karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-21 16:32:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Me too!
ViestiLähetetty: 2010-01-12 17:31:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jep, täällä taas. :D

Lyhyesti:

Syksy 2007 alkoi painolla 70,5kg - ne kuuluisat raskauskilot. Kutistuin lukemaan 61,5kg ja tulin taas raskaaksi.

Kevät 2009 alkoi painolla 68,0kg. Taiteilin kutakuinkin lukemiin 64-65kg, motivaatio hyytyi ja kamppis jäi kesken. Noh, mitään traagista ei ole tapahtunut sen koommin, samoissa lukemissa mennään.

Olen ollut perheeni kanssa nyt pari kuukautta ulkomailla, ja kotiuduttuamme meitä odottaa iso elämänmuutos: minä lähden takaisin opiskelujen pariin kolmen kotivuoden jälkeen, ja lapset lähtevät päiväkotiin. Jos opiskelu-, hoito-, liikunta- ja kotikuvioiden hoitamiselta suinkin vain jää aikaa, pistän taas rpk:n pystyyn jossain vaiheessa alkukevättä.

Nyt aloitan painolla 65,9kg, BMI 24,8. Tavoite kutistua muutama kilo, lähinnä haikailen kiinteyttä ja tuon masumakkaran sulattamista. :)

Viestin otsikko: Re: Me too!
ViestiLähetetty: 2010-01-12 18:51:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vastavierailulla :D Täällä taas ollaan itse kukin :wink:

Aika saman tyyppisillä tavoitteilla mennään, eli molemmat normaalipainon sisällä ja masumakkaroita sulattamassa :lol: . Minulla painoindeksi tällä hetkellä jossain 23 paikkeilla ja pikkuhiljaa pyrin sitä saamaan alemmas, luultavasti johonkin 21-22 paikkeille... Minullahan se kilpirauhasen vajaatoiminta nosti painoa yhteensä jotain 15 kiloa, joista olen nyt pikkuhiljaa päässyt/pääsemässä eroon. Ennen sairastumista BMI pysyi helposti 20 paikkeilla, mutta niin alas en ole edes pyrkimässä, koska nykyään on lihasmassaakin entistä enemmän.

Saanko kysyä missä päin olet tällä hetkellä? Minähän asun Belgiassa ja ainakin täällä karppaus on varsin helppoa, kun täysrasvaisia tuotteita on hyvin tarjolla :D

ViestiLähetetty: 2010-01-13 19:23:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ollaan tällä hetkellä Yhdysvalloissa. Täällä pitää karpin olla tosi tarkkana, varsinkin kun tuotteet eivät vielä ole tulleet kovin tutuiksi. Aika rasittavaa on myös se, että kaikissa tuotteissa ravintoarvot ilmoitetaan per serving, joka tarkoittaa mitä määrää milloinkin aina tuotteesta riippuen. Harvemmin tuoteselosteista edes löytyy sitä itselle tutumpaa /100g lukemaa. Kaikki (liioiteltuna) sapuska on no fat, mutta sisältää julmetusti sokeria. Etenkin lasten välipalat ovat aivan hanurista, joten on ollut aika työlästä löytää ylipäätään mitään hyväksi syötäväksi luokiteltavaa pikkuihmisille. Lasten jogurtitkin ovat low fat tai fat free mikä ei henk.koht kiinnosta, ja sitten sokeria saattaa yhdessä pienessä pikarissa olla 20-30g. :evil: Paras konsti edelleen on ostaa jotain partaäijän sukulaista ja sekoittaa marja- tai hedelmäsosetta sekaan. Virallisterveelliset pyöritelköön silmiään. :wink:

Meillä lapset eivät ole vielä koskaan syöneet mitään tavisherkuiksi luokiteltavia tuotteita eli esim. karkkia, jäätelöä, pullaa tai keksiä (tämä loppunee, kun päiväkoti alkaa :? ). Muutenkin olemme vahtineet sokerimääriä ja pitäneet heidänkin ruokavaliotaan karpahtavana. :) Täällä olisi siis kaksi pientä asiakasta tarjolla, jos joku perustaa päiväkodin karppilapsille. :D

