karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-25 03:04:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-09-14 19:06:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kirjoittelen ahkerammin ruokapäiväkirjaa, mutta voisin tännekin silloin tällöin jotain itsestäni ilmoitella. Aloitin karppailun n. kuukausi sitten. Lähtöpaino oli 90 kg, pari kiloa vielä raskauden aikaisiakin, mutta raskautuessanikin painoa oli valtavasti liikaa. Ruokapäiväkirjani alussa onkin enemmän sepustusta, mutta lyhykäisyydessään: rasvattomuutta, liikuntaa hullunkiilto silmissä, Painonvartijoita useampaan otteeseen, erilaisia syömishäiriöitä, jatkuvaa kontrollointia ja tämän kaiken ohella painon nousua sellaiset 30 kg.

Nyt olen painoa saanut jo melkein 4 kg tippumaan, fiilis on hyvä ja usko vahva. Tarkoituksena opetella elämäntapa.

Jouluksi jos pääsisi tuohon 80:een, tai vaikka grammankin alle jotta paino alkaisi seiskalla, viime kerrasta on muutama vuosi. Kuutisen kiloa siis kolmelle kuukaudelle, mielestäni ihan realistinen tavoite.

En ainakaan toistaiseksi laskeskele mitään kaloreita ja makroja, koska tähän hätään se muistuttaisi liikaa Painonvartijoita, enkä tahdo elämäni alkavan taas pyöriä syömisen ja laihduttamisen ympärillä. Täältä toivon saavani tsemppausta, vertaistukea sekä kommentteja ruokailutottumuksistani, jos laihtuminen loppuu. Samaa pyrin itse parhaan taitoni mukaan antamaan muille, vaikka tuore karppi olenkin.

Harrastan liikuntaa muutamia kertoja viikossa, erilaisia jumppia kuten bodypump, spinning, balletone, pilates, kehonhallinta jne, vesijuoksua, juoksulenkkejä. Enää en onnekseni liikuntaharrastustakaan voi överiksi vetää, siitä pitää huolen kymmenkuinen tyttäreni, joka verottaa äitinsä aikaa kiitettävästi.

Tästä tämä kampanja lähtee. Tsemppiä kaikille!

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wQ9oSaw/]
Kuva
[/url]

Ruokapäiväkirjani, jossa mukana valokuvia sekä pohdiskelua muustakin kuin syömisistä.
Syysmyräkkäni

ViestiLähetetty: 2009-09-16 21:42:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Enemmän fiiliksiä tulee kirjoiteltua tuon ruokapäiväkirjan kylkeen, en jotenkaan alussa tajunnut että täällä on ihan oma osionsa laihduttamisellekin, tiedä sitten pitäisikö sinnekin alkaa kirjoittelemaan ja ruokapäikkyyn vain ruoat. Miten muut tekevät?

Minun punnituspäiväni on perjantai, kun sellaiseksi alussa muodostui. On sitten aina hiukan motivaatiota viikonlopullekin. En laihduta ja kuitenkin laihdutan. Opettelen uutta elämäntapaa jonka tuloksena toivon ja odotan laihtuvani.

Tänään olin vesijuoksussa, kivaa. Huomenna balletoneen. Loistavaa että minulla on ikioma liikuntakaveri, joka on yhtä innokas kuin minäkin, eli pitää minut innokkaana.

Kuva
[/url]

Ruokapäiväkirjani, jossa mukana valokuvia sekä pohdiskelua muustakin kuin syömisistä.
Syysmyräkkäni

ViestiLähetetty: 2009-09-21 22:06:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Vaihdan virallisen punnituspäiväni keskiviikoksi, jotta on sitten Syysmyräkän mukainen.

Viimeksi kävin vaa'alla perjantaina, se ei vielä tähän kampanjaan tullutkaan. Vaaka näytti 200g plussaa, ja heti veti mielen maahan. Ihan tyhmää, motivaatio on korkeimmillaan kun paino putoaa, ja jos ei niin tulee vanhasta tottumuksesta heti sellainen tunne ettei ole mitään syytä jatkaa, ei tämä onnistu kuitenkaan.

Vasta kun olen kymmenen kiloa pudottanut, ja tämä painon sahaus on oikeasti muuttunut pienemmiksi lukemiksi, uskon että olen laihtunut ihan oikeasti. Edelleen mietin niiden makrojen laskemista. Että pitäiskö vaiko eikö pitäis.

Vesijuoksussa taas olin, viime kertaista huomattavasti tehokkaampi, taidan alkaa käymään tämän ohjaajan tunnilla. Viikonlopun herkuttelujen jälkeen nyt saapi muutamaksi päiväksi suklaa ja viini jäädä taas pois laskuista.

Kuva
[/url]

Syysmyräkkäni

ViestiLähetetty: 2009-09-23 07:54:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No niin, ensimmäinen myräkkäpunnitus näytti onneksi edes hiukan miinusta, puoli kiloa viime viikosta eli paino nyt tasan 86kg. Vaihdoin aloitukseksi sen viime viikkoisen lukeman, 86,5.

Onneksi ekassa punnituksessa lähti alaspäin, kummasti vaikuttaa motivaatioon. Edelleen mietin noita syömisiäni, syönköhän liikaa tai liian vähän jotain tiettyä, liikaa tai liian vähän ylipäänsä. Ruokapäiväkirjaa koskevat kommentit enemmän kuin tervetulleita, olisin kovin kiitollinen avusta!

Kuva
[/url]

Syysmyräkkäni

ViestiLähetetty: 2009-09-30 09:11:40 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

30.9.

Tyhmää, +0,7kg. Tämä tarkoittaa, että painoni ei ole lähtenytkään putoamaan, vaan sahailee tuossa samassa kohdassa. Mitä teen väärin? Viisi päivää olin reissussa, söin koko ajan karpisti lukuun ottamatta yhtä marjapiirakkapalaa jäätelöllä. Viiniä ja tummaa suklaata normaalia enemmän, ei liikuntaa. Tarkemmat selostukset ruokapäiväkirjassani.

Nyt voisin kokeilla seuraavia asioita:
-tuplaan vedenjuontini. Siis ei pelkän vissyn, vaan myös veden.
-jätän hetkeksi maitotuotteita ja marjoja vähemmälle, kokeilun vuoksi.
-juon punaviiniä vain kerran viikossa, enempää en ehkä nyt pysty tinkimään.
-jätän pähkinät ja tumman suklaan hetkeksi pois, kokeilun vuoksi.
-juon kahvia vain aamulla.
-juustomantelileipäsiä ei joka päivä.

Onko muita ideoita? Jos joku jaksaisi kommentoida mun ruokapäiväkirjaa, sanoa miksi painoni ei nyt humahtelekaan alaspäin, olisin enemmän kuin kiitollinen.

Kuva
[/url]

Syysmyräkkäni

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00