karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-22 14:45:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-01-20 14:29:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin, mukana ollaan...taas :) Ja aina ja ikuisesti ja sitä rataa, heh... :whistle:

Tyyliäni hioen nyt ja varmaan vielä jonkin aikaa...Mitähän mä oot tätä ikuisuusprojektia nyt vääntänyt...pari-kolme vuotta ja tuloksena on ensin vähän miinusta sitten paljon plussaa ja nyt taas miinusta. Elikkä summasummarum oikeaan suuntaan olen pömppimässä.

Mutta mutta...ihan en ole itselleni sisäistänyt hommaa, koska aina repsut ovat kasvaneet ylitsepääsemättömiksiplussailuiksi ja kökköoloksi. Ehkä joudun miettimään asiaa vähän kokonaisvaltaisemmin...

Mutta siis nyt on mieli iloinen ja tyylini on hyväkarppaus, johon siis kuuluu vähän ruisleipää. Ei välttämättä jokapäivä, mutta kuitenkin muutama siivu viikossa. Enkä porkkanaa tai tomaattia aio jättää pois. Kaaliruokia meinasin lisäillä, samoin oliiviöljyn ja rypsiöljyn käyttöä sekä kanaa ja kalaa.

Lounaan syön kouluruokalassa. Ovat tietoisia ruokavaliostani ja ihan kivasti olen saanut, joe en ihan karppia, niin ainakin karpihkoa ruokaa. Kasvislisuke on aina odottelemassa perunan sijasta. JA onneksi nyt taas on alkanut olemaan myös oliiviöljyä (kyllä extravergin) jota lorottelen sitten vähän joka ruokaan ja salaatin sekaan.

Edelleen pitää kiinnittää huomiota liikaan syömiseen ja naposteluun. Ne pitää saada kuriin.

Mutta siis tavoitteeni on kampiksen aikana hyvänolon lisäksi saada vy. alle 100 (on nyt 102cm) ja kiloja pois viisi. Ei paha, mutta työsarkaa riittää

:) pömpiäinen

ViestiLähetetty: 2009-02-01 10:52:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No ei tämä nyt ole "ihan" niin alkanut kuin olisin halunnut, mutta...pääasia lienee ettei kiloja ole ainakaan lisää tullut... :oops: :cry: :evil: :roll:

En tiedä miksi en meinaa nyt saada päästä kiinni mitenkään. Pari-kolme päivää menee erinomaisesti ja sitten taas tulee parin päivän repsut ja lopputulos on +-0.

Onpa siis varmaankin aika itsetutkiskelulle vielä enempi: 1) olen kokkaillut itse liian vähän -> tulee repsuiltua kun syö "sinne päin ja kun ei ihan onnistu oikein niin antaa mennä sitten kunnolla" -tyylillä. Ei jei jei!!! Tyhmä minä kun näin elän! Ehkä nyt olisi hyvä ottaa ne omat eväät myös sinne töihin niin tietäisin tasan tarkkaan mitä syön. Enkä sinnepäin. Sillä lähellekkään kaikesta ei voi sanoa mitä ne sisältävät, kun ruoka tulee muualta ei keittiöhenkilökuntakaan osaa sanoa miten se on valmistettu. Siksi siis ruokailu töissä on vain karpihkoa.

2) Aivan liian suuret ruoka-annokset, aivan liian usein höystettynä aivan vääränlaisilla välipaloilla!!! (normisuklaa, keksit yms...)

3) Tämä on jo osaksi hyväkin: Olen lisännyt liikuntaa, mutta ongelma tulee tässä: Sitten syön senkin edestä!

Ehkä näihin kolmeen asian pitäisi nyt ekaksi kiinnittää huomiota. Kun ns. perusruokailut on Ok. Eli ei pottua, riisiä eikä pastaa ja leipää erittäin harvoin. Mukana on ollut muutama niin nimenomaan muutama hedelmä päivässä. Ehkä pitäisi alkuun olla ilman niitäkin se pari viikkoa.

Jahhas...pittääpä alkaa taas ruokapäikkyilemään ja katsoa auttaako se asiaa. Niin ja lisätä sitä rasvapuolta, ettei tulisi sorruttua.

No tästä nyt tuli tämmöinen "paatoksellinen" purina ja purkautuminen. Ehkäpä mä nyt jaksan pysyä ruodussa paremmin :) Ja kommetit ovat tervetulleita! Samoin vinkit saman kokeneilta tai muuten vaan

ViestiLähetetty: 2009-02-15 15:02:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No ei tämä nyt niin surkeaa ole kuin olettaisin. Olotilan virkeytys ja kropan kiinteytys siinäpä ne :) Nyt tosin vähän pienemmällä liekillä kun on flussa päällä. Mutta heti kun hellittää niin liikuntaa taas kunnolla kehiin. Silloin sitä jaksaa pysyä pirteänä myös karppausken sutheen, toivon ma! :) Melkein pari kiloahan tuo koknaispudotus on, harmi vaan kun tuo edistysosuus näyttää vain kilot. Voisi näkyä ne puolikkaatkin :)

Parin viikon päästä ois edessä hiihtolomareissu...ja muiden sapuskat!!!! No kai mä pystyn itsekin siellä itselleni kokkailemaan :)

ViestiLähetetty: 2009-02-17 21:33:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsemppiä!

Oli pakko kommentoida, mulla on toi sama juttu liikunnan kanssa. Mitä enemmän liikuntaa, sitä kvoempi nälkä :-)

ViestiLähetetty: 2009-02-19 15:53:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiva ChubbyOne kun piipahdit turinoimassa :)

Niin tuo nälänhallinta onkin aikamoinen haaste mulle, tai ei ehkä niinkään nälän vaan mielihalujen...

Mutta ilokseni voinen sanoa, ettei tällä viikolla ole edes vielä tehnyt mieli makeaa :) hih!

Otin uudelleen tickerin käyttöön tänään. Ja kyllähän sekin motivoi, että senttejä on viidenkilon myötä hävinnyt yhteensä ympärikehoa kymmenen!

ViestiLähetetty: 2009-04-01 11:52:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hmmm....onpa aika jännä juttu huomata, että vaikka kiloja ei tipu niin silti kroppa on taas kutistunut 10cm kuukaudessa!!! :shock: 8)

Taidanpa viskata vaa'an nurkkaan häppeemmään kun ei siitä muuhun taida olla :lol: ja keskittyä mittamaan itseäni

:) pömpiäinen, joka kutistuu sittenkin

ViestiLähetetty: 2009-04-14 18:25:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt alkais kampiksen loppurusennus. Parin viikon rusennus ja pienennys :)

Näin etenen siis ja pyrin kirjaamaan jokapäiväiset liikkumiset ja sapuskat

Tänään on mennyt tosi hyvin. houkutuksia on ollut niin suklaakakun kuin perusleipä kokousevästyksenkin kanssa, mutta en ole sortuntu! Jee...tai no joo otin pienen palan suklaakakkua ku halusin maistaa :) no se sallittakkoon. Olotila mainio ja hyvin jaksoin gymstic-jumpankin vetää :)

Tsemmpi ois ainakin hyvä ja kun mieskin tykkää karppisapuskasta ns."normi"safkaa enempi niin eipä tässä ole esteitä onnistumiselle muita kuin se OMA PÄÄ!!! :evil: :cry: :oops:

Mutta nyt iltapalan kautta laittamaan tyttö maate kun käy jo ihan kierroksilla

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00