Kampanjan osalta menee hyvin, ainoa vaiva on vaan julmettu päänsärky, joka johtunee niska-hartiavaivoista. Puntarille en ajatellut ennen ensi maanantaita kivuta... :)

ViestiLähetetty: 2010-01-14 15:27:24 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No kuitenkin kävin puntarilla: 65,2kg. Ihan okei. :)

Ostettiin eilen tummaa suklaata. On hyvää. Nauratti, kun huomasin, että paketissa lukee

IT IS NOT A LOW CALORIE FOOD

:D

Samassa paketissa kylläkin luki myös, että

DIABETICS: THIS PRODUCT MAY BE USEFUL IN YOUR DIET ON THE ADVICE OF A PHYSICIAN

:fisu:

ViestiLähetetty: 2010-01-15 00:03:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nouxton kirjoitti:
Ostettiin eilen tummaa suklaata. On hyvää. Nauratti, kun huomasin, että paketissa lukee

IT IS NOT A LOW CALORIE FOOD

:D

Samassa paketissa kylläkin luki myös, että

DIABETICS: THIS PRODUCT MAY BE USEFUL IN YOUR DIET ON THE ADVICE OF A PHYSICIAN

:fisu:
no joo, jos olisin nähnyt tämän aikaisemmin, niin ei olisi tarvinnut kysyä missäpäin maailmaa vaikutat tällä hetkellä :lol: Voin kyllä kuvitella, että karppaus on aika haastavaa siellä, mutta ainakin paino on lähtenyt mukavasti alaspäin =D> Minä en ole puntarin kanssa seurustellut, mutta jos nyt sanon, että ennen maanantaita en punnitse, niin luultavasti kuitenkin punnitsen heti huomenna :wink: Voishan sitä tietty katsoakin, että mihin suuntaan ollaan menossa, jos sattuu aamulla jaksamaan ja muistamaan...

Ai sinä podet kanssa niska-hartiaseutua :( Minulla on niskat jatkuvasti jumissa, mutta nyt oikein poikkeuksellisen pahat, kun ei tunnu fysioterapiakaan auttavan... No, eiköhän sekin taas pikkuhiljaa helpota, toivotaan ainakin :) Nyt täytyy lähteä nukkumaan, on ollut sen verran rankka ja pitkä päivä.

Tsemppiä ja palataan :D

ViestiLähetetty: 2010-01-18 15:37:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Orkidea: Musta tuntuu, että tämänhetkinen jumi johtuu liikunnan puutteesta ja erilaisesta sängystä. On tullut vähän röhnötettyä liikaa paikallaan viime aikoina... Kuusi ekaa viikkoa reissusta jaksoin käydä aktiivisesti salilla, mutta sitten vaihdettiin asuntoa ja nykyisessä ei salimahdollisuutta ole. Tsemppiä kuitenkin sinullekin, niska-hartiavaivat ovat tosi harmillisia! :smt001

Ja sitten kevätkeikaukseen:

Viikkopunnitus 65,4kg - muutos -500g.

Ihan ok, kun ottaa huomioon, että viikonloppu ei mennyt ihan putkeen. :roll: Vähän whole grain -leipää ja jäätelöä, hyi hyi! [-X

Nyt uusi viikko ja uudet kujeet.

ViestiLähetetty: 2010-01-20 10:00:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyppään mukaan päihkyysi!

Toivottavasti löydät mukavan salin, sillä minäkin uskon, että niskavaivasi johtuvat siitä, että et ole päässyt liikuttamaan niitä tarpeeksi. Minulla on nimittäin sama vika, mutta se ei johdu siitä, että salini olisi kaukana, vaan siitä, että minua ei ole huvittanut :evil: . Olen armoton laiskis tällä hetkellä...

