karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-23 18:21:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-02-26 15:13:11 
Poissa
sintti
sintti

Moro!

Olen äitiyslomalainen ja osittain opiskeleva karppaaja. Imetän 8-kuista pikkuistani ja vaunulenkkeilen keskimäärin 3 tuntia päivässä. Suurimman osan kävelen, mutta välillä myös hölkkään. Kerran viikossa koitan päästä lisäksi BodyPumppiin. En ole viitsinyt ainakaan vielä vetää hiilareita kovin alas, koska liikun niin paljon ja imetän semmoset 10 kertaa ympäri vuorokauden. Aloitin tammikuussa jo projektini. Silloin aloitin sokeri- & valkoinenviljalakon. Tähän asti on pudonnut 3 kiloa ja tämä siis tuolta tammikuulta asti. Merkkaisin kamppanjaan tuon suurimman aloituspainoni, mutta takautuvasti sitä ei voinut laittaa tammikuun alkuun. Eli näyttää 3 kilon viikkopudotusta, vaikka tahtini on ollut paljon hitaampi :) Lähtöpaino oli 94 kiloa ja tänä aamuna vaaka näytti 91kg.

Nyt olen semmoset viiitisen päivää laskenut hiilareita ja ne ovat pyörineet tuolla 130 tienoilla. Tällä määrällä tuntuu tulosta tulevan ainakin vielä, jaksan lenkkeillä pikkuiseni kanssa ja maitoa riittää. Ketoosiin en ole siis pyrkimässä. Lapsoseni ei nuku kuin parinkymmenen minuutin tirsoja jos en lenkkeile vaunujen kanssa, joten pieni personal trainerini pitää äipän liikuntapuolesta huolen.

Tässäpä esittely minusta!

Viestin otsikko: Re: Genevieve pienenee
ViestiLähetetty: 2009-02-27 10:33:48 
Poissa
sintti
sintti

Jei, tänä aamuna paino 90,3 vaikka yöllä joka kerta imettäessäni pistin jotain suuhuni!

Pistämpä tähän vähän syömisiäni. Jääkaappi alkaa olla tyhjä, joten vähän joutuu improvisoimaan.

Yöllä yhteensä 5 lihapullaa ja tomaatti, parilla eri imetyskerralla eli 3 aikaan ja 6 aikaan.

Kahdeksalta aamupala
Rahkaa 200g, ruokakermaa (7% pitäisköhän ostaa rasvaisempaa?), loraus jugurttia (sokeritonta&rasvatontakevytjugua makua antamaan, hedelmät oli lopussa.. toi jugu on yleensä mieheni ruokavaliota)

Lounas 10.30
puolikas ruispala, beceliä, 2 keittokinkkusiivua
salaatti:
2 porkkanaa, tomaatti, raejuustoa 100g, tonnikalaa vedessä 200g, vähä rypsiöljyä
iiiiso maitokahvi, eli rasvatonta maitoa varmaan desi, kahvia varmaan 3 desiä, makeutusainetta

Pitäis varmaan käydä mukulan kaa kaupassa ku ei oo kananmunia, rahkaa, hedelmiä, salaattia... Mitähän sitä vielä ostais?

Puolentoista tunnin päästä taas reilu 2,5 tunnin vauvannukutuslenkille. Saa nähä jos mies tulis töistä sen verran aikasin että kerkiäisin vielä illalla BodyPumppiin.

ViestiLähetetty: 2009-03-02 18:06:32 
Poissa
sintti
sintti

Uskalsin koittaa vähän alempia hiilareita. 90 oli eilen ja tänään pyrin kans suunilleen siihen. Maitoo tulee ihan normaalisti. Vähä oon enempi koittanu syödä rasvaa sit tilalta. Kasviksia vedän paljon, marjoja vähä ja muutaman ompun. Leivät jätin kokonaan pois. Päänsärky ja heikotus koitti iskee jossai välis, niin sit otan ompun.

