Heippa Nassu, huomaistko että olen aloittanut karppaamisen jo lähes 3 vuotta sitten? Tarkistin juuri ja vuosi sitten heinäkuun puolivälissä olen ekan kerran alittanut 80kg rajan (viikon keskipaino), eli tällä hetkellä tilanne on se että en ole laihtunut yhtään mitään viimeisen 10 kuukauden aikana. Tuolla pallokaloissa kirjoittelinkin että olen huono laihduttaja vaikka karppaus sujuukin. Eli BMIn pudotus yli 35:stä 25:een sujui melkein itsestään vaikka siinäkin oli pieniä ylämäkiä. Tämän viimeisen n.6 kilon pudotus vaan vaatii ihan jotain muuta kuin mitä olen tähän mennessä tehnyt. Tyytyväinen olen toki siihenkin että paino pysyy tässä pidemmälläkin ajanjaksolla eikä nouse niinkuin entisessä elämässä tapahtui, mutta mutta. Pitäisi saada itseään niskasta kiinni, mutta nyt tuli tuo hiton YT:kin (kävin tänään hakemassa pari olutta kun alkoi taas ottaa päähän tuo huono tuuri).
No, en luovuta kumminkaan, tavoite vain siirtyy jonkin verran eteenpäin.
Parin viime viikon ajan olen myös ihmetellyt turvotuksen tulemista ja menemistä. Tämän lähes kolmen vuoden aikana on oppinut aika paljon siitä miten paino käyttäytyy viikon mittaan ja tällaista on ollut aika harvoin. Viime viikolla paino nousi yli kilon (ma > pe) jonka syynä saattoi olla edellisen lauantain mahavaivat. Mutta tälläkin viikolla paino on heitellyt ylös alas ja sen huomaa nimenomaan mahanseudun turvotuksena. Yleensä perjantaisin mulla on viikon pienin aamupaino mutta nyt on ollut melkein toisinpäin. Tänään tuli mieleen että voisikohan kyseessä olla paprika, josko siitä olisi nyt tullut jotain uutta satoa (ainakin hinnat poppas pari viikkoa sitten taivaisiin) mikä aiheuttaisi tämän??? Tähän lisättäköön se että olen jo vuosia sitten huomannut että paprikamauste tietyissä tilanteissa saa aikaa melkoiset ilmavaivat. Kaapissa on nyt vielä paprikaa pariksi päiväksi, mutta sen jälkeen jätän sen kaikissa muodoissa viikoksi pois ja katson miten se vaikuttaa asiaan.
Harmi sinällään, koska tykkään paprikasta salaatin joukossa ja siitä saa niin helposti päivittäisen C-vitamiini annoksen

.