karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-21 22:13:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mamachi pienenee =)
ViestiLähetetty: 2010-01-19 13:33:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirjoitanpas minäkin oman aiheen, kun nyt täällä forumilla tulee jumitettua :D Kotiäiti + opiskelija oon joten hyvät mahdollisuudet istuskella koneella ja pakkokin opiskellessa..

Taustoja:
Kesällä 2007 paino oli n. 77 kg. Olen ikäni ollut hiukan ylipainoinen, paino on aika hyvin pyörinyt siinä 70 paikkeilla. Pituutta 158 cm. Sitten tulinkin raskaaksi, ja paino oli viimehetkillä 97 kg... Sairaalasta kotiuduttua 87 kg. Liikuntaa olen aina inhonnut, koska olin siinä niin huono.

Siitä lähtien lähinnä hyväkarppailua ja mahdollisimman luonnollista ruokaa. Olen aina suosinut voita, kermaa jne kaikenmaailman keinoruokien ja mauttomuuksien sijaan. Yksi syy siihen, miksi olen todella harvoin sairas. Kuitenkin, ylipainoisena olin väsyneempi enkä jaksanut liikkua kovinkaan paljon. Olo oli hidas ja paksu, kirjaimellisesti. Sopivia vaatteita ei tahtonut löytyä. Atleettinen mies potki minua tekemään jotain. Talven 2008-2009 kuljin kaksi tuntia päivässä salilla. Kotimme vieressä oli tosi hyvä yksityinen sali. Toi myös hyvää vaihtelua vauva-arkeen. Tunsi tehneensä jotain, ja liikunnan jälkeinen hyvä olo on parempaa kuin mikään hiilaripölly ;)

Keväällä 2009 paino oli 70 kg paikkeilla, olin hyvässä kunnossa ja vaatekoko oli pienentynyt 48:sta ja xl-vaatteista 42 ja m-koon paikkeille.

Kesällä 2009 muutto, tuttu sali jäi. Kotona reipasta lihaskuntotreeniä oman kehon painon, jumppapallon, stepperin, käsipainojen ja tasapainolaudan avustuksella. ;) Tammikuussa 2010 paino edelleen 70. Vaatekoot 40/xs/ ja 32/34. Ei paha. Rasvaprosentti 35%, vähän liikaa. Yritystä alakarppailun suuntaan, en tiedä pääsenkö ketoosiin, koska en jaksa vaivautua laskemaan syömisiäni niin tarkasti. Liikunnankin vuoksi en silti stressaa tuosta. Nyt katson tuleeko edistystä, jos näyttää että alakarppaus ei toimi minulla, lisään ainakin hedelmiä takaisin ja palaan varmaan hyväkarppauksen pariin. Tällä hetkellä olo on kuitenkin energisempi, ja ainakin senttejä lähtee. Rasvaa tuntuis siis palavan. Paino ei ole se pääasia.

4.1.2010 alkaen

Paino:
70 kg - 66,4

Mitat:
Rinnanympärys: 99 cm - 100
Alta: 82 cm - 80
Vyötärö: 80 cm - 77
Napapiiri: 91 cm - 89
Alavatsa: 104 - 100
Lantio: 104 cm - 100
Reisi: 61 cm - 60
Käsivarsi: 31 cm - 30

Rasva%:
35% - 33

Tavoitteena on päästä painossa 60 kg paikkeille, ja rasvaprosentin haluaisin olevan 20-25. Siihen tähdäten, hiljaa hyvä tulee. :)

Viestin otsikko: Re: Mamachi pienenee =)
ViestiLähetetty: 2010-01-20 09:39:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyppään mukaan seuraamaan hoikentuvaa olemustasi :D .

