karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-26 11:56:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ruokailu töissä, vaikeaa!!
ViestiLähetetty: 2009-02-12 20:11:22 
Poissa
sintti
sintti

Olen töissä isolla maatilalla jossa ollaan aamuvarhaisesta iltamyöhään. Erittäin aamu-unisena ihmisenä herään aina liian myöhään (tehdäkseni eväät) ja porhallan suoraan töihin. Juon siellä kahvit (samalla kun saan mahdollisia ohjeita päivän töihin) ja joskus syön näkkileivän mihin yritän laittaa paljon juustoa (jota onneksi on aina saatavilla). Sallin siis itselleni näkkärin silloin tällöin (etten pyörry sikalassa), mutta levite on KEIJUA! Öygs.

No, sattuneesta syystä siellä syödään erittäin paljon sikaa. Minä kun en syö ollenkaan punaista lihaa (enkä mahdollisuuksien mukaan omissa oloissa mitään karpilta kiellettyä) niin mun ruokailuni on vähän tätä sun sitä....Usein sanon, että kyllä mulle tuo salaatti kelpaa (siinä on jopa fetaa =D> ). Mutta kun emäntä tulee ja sanoo, että mä keitin oikein sua varten perunoita, että syö nyt edes niitä!!! Mitäs minä siihen voin sanoa... #-o Tai olen siis sanonut aikaa sitten, että en mielelläni syö perunaa...Ja jos on esim. kalakeittoa niin siinä on NIIIN paljon perunaa, että ei mitään rajaa ja kalaa vain hajuksi....Yritän aina salaa antaa niitten kaikkisyövälle koiralle mun lautaselta jämiä.

NO, aina vaan paranee, yksi työtoverestani on thaimaalainen viiskymppinen nainen. Tämä kansahan on aika pinnallista porukkaa (olen ollut huomaavinani) ja hän mainaisee melkein joka päivä jotakin mahastani (joka ei ole valtava). Jep, painan 81 kg, ja 155 cm pitkä, mutta olen lihaksikas ja muutenkin sellainen jytky pakkaus. Joskus tulee taputtelemaan mahaani ja vähänväliä sanoo huonolla suomella, että mitä pitää syödä, että laihtuu...MEINAA MENNÄ KÄÄMI SEN KANSSA! :shock:
Salaa pitää pupentaa juustoa (aina kun hän näkee minun syövän sitä..."suomi paljon lihava, paljon juusto, kakku, sokeri...Sinä syödä aamulla sitä ja tätä...." )Jepjep.
Päiväkahvilla on tarjolla leipaa ja jotakin piiraan-/kakuntynkää/korppuja. Joskus syön näkkärin tai pelkkää juustoa (salaa) med salaatinlehti. Toisinaan muistan ottaa mukaan appelsiinin.

Kokeilin ottaa ottaa eväitä mukaan, se onnistui, mutta pidemmän päälle se koetaan loukkauksena...muutkin työmiehet kyselevät, että miksei Emännän ruoat kelpaa. Ja yleensä en kertakaikkiaan ehdi eväitä tekemään.

Ja päivä on pitkä ja nälkä kova kun illalla kuuden maissa kotiin pääsee, silloin sitä olisi valmis syömään mitä tahansa. Aina pitäisi olla kaapissa jotakin valmista lämmitettävää mukana.

Onko samantyyppisiä kokemuksia, auttakaa ja antakaa vinkkejä. Tahtoisin saada painoakin alas...Töissä kun tuppaa tuo lihasmassa kasvamaan :mrgreen:

Kiitos jo etukäteen rakkaat (S)karppaajat! :wink:

ViestiLähetetty: 2009-02-12 20:16:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

teet ne eväät edellisenä iltana

ViestiLähetetty: 2009-02-12 20:25:31 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Hieman hankalalta tosiaan kuulostaa, syö nyt sitä juustoa sitten ja evääksi esim. keitettyjä munia ja pähkinöitä, tonnikalapurkkeja, ite mietit.

Aasiassa toisen ulkonäön tai syömisten kommentointi on ihan hyväksyttyä, mahdollisesti hän vain yrittää osoittaa huolehtimista ja huomaamista. Meillä eurooppalaisilla on itse asiassa aika paljon kiellettyinä tai epäsopivina pidettyjä puheenaiheita, joista tulee vasta toisen kulttuurin kohdatessaan tietoiseksi. (Aikoinaan kiinanluennolla olimme lievästi vaivautuneita, kun edellisen päivän vaalien jälkeen kiinanopettaja innoissaan tiukkasi jokaiselta, ketä oli äänestänyt. :lol: )

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2009-02-20 20:11:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

On sinulla vaikeaa. :x

Mulla on sentään oma valinta, saan 17 euron kilohintaan ladata salaattia salaattipöydästä. En syö lihoja, joten kala putoais. Vaan oli tänäänkin sotkettuna lohi keitettyyn perunaan... ja sitten on suuri epätietoisuus missä öljyssä sienet tai muu herkkuset on marinoitu. Olen kysynyt sähköpalautteella yhden ruoka-aineen öljystä noin 1,5 viikkoa sitten. Koskahan saan vastauksen :roll:

