karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-10-03 23:12:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Orkidean bikiniprojekti
ViestiLähetetty: 2010-01-12 00:43:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Täällä taas innokkaana aloittamassa uutta kampanjaa. Syysmyräkässä pääsin melkein tavoitteeseen, mutta sen jälkeen joululomalla karkasi mopo käsistä ja hiilareita on uponnut aika hirveitä määriä :oops: #-o Nyt on siis kurinpalautuksen aika ja uusi kampanja tuo projektiin mukavasti lisämotivaatiota :D Normaalipainon sisällä olen, mutta niistä kuuluisista viimeisistä kosmeettisista kiloista toivon pääseväni eroon. Kampanjan tärkein anti minulle on kuitenkin saada taas ruokavalio kuntoon. Tavoitteeksi voisin kuitenkin laittaa bikinikuntoon pääsemisen ennen toukokuun etelän matkaa :D

Projektia hankaloitavana tekijänä minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta toisaalta työskentelen iltaisin ryhmäliikunta-ohjaajana, joten liikuttua tulee niin paljon, että luulisi siitä jotain apua olevan ;-) Jatkossa pyrin kirjoittelemaan tänne melko useasti, koska olen huomannut, että se auttaa motivaation säilyttämisessä :D

Tsemppiä kaikille kampanjaan osallistujille! :D

Viestin otsikko: Re: Orkidean bikiniprojekti
ViestiLähetetty: 2010-01-12 16:14:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Heipatihei :smt006 , täällähän Sinäkin.
Piti tulla kurkkimaan täällä ... taas... kyllä se pitää muistin päällä, millä asialla ollaan, kun käy välillä täällä notkumassa :D . Mun "päikkyä" on tuolla painonseurannan puolella, mutta aattelin laittaa keikauksen puolelle sivun, kunhan viitsin 8) .
Tsemppiä pudotukseen!!!
Palataan, moi :D

ViestiLähetetty: 2010-01-12 17:38:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tsempit uuteen kamppikseen! :fisu:

Taisit sinäkin olla mukana läskiäisriehassa viime keväänä. :)

Itse ryömin tänne aina vaan uskollisesti takaisin... :roll: :lol:

ViestiLähetetty: 2010-01-12 17:57:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos tsempeistä slim1 ja nouxton :D Juu, olin mukana läskiäisriehassa ja paino putosikin silloin hienosti, kun olin juuri karppauksen aloittanut. Silloin pääsin normaalipainon sisään ja sen jälkeen on vähän jojoiltu :oops: , eli välillä on paino laskenut ja välillä hieman noussut, mutta onneksi vain muutaman kilon sisällä :) Joulunajan hiilarirepsahdus nosti painoa vain kilon verran, mutta siitä huolimatta vyötärölle ilmestyi välittömästi "pelastusrengas" #-o josta yritän nyt päästä eroon. Kosmeettisiahan nämä kilot enää ovat, joten minulle kampanjaan osallistuminen on lähinnä keino pitää ruokavalio kunnossa ja jos paino siinä sivussa vähän putoaa, niin hyvä niin :D

Tsemppiä teillekin kampanjaan! :D

ViestiLähetetty: 2010-01-13 17:39:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moimoi,
eikö olekki kumma että se rengas ilmestyy aika pian kun repsahtaa tai retkuaa hiilareissa jonkin aikaa. Sama juttu täällä :oops: .
Palataan :D

ViestiLähetetty: 2010-01-13 19:30:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

slim1 kirjoitti:

retkuaa hiilareissa

Voiko asian enää paremmin ilmaista :smt043

ViestiLähetetty: 2010-01-15 16:09:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

nouxton kirjoitti:
slim1 kirjoitti:

retkuaa hiilareissa

Voiko asian enää paremmin ilmaista :smt043

Niin mä ajattelen. Mutta olen myös ajatellut että se joka ei ole asialle "vihkiytynyt" ei ymmärrä mitä toiki tarkottaa. Karppilammessa tää kyllä käsitetään :lol:

ViestiLähetetty: 2010-01-15 18:44:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys kiireen keskeltä! :D Huh, kun on ollut kiire viikko, onneksi tänään on perjantai ja kohta pääsee lähtemään viikonlopun viettoon. Tämän viikon ruokailut ovat sujuneet varsin vaihtelevasti, varsinkin tänään ja eilen on slimin sanojen mukaisesti retkuiltu hiilareissa :lol: , kun olen ollut pitopalvelun eväiden varassa... Nooh, yritän parhaani mukaan päästä hiilarihimoista eroon viikonlopun aikana, mutta nyt on sellainen aika kuusta, että se ei tule olemaan ihan helppoa. Maanantain punnitukselta en odota paljoa, saan olla tyytyväinen jos paino ei ole noussut, koska olo on perusteellisen turvonnut :( mutta eiköhän se tästä taas iloksi muutu kun on naisten päivistä päästy ohi.

Liikuntaa on tällä viikolla tullut tehtyä tavanomaisesti (=paljon :wink: ), mutta tänään jää BodyStep väliin ja sen sijaan minun pitäisi harjoitella uutta BodyBalance ohjelmaa itsenäisesti kotona. Saa nähdä tuleeko siitä mitään, sen verran pahasti laiskottaa tällä hetkellä :roll: mutta ehkäpä pieni stressinpoikanen antaa lisävirtaa illalla, koska minun on ehdottomasti osattava tuo uusi koreografia sunnuntaina. Huomenna sitten vielä pari tuntia balanssia ja sunnuntaina onkin sitten tiedossa erittäin urheilupitoinen päivä, eli vähintään 4 tuntia on ohjelmassa, kun meillä on kuntosalilla erityinen teemapäivä. Toivottavasti tuo runsas liikunta vähän tasoittaa tilannetta repsuilujen jälkeen [-o<

Nyt alkaisi olla aika lopettaa hommat tältä viikolta ja suunnata kotiin päin, jossa tosin odottaa vielä viikkosiivous ja iso kasa pyykkiä #-o , mutta niistä ja harjoittelusta selvittyäni aion käpertyä sohvan nurkkaan hyvän kirjan ja viinilasillisen kera :D Harvinaista herkkua minulle, joka olen aina menossa johonkin suuntaan, mutta tämän viikon päätteeksi se tulee kyllä tarpeeseen...

Hyvää viikonloppua kaikille!

ViestiLähetetty: 2010-01-18 20:19:11 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pitää kyllä välillä rentoutua! Olen ihan vihreä :mrgreen: tuosta sinun likunnan määrästä. Aivan mahdottomia määriä :D .
Minäkin sitten ....kun...... :roll:

Mukavaa alkanutta viikkoa ja tsemppiä :D

ViestiLähetetty: 2010-01-18 22:55:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juu, kyllä minä välillä rentoudunkin, huomis-ilta on tarkoitus viettää sohvalla laiskotellen :D jos ei nyt satu jotain sijaisjuttua tulemaan... :wink: Ei vaan, huominen on oikeasti pyhitetty levolle ja uskoisin kyllä, että se lepo on ansaittu. Täytyy antaa tuon niska-hartiaseudun levätä fysioterapian jälkeen, jotta se toivottavasti alkaisi paranemaan... tosi pahan jumin olen kyllä saanut aikaiseksi :?

Viime viikon aikana tuli lepsuiltua vähän turhan paljon ja sen lisäksi vielä naistenpäivät lähestyvät, joten olo on todella turvonnut. Sen vuoksi onkin melkoinen ihme, että paino oli pudonnut puoli kiloa. En oikein uskonut aamulla silmiäni, enkä kyllä yhtään hämmästyisi, vaikka se olisi taas huomenna lähtölukemissa, mutta tällä viikolla lupaan tsempata ruokavalion suhteen.

Tänään on ollut niin kiire ja rankka päivä, että ei enempää tällä kertaa.

