Mä käytän rasvaa,ja paljon mut kyl käytän just kinkkua,munia,juustoa,jauhelihaa...ja ku katoin finelin sivuilt just noitten prode määrät,ni ei se ny kovin suuri määrä ole mitä päiväs voi syödä,jos ns.raja on 100g.Sorry,olen karpannut ny muutaman viikon ja yritän tietoa hakea ja etsiä ihan itsekkin,mut nyt vaivaan teitä,ku en löydä/tajua tätä asiaa.ISOT SORRYT

ViestiLähetetty: 2008-10-19 21:22:40 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

100 g lihaa ei ole 100 g proteiinia.

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-10-19 21:32:37 
Poissa
taistelukala
taistelukala

100g prodea vuorokaudessa on aika paljon! Siis jos et ole bodari. Mulle tulee tarpeellinen prodemäärä päivässä (n. 70-80g) n. 300g erilaisista lähteistä, kuten liha, muna, kala, pähkinät.... ja minä treenaan salilla. Ihanteellinen olis mulle muuten n. 65g vuorokaudessa.

ViestiLähetetty: 2008-10-19 22:05:56 
Poissa
Leijona
Leijona

Jatkettaisko täällä, niin ei mee ihan sekasi nää keskustelut.

ViestiLähetetty: 2008-10-19 22:07:20 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

traanitapiiri kirjoitti:
100 g lihaa ei ole 100 g proteiinia.

Sadassa grammassa esim. porsaankyljystä on 17 g proteinia ja 100g siankinkkua on 26g proteinia eli
saat syödä aika paljon lihaa että saat tuon sata grammaa proteinia.
katsopas finelin ruokakoria sieltä saat noita lukemia....

ViestiLähetetty: 2008-10-20 06:58:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ymmärrän aloittajaa hyvin. Jos hän katsoo lukemat Finelistä, hän lienee ajan tasalla siitä, että 100g prodea ja 100g lihaa ei ole sama asia. Toisaalta, on yhtä hönttiä ajatella, että 100 grammaa proteiinia tarkoittaa automaattisesti puolta kiloa lihaa päivässä!! Päivän proteiinista hyvin suuri osa (ainakin meikäläisellä noin kolmannes-puolet) tulee aivan muualta kuin lihasta - maitotuotteista ja pähkinöistä.

Aloittajalle: Kyllä, jos olet tosi kova syömään lihaa, siihen 100 grammaan pitää jonkin verran rajoitella sitä lihansyöntiä. Ennen varsinaista karppausta, omilla vähärasvaisilla mukakarppi-kuureillani prodea tuli ain reippaasti yli 100 grammaa päivässä, vaikka rajoitin kaloreita rajusti. Ja normiruokavaliolla varmasti saman verran (en laskenut, mutta söin tosi reilusti lihaa, juustoa ja rahkaa). Minulle vähähiilihydraattinen ruokavalio siis tarkoittaa, että lihansyönnin kanssa vähän pihistellään. Ei se tosiaan mikään pakko ole, mutta jos nyt haluaa pysyä proden kanssa alle sadassa, sitä pitää vähän laskea....

Minä olen vähentänyt omatekoisiin ruokiin laittamani lihan määrää reippaasti, jolloin kasvisten suhteellinen osuus kasvaa. Ja rasvaa tosiaan tilalle!! Kermapurkki esiin!! :D

ViestiLähetetty: 2008-10-20 10:07:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pikkumyy80 kirjoitti:
.ISOT SORRYT

Älä turhaan pyydä sorreja... Sitä varten tää voorumi on, että saa kysellä....
Mites sun keho voi, kun syöt tuon verran? Kuva Sehän on se pääasia!