Pähkinät, juusto, keitetyt munat tiivistä kamaa. Onnea vaan kuurillesi.

http://karppaus.info/ruoto/numerot/06/0 ... karppi.jpg

ViestiLähetetty: 2009-02-22 13:16:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voi että. :? Mitäs jos ihan kävisit juttelemassa sen emännän kanssa ja kerrot että olet sellaisella ruokavaliolla joka ei saisi sisältää perunaa tai viljoja (jos et halua sanoa laihduttavasi, niin sano vaikka että lääkäri haluaa kokeilla jotain allergia testiä varten tms...) ja koska et halua vaivata emäntää hankalalla ruokailumallillasi, niin olet ottanut niitä eväitä mukaan.

Näin et saisi paheksuntaa osaksesi omien eväitten kanssa ja emäntä ehkö jopa laittaisi sinulle sitä salaattia tms.

Kokeile tuota ja kerro miten kävi :wink:

ViestiLähetetty: 2009-02-23 18:01:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Puhu emännälle vaan suoraan, että lääkäri kehotti sua jättämään tosiaan hiilarit pois, allergiset syyt!!

Mutta mä tässä oon pähkäillyt... missä kaikki karppaajat on? Mä joudun liikkumaan paljon eri ihmisten parissa, ja yhteenkään karppaajaan en oo törmännyt!!? Sattumaako se lie, vai onko meitä tosiaan niin vähän..... #-o

ViestiLähetetty: 2009-03-03 20:08:13 
Poissa
sintti
sintti

Heips ja kiitokset kommenteista. Olen ollutkin jonkin aikaa hakoteillä töiden ja "retkeilyn" parissa. Paino ei ole kyllä alaspäin päässyt, autoillessa 800 kilomeriä ihan oudoilla aikatauluilla ja pysähtymismahdollisuuksilla, saa aikaan vaan turvotusta... :(

Ei tunnu emäntä suuttuvan kun otan omia eväitä, yksi aamu jo tokaisikin, että "hei hyvä kun otit". Kait hän välillä potee huonoa omaatuntoa jos kokee, että mä jään vähille ravinnoille...vaikka oon sanonu silloon alussa että ei saa ottaa mitään stressiä mun ruuista...
Ja lääkäristä mä en kyllä uskalla ruveta "valehtelemaan" kun yksi heidän jälkikasvustaan sattuu olemaan sellainen ja muutenkin perheessä eletään uskossa, että peruna se on joka miehen työssä pitää (ja ihmetellään, miksi isännällä on valtava maha, vaikka tekee töitä 15 h/pv). Kerran ruokapöydässä äijät keskustelivat itse Atkinssin herrasta ja nauroivat ja pilailivat kustannuksella...Nuorelle emännälle olen saanut kahden kesken kerrottua näistä alalajeista ja vähähiilarittoman elämän tarkoitusperistä.

Mutta totta on se,että todella vähän sitä törmää Karppeihin! Oikeastaan se "hihamerkki-pinssi-mikävaanhuomaamaton" merkki karppitietoisesta elämästä ei ole hullumpi vaihtoehto, joskus vois vaikka uskaltaakkin aloittaa keskustenlun sen merkin ansiosta. Tai oikeastaanhan se olisi merkki siitä että "tule niin jutellaan hetki kunnon ruokavaliosta" =D>

Yritän ryhdistäytyä, lupaan sen [-o<

ViestiLähetetty: 2009-03-17 12:30:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei!

Toivottavasti tuo ruokailu järjestyy. Eihän sun tosiaan tartte ku sille emännälle sanoa, et oot allerginen viljoille. Ja eihän se varsinaisesti ole kamalaa valehtelua edes :mrgreen: Tee eväät tosiaan jo illalla valmiiksi, näin meillä päin ainakin mies tekee (tai minä teen hälle).

Noista karpeista sen verran, et harvempipa sitä mainitsee miten syö, kun tavataan oudompia ihmisiä. Mutta oon vahingossa saattanut kuulla jonku lipsahduksen toisen suusta, ja näin päätellyt että jos ei nyt ihan karppi niin ei ainakaan virallistieteellinenkään :wink: Kauppakärryistäkin on vaikea päätellä mitään, koska useimmiten ihmiset ostavat myös perheellleen ruokaa ja kaikki eivät karppaa. Oon itse alalla, jossa ollaan paljon tekemisissä ihmisten kanssa, mutta koska kyseessä on sairaala..niin sanotaanko, että ei siellä päin oikeen huudella välttämättä vähähiilihydraattisista ruokavalioista. En ole paljon vielä harjotteluissa käynyt, mutta tältä vähän tuntuu. Ainakin koulussa on sen sorttista propagandaa :wink:

Eiköhän asiat järjesty!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00