Ja tsemppaamaan tarvittaessa. Minun pitäisi saada liikuntavaihde työnnettyä päälle, mutta jotenkin se on vain niin vaikeaa. Minä tosin olen aina liikkunut, mutta nyt ei huvita mikään :(

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-01-20 14:14:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heips! Hauskaa että joku ainakin kommentoi :D

Mä olen koittanut ajatella sekä kuntoilusta että karppauksesta näin:

Mun ei ole mikään pakko päättää, että nyt muutan loppuelämäni. Mun ei tarvi luvata, että teen tai en tee jotain enää koskaan. Mä teen sen päätöksen vain tänään: Tänään päätän liikkua, edes vähän. Jopa 10 min on hyvä. Tänään päätän syödä hyvin, ja voida hyvin. Näin se menee, päivä kerrallaan. Sitoudun aina vain täksi päiväksi, tulevaisuudesta ei voi koskaan sanoa mitään varmaa.

Tsemppiä sullekin! :)

ViestiLähetetty: 2010-01-20 18:05:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hyvä filosofia Mamachi =D> =D> =D> , tästä voisin minäkin ottaa opikseni!

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-01-25 11:13:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olipas mukava merkata uusi paino, -1,5 kg viime viikosta :D [-o<

Itse olen kokenut oikeastaan hyötyväni tuosta jokapäiväisestä punnituksesta ainakin toistaiseksi. Olen nähnyt minä päivinä jumittaa ja verrannut syömisiini. Pystyy myös heti puuttumaan jos useamman päivän jumittaa. Olen tehnyt ainakin seuraavia huomioita: Kun aloin juomaan enemmän (tarpeeksi) vettä, aluksi jumitti paino, mutta sitten lähti taas liikkumaan. Armoitettuna napostelijana niinä päivinä kun syön usein, paino ei tahdo muuttua. "Minipätkäpaastopäivinä" paino on aina pudonnut. Eli jos tulee pitempiä taukoja syömisessä ja sitten syö kunnolla, paino putoaa. Jos en syö heti aamusta enkä liian myöhään illalla, paino putoaa. Makkara saa painon nousemaan, eli ilmeisesti turvottaa.

Kahvista päätin tältä erää luopua, alkoi mennä siihen että kahdessa päivässä katosi puoli litraa kermaa, koska juon myös paljon kaakaota.. Nyt olen juonut vihreää jasmiiniteetä. Kaakao ja tumma suklaa vähän kyllästyttää tällä hetkellä. Varmasti taas haluttaa kaakaota jos meinaa olla mineraaleista puutetta.. Kaksi päivää ilman kahvia ja pudotus 300 g. Katsotaan nyt miten pitemmällä tähtäimellä menee.

Sanoisin myös, että hienoinen syklitys auttaa minua; tiedän että välillä syön vähän enemmän hiilareita ja välillä vähemmän. Uskoisin että mennään jossain 20-80g välillä. Harkitsin myös maitotuotteiden vähentämistä, mutta ainakin eilen vetelin kahteen kertaan mansikka-jogurtti-kermavaahtoa ja paino oli silti pudonnut. Seurataan tilannetta :)

Pitää vielä lisätä, että koitin syödä vähän vähemmän lihaa ja enemmän salaattia vrt. painavempiin vihanneksiin ja ilmeisesti auttoi nämäkin. Alussa vetelin varmaan liikaa proteiinia. Toisaalta alun taaplailuista on aina hyötyä, kun aloittaa reippaammalla syömisellä ei tunne olevansa "dieetillä" ja oppii näkemään miten mitkäkin syömiset oikeasti vaikuttaa painoon ja oloon.

Kolmisen päivää ollut pää kipeä, johtuu varmasti ainakin kahvin pois jättämisestä.. Tällä hetkellä hyvä olo.

ViestiLähetetty: 2010-01-25 19:42:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Toi sinun yo. teksti oli loistavaa luettavaa!!!

Itsekkin havahduin pariin asiaan, joita nyt voin yrittää toisin. Kiitos!

Ja onneksi olkoon painonpudotuksesta =D>

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-01-30 01:54:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppaus nuorentaa!!