Ni ja se piti sanoa (jos ny joku tätä lukee ja vaikkapa ihmettelee) että en muistanu aamulla käyä puntarilla. Käyn huomenna jos vaikka muistasin.

Aamupala tänään klo 7

2 omenaa, kinkkua, partista ruokalusikallinen, rahkaa+ruokakermaa (kasilta takas sänkyyn, ku lapsikin vielä nukahti)

Lounas klo 11

4 munaa... ehkä jo vähän liikaa kerralla...
punaista pestoa
lusikallinen partista
2 porkkanaa

päivällinen vai oisko lounas numero 2? klo 15

salaatissa kasvisten lisäksi
kanaa, aurinkokuivattua tomaattia, iso vuohenjuustokimpale
yrttiöljyä kastikkeena

ViestiLähetetty: 2009-03-02 19:30:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tsemiä siulle :smt023
Silleehä se pitää syödä että jaksaa ja maitooki pienelle riittää \:D/

ViestiLähetetty: 2009-03-02 22:19:50 
Poissa
sintti
sintti

Oi kiitos niinuliinu! :D Ihana saada kommenttia! =D>

Pikkuiselle tuntuu tulevan ihan hyvin ruokaa, nukkui viime yönä hyvin, 8 tuntia putkeen! 8)

Mittailin senttejä:

vyötärö 88
lantio 109
rinta 107
reisi 66

Iltapalaa söin tuossa kasin aikaan:

rahkaa 500g... hups, mulla nää määrät vähä lähtee aina lapasesta :oops:
ruokakermaa (sitäki meni 2 desii..)
vadelmia
omena
pari kinkkusiivua
vihreetä teetä

Unohtu mainita päivällä, että join kolme kuppii kahvii kermalla. Ainii ja aamulla yhen rasvattomalla maidolla. Pitänee ostaa kotiinkin kahvikermaa.

Ja päivällä taasen 2h vaunulenkkeilyy.

ViestiLähetetty: 2009-03-03 09:50:22 
Poissa
sintti
sintti

Jei!

Paino 90,1! 8)

Kyllä mä vielä pääsen sinne 80-luvulle, jossa ei oo oltu kolmeen vuoteen...

ViestiLähetetty: 2009-03-03 10:10:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tervetuloa joukkoon kirjavaan :)

Itsekin olen äippälomalainen, mutta imettämisen lopetin jo tytön ollessa 5kk, tai siis tyttö kieltäytyi koskemasta tissiin...

Kysyit tuolla ylhäällä tosta ruokakermasta ja kannattaa vaihtaa siihen 15%, saat vähän lisää rasvoja ja siinä on tosi vähän hiilareita, eli voit ottaa ne jostain muusta :)

Tsemppiä kovasti!! Itsekin olen aloittanut aika vasta vain siksi että oloni olisi parempi (ennen vatsavaivoja) :smt006

ViestiLähetetty: 2009-03-09 20:28:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Genevieve kirjoitti:
Jei!

Paino 90,1! 8)

Kyllä mä vielä pääsen sinne 80-luvulle, jossa ei oo oltu kolmeen vuoteen...

Hyvähyvä =D>
Aivan varmasti pääset...uskon ihan täysin siihen!

ViestiLähetetty: 2009-03-11 11:40:10 
Poissa
sintti
sintti

JEEEEEEEE!!!!!!

