karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-24 02:58:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Viimeinen laihdutus
ViestiLähetetty: 2008-05-06 18:12:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pallokala toverini tietävät että tämän kevään painonpudotukseni ei ole sujunut kuten pitäisi, siis ei todellakaan.Tämän vuoden tulos on noin -2kg (tällä hetkellä) ja jäljellä olisi tasan 6kg. Viime viikon keskipaino oli siis 80,3kg ja tavoite on edelleen se sama 74,3kg joka se on ollut jo piiiiiiitkäääään. 6kg ja 16 viikkoa ei tee edes 400g viikkoa kohden mutta silti tiedän jo nyt että tuohon päästäkseni minun pitää skarpata. Viikonloput pitää saada kuriin (en edes puhu 4 päivän vapusta mitään tähän hätään :( ) ja liikunta takaisin kuvioihin. Kaiken pitäisi olla siis selvää kun tuo jalkakin tuntuisi nyt lenkkikuntoiselta... mutta katellaan ja yritetään ja suunnitellaan uusia strategioita. Laihduttaminen ei ole mulle ollut vielä koskaan helppoa (viimeisen n.12v aikana) joten en oleta että se olisi nyttenkään. Ja ne jotka eivät minua ennestään tunne niin laihduttaminen ja karppaaminen tarkoittaa minun kohdalla aikalailla kahta eri asiaa, eli karppaaminen on melko helppoa elämäntapana. Ja elämäntapahan on siis taas eriasia kuin ns. tiukkapipoinen laihduttaminen.

Eilinen ei ollut ihan nappipäivä, mutta unohdetaan nyt vielä sekin ja tämä kesä alkaa siis tästä päivästä. Joka muuten on siis ihan nappi(karppi)päivä (kunhan tuon iltaruuan olen syönyt).
Tavoitteena on saada 5-10 päivän välein 500g (viikon keski)painosta pois ja siitä aioin pitää kirjaa. Alkuun rentokarpaten 30-50g päivähiilareilla ja liikuntaa lisäten.

Viestin otsikko: Re: Viimeinen laihdutus
ViestiLähetetty: 2008-05-11 12:35:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämän viikon tulos on sitten tasan +-0, mikä kyllä oli odotettavissakin tuon vapun jälkeen. Mutta maanantain ja tämän aamun painoissa on ero melkein 4kg, eli alaspäin on menossa painokin eikä pelkästään nesteitä. Tämän aamun alhaiseen painoon kyllä vaikuttaa sekin että söin eilen aika huonosti ja join kahvia ihan liikaa.

Hiilarit pysyi aika hyvin kurissa tällä viikolla, parina päivänä ne kyllä oli jossain 50g kieppeillä, mutta se ei vielä ole paha. Voisi sitä sortua pahemminkin kuin tummaan suklaaseen jälkiruokana ja paseerattuun tomaattiin ruuanlaitossa.

Fiilis on tällä hetkellä ihan hyvä, ainoastaan tuleva viikonloppu arvelluttaa. Ensi lauantaina on pihatalkoot ja se on huonompi juttu se. No, sitä ennen täytyy saada alle pari lenkkiä ja miettiä sitten kuinka pahasti repsahtaa talkoiden jälkeen.

ViestiLähetetty: 2008-05-19 17:24:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Piti jo perjantaina kirjoitella, mutta en sitten kerennyt/saanut aikaiseksi.
Viime viikolla tuli tieto YT-neuvotteluiden aloittamisesta ja jotenkin kummasti tuollainen tieto (mulla ei ole vielä mennyt koeaika umpeen) vaikuttaa sitten viikonlopun syö...juomisiin ja ei ne lauantain talkoot parantaneet asiaa yhtään. Perjantaina keskipaino oli 78,9kg eli pudotusta tuli 1,4kg mikä oli odotettavissa sen vapun jälkeen. Nyt vaan täytyy toivoa että tällä viikolla ei hirveästi tulisi plussaa tuon menneen viikonlopun takia (mikä ei kyllä ollut niin huono kuin se olisi voinut olla ko. uutisesta johtuen).

Viime viikolla tuli käytyä kaksi kertaa pururadalla lenkillä, ehkä noin 20min juoksua/kerta ja kun jalka sen kesti niin nyt täytyy alkaa miettimään lenkkeilyä sitten tarkemmin. Tänään kävin n.25min maastojuoksulenkillä ja huomenna sitten näkee mitä jalka siitä tykkäsi. Kun vertaa viime kesäisiä lenkkejä samassa maastossa niin huomattavasti paremmalta tuntui tän päiväinen lenkki, että jotain kehitystä sentään tapahtui niillä viime vuotisilla pururatalenkeilläkin. Syksyllä en tuota maastolenkkiä juossut kertaakaan, joten kunnon vertailukohtaa ei ole.

ViestiLähetetty: 2008-05-19 19:22:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa Micci,

Hienostihan tuo paino on sulla jo pudonnut, vaikkakin tunnet että on nyt keväällä ollut hieman ongelmallisempaa. Sulla on kuitenkin laajassa mittaskaalassa mielestäni asiat ihan hyvin joten tsemppiä nyt tulevaankin! Ei ole paljon enää jäljellä!