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-01-20 18:37:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

nouxton kirjoitti:
Orkidea: Musta tuntuu, että tämänhetkinen jumi johtuu liikunnan puutteesta ja erilaisesta sängystä. On tullut vähän röhnötettyä liikaa paikallaan viime aikoina... Kuusi ekaa viikkoa reissusta jaksoin käydä aktiivisesti salilla, mutta sitten vaihdettiin asuntoa ja nykyisessä ei salimahdollisuutta ole. Tsemppiä kuitenkin sinullekin, niska-hartiavaivat ovat tosi harmillisia! :smt001
Joo, voi hyvin pitää paikkansa, että jumi johtuu liikunnan puutteesta. Minun tapauksessani syy taitaa olla päinvastainen, eli lihakset protestoivat liian runsasta treenitahtia vastaan, ainakin nyt tilanne tuntuu helpottaneen, kun harjoittelua on tullut vähemmän. Toivottavasti löydät salin pian ennen kuin totut liikaa sohvalla löhöilemiseen :wink:

ViestiLähetetty: 2010-01-27 13:32:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Se ois sitten rakas kotimaa. Helöy.

Jet lag on päällä, elimistö sekaisin ja minäkin ihan vähän retuperällä syömisieni kanssa. Noh, huomenna kipuan kapuan puntarille ja otan vastaan kaiken, mitä tulee. Sehän ois vähän niinku keskellä yötä heräis ja menis puntarille! :D

Taas paremmalla fiiliksellä eteenpäin, kun tämä armoton 24/7-väsy loppuu ja kroppa hilaa itsensä oikeille pituuspiireille. Onneksi mitään aiiivan mahdotonta repsua ei ole ollut havaittavissa, leivän mättöä ihan nokko kylläkin. Ja eilen yks karjalanpiirakka. Ja lennolla männä viikolla jotain suolatikkuja sekä koneen lähtöä odotellessa fish&chips. #-o

Aamulla siis tämän viikon totuudet kehiin.

ViestiLähetetty: 2010-01-27 14:25:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heloy ja tervetuloa :-({|= !!!

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-01-28 15:08:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos vierailusta, LK! :smt039

Puntaroin aamulla klo 06.20: 65,7kg.

Ei nyt mikään mahdottoman paha, olotila on kyllä vallan turpeampi kuin lukema antaa ymmärtää.

Hyvä fiilis, motivaatiotakin alkaa löytyä. Taas kyllä huomaan sen, että kun mies innostuu ryhdistäytymään, on itselläkin paljon helpompaa pitää homma hanskassa. Vaikka eihän ne toisen syömiset sais omiin sapuskoihin oikeasti vaikuttaa pätkääkään... Yea right.

Jos jaksais tänään väsätä karppia oikeaa ruokaa. Mennyt viime päivät kylmää evästä lappoessa.

ViestiLähetetty: 2010-02-06 08:57:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tämän viikon paino 65,3kg.

Tämähän on pienin lukema tässä kampanjassa! Eiköhän tämä tästä! Kuluva viikko mennyt mukavasti: neljänä päivänä pari tuntia lumitöitä (mistä tätä lunta oikein tulee?) ja eilen sitten pyörähdin salilla. Lihakset ovat niin kipeät, että oikein hymyilyttää! :D

Ensi viikolla taas uudet lukemat - jospa jopa ennen viikonloppua saisi kiivettyä puntarille..?

ViestiLähetetty: 2010-02-15 22:10:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mites täällä oikein sujuu?

Tulehan kertomaan kuulumisia...

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-02-16 21:40:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No ei suju :evil:

Kiitos silti käynnistä, LK :)

Painokäyrä menee ylöspäin jostain syystä. Ei ole tullut ryvettyä hiilareissa kylläkään, mutta jostain syystä paino nousee vaan... Salilla ja jumpassa olen kyllä käynyt melkein päivittäin, joten ehkä kovat punttitreenit voivat näkyä painossa tuolla viisiin. Viime viikon punnitus jäi väliin (koko viikossa ei mitään kirjaamisen arvoista) ja tämän viikon painoksi kirjasin tämän aamun 66,1kg. :smt019

