Olen töissä isolla maatilalla jossa ollaan aamuvarhaisesta iltamyöhään. Erittäin aamu-unisena ihmisenä herään aina liian myöhään (tehdäkseni eväät) ja porhallan suoraan töihin. Juon siellä kahvit (samalla kun saan mahdollisia ohjeita päivän töihin) ja joskus syön näkkileivän mihin yritän laittaa paljon juustoa (jota onneksi on aina saatavilla). Sallin siis itselleni näkkärin silloin tällöin (etten pyörry sikalassa), mutta levite on KEIJUA! Öygs.
No, sattuneesta syystä siellä syödään erittäin paljon sikaa. Minä kun en syö ollenkaan punaista lihaa (enkä mahdollisuuksien mukaan omissa oloissa mitään karpilta kiellettyä) niin mun ruokailuni on vähän tätä sun sitä....Usein sanon, että kyllä mulle tuo salaatti kelpaa (siinä on jopa fetaa

). Mutta kun emäntä tulee ja sanoo, että mä keitin oikein sua varten perunoita, että syö nyt edes niitä!!! Mitäs minä siihen voin sanoa...

Tai olen siis sanonut aikaa sitten, että en mielelläni syö perunaa...Ja jos on esim. kalakeittoa niin siinä on NIIIN paljon perunaa, että ei mitään rajaa ja kalaa vain hajuksi....Yritän aina salaa antaa niitten kaikkisyövälle koiralle mun lautaselta jämiä.
NO, aina vaan paranee, yksi työtoverestani on thaimaalainen viiskymppinen nainen. Tämä kansahan on aika pinnallista porukkaa (olen ollut huomaavinani) ja hän mainaisee melkein joka päivä jotakin mahastani (joka ei ole valtava). Jep, painan 81 kg, ja 155 cm pitkä, mutta olen lihaksikas ja muutenkin sellainen jytky pakkaus. Joskus tulee taputtelemaan mahaani ja vähänväliä sanoo huonolla suomella, että mitä pitää syödä, että laihtuu...MEINAA MENNÄ KÄÄMI SEN KANSSA!
Salaa pitää pupentaa juustoa (aina kun hän näkee minun syövän sitä..."suomi paljon lihava, paljon juusto, kakku, sokeri...Sinä syödä aamulla sitä ja tätä...." )Jepjep.
Päiväkahvilla on tarjolla leipaa ja jotakin piiraan-/kakuntynkää/korppuja. Joskus syön näkkärin tai pelkkää juustoa (salaa) med salaatinlehti. Toisinaan muistan ottaa mukaan appelsiinin.
Kokeilin ottaa ottaa eväitä mukaan, se onnistui, mutta pidemmän päälle se koetaan loukkauksena...muutkin työmiehet kyselevät, että miksei Emännän ruoat kelpaa. Ja yleensä en kertakaikkiaan ehdi eväitä tekemään.
Ja päivä on pitkä ja nälkä kova kun illalla kuuden maissa kotiin pääsee, silloin sitä olisi valmis syömään mitä tahansa. Aina pitäisi olla kaapissa jotakin valmista lämmitettävää mukana.
Onko samantyyppisiä kokemuksia, auttakaa ja antakaa vinkkejä. Tahtoisin saada painoakin alas...Töissä kun tuppaa tuo lihasmassa kasvamaan
Kiitos jo etukäteen rakkaat (S)karppaajat!