ViestiLähetetty: 2008-05-23 16:54:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa Nassu, huomaistko että olen aloittanut karppaamisen jo lähes 3 vuotta sitten? Tarkistin juuri ja vuosi sitten heinäkuun puolivälissä olen ekan kerran alittanut 80kg rajan (viikon keskipaino), eli tällä hetkellä tilanne on se että en ole laihtunut yhtään mitään viimeisen 10 kuukauden aikana. Tuolla pallokaloissa kirjoittelinkin että olen huono laihduttaja vaikka karppaus sujuukin. Eli BMIn pudotus yli 35:stä 25:een sujui melkein itsestään vaikka siinäkin oli pieniä ylämäkiä. Tämän viimeisen n.6 kilon pudotus vaan vaatii ihan jotain muuta kuin mitä olen tähän mennessä tehnyt. Tyytyväinen olen toki siihenkin että paino pysyy tässä pidemmälläkin ajanjaksolla eikä nouse niinkuin entisessä elämässä tapahtui, mutta mutta. Pitäisi saada itseään niskasta kiinni, mutta nyt tuli tuo hiton YT:kin (kävin tänään hakemassa pari olutta kun alkoi taas ottaa päähän tuo huono tuuri).

No, en luovuta kumminkaan, tavoite vain siirtyy jonkin verran eteenpäin.

Parin viime viikon ajan olen myös ihmetellyt turvotuksen tulemista ja menemistä. Tämän lähes kolmen vuoden aikana on oppinut aika paljon siitä miten paino käyttäytyy viikon mittaan ja tällaista on ollut aika harvoin. Viime viikolla paino nousi yli kilon (ma > pe) jonka syynä saattoi olla edellisen lauantain mahavaivat. Mutta tälläkin viikolla paino on heitellyt ylös alas ja sen huomaa nimenomaan mahanseudun turvotuksena. Yleensä perjantaisin mulla on viikon pienin aamupaino mutta nyt on ollut melkein toisinpäin. Tänään tuli mieleen että voisikohan kyseessä olla paprika, josko siitä olisi nyt tullut jotain uutta satoa (ainakin hinnat poppas pari viikkoa sitten taivaisiin) mikä aiheuttaisi tämän??? Tähän lisättäköön se että olen jo vuosia sitten huomannut että paprikamauste tietyissä tilanteissa saa aikaa melkoiset ilmavaivat. Kaapissa on nyt vielä paprikaa pariksi päiväksi, mutta sen jälkeen jätän sen kaikissa muodoissa viikoksi pois ja katson miten se vaikuttaa asiaan.
Harmi sinällään, koska tykkään paprikasta salaatin joukossa ja siitä saa niin helposti päivittäisen C-vitamiini annoksen :) .

ViestiLähetetty: 2008-07-05 09:13:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

YT:t on päättyneet (työpaikka säilyi) ja kiloja tuli lisää (reilusti). Viime viikonloppuna oltiin sitten vielä laivalla, joten tähän viikkoon lähdettiin sitten kunnon turvotuksilla. Viikon keskipaino ei laskenut kuin vajaa 200g (nyt 83,2kg) mutta turvotuksia on tällä viikolla lähtenyt 2,6kg.
Vajaa 3 viikkoa aikaa lomamatkaan, ja sitä ennen voisi yrittää saada painon alle 80kg. Ja tuon pitäisi onnistuakkin kun tuota turvotusta on tällä viikolla ollut.

ViestiLähetetty: 2009-11-16 13:38:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei juma..... Nyt vähän yli vuosi jälkeenpäin on tullut vielä 20kg lisää. Kyllä tässä nyt oikeesti pitäisi ryhdistäytyä.
Tän aamun turvotuspaino hulppeat 104,1kg!!!

ViestiLähetetty: 2010-03-13 03:38:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun ei onnistu niin ei onnistu... vai onnistuisiko sittenkin. No paino on enemmän kuin viimeksi, mutta jos maanantaina päivittäisi sen todellisen painon tänne.
Kuntoilu pitäisi aloittaa, kunhan vaan keksisi mitä sitä jaksaisi tehdä kun kunto on pudonnut pohjamutiin. Mistä mahtaisi löytyä jonkinmoinen opas rapakuntoiselle?

ViestiLähetetty: 2010-03-13 06:49:38 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Pienin askelin kohti päämäärää, tsemppiä! :smt023

ViestiLähetetty: 2010-03-24 08:55:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos nyt aloittais tämän päivittämällä painon joka oli viime perjataina 19.3 108,7kg. Aika huima muutos negatiiviseen suuntaan noin 1,5 vuoden aikana. Samaan aikaan liikunta on jäänyt ja kunto onkin pohjamudissa. Viime viikolla tuli kerran "harrastettua" ja tälle viikolle tavoite on tänään ja perjantaina, lauantaina sitten kevyempää. Painoa on tarkoitus päivittää perjantaisin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00