89,8! Jes! Ihan mahtava fiilis!

niinuliinu: Kiitos tosi paljon tsempistä ja uskon valamisesta! :D Kävin lukemassa tuon kommentin jo aiemmin ja aattelin, että varmaan en tällä viikolla vielä kasarille pääse. Ehkäpä joskus elämässä vielä 70-luvullekkin... jospa se onnistuis jo tänä vuonna. :)

Miimi83: Kiitos tervetulotoivotuksista :D Kiva kun on muitakin äippälomalaisia. Joo vauvat on niin yksilölisiä tuon imetyksen suhteen. Meijän nuppula ei suostu enää syömään tissiä muualla kuin kotona... eikä siis huoli pulloa ollenkaan. Eli jos ollaan vaikka 8 tuntia reissun päällä, hän elää sit soseilla ja vedellä... Kotonakin vaatii ruokarauhan tisseilyyn niin, että mieheni ei voi puhua samaan aikaan mitään eikä kukaan ulkopuolinen voi olla samassa huoneessa... Muuten pikkuinen vaan katselee kiinnostavia juttuja...
Mieheni oli ostanu nyt 10% ruokakermaa. Hän hoitaa meillä kauppareissut yleensä. Viime viikolla itse kipaisin ostamassa kahvikermaa, mutta nyt sain sit kevytmaitoa kahvimaidoksi. Mies oli ihan ymmällään et miten ei rasvaton uppoa enää, eikä mistään kahvikermasta suostunut puhumaan... Taitaa olla paras ite kävästä kaupassa joku kerta hakemassa haluamiani juttuja :) Mut, joo onhan se vaikee tajuta tätä naisen mieltä, ku ennen oon halunnu kaikki mahollisimman rasvattomina. :D

Tällä viikolla on tullu syötyy usein yli 100 hiilarii päivässä, mut liikuntaakin tulee välillä 6 tuntia päivässä. Olin varautunu nolla- tai plussaviikkoon kovan liikunnan takia joka ainakin multa vaatii enempi hiilareiden syöntiä. Nuo liikunnat kuuluvat siis opiskeluuni ja olen oppituntien lisäksi sitten liikkunut ne normaalit 2-3 tuntia kävellen vaunujen kanssa. Tuleehan tuota liikuntapuolta nyt runsaasti, mutta kroppani on jo tottunut tuohon reilu 20h viikossa vaunukävelyyn, että peruskuntoa varmaan löytyy tarpeeksi. Ja on tässä 3 päivää tällä viikolla, jolloin ei ole muuta liikuntaa kuin tuo vaunukävely.

Mittailen senttejä sitten myöhemmin. Aattelin, et kivempi jos ei mittaa joka viikko, niiin jos vaikka edistymistä näkyis sit kerralla enempi. Nyt taitaa haista kakkavaippa... Moro!

ViestiLähetetty: 2009-03-12 18:47:48 
Poissa
sintti
sintti

Tänään hiihdin aamupäivällä kolmisen tuntia (opiskelua) ja sit iltapäivällä kävelin vakkarit lähes kolme tuntia vaunujen kaa. Tää viikko on tosiaan tehoviikko liikunnan osalta. Söin aamulla ruisleipää, jotta varmasti jaksan ja lounaalla siirryin takas karppiruokaan. Toimii!

Tosin se ei toiminut, että aamupalalla vetäsin vaan pari kuppii kahvii eikä muuta nestettä. En hokannu.. Pikkusen rupes heikottaan puolentoista tunnin hiihdon aikana, etenkin kun maito rupes nouseen tisseihin oikein urakalla. Lapsen nokkamuki oli laukussa autossa ja siellä väljähtynyttä vettä reilu puol desiä. Kiskoin ne pahimpaan hätään ja selvisin tauolle asti. Tauolla kävin kotona imettämässä joten pääsin eroon sekä nestehukasta, että täysistä tisseistä. :)

Lapseni nimittäin oli vetäissyt koko yön ilman tissiä, eikä herännyt ennen ku lähin. Niin johan siinä tulee itelle täysi olo! Lapsen iltapuuroon olin sekottanu rypsiöljyy ja tais olla hyvä konsti. Sitte isänsä pisti tuttia kolmesti yöllä ku nukuin ite työhuoneessa. Siis halleluja! Miten voi olla näin onnellinen kuuden tunnin unista, vaik on heräilly tunnin parin välein siihen etteikö mua muka tarvita? No sikspä just! Ihana herätä siihen, että saa jatkaa unia! :D =D>

ViestiLähetetty: 2009-03-17 12:21:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa!