ViestiLähetetty: 2010-01-19 17:07:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juu, mulle kans toi niska-hartiaseutu kipuilu on tuttua. Se on hirveetä kun oikeen juilii, ja ihan oikeesti "tukkakkin" on kipee. Mulla oli olkapäässä viime kesänä tulehdus ja kävin lääkärillä. Lääkäri tutki ja kysyi: toivotko kirurgista toimenpidettä. Siis toivonko! Sain siitä semmoset hermarit että varmaan lääkäri mietti joidenkin rauhottavien tms nappien kirjoittamista. :lol: Hän ei todellakaan vaikuttanut ammattilaiselta, vieläkin välillä naureskelen, että juuriko minä, ei lääkäri, toivoisin kirurgista toimenpidettä, tietämättä edes miksi. Loppujen lopuksi lähdin vastaanotolta ovet paukkuen ja kävin naprapaatilla ja hän sai kolmen hoitokerran jälkeen olkapääni kuntoon, johtui vaiva muuten noista niskan jännityksistä.
Pikaista paranemista :smt006

ViestiLähetetty: 2010-01-20 10:04:55 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Täältäpä löytyi mielenkiintoinen päihky :D ...

Minua kiinnostaisi tuo sinun liikkumisesi enemmän. Oletko itse ohjaajana, vai jumppailetko muuten vain näin paljon? Kerrotko tuosta BodyBalancesta enemmän?

kyselee utelias LK

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-01-20 18:25:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tervehdys! Kiva kun täällä on käynyt vieraita :D

Nyt on tämä viikko lähtenyt ruokailujen suhteen paremmin käyntiin, mutta turvotuksia piisaa edelleen kiitettävästi :? No, eiköhän ne lähde lähipäivinä, kun hormonit taas tasaantuvat... Tänään väsyttää kauheasti ja aamulla oli kurkku kipeänä, toivottavasti en ole tulossa kipeäksi, kun nyt(kään) ei olisi aikaa sairastaa... Tänään on onneksi töissä aika leppoisa päivä, joten eiköhän tämä tästä. Illalla on vielä ohjelmassa yksi BodyBalance ja odotan jo innolla, että pääsen kokeilemaan uusia treenivaatteita, jotka saapuivat tänä aamuna postin mukana :-)

@ slim1: minulla on aika lailla jatkuvasti noita niska-hartia vaivoja, mutta nyt niska meni yht'äkkiä todella jumiin, taisi tulla yliannostus treeniä ja lihakset sanoivat YYA-sopimuksen irti... Eilinen fysioterapeuttikäynti oli kyllä lupaava, eli tilanne oli paljon parempi kuin viime viikolla :D

@ LuovunKiloistani: Tervetuloa päikkyäni lukemaan ja tietenkin myös kommentoimaan! Juu, ohjaan iltaisin jumppia toimistotyön vastapainona, tosin liikuin lähes yhtä paljon jo ennen ohjaajaksi ryhtymistäni :wink: Eräänlainen addiktio tämäkin, että pitää päästä jumppaan hikoilemaan :lol:

BodyBalance on yksi kahdeksasta Les Mills'n ryhmäliikuntatunnista ja minun ehdoton suosikkini, vaikka toki tykkään myös vauhdikkaammista tunneista. BodyBalance on notkeutta ja lihasvoimaa lisäävä tunti, jossa on vaikutteita tai chi'sta, joogasta ja pilateksesta. Todella rentouttava tunti, joka sopii mainiosti kiireisen päivän päätteeksi ja sopii lähes kaikille ikään ja kokoon katsomatta, esim. minun asiakkaideni iät vaihtelevat 18 ja 80 vuoden välillä ja kaikki ovat tyytyväisinä samalla tunnilla. Tunti voi vaikuttaa ensi yrittämällä aika kevyeltä, mutta kun liikkeisiin menee "syvemmälle" niin haastetta löytyy lähes loputtomiin :D

Balancen lisäksi treeniohjelmaani kuuluvat BodyStep (step aerobicia), BodyJam (tanssillinen kardiotunti) ja BodyPump (vapailla painoilla tehtävä lihaskuntotunti) ja nyt olen miettinyt BodyCombat'n (taistelulajeista vaikutteita saanut tunti) lisäämistä ohjelmaan, koska siinä saisi niska-hartiaseutu mukavasti liikettä. Eli liikun paljon, mutta lähes pelkästään ryhmäliikuntatuntien merkeissä :) Huomenna olisikin näillä näkymin ohjelmassa BodyBalance lounasaikaan ja illalla BodyCombat (asiakkaana) ja toinen BodyBalance :)