ViestiLähetetty: 2008-10-20 17:40:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos kun jaksatte vastailla!Mä yritin laskeskella finelin sivuilta...Mut jelppaatteko viel?Eli söin aamup.2(oma tekemää)lihapullaa,2kananmunaa ja n.25-30g voita ja finelin sivujen mukaan saan prodeja n.pyöreästi 30.Ja iltaruoka 2lihapullaa,päälle vähän täysrasvasta sulatejuustoa(n.1rkl)2kananmunaa(siis munat keitettynä),uunissa haudutettuja lanttukuutioita ja n.50g voita.Mut mua ahdistaa,kun ukko paistaa viikonloppuna kinkun ja AH ne rasvaset kohdat on mun!!!!Mut mul menee sit varmaan yli prode määrä?? :cry: Olen vain 157cm pitkä.Mut jos mä en sit paljo muuta prode ruokaa söis??Haudutettuja vihanneksia ja voita!!?Ja marjoja????? :? Ja ku en mä haluis alkaa ihan pikkutarkasti vaa`al punnitsemaan kinkkusiivuja ja paperilla laskemaan et paljonko prodeja,ku just olen päässy yli,et en turhia mieti ja laskeskele kaloreita....Mut jospa tää tästä taas selkiintyy... :? Ja en tahtos alkaa jokaikistä pientä lihapulla nöttösta punnitsee ja miettimään et paljonko prodeja... :(

ViestiLähetetty: 2008-10-20 18:11:44 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

Lihapulla naudanpaisti, paistettu 4 pieni (kpl) 80g (142.16) 5.g hh 6.g rasva 16g prot
Sulatejuusto rasvaa 20-24g keskirasvainen 1 ruokalusikka 15g (44.67) 0.375g hh 3.6 rasva 2.78 prot
Voi 60% rasvaa 80 gramma 80 (435.88)kcal 0.4 hh 48.78 rasva 0.71 prot
Kananmuna keitetty 4 keskikokoinen (kpl) 220g (313.82)kcal 0.66 hh 22.55 rasva 27.5 prot
Lanttu haudutettu 100 gramma (79.45)kcal 4.8hh 06g rsva 6.2g rasva 1.07 prot
Yhteensä 495 g (1015.99)kcal 11.g hiilaria 87g rasvaa ja 48g proteinia

Kirjasin noita syömiäsi tähän ja syöt todella vähän jos tuossa oli kaikki mitä olet syönyt.
Suosittelen että seuraat Mirkan ohjetta syödä yhteensä puoli kiloa lihaa/kanaa/kalaa/munia vuorokaudessa ja lisäksi puoli kiloa vihanneksia ja sitten loput tulisi syödä rasvaa.
Tällöin voisit jakaa nuo puoli kiloa kolmelle aterialle ja luottaa siihen että tulet saamaan tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit. Tuo on ihan hyvä perusohje.
Voisit myös tarkistaa alustavan peruskuluksesi vaikka tuolla karppien laskurissa.
Minusta voisit hetkeksi unohtaa kaikki laskemiset ja syödä voinnin mukaan.

ViestiLähetetty: 2008-10-20 18:32:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa,
Komppaan edellistä!! Älä tuijota niitä numeroita, jos et oikeasti viihdy numeroiden parissa ja diggaile laskemista harrastuksena. Ihmisen, joka ei ole matemaattisesti orientoitunut, on aika hankalaa saada lukujen tuijottamisesta mitään irti. Jos et rakasta niitten kinkunpalasten punnitsemista ja lukujen syöttämistä Fineliin, miksi tekisit niin? Lisäksi, täällä voi kymmenen ihmistä laskea sinulle lukuja päivästä toiseen, eikä se auta sinua yhtään pitemmälle. Vähemmän laskemista, enemmän fiiliksillä!

Vähän sama kun meikäläisen työntäisi johonkin taidemuseoon. Ei vaan tajua mitään, enkä saa hommasta mitään irti, vaikka joku kuinka selittäisi että katso nyt kun tuosta ja varjostus ja silleen... Kun ei nappaa ni ei nappaa! :lol:

Grasulle: puoli kiloa lihaa on aika rajusti, jos yhtään syö maitotuotteita. Mirkan rautalankaversiossa puhutaan PRODERUUASTA. Myös useimmat maitotuotteet (erityisesti juustot) ja pähkinät ovat sitä proderuokaa!!

ViestiLähetetty: 2008-10-20 18:42:20 
Poissa
sisukarppi
sisukarppi

tli kirjoitti:
Grasulle: puoli kiloa lihaa on aika rajusti, jos yhtään syö maitotuotteita. Mirkan rautalankaversiossa puhutaan PRODERUUASTA. Myös useimmat maitotuotteet (erityisesti juustot) ja pähkinät ovat sitä proderuokaa!!

kyllä, näinhän se on, en vain ajatellut että kaikki täytyy kirjoittaa ylös.
hyvä kun korjasit! :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00