Yritän nyt toistamiseen karppausdiettiä. Ensimmäinen kerta tapahtui kolmisen vuotta sitten, mutta kaatui lähinnä liian suppeaan ruokavalioon, jota en jaksanut noudattaa.
Olen lähes normaalipainoinen 160cm n. 72-74 kg painava, aika aktiiviliikkuja. Paino pysytteli vielä 1,5 vuotta sitten n. 66-68 kg, mutta vaihdoin työpaikkaa vuodeksi ja paino hyppäsi "huomaamatta" 74 kg

. Tammikuussa 2008 ei enää entiset farkut mahtuneet jalkaan ja tuolloin punnitsin itseni. Työpaikka vaihtui takaisin entiseen (ei painosyistä) ja ajattelin, että jospa paino sitten tippuisi samassa ajassa takaisin, mutta p.kan marjat

. Siihen jämähti. Haaveeni olisi n 62-66kg, jossa olin viimeksi 1991-2001. Ongelma vain on se, että normiruokavaliolla, jolla paino juuri ja juuri voisi pysyä edes 70kg.ssa, olen koko ajan nälkäinen ja naposteluhaluinen.
Karppaus lähti lähes itsestään käyntiin Turkin lomalla viikko 43-44, sillä hotellin täysihoito oli kutakuinkin karppajan taivas. Mitään ruokia ei oltu juurikaan sekoiteltu toisiinsa. Hiilarit, protskut ja rasvat omanaan, siitä pystyi hienosti yhditelemään oman maun mukaan. Tosin sorruin, lomalla kun olin, tavallista reilumpaan kaljoitteluun, joten karppauskseni ei ollut täydellistä.
Juoksen kolme-neljä kertaa viikossa n. 3-12 km kerrallaan( yht n. 18-25km). Energia tuntuu hyvin riitävän pitemmällekin lenkille.
Induktiota en ole kokeillut (kokeilen ehkä)tavoitteni on jossakin vaiheessa hyväkarppaus, eli eikös se ole hiilareita korkeintaan 100g/vrk.
Opettelen tässä näiden sivustojen lukua ja kirjoittamista yms. linkistystä. Paraika luen Atkinsin uusinta kirjaa, mutta aion tutustua myös Zoneen ja Montiaciin, vaik miten se nyt kirjoitetaan.