No ei suju
Kiitos silti käynnistä, LK
Painokäyrä menee ylöspäin jostain syystä. Ei ole tullut ryvettyä hiilareissa kylläkään, mutta jostain syystä paino nousee vaan... Salilla ja jumpassa olen kyllä käynyt melkein päivittäin, joten ehkä kovat punttitreenit voivat näkyä painossa tuolla viisiin. Viime viikon punnitus jäi väliin (koko viikossa ei mitään kirjaamisen arvoista) ja tämän viikon painoksi kirjasin tämän aamun
66,1kg.
Don't know.
Tässä olen kokeillut vähän säätöä myös lääkityksessä ja kahvissa. Lääkityksestä en ole täällä aiemmin avautunutkaan, mutta kerrotaan nyt sen verran, että mulla on melko jämäkkiä rytmihäiriöitä ajoittain, ja tuossa syksyllä pumppu sitten innostui läpättämään sellaista salsaa, että olen nyt käynyt kaiken mualiman testit ja tutkimukset läpi. Sydämestä löytyy pientä rakenteellista poikkeamaa, mutta sinänsä ei mitään vikaa. Rakenteelliset poikkeamat voivat aiheuttaa taipumuksen rytmihäiriöihin eli kohdallani sydämen lisälyöntisyyttä, mikä tuntuu melko inhalta siinä vaiheessa, kun lisäreitä alkaa olla esim. yli 2000/vrk. Vaivaan olen syönyt bisoprololia 0.5-2.0mg/vrk noin nelisen kuukautta ja nyt olen viikon kokeillut pärjätä ilman. Lääke auttoi ihan hyvin sillä 24/7-läpätys loppui ja vaiva jäi enää ajoittaiseksi. Vuorokausitasolla lisäreitä tuli kyllä useaan otteeseen edelleen, mutta niiden kanssa pystyi elämään.
Satunnainen läpätys loppui kaksi päivää siitä, kun jätin
puolikkaan aamukahvikuppini pois kuvioista, ja melko pian sen jälkeen aloin sitten kokeilla lääkkeen pois jättämistä. Ilmeisesti kofeiini vaikutti minulla todella vahvasti sydämen toimintaan, kun olen saanut olla nyt ihan rauhassa rytmäreiltä ja ilmeisesti se puolikas kuppi aamukahvia aiheutti lisälyöntejä koko vuorokaudelle. Mikään muu elämässäni ei oikeastaan ole kuluneen parin viikon aikana muuttunut, joten mielenkiinnolla seuraan, loppuiko rytmihäiriöt (kahvinjuontini...) tähän pisteeseen. Kahvia olen juonut nyt vain kofeiinittomana (sitäkin minimaalisesti), muuten menee hirveää eiku vihreää teetä. Ja sydän funkkaa mainiosti. Mitä nyt treenissä syke nousee taas 15-20 pykälää ylemmäs kuin lääkityksen aikana, mutta siihen on kai totuttava. Treeni oli kyllä miellyttävämpää pienemmällä sykkeellä, sillä varsinaisiin tehoihin sykkeen putoaminen ei minulla oikein tuntunut vaikuttavan.
Jos forumilta löytyy muitakin sydänvikaisia/vaivaisia tai asiasta kiinnostuneita/tietäviä, kommentteja ja juttuja saa heittää!

Kilojakin pitäisi kyllä tässä jo alkaa pikkuhiljaa karistella, ettei vallan pudota kampanjan kyydistä! Tai sitten nämä lukemat vaan ovat tulleet pysyäkseen. Miten se nyt menikään, lihas painaa enemmän kuin läski ja ... ja ... ja ...