Kiva lukea täällä näitä äitikarppilaisiakin, kun meillä on suunnitelmissa tuossa tämän vuoden lopusta jättää ehkäisy.

Aika hurjasti jaksat liikkua! Pitää toivoa, että itsekin sitten jaksaa..ja no jos ei nyt joku päivä olekkaan niin jaksavainen, niin pääosin ainakin. Hyvältähän tuo tyyli näyttää.

Pakko sanoa itsekin noista rasvattomista tuotteista, että kun aiemmin joskus vielä ostin kaiken mahd. rasvattomana..niin tuntui ensinnäkin tosi hurjalta vaihtaa ne rasvaisempiin tuotteisiin (maku muuten muuttui paljon paremmaksi..yritäppä syödä höyrytettyjä kasviksia ilman voita/jotain muuta tilalla..yök)..ja lisäksi se ostoskorihävetys, koska oli tottunut poimimaan aina ne rasvattomimmat. Noh, tuota hävetystä ei tainnut kestää edes viikkoa :lol: Meillä kans mies hetken oli ihmeissään, mutta nyt se on ihan tottunut koko hommaan. Syö itsekin hyväkarpisti ja virallistieteellisen (no alle paljo ton) sekoituksella. Mutta nyt helpottaa, ku kaikki tuotteet on tosi rasvaisia..niin jos nyt ei nin kamala ruokahalu ole (varsinki sairastellessa näi mulla)..niin se vähä mitä saa alas, on kans sit tuhdimpaa tavaraa.

Miten se muuten on, kuinka pian synnytyksen jälkeen (yleensä) uskaltaapi alkaa liikkumaan? No talvivauvalla on toki oma parin vkon tauko ilmeisesti, että sais viedä ulos kylmään..mutta noin niinkuin muuten?

Tsemppiä jatkoon!

ViestiLähetetty: 2009-03-17 14:54:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvinhä tääl on sujunu =D>

ViestiLähetetty: 2009-03-18 18:24:53 
Poissa
sintti
sintti

Pipsa85: Kiva ku oot käyny! :D Me käytiin ekalla kävelyllä vauvan kaa ku hän oli 5 päivää vanha. Talvella tosin pitää pysyy sisällä muistaakseni 2 viikkoo (Tai saahan äiti itekseen käyä). Mut mä olin tosi hyvässä kunnossa jo sairaalassa (mitä ny hullun väsyny), pystyin esim. istua ihan ok. Juoksemista, hyppimistä ja suorien vatsalihasteen reenausta kantsii vältellä muutama kuukausi, mut kävellä voi heti ku tuntuu itestä hyvältä. Mä kävelin kesälläki jo parin tunnin lenkkejä tosi pian ihan vaan siitä ilosta ettei enää maha painanu :)

Tosiaan aika hyvin jaksan liikkua, mut nyt on ollu useempana päivänä 7 tuntia liikuntaa (opiskelua) niin se ottaa jo voimille... Maanantaina kramppas jo jalkakin. Tänään ei ollu ku luento ja lapsen nukkuma-ajastaki kävelin vaan puolet, eli 1,5h joten lähes lepopäivä. huomenna pitäis jaksaa hiihtää taas. Mut näillä keleillä varmasti jaksaakin helpommin! :D