Don't know. :smt102

Tässä olen kokeillut vähän säätöä myös lääkityksessä ja kahvissa. Lääkityksestä en ole täällä aiemmin avautunutkaan, mutta kerrotaan nyt sen verran, että mulla on melko jämäkkiä rytmihäiriöitä ajoittain, ja tuossa syksyllä pumppu sitten innostui läpättämään sellaista salsaa, että olen nyt käynyt kaiken mualiman testit ja tutkimukset läpi. Sydämestä löytyy pientä rakenteellista poikkeamaa, mutta sinänsä ei mitään vikaa. Rakenteelliset poikkeamat voivat aiheuttaa taipumuksen rytmihäiriöihin eli kohdallani sydämen lisälyöntisyyttä, mikä tuntuu melko inhalta siinä vaiheessa, kun lisäreitä alkaa olla esim. yli 2000/vrk. Vaivaan olen syönyt bisoprololia 0.5-2.0mg/vrk noin nelisen kuukautta ja nyt olen viikon kokeillut pärjätä ilman. Lääke auttoi ihan hyvin sillä 24/7-läpätys loppui ja vaiva jäi enää ajoittaiseksi. Vuorokausitasolla lisäreitä tuli kyllä useaan otteeseen edelleen, mutta niiden kanssa pystyi elämään.

Satunnainen läpätys loppui kaksi päivää siitä, kun jätin puolikkaan aamukahvikuppini pois kuvioista, ja melko pian sen jälkeen aloin sitten kokeilla lääkkeen pois jättämistä. Ilmeisesti kofeiini vaikutti minulla todella vahvasti sydämen toimintaan, kun olen saanut olla nyt ihan rauhassa rytmäreiltä ja ilmeisesti se puolikas kuppi aamukahvia aiheutti lisälyöntejä koko vuorokaudelle. Mikään muu elämässäni ei oikeastaan ole kuluneen parin viikon aikana muuttunut, joten mielenkiinnolla seuraan, loppuiko rytmihäiriöt (kahvinjuontini...) tähän pisteeseen. Kahvia olen juonut nyt vain kofeiinittomana (sitäkin minimaalisesti), muuten menee hirveää eiku vihreää teetä. Ja sydän funkkaa mainiosti. Mitä nyt treenissä syke nousee taas 15-20 pykälää ylemmäs kuin lääkityksen aikana, mutta siihen on kai totuttava. Treeni oli kyllä miellyttävämpää pienemmällä sykkeellä, sillä varsinaisiin tehoihin sykkeen putoaminen ei minulla oikein tuntunut vaikuttavan.

Jos forumilta löytyy muitakin sydänvikaisia/vaivaisia tai asiasta kiinnostuneita/tietäviä, kommentteja ja juttuja saa heittää! :)

Kilojakin pitäisi kyllä tässä jo alkaa pikkuhiljaa karistella, ettei vallan pudota kampanjan kyydistä! Tai sitten nämä lukemat vaan ovat tulleet pysyäkseen. Miten se nyt menikään, lihas painaa enemmän kuin läski ja ... ja ... ja ... :^o

ViestiLähetetty: 2010-02-16 22:29:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

No jopas sullakin on proplematiikkaa terveyden kanssa, vaikka kuulostikin nyt siltä, että on helpottunut. Hyvä niin!

Mutta tottahan se on, että lihas painaa enemmän kuin läski.
Jos susta on tullut nyt vain tiukka lihaskimppu, niin onhan se painokin jykevä :P :wink:
Noh, mene ja tiedä! Minä en ole näiden asioiden asiantuntija, mutta potkut lähetän nyt persuuksillesi, jotta saadaan ne puntarin lukemat taas käännettyä alaspäin! :smt096 :smt074

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-02-22 16:18:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitokset jälleen tsempeistä, LK! Intoa sinullekin kampanjaan! :smt023

Fiilis ok, ei mitään mullistavaa. Viikonloppuna tuli vähän syötyä jaskaa eli meni lakujäätelöä ja vaniljajäätelöä. Örp. Tänään ollut ihan ok päivä kaikin puolin. Tein melkein pari tuntia lumitöitä, kävin hierojalla ja sitten saunassa. Kyllä kuulostaa hyvältä. Se vaan, että etätehtävät, jotka olin täksi päiväksi ohjelmoinut, ovat vieläkin tekemättä ja lapset pitää lähteä hakemaan hoidosta... :roll:

Huomenna sitten. Johoo.