Bussikuski kysyi viime perjantaina otanko lasten vai aikuisten lipun! Täytän sentään kohta 30!! :lol: :lol:

Olin kyllä pipo päässä, toppahousut ja silleen. Just kauheessa pakkasessa raahannu Ikeasta pöytää pysäkille, n. 600 m tuntui toooodella pitkältä -22 pakkasessa. Kaipa olin punaposkisen tytöntyllerön näköinen.

Kyllä varmaan mulla naama loisti vielä enemmän sen jälkeen ja tunsin itseni yhtäkkiä todella pirteäksi ;) Heti sen jälkeen kun olin muutamaan kertaan jo harkinnut nakkaavani pöydällä kuikkaa... Mutta täytyy kyllä sanoa että hyvä olo taitaa näkyä päälle! Kun olen vielä lyhyt niin on helppo näyttää nuorekkaammalta kuin onkaan.

Tästä on hyvä jatkaa. ;)

ViestiLähetetty: 2010-02-04 21:10:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No niin. Viikko oltu reissussa, junassa oli "pakko" syödä kolmioleipää mennen tullen. Koulupäivinä vetelin suolapähkinöitä ja tummaa suklaata. Kuukauden aika aiheuttaa turvotusta. Riittääkö selitykset :lol: Jostain syystä söin myös innolla lihaa ja maitotuotteita, jossain vaiheessa tajusin etten ole kahteen päivään syönyt mitään kasviksia! Söin kyllä vähän marjoja ja omenaa. No niin, tulokset näkyy. Paino pomppasi taas ylös. Senteissäkään ei ole juuri muutoksia, pelailin mittanauhan kanssa ja turhauduin kun totesin että pikkuisen eri kohdasta mitatessa saa täysin eri tuloksen..

Onpahan taas kokeiltu sitten, ei toiminu tällä lailla. Ajattelin että voisin huomisesta alkaen kokeilla täsmällistä Atkinsin induktiota. Päätin myös, että alan toden teolla liikkumaan, tarvii kiinteytystä. Aikaisemmin liikuin huomattavasti enemmän. Toisaalta haluttaisi tehdä hiilarilisäystä ennen liikkumista, mutta haluaisin kokeilla nyt päästä kunnolla ketoosiin, nähdä myös lähteekö paino oikeasti tippumaan. Tähän astihan olen aika lailla rentoillut. Ihmiskokeet siis jatkuu :) Jos menis tän viikon sillä induktiolla, sitten kokeilis sitä liikuntasyklitystä..

Ei se mittään, viikko sinne tänne!

Olen edelleen tyytyväinen siihen, että tälläkin painolla sopi uudet 38-tuumaiset farkut jalkaan ;) Jätin vielä kauppaan. On se hyvä että sitä on kuitenkin tiimalasimallinen :)

ViestiLähetetty: 2010-02-05 16:09:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se siitä induktiosta!

Aamu alkoi migreenityyppisellä päänsäryllä, jes jes.. Johtuneeko eilisestä vaaleasta leivästä ja sokerikaakaosta?? Join muuten viimo viikolla puoli tölkkiä olutta, sain saman tien päänsäryn js seuraavana päivänä jatkui. HUh huh.. Onneksi en ruukaa edes juoda, tuolloin otin vaan saunan päälle kun pitkästä aikaa pääsi saunaan.

Tänään sitten olen vedellyt edelleen junamatkalle ostettuja pähkinöitä, on niin ihana tuo Eldoradon 200 g pähkinäsekoitus.... Myös tummaa suklaata pistaasilla. Pistetään tulevien menkkojen piikkiin vaan sekin. Tänä aamuna kyllä vaaka näytti 600 g vähemmän kuin eilen, en tiedä mistä sitten taas johtuu. Joka tapauksessa olen päättänyt olla välittämättä tuosta nopeasta painon vaihtelusta, seuraan kuitenkin viikkotasolla mitä tapahtuu.