niinuliinu: Kiitos tsempistä! Kiva ku käyt lukemassa :D

Kävin just äsken puntarilla ja sehän näytti 98,5, jes! :D Tällä viikolla muuten hiihdossa lainasuksista kommentoitiin, et taitaa olla liian jäykät mulle ku on tarkotettu 90-kiloselle. Heh, olin vaan että niinpäs taitaa :) Ilmeisesti näytän sit vähän jopa painoani kevyemmältä toisten mielestä, ku eihän tuo nyt kovin paljon vielä alle oo. Semmosessa kehonkoostumusanalyysissa oon joskus ollu ja siinä mulla oli ihannepaino 76 kiloa ku on tätä lihasmassa kuitenki suht paljon. Painoindeksin mukaanhan vasta 74/73 ois normaalipainoa. Mut kyllä mä oisin ihan ältsin tyytyväinen jo siithen ku pääsisin 70-luvulle joskus. Ja oon kyllä jokaisesta pudotetusta kilostakin. Nyt jo menee yhet tavoitefarkut jalkaan joita oon viimeks käyttäny 84-85 kiloisena, ne on ONLYsta, ja onkohan ne 40 kokoo? No, ne menee nyt jo kiinni, tulee vaan liikaa vararengasta päälle ja pusristaa mahaa... Ovat kyllä varmaan vähän stretsit. Ennen on ollu suhteessa pienempi tää mahaosasto ja reidet vissii isommat ja pylly... No synnyttäneen etuja kai nämä, hih.

Senttejä mittailin ja täs ois nekin:

vyötärö 85 (88)
lantio 107 (109)
rinta 109 (109)
reisi 66 (66)

Aika paljon parissa viikossa ja mun ongelmaalueilta, eli vyötäröltä ja lantiolta on vaan lähteny! Reidet ei varmaan hulluna pienene ku näin paljo urheilee ja tissivarustuski pysyy muhkeena varmaan niin kauan ku imettää.. (sittenhän saattaa käydäki nuupahtaminen... :( )

ViestiLähetetty: 2009-03-27 10:32:06 
Poissa
sintti
sintti

89,1! Jeeeeee!!!!!

Liikunnanmäärät ylittivät kestokykyni ja jalat oli tosi kipeät alkuviikosta. Eipä sitten muuta ku lintsasin muutaman tunnin ja koitin nukuttaa vauvaa sisällä yhtenä päivänä. Hän nukkuu semmosen 40 minuuttiia sisällä ku ulkona kävelyllä sen 3h, joten sit joutuu illalla kohtaamaan väsyneen vauvan kitinät, vaikka onnistuiski ottaan tokat päikkäritkin sisällä. Ku tuota lkiikuntaa oli niin paljon (yli 30h viikossa) niin hiilareita meni enempi, annoin itseni syödä esim ruisleipää. Kyllähän se heti vähän turvotti, mut nyt ku eilen palasin suunnilleen ruotuun niin puntarikin palkitsi. :mrgreen:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2009-05-05 14:04:26 
Poissa
sintti
sintti

88,0 taitaa olla tän kamppanjan päätöslukemat. Tosin en pääse niitä enää päivittämään... Oon unohtanu käyä aiemmin laittamassa. No eipä se oo niin justiinsa. Eli saldo uuesta vuodesta -6kg, ei paskemmin ollenkaan! :)

Vaatteet on kummasti suurentunu kaapissa, uusii "joutuu" ostamaan. Vyötärön ympärys on 83cm eli ei oo pitkä matka ku pitäis olla ihannemitoissa sen osalta. (Siis eikös suositus oo naisille mieluiten alle 80cm?) Painohan kävi alempanakin Noroviruksen jäljiltä, muta tietty se tasaantu sen jälkeen. Nyt oon muutaman päivän laskenu syömisiäni Kiloklubissa ja koittanu pitää hiilarit siinä 80 ja alle. Ja hyvin tulee maitoo ja eilenki tosi hyvin jakoisn vaunujen kaa käppäillä 2 tuntii ja illalla vielä juosta reilun tunnin. Kattellaan mihin tässä vielä päätyy. Milloinkohan alkaa seuraava kamppanja? Oon niin valmis lähteen tästä tiputtaan vielä alemmas! 70-luku on haaveissa! Mut ehkä seuraava etappi olis semmonen 5-6 kiloo alemmas. 8)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00