En ole käynyt vaa'alla, mutta jospa huomenna menis ja sitten viimeistään keskiviikkona laittais tuloksen. Ei siinä lukemassa varmaan mitään mainittavaa tippumista ole tapahtunut, mutta jos nyt ei olisi noussutkaan!!? Salille tekisi mieli, mutta kun ikkunasta katsoo ulos, taitaa huomennakin olla tiedossa lumityötreenit. Sehän sopii. Vielä ei edes ketuta tuo lumen määrä, mutta voi olla, että maaliskuun lopussa tätä lajia alkaa olla jo mittari täynnä. :roll:

ViestiLähetetty: 2010-02-24 15:25:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Se olis sitten 65,6kg.

Viikonlopuksi tai siis pitkäksi viikonlopuksi reissuun. Niistä turvotuksista valitetaan sitten ensi viikolla. #-o

ViestiLähetetty: 2010-03-11 08:49:12 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Edellinen viikkopunnitus 65,4kg

Nyt 65,2kg

Suunta siis alaspäin - finally! Onhan se hidasta, mutta yritän muistaa, että normaalipainon sisällä hilataan. :)

Olen lisännyt aerobista liikuntaa, kun meinasi lipsahtaa pelkäksi puntiksi. Ruokailut ovat pysyneet kurissa, mutta viikonloppuisin on tullut lipsuttua. #-o

Nyt salille :arrow:

ViestiLähetetty: 2010-03-20 13:01:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kappas, järjestyksessään 200. viestini tällä foorumilla tulee tässä! :D

Tämän viikon paino 64,5kg. Jotain on siis todellakin alkanut tapahtua! =D>

Oikeastaan pystyn ihan varmuudella luettelemaan tähän laskevaan painoon muutaman syyn:

-olen lisännyt aerobisen harjoittelun määrää
-syön nyt kolme kertaa päivässä ilman välipaloja
-olen lopettanut myös kofeiinittoman kahvin juonnin kokonaan
-olen lisännyt vihreän teen ja veden juontia

Näiden lisäksi turha lipsuminen on loppunut ja motivaatio alkaa olla kohdillaan. 62, here I come. 8)

ViestiLähetetty: 2010-03-24 22:00:46 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ooooh, tämän viikon paino tänä aamuna 63,5 - me like!

Tuohon edellisen viestin listaan lisättäköön leivän pois jättäminen, siis ihan oikeasti kokonaan ja tyystin for now. Teen aamuisin nyt minuuttisämpylän ja muuten sitten syön mantelileipää, jos jotain läpykkää tahdon jauhaa. Kolmen aterian systeemi onneksi minimoi kaiken turhan mussuttamisen; minulla ainakin leivän syönti oli juurikin sellaista täytesyömistä.

Eilen tein hyvää gratiinia. Vuokaan upposi pakastekukkista ja -parsaa, pussi auramurua ja prk kermaa. Maistui! Jos viikonloppuna sitten tekisi mantelileivästä keksejä ja ostaisi brie-juustoa. Sitä tekisi niiiiin kovasti mieli! Ehkä voisi jopa pari omenasiivua ja rypälettäkin heittää sekaan, jos vallan villiintyisi? Ans kattoo ny.

Aamuisin on ollut vähän vaikea saada syödyksi oikein mitään. Minuuttisämpylästä jäi tänäänkin puolet syömättä! En oikein tiedä, mistä johtuu, mutta täytyy seurailla. Ihan kahdella aterialla ei paljon jaksa! Paasto nyt ei kuitenkaan ollut suunnitelmissa... :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00