Tuntuu että mietin koko ajan vaan että haluttais hedelmiä ja täysjyväruista. Mahtavaa.. Toisaalta kun oon päättänyt alkaa ahkerammin liikkumaan taas, niin voisin vähän niitä syödäkin... Alakarpilla on tuntunut liikkuminen toooodella raskaalta ja tuntuu et lihaskuntoharjoittelu tökkää seinään heti alusta. Taidan sallia itselleni vähän ruista ja vaikka hedelmäjugua ennen liikkumista. Katsotaan reipastuuko olo. Ensimmäisellä viikolla kuitenkin söin niitä, ja paino putosi yli kilon.

Koko viime viikon on myös jokseenkin jomotellut päätä, jotenkin alkaa vain tuntua että liian alhaiset hiilarit ei mulle sovi.. Jos oikeesti väsyttää ja tuntuu ettei jaksa ja päätä särkee. Kahvinkin jätin pari viikkoa sitten enkä keksi mikä muu vois särkyä aiheuttaa. Yksi mitä mietin on tuo Valmarin, sitä olen viikon juonut. Luulisi että olisi jo helpottanut sen suhteen, jos siitä johtuu..

ViestiLähetetty: 2010-02-09 00:53:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyväkarpilla mennään. Ei säre päätä ja jaksaa kuntoilla!! Jos mulla nyt hitaammin se paino lähteekin, niin mitä siitä. Olo on hyvä ja selvästi koko ajan timmiytymään päin :D Nyt vetää taas tuo kuntoilu vähän painonpudotuksen edelle. Meni niin vähiin liikkuminen alakarpilla että en tykänny yhtään. Nyt siis mieluummin lisää lihasta, kiitos, ja kyllä se rasvakin siitä sit palaa :D Oon syöny vähän hedelmää ja täysjyväruista, tosin leipä kerää niin paljon ilmaa et pitänee jättää silloin tällöin otettavaksi. Eipä sitä kyllä enää päivittäin kaipaakaan :)

Tämmöistä tällä erää, saa nähdä vaikuttaako taas painokäyriin nuo hormonit, nyt on menkat menossa. Yleensä sen jälkeen helpommin taas humpsahtaa alaspäin. Mutta seuraillaan.

Ai niin, nyt on tullut syötyä paljon vähemmän, ei ole sillä lailla enää nälkä. Tottunut pienempiin annoksiin. Myös hyväkarpilla koitan vähän rajoittaa määriä ettei tulis ylensyöntiä sitten. Ylläpito multa tuntuu onnistuvan kevyesti, johan olin vuoden samassa painossa, mutta kun sais nyt vähän alenemaan kuitenkin... :D

ViestiLähetetty: 2010-02-12 18:01:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä olo jatkuu, ja näyttäis että painokin putoaa.. Ei välttämättä niin nopeesti, mutta vatsa on pienentynyt niin paljon viidessä viikossa, että voisi luulla että on enemmänkin lähtenyt painoa. Vaikka, eihän se aina siinä painossa tosiaan näy! Mutta siis kommentithan on tietenkin sitä; kylläpäs oot laihtunut taas ;) Ja sehän on kivaa :twisted: Kuntoilu auttaa selvästi myös siihen, että ihokin on alkanut tulemaan perässä, kiinteytyy siis! Selvä ero, tapahtuu paljon nopeammin. Näyttää myös nyt jo tasaisemmalta nuo ongelma-alueet ;)

Tosi vähän kyllä tulee syötyä. Ei vaan oo nälkä. Voi kai se olla että olen lähelläkin ketoosia, koska määrällisestikin syön vähemmän, niin esim proteiiniakin tulee vähemmän, ei nosta insuliinia ainakaan. Rasvatkaan ei huitele yläkanttiin, eli kalorit ei mene niin paljon yli kuin alussa.. En tiedä tarkalleen, kun en ole laskenut missään vaiheessa, olettelen vain. Ja kyllähän sitä tietenkin tulee helpommin täyteen nykyään, jos aikaisemmin olin ketoosissa eikä haluttanut syödä, elimistö tottui pienempiin annoksiin. Nyt tulee ehkä enemmän kuituakin niin täyttää. Anyhow anyhow, tällä mennään nyt!

ViestiLähetetty: 2010-02-12 19:03:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun en muutakaan keksi :smt023
:)

ViestiLähetetty: 2010-02-12 19:35:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitos kiitos, tsemppiä aina tarvitaan :D

ViestiLähetetty: 2010-02-15 21:45:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuulostaapa hyvältä!!!

Paljonkos sitä painoa on jo tippunut?

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-02-17 13:14:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Do you suffer from "regional" fat storage? You know, "problem
area" fat deposits -- like on your hips, butt, thighs, stomach,
"love handles", or god forbid, the dreaded "man boobs"?

Let me guess, every trainer you've talked to has told you the
same thing:

"It's not possible to 'spot reduce'. You lose fat over your entire
body and you can't 'pick and choose' where you lose it from."

Right?

WRONG!

The problem is that most people don't understand the CAUSES
of regional fat storage, and thus can't provide you with a solution.

Fortunately, I DO know both -- the causes AND the solutions,
and I've gotta give credit to one of my best friends and NY trainer
John Romaniello.

Problem Area: "love handles"
Hormone to Blame: Insulin
Solution Hormone: IGF-1
How to stimulate IGF-1 release: "Dynamic" Training

Problem Area: hips, butt, thighs and/or "man boobs"
Hormone to Blame: Estrogen
Solution Hormone: Testosterone
How to stimulate Testosterone release: "Density" Training

Problem Area: "belly/stomach"
Hormone to Blame: Cortisol
Solution Hormone: Growth Hormone
How to stimulate IGF-1 release: "Lactic Acid" Training

Fact is, you can fight off "problem area" hormones by
naturally producing more combative hormones via specific
types of training and exercise.

Mietin tässä että pitäiskö ostaa taas arginiinia, josko auttais tohon vatsan alueeseen :)

Olen nähnyt lisääkin juttua tästä aiheesta, tulen pasteamaan kunhan löydän sen!

ViestiLähetetty: 2010-02-17 13:31:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Charles Poliquin is the name.. Google ;)

ViestiLähetetty: 2010-04-04 20:52:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ohhoh, kylläpäs aika rientää!! 3 kk katos johonkin.. Ei ihan menny putkeen tämä kevätkeikaus ton painokäyrän osilta, mut muuten menee ok. Välillä mentiin jonkun aikaa sekaruualla, nyt palautusta oikeaan suuntaan. Hyväkarpilla menty muutama päivä, on tässä pääsiäisenä nyt syöty vähän sokeritonta mämmiä ja hedelmärahkaa, täysjyväruista oon syöny kans. Tänään tosin päätin et jätän ton leivän ja yritän suunnistaa alakarpille kun arkeen palataan. Muutettiinkin tässä välissä, ja onhan uuden saunan yhteydessä pitänyt ottaa vähän saunajuomaa :lol: Yleensä en edes juo, että pääsiäisen jälkeen voi palata veteen saunankin yhteydessä ;)

Vaikka paino ei huimaa vauhtia putookaan, hyvä olo on paras tavoite. Nyt taas lisään kuntoilua, viikko vielä 30v synttäreihin! :D Päätin myös aloittaa lenkkeilyn taas kotijumpan lisäksi, katsotaan miten pääsen vauhtiin...

ViestiLähetetty: 2010-04-19 09:50:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ketoosin tavoittelu alkaa tänään, tattaraa! Kuntoilun lisäys tehty jo.. Katotaan edistynkö.

ViestiLähetetty: 2010-05-23 16:48:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tsemppii Mamachi :smt041

ViestiLähetetty: 2010-05-23 18:42:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voi kiitos :D Mä en oo saanu tänne kirjoteltua kun ei mulla tuo painokaan oo pudonnu yhtään.. Mutta siis läskiähän on palanut ja mun lihakset on tulossa takas :smt050 Tähän painokampanjaan en ajatellut edes osallistua, turha laittaa lukemia ylös kun ei ne näköjään muutu.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00