ViestiLähetetty: 2010-01-29 17:37:34 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:smt006 Heii-ii, missä luuraat

ViestiLähetetty: 2010-01-31 21:36:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

slim1 kirjoitti:
:smt006 Heii-ii, missä luuraat
Täällähän minä :smt006 Ei ole näköjään tullut käytyä koko viikkona, kun ei ole mitään raportoitavaa. Olen kyllä syönyt suht' karpisti, mutta paino vaan jumittaa täsmälleen samoissa lukemissa joka aamu #-o Alan jo epäillä, että onko vaa'assa vikaa, kun lukemat ovat tosiaan joka aamu täsmälleen samat :? No, jumitus selittynee ainakin osittain huonoilla kilpirauhasarvoilla... sain tiistaina verikokeen tulokset ja selvää vajaatoimintaahan ne taas näyttää, joten nyt säätelen taas annostusta ja toivottavasti sillä on jossakin vaiheessa painoonkin vähän vaikutusta. Eipä sillä, että sen pakko olisi pudota, jotenkin vaan tuntuu, että alaspäin pitäisi liikkua, kun kerran olen kampanjassa mukana :lol:

ViestiLähetetty: 2010-02-04 07:48:22 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Oiiii, te ootta täällä! :D

Mulla on jääny kaikki sosiaalinen elämä, ku marraskuussa alko työt. Josko sitä nyt yrittäs vähän aktivoitua, ainakin sen verran että jaksais täältä kurkata kuulumiset :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-02-07 18:48:10 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Monlizki täällä :smt026 :smt006 . Täällä Orkidean sivulla sut bongasin. Mullon oma juttu tuolla painonseurannasa :D

Koeta Orkidea saada kilppariarvot kuosiin. Kuulostaa aika vaikealle vaivalle tuo juttu. Itselläni ei kovin kummoset tiedot siitä ole mutta voin vain kuvitella. Sullahan vaaka toimii hyvin ku se ei näytä nousua kuitenkaan 8) , mun vaaka on aika veikeä kapistus, kerroinkin omassani miten sen kanssa tulee pelata :lol: . Olen harkinnut jo vaakan vaihtoa. Saattas olla hyvä juttu, menee välillä motivaatio punnituksen suhteen kun tulos vaihtelee jopa 500g +-, käyn 3x ja otan keskiarvon :? , tyhmää, eikös :lol:

ViestiLähetetty: 2010-02-11 07:59:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mullaki on heittänyt kilppari vajaatoiminnan puolelle, siinä syy miksi ei ole jaksanut seurata karppifoorumia tai kilpparifoorumia tai oikeastaan yhtikäs mtn foorumia! :lol:
Nyt yritin kyllä päästä kilpparifoorumin puolelle, mutta näköjään oli multa tunnuksetkin suljettu #-o Ja just nyt ku ois sitä vertaistukea tarvinnut, kävin nimittäin eilen apteekissa viemässä erityslupahakemuksen Lioon, ja siellä todettiin, että ei me nyt oikein tiedetä, että kelpaako tämä enää, kun tämä lääkäri on kuollut! :shock: Mihin osasin vaan sanoa että "Täh?! Hä?! Kuollu!? Tä?! Koska????" ja eilen siitä sitten olikin ilmoitus uudessa rovaniemessä. Ja tuo mieskään ei ymmärrä että miks olen niin vihassa tästä asiasta, mulla olis pitäny olla sille lääkärille aika ensi kuussa, olin jo miettinyt valmiiksi kokeita joita tahon ja kysymyksiä joita mulla on sille esittää ja nyt kaikki on taas heitetty hukkaan. Ja lääkärin metsästys alkaa alusta. Nyt ainoa etu on, että mulla on sentään se Lio-resepti. Jos se siis kelpaa?! :roll:

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-02-17 17:30:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mite menee ? :smt006

ViestiLähetetty: 2010-03-11 12:42:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi